Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

sadza na tłumiku


Guest troll
 Share

Recommended Posts

witam. Mam problem. Mój nissan 1.4 16V dużo pali i tłumik jest cały w sadzy. jak go odpale to w okolicach akumulatora slysze delikatne syczenie. czy tam znajduje sie silniczek krokowy? prosze o porade

 

dzisiaj przy rozgrzanym silniku przyłożyłem reke przy tłumiku a znajoma dodała gazu no i niestety miałem brudną reke.

Czy ta sadza bierze się z niewłaściwej mieszanki paliwowo powietrznej?

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jeżeli jeździsz ciągle po mieście i to na krótkich odcinkach (zanim silnik się dobrze nagrzeje już kończysz jazdę), szczególnie zimą, to ma prawo więcej palić i tłumik będzie w sadzy. Zobacz tłumik po jeździe na trasie po 200 km, wtedy ma być siwy.

Link to comment
Share on other sites

Kiedy zmieniałeś świece? Moja poprzednia Nyska brudziła tłumik sadzą, gdy kończyły się świece. Po wymianie było ok.

Link to comment
Share on other sites

Albo padnięta sonda lambda. Robi za bogatą mieszankę i stąd czarny dym. Znajomy miał idento w golfie3.

Objaw może być np. przy nagrzanym silniku - powyżej 3tysięcy obrotów silnik nie jedie i szarpie.

 

A jak jeździsz na b.krótkich odcinkach to przedmuchaj go na dłuższej trasie.Może pomoże.

Link to comment
Share on other sites

o to chodzi że silnik był rozgrzany, i to nie dym był czarny (był jasny) tylko kawałki sadzy mi zostały na ręku. Sonde zmieniałem i działa, a świece też były zmieniane. Wydaje mi się że to może być zabrudzony gażnik (jakaś dysza powietrza) i dostaje za bogatą mieszanke. dlatego może dużo palić. A poza tym to on ma strasznego muła. z miejsca to jakoś jakoś, ale na piątym biegu to nawet nie polece 130. oczywiście bez żyłowania.

Jak myślicie? Może to być wina brudnego gażnika?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz gaźnik i wg Ciebie dużo Ci pali to jedz do kogoś kto ma analizator spalin, niech Ci sprawdzą mieszanke na nim.

Bo sprawdzanie mieszanki metodą ręki jest naprawde fajne :]

Też mam tłumik z tyłu w sadzy. To jest całkowicie normalne, przy krótkich odcinkach jak sie robi.

 

A tak w ogóle to ile Ci pali? Bo piszesz że dużo a nie wspomniałeś ile.

Link to comment
Share on other sites

a więc w niedziele wlałem na pusty zbiornik benzyne za 10 zl podzielic na około 3.7 to jest 2,7 litra i na tym zrobiłem 15 km (ciężka noga) a tak to na 5,2 litrach robie 50 km

Link to comment
Share on other sites

Mówisz że muł :> Zmień filtr powietrza. To że wydaje Ci się że jest czysty nic nie znaczy. Zauważyłem że słonka są baaaardzo wrażliwie na brudny filtr powietrza. Kiedyś żeby się upewnić co do tej teorii przedmuchałem go porządnie sprężonym powietrzem i byłem mile zaskoczony jak słonko żwawo wyrwało po tej operacji.

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

Można też na analizatorze spalin sprawdzić jak działa z zasyfionym i czystym filtrem i widać różnicę po cyferkach.

Gdy filtr jest brudny i przytkany to mieszanka robi się zbyt bogata w benzynę i wtedy może kopcić a nawet jak pisze kolega troll wyrzucać z siebie sadzę.

Link to comment
Share on other sites

dla pewności kupie nowy filtr. A czy może ktoś ma zdjecie z pod maski silnika 1.4 16V bo ja nie wiem czy mam kompletny ten cały układ od filtra. Bo u mnie wlot powietrza do filtra jest prawie przy nim i jest dość szeroki i ma kształt elipsy.

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

jesli nie wymeiniales dlugo to kup nowy, przedmuchanie moze nie pomoc mikroczastki jak wedra sie w papier filtra to raczej nie do usuniecia

jest jeszcze opcja ze nie czulem roznicy

jak go kupilem byl strasznie zaniedbany, filtr byl CZARNY tak jak pisze doslownie, podcisnienia sparciale pourywane nie mowiac o srdoku auta , gumy na przegubie rozj..ebane no bardzo zaniedbany

pozniej za kazdym razem jak zmienialem filtr a bylo to 1-2 razy do roku filtr nie byl b zabrudzony i ta roznica mogla byc znikoma i nie wyczuwalna pod noga w w szczegolnosci jak pozniej zalozylem gaz ktory przez mikser zadusil cala moc i moment silnika,

i jeszcze pozatym pozniej okazalo sie ze ciagnal powietrze rozgrzane w wieksozci czasu jak jezdzilem,

zapewne na alnalizatorze by wyszlo ladnie jak na dloni,

no i do tego kat ktory dusil auto mi i ukl rec spalin ktory cofal syf do kolektora dolotowego

Link to comment
Share on other sites

he he. zmieniłem filtr:) wypsiukałem sprayem gażnik. wypaliłem przy tym całą benzyne. zalałem 1,5 litra (wiem że to smieszne ale zalałem) i zrobiłem 20 km aż samochód zgasł:) To chyba dobry wynik. czyli wychodzi 7,5l/100km

a i jeszcze przedłużyłem wlot powietrza do filtra, bo za wczesnie się zaczynał

 

[ Dodano: Sro 28 Lut, 2007 19:18 ]

zapomiałem dodać że już nie ma sadzy :D

Link to comment
Share on other sites

Guest jacekb

Nie poleca sie jazdy na prawie pustym baku az do zatrzymania z/w na brak paliwa, a co do sadzy to stawiam na katalizator tzn jego uszkodzenie .

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

ej ej jak to na gazniku sonda lambda i kat ? nie przesadzamy z technika, w ktorej to wersji na gazniku byl kat?

Kolega napisal ze filtr powietrza pomogl czyli wniosek mieszanka za bogata bo nie oddychal silnik

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

dokladnie sonda i kat w wersji zasilanej gaznikiem :) a pompa paliwa to akurat jest przy silniku napedzana krzywka wal ssacego

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest troll

wiesz ze już chyba nie syczy. ale mam dziwne objawy. jak zapale silnik na światłach to ma dobre obroty i jak zgasze światełka to obroty sie podnoszą (to dobry objaw:)) ale jak odpale bez świateł to jest na odwrót. dziwne co nie?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...