Gość Dżodżo Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 A czy można jakos podłączyc np, kierunkowskazy do centralnego żeby zamrugały jak sie zamyka czy otwiera auto, bo czasami to nie wiem czy zamknałem czy nie :wink: Jesli centralka ma impuls wyjsciowy i jest on u Ciebie wolny (czytaj do nieczego nie jest podlaczony), to podpinasz go pod awaryjne i powinny migac. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekmarecki Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Jesli centralka ma impuls wyjsciowy i jest on u Ciebie wolny (czytaj do nieczego nie jest podlaczony), to podpinasz go pod awaryjne i powinny migac...... A który to :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość umas Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 CZEŚĆ WSZYSTKIM ZAINTERESOWANYM! Jeżeli chodzi o centralny zamek w P10 to centralka do niego znajduje się z przodu od strony pasażera koło prawej nogi (w słupku pod plastikiem). Jak ktoś chce aby otwierać i zamykać drzwi z pilota musi w drzwiach kierowcy zamontować siłownik (chyba że już go ma) i podłączyć dwoma przewodami pod centralke. Przewody od siłownika należy przylutować do zacisku 2 i 4 i sprawdzić czy działa poprawnie.Jeżeli działa na odwrót , to zamieniamy przewody.Podłączając radio(zdalne sterowanie)zasilanie podłączamy: (-) masa , (+) z przewodu na którym mamy cały czas napięcie (najlepiej wpiąć się przed którymś przekażnikiem).Sygnał wyjściowy z radia podłączamy pod 1 i 6 na centralce zamka. Na koniec kodujemy piloty. No i gotowe. U mnie wszystko działa bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jome Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Hejka Umas, sprawdzę to jutro i dam znać co z tego wyszło. Mam nadzieję że wszystko będzie działać. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Jesli centralka ma impuls wyjsciowy i jest on u Ciebie wolny (czytaj do nieczego nie jest podlaczony), to podpinasz go pod awaryjne i powinny migac...... A który to :?: Nie wiem ja nie mam alarmu ani centralki Nissana.Trzebaby bylo zbadac i poszukac tego. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sirleo Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 witam chce zalozyc alarm (nawet juz zamowilem) i teraz mysle nad tym silownikiem, wiec jaki z allegro (lub z innego miejsca) by sie nadal? o jakiej sile? widzialem 2, 3.5 i 6 KG. Czyli z tego co rozumiem podpinamy ten silownik do centralki w kabinie, tj musimy dolozyc do istniejacej wiazki 2 dodatkowe przedowy? pozdrawiam btw: ma ktos rozpiske kolorow zlaczki radiowej z P10? bo co prawda mam radio podlaczone i wszystko gra, ale nie wiem czy polaryzacja jest dobrze podlaczona w glosnikach (wczesniejszy wlasciciel wycial orginalna wtyczke, tak wiec mialem tylko wiazke przewodow) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 ...jakiej sile? widzialem 2, 3.5 i 6 KG. Najmniejszy wystarczy. Instalowalem caly centralny w W10 i chyba wlasnie takich uzywalem. Czyli z tego co rozumiem podpinamy ten silownik do centralki w kabinie, tj musimy dolozyc do istniejacej wiazki 2 dodatkowe przedowy? Zasadniczo sprawa wyglada tak. Silownik master (ma wlaczniki krancowe umozliwjace streowanie otwieraniem poprzez przesuniecie rygla badz otwieranie kluczykiem) potrzebuje w sumie 5 przewodow (2 zasilajace silnik silownika i 3 sterujace). Natomiast silownik typu slave potrzebuje tylko 2 przewody. Silowniki mozna laczyc szeregowo czyli nie trzeba ciagnac wiazki do samej centralki z kazdego silownika tylko podpinac sie do najblizszego silownika (np. przod/tyl). Rozumiem, ze nie masz centarlnego zamka fabrycznie? HINT: Silowniki fajnie montuje sie w drzwiach rownolegle do ciegna klamki wewnetrznej drzwi (silownikiem w kierunku tylu samochodu). Szpryche do silownika wygina sie w literke Z (ale montuje sie lustrzane odbicie tej literki). Taki sposob dziala juz kilka ladnych lat w W10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-di Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 ja zrobilem to na zwyklem silowniku slave i chodzi juz tak ze 2 m-c a w w poprzednim p -10 mialem tez tak zrobione i latalo tak 5 lat wiec to dobry patent:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sirleo Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Zasadniczo sprawa wyglada tak. Silownik master (ma wlaczniki krancowe umozliwjace streowanie otwieraniem poprzez przesuniecie rygla badz otwieranie kluczykiem) potrzebuje w sumie 5 przewodow (2 zasilajace silnik silownika i 3 sterujace). Natomiast silownik typu slave potrzebuje tylko 2 przewody. Silowniki mozna laczyc szeregowo czyli nie trzeba ciagnac wiazki do samej centralki z kazdego silownika tylko podpinac sie do najblizszego