Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara + przyczepa


Gość Grzesiek13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grzesiek13

Jak w temacie.

DMC navary to 2805 kg, a przyczepy lekkiej 750 kg. Łącznie wychodzi 3555 kg. Zgodnie z kodeksem drogowym zestaw navara + przyczepa nie podchodzi pod prawko kat. B b o ponad 3500 kg. Jak to obejść?! Czy można ewentualnie zmniejszyć DMC przyczepy, czy to jest dozwolone?

Ktoś przerabiał temat?

Pozdrawiam Grzesiek

 

[ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 14:37 ]

Znalazłem odpowiedź na forum "rajdy 4x4", czyli nie potrzeba kombinować można ciągnąć przyczepę lekką do 750 kg nawet jeśli dmc pojazdu jest 3500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wczoraj doszło do mnie że komendant policji w Katowicach gadał w radiu o tych przyczepach i potwierdza to co piszesz wyżej :)

hurraa!!

 

A nie wiesz jak to wygląda w przypadku ciężkiej przyczepy?? Moja ma DMC 2t

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzesiek13

Mam też ciężką i rozmawiałem dzisiaj z diagnostą i doradził abym sprzedał ciężarową i kupił lekką.

Trzeba tak zrobić. Najgorsze jest to, że moja ciężarową 1400 kg może ciągnąć ciotowaty plaskacz :028: i w świetle prawa to będzie OK, jeśli waży więcej od przyczepy a nie przekraczają razem 3.5 T. Przecież zestaw plaskacza z przyczepą jest bardziej niebezpieczny od np. nawary z przyczepą. Cóż takie przepisy u nas i podobne zapisy w Konwencji Wiedeńskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę zezłomować starą, a potem zbudować sobie nową - lżejszą. Kit z tym że to będzie ta sama, ważne że do 750 kg!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie.

DMC navary to 2805 kg, a przyczepy lekkiej 750 kg. Łącznie wychodzi 3555 kg. Zgodnie z kodeksem drogowym zestaw navara + przyczepa nie podchodzi pod prawko kat. B b o ponad 3500 kg. Jak to obejść?! Czy można ewentualnie zmniejszyć DMC przyczepy, czy to jest dozwolone?

Ktoś przerabiał temat?

Pozdrawiam Grzesiek

 

[ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 14:37 ]

Znalazłem odpowiedź na forum "rajdy 4x4", czyli nie potrzeba kombinować można ciągnąć przyczepę lekką do 750 kg nawet jeśli dmc pojazdu jest 3500 kg.

 

No niestety trzeba mieć BE i to akurat w moim przypadku mam ale jest jeszcze gorsza kwestia bo wszystkie auta pow. 3,5T muszą mieć tachograf i opłate drogowa.

Ja najczęściej ciągam lawete z autem i właśnie ten tachograf mnie dobija bo podobno można pare tysi zapłacić za brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Z tym tacho to dziwna sprawa jest bo jak to zwykle bywa zdania są podzielone.

Co do ciągania przyczepy to ja idę na całość i robię C+E i będe miał w d... całą resztę.

Jak trzeba będzie tacho to se założę i już . Ale spodziewam się, że będzie jak z "ciężarowymi" z kratką i odsyłaniem na przejście graniczne dla TIR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym tacho to dziwna sprawa jest bo jak to zwykle bywa zdania są podzielone.

Co do ciągania przyczepy to ja idę na całość i robię C+E i będe miał w d... całą resztę.

Jak trzeba będzie tacho to se założę i już . Ale spodziewam się, że będzie jak z "ciężarowymi" z kratką i odsyłaniem na przejście graniczne dla TIR

 

Spoko C+E fajna sprawa ja tez na jesieni ide tylko ze to trwa najpierw C potem drugi kurs na E więc jednej zimy chyba niewyrobie.

Jak narazie starcza mi BE.

Tach około 5 tysi.

Ja już jeżdziłem na autostradzie poznań na winiete drogową nawet z mała przyczepką i Pani się pytała ile to ma ładowności jak usłyszała 3800 to było koniec i puszczała bez opłaty za bramke i z tym mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić przyczepę SAM o DMC np. 690 kg.

 

I wszystko gra - prawko B, zero tachografu - jak jedziesz prywatnie. Jest tu mała luka w polskich przepisach. Za granicą niestety od braku tachografu tak łatwo się nie wyłga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mi się nie chce wierzyć, że ci wszyscy ludzie co ciągną swoje łodzie na wakacje nad morze to mają tacho...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wierzyć nie chce , ale może 3,5T nie przekraczają.

