Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Regulacja wycieraczek na I biegu


Guest robertw226
 Share

Recommended Posts

Guest robertw226

Witam fanów i posiadaczy nissanów. Od niedawna jestem szczęśliwym właścicielem Primery P11 z 99 roku (wersja przed liftingiem). Proszę podpowiedzcie mi czy jest możliwość regulacji prędkości działania wycieraczek na I najwolniejszym biegu, a jeśli tak to jak to zrobić. Teraz na najwolniejszym biegu działają z częstotliwością ok 1 raz na 10 sek. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jest! Przy prawej manetce na jej koncu masz pokretlo. Tylko nie pamietam czy w prawo sie zwalnialo czy przyspieszalo. Ale to sam zobacysz.

Link to comment
Share on other sites

Guest robertw226

Dzięki. Z tym pokrętłem to u mnie chyba trochę kicha, już próbowałem ale nie chce się kręcić więc myślałem, że to jest na stałe. Chyba będe musiał być dla niego mniej delikatny, albo wymienić manetkę.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno mozesz ustawic interwal pracy wycieraczek na cztery predkosci. Tak jest w kazdej primerze. Zrob jak napisales, bo nie wiem czy to cholerstwo jest rozbieralne.

Link to comment
Share on other sites

Rozbieralne jest na pewno, tylko nie wiem czy da się potem poskładać :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Gringo

Na manetce od wycieraczek na końcu masz obrotową głowke, kręcąc ją w prawo przyspieszasz ich działanie,a w lewo zwalniasz,tak jak koledzy wczesniej opisali masz 4 biegi w tej regulacji,jest to bardzo fajna i przydatna sprawa. Nie wiem dlaczego u ciebie sie nie obraca,pomimo że to nie dziala to powinno sie obracać

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Rozbieralne jest na pewno, tylko nie wiem czy da się potem poskładać

:D:D:D Mlotkiem i przecinakiem wszystko da sie rozebrac :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

No ja bym tak nie szalał z tym siłowaniem sie z dźwignią wycieraczek, u mnie też nie da się tego regulować, więc może nie w każdej wersji ta regulacja była dołożona chociaż w sumie to raczej absurdalne bo to nie klima żeby pakować tylko do lepszych wersji (chociaż klimę to akurat mam :P) ale jak będziesz miał jakieś postępy z tą regulacją to napisz bo ja też bym chętnie z niej korzystał u siebie a nie chce rozpier... przełącznika bezmyślnym siłowaniem się z nim.

 

Dodam tylko że u mnie na 1szym biegu pracuje co 8 sek i mam pytanie do tych u ktorych ta regulacja działa, czy macie na tej manetce obrotowej jeszcze jakąś podziałkę bo u mnie nie ma nic i za cholere nie chce się to kręcić też a przecież to nie śruba do kół żeby do regulacji używać pół metrowej rurki :)

Link to comment
Share on other sites

czy macie na tej manetce obrotowej jeszcze jakąś podziałkę

Tak jest. Taki bialy pasek, ktory sie rozszerza. Takie cos jak dlygi plaski trojkat prostokatny. Nie wiem jak to dokladniej opisac :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Wcale nie w każdej to jest.

U mnie też nie ma - a bardzo to przydatna rzecz przecież jest.

Ja mam tą najuboższą wersję bez ABS (bębny z tyłu), tylko 1 airbag i szyby elektryczne tylko z przodu. Klime mam a regulacji wycieraczek nie.

Tak że nie szarp tego bo możesz zniszczyć. Jakby była regulacja to by była podziałka i by chodziło lekko, a tak to tylko jest zakończenie dźwigni.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

Dokładnie tak nie ma co sie z tym szarpać bo najzwyczajniej tego nie mamy. Trzeba sie przyzwyczaić do tego i tyle, moze było to wsadzane tylko do modeli z elektryką szyb i lusterek?? skoro jurgenik też nie ma tego, a klime ma?

Link to comment
Share on other sites

Wcale nie w każdej to jest.