silownika (np. przod/tyl). tzn tak przegladam schemat elektr. i mysle na takim czyms czy mozna wykorzystac przewody od stykow tych co mechanicznie sie kluczykiem otwiera centralny, wtedy bylo by tak ze kluczykiem moglbym otworzyc tylko drzwi kierowcy a pilotem calosc, jest to do zrobienia? Rozumiem, ze nie masz centarlnego zamka fabrycznie? centralny zamek mam ale silowniki sa w trzech drzwiach, w drzwaich kierowcy raczej nie ma, bo przycisk z konsoli zamyka wszystkie oprocz kierowcy, a kierowcy tylko moge zamknac mechanicznie kluczykiem lub wajcha od srodka (co tez podowuje zamkniecie pozostalych) a co do silownika to czy wystarczy mi slave 3,5kg w drzwiach kierowcy? np http://www.starmach.pl/sklep/index.php?wiecej=228 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-di Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 niebardzo wiem w czym jest problem ???? kupujesz silownik slave i masz centralny z pilota na 4 furtki i po sprawie a poco chcesz ruszac te styki ? lepiej i prosciej jest dac dwa kable dodatkowo i masz centralny z pilota zaymkany:) bez ingerencji w fabryczny uklad:) wiec w czym problem? bo niebardzo rozumiem? a co do tego silownika to polecam i silowni i sprzedajacego kupuje u niego te rzeczy masowo i nigdy niebylo problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sirleo Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 tzn moze nie problem tylko tak mnie zastanawia, fakt ze jesli podlacze dodatkowy silownik pod centralke w drzwiach kierowcy to bedzie jakby podwojne zamykanie, tzn daje sygnal centralce na zamkniecie drzwi ta wysyla sygnal na silownik i zamyka drzwi, w tym momecie styki w drzwiach daja ponownie sygnal na zamkniecie... w sumie niczemu to nie sluzy i zastanawiam sie czy nie wykorzystac wlanie tych przewodow od stykow do sterowania silownika, a i taki bajer wtedy bedzie ze kluczykiem otwieram tylko drzwi kierowcy, nie chcac np ruszac pozostalych drzwi, zamknietych czy tez otwartych... i mysle ze te styki sa obojetne dla reszty ukladu, bo to jest tylko chyba sterowanie masa? i w stanie spoczynku mam 3 przewody czy sie moze myle? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-di Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 no mozna tak zrobic jednak musisz przeswietlic te przewody i znalesc je w fabrycznym sterowniku i wpinac sie tam z nimi tez tak kiedys myslalem jak robilem to pierwszy raz ale potem stwierdzilem ze w razie awari mam dalej centralny i niemieszam w orginalne wiazki bo poco? a zrobisz jak zechcesz:) pa ja bym dal te dwa kable i ten silownik w drzwi bo tak mialem w p-10 a teraz w p-11 zrobilem tak samo:) i dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 a co do silownika to czy wystarczy mi slave 3,5kg w drzwiach kierowcy? Spokojnie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 A ja sie zastanawiam czy u mnie byl centralny zamek fabrycznie sterowany pilotem. Dodam ze mam fabryczny centralny zamek. A dlaczego sie zastanawiam? Bo po rozebraniu drzwi w dolnym lewym rogu drzwi znalazlem cos co moze byc silownikiem i do ktorego prowadzi taka wiazka kabli jak na zjeciu ponizej: Moze ktos mi powiedziec czy to jest silownik czy nie ?? Dodam moze jeszcze ze ciegno z bebenka kluczyka idzie wlasnie do czegos na spodzie drzwi, co moze byc silownikem (na zdjeciu schowane jez za blacha po lewej stronie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 To raczej ida kable do tego przekazniczka czy jak to sie nazywa, ktory zamyka reszte drzwi, ale moge sie mylic. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greger Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 To prawda z tym siłownikiem w drzwiach kierowcy, Primerka z seryjnym centralnym zamkiem nie ma siłownika w tych drzwiach i dlatego zamek jest sterowany kluczykiem, drzwi zmykają się mechanicznie przy jednoczesnym sygnale na pozostałe drzwi, założyłem dodatkowy siłownik, wiem że coś tam było nie tak z tym sterowanim z pilota, ale mam szpeca w okolicy i zrobił to jak należy, a propo Sirleo z tym montażem to dawaj do mnie, jak coś to pomogę. P.S. Ważny jest też ustawiony w opcjach alarmu czas podawania napięcia na siłownik aby ten sie nie przepalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sirleo Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 witam, jutro zabiore sie za montaz tego silownika, moze ktos mi nakreslic pi razy drzwi jak to umiescic? tzn naniesc w jakims paintcie pogladowo ten silownik na ten obrazek? (nie wiem czy na tym obrazku nie ma juz silownika zainstalowanego fabrycznie, pochodzi on z serwisowki p10 z internetu) a tutaj moze ktos moze tak mniej wiecej nakresli jak najoptymalniej poprowadzic wiazke od alarmu i gdzie sie wpiac itp pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jome Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Witam. Zakładając że nie ma siłownika w drzwiach kierowcy to po podłączeniu pilota zareagują pozostale drzwi, czy nie załączy żadnych? Tak czy inaczej to bez tego siłownika nie obędzie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Ja u siebie siłownik podłączyłem w taki sposób i działa 1,5 roku bez zarzutu. