Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pytanko olej w automacie.


foorest1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jesli masz automatyczna skrzynie to radzilbym udac sie do jakiegos mechanika bo w automatach olej uzupelnia sie podcisnieniowo a ryzykujac samemu wymiane mozesz stracic biegi :P znam takie przypadki a naprawa tego bedzie bolec.....pozatym do automatow sluza oleje tzw ATF :)

 

 

Kolego możesz to dokładnie opisać bo mi coś takiego sie przytrafiło i mam tylko 1wszy i 3ci bieg, nie wiem co mam robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim spuść i wypompuj olej powinno wyjść 8-9 litrów, oczyść magnesy - sprawdź czy nie ma na nich większych opiłków - jezeli są to są częśći do wymiany. Jeśli nie ma to napełnienie nowym płynem powinno przywrócić sprawność skrzyni. Jedno pytanko - jaki bjest kolor płynu, bo jeśli jest brazowy mógł być przepalony - co oznacza kłopoty, Przy wymianie [płynu nie zapomnij przepłukać filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim spuść i wypompuj olej powinno wyjść 8-9 litrów, oczyść magnesy - sprawdź czy nie ma na nich większych opiłków - jezeli są to są częśći do wymiany. Jeśli nie ma to napełnienie nowym płynem powinno przywrócić sprawność skrzyni. Jedno pytanko - jaki bjest kolor płynu, bo jeśli jest brazowy mógł być przepalony - co oznacza kłopoty, Przy wymianie [płynu nie zapomnij przepłukać filtra.

 

nie no kolor jest taki słomkowy jasny, więc chyba nie powinno być problemu, spróbuje zrobić jak mówisz zobaczymy ;)

 

a d*pa, sprawdziłem dziś dla pewności kolor brąz jak mocna kawa;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś awarię skrzyni, a jej stan pogorszył się zaraz po wymianie oleju i wywaleniu opiłków oczywiście.

I tak to podobno działa - jeśli jesteś w takiej sytuacji to wymiana oleju tylko wszystko pogorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od rodzaju uszkodzenia i tego jakie zanieczyszcenia są zbierane przez magnesy. Jeśli w śród opiłków jest tylko szlam bez grubszych częśći wymiana oleju skutkuje. Jeżeli natomiast są większekawałki metalu - remont gwarantowany. Kłania się również jakośc użytego oleju i okresy międzywymianowe. Przy normelnej eksploatacji nawet co 30000 km lub gdy płyn zaczyna lekko brązowieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...