U mnie też nie ma - a bardzo to przydatna rzecz przecież jest.

ja tez nie mam,a mam wersje SRi.Ale mam okazje kupic taka manetke z regulacja i nie wiem czy tylko ja wystarczy wymienic czy cos jeszcze, zeby miec regulacje, czy ktos wie moze :?:

Link to comment
Share on other sites

Jest opis na forum jak takie cos zamontowac. Co prawda jest tam opisana almera, ale mysle ze bedzie podobnie w primerze. Ja mialem p10 w najubozszej wersji i to mialem. Najubozsza czytaj c.zamek i wspoma i nic wiecej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gringo

Myślałem ze to w kazdej P11 było montowane...jednak sie myliłem. Ja to mam i powiem że jest to super sprawa...pomijając fakt jak działają ogolnie wycieraczki w P11 to ten bajerek z regulacją częstotliwości jest super

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Witam

Temat idealny jak dla mnie :)

 

sam się zastanawiałem, czy nie można zrobić takiej regulacji wstawiając jakieś elektroniczne cacko lecz niezabardzo się na tym znam ...

 

przyznam zresztą, że dziwny to fakt odnośnie wystepowania regulacji - u mnie jak u kolegów niestety nie ma tegoż pokrętła

 

autko z '98, bez ABS'u, szyby el. tylko przód, klima jest a regulacja w lesie ;)

 

czasem jednak się to przydaje - widać trzeba się oswoić z brakiem

Link to comment
Share on other sites

Witam

Aż z ciekawości po przeczytaniu wątku zszedłem do mojej P11 -tki z 1999 sprawdzić czy mam tę regulację. Kurczaczki, mam to auto pół roku :D i jeszcze do tej pory nawet się nie zastanowiłem, czy mam regulację, czy nie. ABS, el. szyby, 2 poduchy.... Otóż NIE MAM tej regulacji :( . Widocznie ten typ tak ma ;) Może i to dobra rzecz, ja jednak nie zauważam jej braku.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

U mnie w P11 z '98 też nie ma tej regulacji i bardzo tego brakuje podczas deszczowej pogody. :/

 

Jest opis na forum jak takie cos zamontowac. Co prawda jest tam opisana almera, ale mysle ze bedzie podobnie w primerze.

Hmm... u mnie jest trochę inaczej. Kupiłem ostatnio przełącznik z taką regulacją i jedna kostka (ta mniejsza, z trzema przewodami) w ogóle nie pasuje, a w tej większej brakuje chyba jednego kabelka...

 

Znalazłem ostatnio w częściach od Sunnego, pasującą kostkę (ta mniejsza)... Przełożyłem kabelki, podłączyłem... i LIPA. :029: Działały chyba tylko wycieraczki na II i III biegu i spryskiwacze z przodu. Cały tył i czasówka nie chodziły. Nie wiem czy dokładnie tak to było, bo podłączenie sprawdzałem już jakiś czas temu, ale pamiętam, że nie wszystko było tak jak być powinno.

 

W oryginalnym przełączniku (bez regulacji) w środku jest jakaś płytka z układami scalonymi, a w przełączniku z regulacją jej nie ma, jest za to więcej kabelków. Nie wiem czy tak ma być, czy kupiłem wybrakowaną część? A może trzeba jeszcze dokupić nowy rozdzielacz, żeby wszystko zaczęło działać tak jak powinno?

Link to comment
Share on other sites

A może trzeba jeszcze dokupić nowy rozdzielacz, żeby wszystko zaczęło działać tak jak powinno?

Tak mi się wydaje. Przekładałem na próbę mój przełącznik (z regulacją) do identycznej P11 i czasowe wycieraczki nie działały.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie będę musiał znaleźć ten rozdzielacz. Może w N-14 był taki sam, to nie będę musiał kupować, orientuje się ktoś? Jak mi się uda go znaleźć to sprawdzę. ;)

 

EDIT: Niestety nie udało mi się zlokalizować tego rozdzielcza. Przeszukałem całą stronę kierowcy, pasażera i nic... Wymieniał może już ktoś ten przełącznik w P11? Albo czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie znajdę ten element?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...