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sirleo Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 dzieki za odp, czemu sluzy taki ksztalt tego drutu "z"? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Ten drut w ksztacie litery "z" laczy silownik z drutem od zamka, ktory zamyka zamek.Drut trn powinien byc sprzedawany z silownikiem. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sirleo Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 wiem, mam taki drut i taka drabinke, tylko pytam czemu ksztal "z" sprzezynuje to czy cos? aha i jeszcze jedno: jak sterowany jest zamek centralny w primerze?? podwojna masa czy napieciem? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Najpierw przykrecilem silownik, a pozniej tak dopasowalem drut.Tak wyszlo.Nie musi byc taki ksztalt. Co do sterowania, to nie pamietam. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sirleo Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 witam, dzieki za porady silownik ostatecznie przykrecilem pionowo i wykorzystalem prosty drut, lekko skrocony, rownolegle spiety z ciegnem, silownik na wysokosci styków tych w zatrzasku drzwi gdzie wpiete sa 2 przewody, jak narazie dziala wszystko idealnie. Poprowadzilem 2 dodatkowe przewody do sterowania nim, ehhh co za zmudna robota, zwlaszcza na przejsciu drzwi-klatka, doprowadzilem je do centralki i tam zostawilem (dzis moze podlacze) moze ktos to potwierdzic? Przewody od siłownika należy przylutować do zacisku 2 i 4 i sprawdzić czy działa poprawnie.Jeżeli działa na odwrót , to zamieniamy przewody.... Sygnał wyjściowy z radia (chodzi o centralke alarmu)podłączamy pod 1 i 6 na centralce zamka. teraz zaczalem zabawe z alarmem, poprowadzilem cala instalacje kablowa i dzisiaj moze zaczne wpinac sie w przewody i czy moze ktos to potwierdzic: kable znajdziesz w wiąsce na progu kietowcy tam sie podłączałem z wyjatkiem stacyjki czy ciagle zasilanie 12V na alarm mozna podlaczyc przed stacyjka? tam chyba jest caly czas 12V (z akumulatora)? mam jeszcze w alarmie wejscie ze stacyjki, takie ze pojawiac ma sie na nim 12V po jej przekreceniu, czyli jak za stacyjka podlacze to bedzie ok? idac dalej, podlaczal ktos tak?: jak zdejmiesz listwę na progu plastikowa - jest wciskana- a potem odwiniesz kable z taśmy i z plastikowego korytka i potem jeszcze raz z taśmy itd... to : TAK jest przynajmniej w P10 pow 1995 troszke inaczej czarno/zielony z czerwonym prazkiem - podłączasz kierunkowskaz 1 str żółto/zielony z czerwonym prazkiem - podłączasz kierunkowskaz 2 str biało/czerwony z granatowymi paskami - wyłącznik drzwi szyb el nie mam ... ale gdzies miałem rozpiskę jak coś blokada rozrusznika - przewód przy stacyjce-kolumnie (grubszy) biało czarny (przeciąć go) zamek centr otw- jasno zielony z czarnym paskiem zamek centr zam- jasno zielony te od zamka są tylko 4 szt w tym kolorze grubsze niz inne nie pamietam dokładnie czy nie naodwrót.... bo znalazlem cos takiego i teraz mam maly metlik: jak sie wpinac w przewody? lekkro odizolowac je i wlutowac sie? znalazlem gruby niebieski prewod wchodzacy na bezpieczniki (nad zlaczem diagn) czy to jest 12V z akumulatora? ...to tyle, co mi przyszlo do glowy, narazie czekam na lekka zmiane pogody, ehh zimny i mokry szczecin.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 A ja sie zastanawiam czy u mnie byl centralny zamek fabrycznie sterowany pilotem. Dodam ze mam fabryczny centralny zamek. A dlaczego sie zastanawiam? Bo po rozebraniu drzwi w dolnym lewym rogu drzwi znalazlem cos co moze byc silownikiem i do ktorego prowadzi taka wiazka kabli jak na zjeciu ponizej: Moze ktos mi powiedziec czy to jest silownik czy nie ?? Dodam moze jeszcze ze ciegno z bebenka kluczyka idzie wlasnie do czegos na spodzie drzwi, co moze byc silownikem (na zdjeciu schowane jez za blacha po lewej stronie). To raczej ida kable do tego przekazniczka czy jak to sie nazywa, ktory zamyka reszte drzwi, ale moge sie mylic. To jednka są kable do silownika. Siłownik znajduje sie w dolnej czesci drzwi, a ten sterownik od kluczyka jest na wyosoksci mechanizmu zamka. Obecnie alarm dziala u mnie poprawnie. Nie trzeba bylo dawac przekaźnikow do sterowania centralki centralnego zamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.