Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki polacicie olej spełniajacy normę ACEA B3-96 (CCMC PD2)


Gość konopnicki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość konopnicki

Zainspirowany wątkiem doboru oleju, chciałbym zapytać.

 

Jaki olej polecicie do Primery, nie mam książki, jeden z kolegów na forum podał, ze do mojej Primery powinien byc olej zgodny z ACEA B3-96 (CCMC PD2).

 

Ale jaki kupić? zacząłem szukać i nie moge sobie poradzić.

A fajnie gdyby poprzeć się doświadczeniami w uzytkowaniu.

 

Teraz jeżdzę na LOTOS semisyntetyk 10W40 - przebieg 124tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konopnicki
Jak nie bierze ani nie ucieka to nie zmieniaj !

 

Przy wymianie - zalałem półsyntetyk olej równo na górna granicę na bagnecie.

Po przejechaniu ok. 4000 km zeszło ok. 1,5mm.

 

Dokładnie sprawdzam co jakiś czas w garażu rano jak jest zimny po nocy i wszystko ładnie scieknie.

 

Tyle chyba jak bierze, to cyba normalnie przy półsyntetyku.

Jak sądzicie?

Auto ma 124tys przebiegu. Choć nie mam pewności bo sprowadziłem z Belgii ale z placu.

 

[ Dodano: Czw 01 Mar, 2007 09:28 ]

Valvoline MaxLife Diesel 10W-40.

 

A koledze ile bierze tego oleju, od wymiany do wymiany?

Wiem, że istotny jest przebieg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Valvoline Turbo Diesel 15w40 i nie bierze oleju(przynajmniej do 3000 jak sprawdzałem), miałem wcześniej Mobil 10W40 to wywaliłem bo mi się silnik rozklekotał(a jak zlalem to wyglądało jak...) , a jak dostałem ksiązke serwisową to się okazało ze jezdził juz wczesniej na Elf Turbo Diesel 15W40 więc nie wymieniałem na Max Life 10W40 tylko na 15W40 i chodzi o niebo lepiej. Ale ja mam przebieg 220kk(97r), ale oleju nie powinien brać, choć jak bierz śladowe ilości to ja bym na Twoim miejscu zalał Valvoline Max Life Diesel 10W40, jak na tym oleju zacznie Ci ubywać to przejdziesz na 15W40. Ja sprawdziłem olej po przejechaniu 3000 tzn zlalem( mówie o Valvoline) i olej był czysty a w nim było widać jak są pozbierane cząsteczki brudu, bo mineral od Valvoline też ma właściwości czyszczące, i zalałem nową bańke Valvoline i następna wymiana po 8000. U Ojca tez wymieniłem z Mobila 5 W40 na Valvoline Max Life 5W40 i Tata strasznie zadowolony. I nie zapomnij o dobrym filtrze oleju.

Tobie polecam 10W40 Max Life , oleje dobre i nie rozlewane w Polsce.

 

A tak poza tematem trochę co do olejów mineralnych i to że skracają żywot 3 przykłady, 1.Peugeot 406 Diesel, Valvoline Diesel Turbo 15W40 lany od 240 000 teraz na liczniku 500000, nine bierze oleju, wymiana co 8000-10000.

2. Toyota Corolla Diesel, Shell 15W40 lany od 200000 teraz na liczniku 450000 bierze ok 0,2 L na 10000km oleju, wymiana co 10000.

3. Ford Mondeo Benzyna, Valvoline Turbo 15W40, lany od 150000 teraz na liczniku 320000, nie bierze oleju, wymiana co 8000.

 

To tak na marginesie auta znajomych i 0 problemów z silnikiem mimo iz leja mineralny olej, grunt to wymiana regularna oleju i filtra, a ha no i samochody eksploatowane nie w sposób "rajdowy". Jeden minus minerala to przy -30 z odpaleniem tak do -20 jest ok. I nie pisze tego po to żeby lać minerala bo jeleli nic sie nie dzieje to wiadomo ze nie ma sensu zmieniac, ale nie skraca az tak życia silnika jak niektorzy pisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konopnicki
Ale ja mam przebieg 220kk(97r), ale oleju nie powinien brać, choć jak bierz śladowe ilości to ja bym na Twoim miejscu zalał Valvoline Max Life Diesel 10W40, jak na tym oleju zacznie Ci ubywać to przejdziesz na 15W40.

 

A co powiesz o tym moim zejściu oleju na 4tys przebiegu> W kontekscie oczywiscie 124tys. rzekomego przebiegu.

 

Próbuje dojść po tym, czy ma 124tys, czy czasem nie był licznik cofany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem, ale może silnik był mocno eksploatowany, albo olej który jest teraz jest do d..., są auta ktore jeżdżą na full syntetyku i nie biorą oleju a mają ponad 200kk przebiegu, moja rada jest taka, wylej ten olej co masz, zalej Valvoline 10W40 Max Life do Diesel + dobry filtr oleju. Obserwuj co jakieś 2000 km obserwuj czy ubywa. Jak silnik ładnie pracuje a ubywa troszeczke tego oleju co masz teraz to zalej Valvoline. Poczytaj o tym oleju: http://valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html

 

PS.Na forum poszukaj tez opini innych na temat tego leju, można prace doktorską napisać z tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość z_pawel
A co powiesz o tym moim zejściu oleju na 4tys przebiegu> W kontekscie oczywiscie 124tys. rzekomego przebiegu.

Według ksiązki serwisowej olej powinien mieścić się między min a max na bagnecie ubytek tej wielkości po przejechaniu 4000km mieści się jak najbardziej w normie.

Różnica między max a min na bagnecie wynosi 05l oleju. Tak więc nie masz czym sie martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam shell diesel 10w40 nic nie ubywa. Przebieg 120tys km. (mysle ze realny bo jak go sprowadziłem to miał 3 lata i 64kkm). Polecam ten olej bo wg. mnie jest bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...