 

Pytałem znajomego truckera - mówił , że mu Włosi chcieli nawet samochód zaaresztować , oprócz mandatu .

 

Sprawdziłem , jest tak:

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

 

z dnia 1 kwietnia 1999 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

 

(Dz. U. Nr 44, poz. 432)

par. 11:

Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:

 

15. w urządzenie rejestrujące samoczynnie prędkość jazdy, czas jazdy oraz postoju (tachograf); dotyczy to:

 

1. pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej 9 t i powyżej, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.,

2. pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r.,

 

z wyjątkiem autobusu używanego w komunikacji miejskiej oraz pojazdu Sił Zbrojnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert Walczak - specjalista z zakresu prawa transportowego

robert.walczak@przewoz.com

www.przewoz.com

autor/źródło: Robert Walczak

 

W jakich pojazdach niezbędny...

 

Rodzaje pojazdów, w których przedsiębiorca ma obowiązek zainstalować tachograf, zostały określone w art. 3 Rozporządzenia Rady nr 3821/85 z 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym. Zgodnie z tym przepisem urządzenia rejestrujące muszą być zainstalowane i używane w tych pojazdach, które są zarejestrowane w Państwach Członkowskich Unii Europejskiej i są wykorzystywane do transportu drogowego osób lub rzeczy.

 

...a kiedy nie trzeba go mieć

 

Z powyższego wynikałoby, że praktycznie każde auto musi mieć tachograf. Tak jednak nie jest, gdyż na szczęście przepisy przewidują wiele wyłączeń spod tego obowiązku. Wyłączenia takie znajdują się nie tylko w w/w rozporządzeniu unijnym, ale również w art. 29 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. nr 92, poz. 879). Urządzeń rejestrujących nie trzeba więc instalować zwłaszcza w:

 

- pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 ton;

- pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone;

- pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych;

- pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h;

- pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km;

- wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej;

- pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy;

- pojazdach używanych jako sklepy.

 

Z powyższego wynika, że przedsiębiorca używający ciężarówkę wyłącznie na potrzeby budowy swojego prywatnego domu nie musi mieć tachografu. Tachografów nie musi mieć również większość samochodów dostawczych, byleby ich dopuszczalna masa nie przekraczała 3,5 ton.

 

Od 11 kwietnia 2007 r. spod obowiązku instalowania tachografów zostaną wyłączone pojazdy lub zespoły pojazdów o dopuszczanej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używane do niezarobkowego przewozu rzeczy. Od tego też czasu rolnicy będą najprawdopodobniej mogli jeździć bez tachografów na odległość do 100 km od bazy pojazdu (zamiast obecnych 50 km).

 

czyli tak jak mowilem przepis jest i jak ciagniesz lodz i masz 6t razem i jedziesz na wakacje to "- pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych;" inaczej jakbys to komus przewozil w ramach transportowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to muszę to jeszcze sobie wydrukować i pokazać miśkom do weryfikacji :D

W każdym razie B+E to przydałoby się zrobić, bo tu akurat przepisy są jasne: przyczepa ciężka = B+E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie kolegów

a jak navara z przyczepa na dwa konie koniki po 400 kg każdy , bo takie sie ciaga navarami i laski które tym zestawikiem jadą to tach na pewno nie maja a i B-E bym sie pokusił stwierdzic też nie przyczepa jakies 500-700 kg i dwa koniki 800 + nasza navara =sporo i jak to wozic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jeżdżę z takim właśnie zestawem i póki co nikt się nie doczepił ale kontroli też nie pamiętam. Muszę jednak moją przyczepę na konie "przerobić" na lekką i po temacie :D

 

W twoim przypadku (i w moim póki co) potrzebne B+E, reszta nieistotna no chyba że wieziesz zarobkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ja mimo młodego wieku 19 lat posiadam już wszystkie kategorie prawo jazdy czyli B, E/B, C, E/C wiec o to się nie martwię. Jednak chciałbym wiedzieć ile macie uciągu na haku przyczepy ciężkiej czyli z hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku, powolutku, ale jak się rozbuja to będzie szło :P Oczywiście trocę szybciej, bo ja jak jechałem Terranem+przyczepa 2500 kg to jeszcze coś tam wyprzedziłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...