Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Problem z zimnym silnikiem 1,6 16V 99r.


Przemek
 Share

Recommended Posts

Mam primerę 1.6 16v z 1999r. Gdy odpalam zimny silnik to obroty skaczą jak szalone a z tłumika czuć "żywą" benzyną a nie spalinami, poza tym jest masa dymu. Silniczek pracuje bardzo nierówno. Gdy nagrzeje się jest wporządku-poza lekko falującymi obrotami.Wymieniłem filtr powietrza,przewody,świece, regulator ciśnienia paliwa. W poniedziałek jadę sprawdzić sondę lamda. Dzieje się to tylko gdy pracuje na benzynie i na zimnym silniku, na lpg jest wszystko wporządku. Przejrzałem wiele tematów i nie znalazłem nic podobnego. Autodiagnostyka-kod 55, sonda-na lpg kontrolka miga bardzo szybko cały czas, na benzynie nie miga wcale. Czy ktoś wie co się może dziać?

Link to comment
Share on other sites

nie ma rozpylania - nie ma spalania
to tylko objawia się na zimnym silniku na rozgrzanym jest ok. wedłług mnie to też by działo się się na rozgrzanym. Czemu tak dziwnie wyszedł test z sondą? na lpg miga na benzynie nie? Poza tym diagnostyka też nic nie wykazała :(:(:(
Link to comment
Share on other sites

to tylko objawia się na zimnym silniku na rozgrzanym jest ok
mowimy o PB...? masz zamknięty wtrysk, następuje emulacja pracy wtrysków. paliwo nie przechodzi przez wtrysk, nagrzewa się, wtrysk sie zapieka. ja założyłem gaz..zrobiłem z 5.000 i juz nie szło jeździć na PB... skoro lambda dziwnie wyszła to na PB powinno auto z 15l /100km palić
Link to comment
Share on other sites

Tak chodzi o PB.Z tego co piszesz to chyba bez wizyty u dobrego mechanika sie nie obejdzie?

 

[ Dodano: Nie 25 Lut, 2007 09:56 ]

preparat do czyszczenia wtrysków,
może pomóc?
Link to comment
Share on other sites

Guest peryskop

może pomóc?

napewno nie zaszkodzi ,tam pisze że butelka na cały zbiornik,ale z doświadzczenia Ci powiem że lej całe opakowanie na pół zbiornika,przynajmniej wyczyści wtryski i bedziesz wiedział co dalej robić :)

Link to comment
Share on other sites

Guest peryskop
Jeśli to nic nie da? Mechanior i chyba duże koszta ?:/

spoko,bez paniory,najpierw wyeliminuj to co sie da najprostrzymi metodami,a potem wizyta we warsztacie....

Link to comment
Share on other sites

Wynik sondy? Może być spowodowane uszkodzeniem jej czy przyczyny trzeba upatrywać w czymś innym?

Link to comment
Share on other sites

wepnij sie z nią na rozgrzanym silniku.. ja dokładnie nie wiem jakie sa tam kabelki, ale jesli dwa białe, czy dwa brązowe, to raczej masowe. może być też masa na budzie. a jeśli kabelki z paskiem to sygnałowe.. zmierz napięcie przez wepnięcie sie w te sygnałowe... jakie napi.ecie jest na zimny m i jakie na ciepłym silniku. dokłądnie nie wiem jak w primerze ale napięcie może być w zakresie o,1-0,9 V . a może od 0-5 V. może poszukam w katalogach to powiem cos więcej

 

[ Dodano: Nie 25 Lut, 2007 13:02 ]

no niestety 3 kabelkowa jest, to nie wiem dokłądnie

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj byłem na analizie spalin-wszystko ponad normę!!! Czy to możliwe aby do takich odczytów przyczynił się katalizator? Ponadto sonda też dziwnie się zachowuje. Jutro rano jadę pod komputer to wszystko będzie wiadomo. Czytałem, że kat. "żyje" od 80 do 160 tys km. U mnie to 160 brakuje 1,5. :029: Możliwe, że skończył już swój żywot?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...