Gość Artur Chmielińs Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Witam, jestem laikiem w temacie samochodów 4x4, jeżdżę Vectrą kombi C, dosyć mocną ją eksploatuję pod względem ładunkowym (zarobkowo), a w sezonie pod względem terenowym, jeżdżę w miejsca gdzie nie powinienem się pchać osobowym samochodem, jestem zapalonym windsurferem oraz wędkarzem. Dlatego chciałbym kupić Navare. Pytam jakie są różnice pomiędzy skrzynią manualną a automatyczną, miałem przyjemność jeździć automatem, tylko takie mają w salonie, pod asfalcie nie w terenie, szczerze mówiąc nie odczółem 403 Nm momentu obrotowego, może w manualu są inne doznania, w terenie inaczej moment się wykorzystuję, może skrzynia w A/T w terenie jest ok. a może to tylko wygoda. Proszę o opinie dla laika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Wiesz mam manual i jednak chyba jełśi miałbym mozliwość zamieniłbymna automat. Mówisz, że nie odczułeś 403Nm? No cóż odczujasz po załadowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 W ostatni piątek odebrałem Navare z automatem. I nie żałuję. A moment oborotowy przydał się jak wyciągałem przyczepe najazdową z autem z błotnistego ogrodu u znajomego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berez Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Ja właśnie mam automat i powiem, ze jestem bardzo zadowolony. Miałem okazje jeździć navarką z manualem (zastępczak) przez tydzień i raczej nie zamieniłbym swojego A/T na M/T. może spowodowane jest to, ze jestem strasznym leniem ( od 8 lat tylko A/T), ale moim zdaniem skrzynia manualna ma strasznie krotka skrzynie ( dwa pierwsze biegi) i w jeździe codziennej, czyli głównie w mieście trzeba się strasznie namachać. Co do jazdy w terenie raczej nie zauważyłem różnicy miedzy moim a zastepczakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Dealer dał mi do testów manuala i zgadzam się, że 2 pierwsze biegi są strasznie krótkie. I to mnie zachęciło do automatu. Ale automat ma jeden minus. Człowiek się strasznie rozleniwia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berez Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Ale automat ma jeden minus. Człowiek się strasznie rozleniwia. to naprawde nie jest minus, czlowiek sie tak nie meczy , wiec wychodzi na 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Ale automat ma jeden minus. Człowiek się strasznie rozleniwia. to naprawde nie jest minus, czlowiek sie tak nie meczy , wiec wychodzi na 0 Też jeżdżę z automatem w explo - na miasto nie do zastąpienia, za to na trasie wkurza przy wyprzedzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Zależy jaki ten automat w Navarze , bo tego nie znam. Na manualu zrobisz redukcję ( w Navarze rzadko potrzeba do duży moment) i wyprzedzasz, możesz nawet przeciągnąć obroty i samochód idzie. Nie wiem czy w automacie w Navarze są tryby sport i inne. Bez tego jazda jest wkurzająca bo za duża może być bezwładność skrzyni. Automat może być połaczony z Downhill Assist - dla leniwych , właczasz przycisk zjeżdżając z góry i obsługujesz tylko kierownicę . System sam śledzi prędkość samochodu, przyhamowuje koła,a ABS czuwa nad tym żeby koła nie blokowały się. Zjeżdżałem nowym ML z góry z tym systemem- można pić kawkę podczas zjazdu :diabel2: ale mnie się to niepodoba :kosci: a jeśli chodzi o krótką jedynkę w Navarze to można ruszać z dwójki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur Chmielińs Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Jak w manualu zachowuje się 6 bieg, czy jest elastyczny, czy jest zbędny, oraz przy jakiej prędkości na trasie Navara pali 9-10 litrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość navara Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 przy predkoscie koło 200km/h navara moja bierze z 10-11 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Artur Chmielińs Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 czego bierze ci 10-11 litrów przy 200 km/h, chyba nie ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 przy predkoscie koło 200km/h navara moja bierze z 10-11 litrów buchachacha jechales powyzej 150 - 160? przy 180-190 przekraczasz 20l /100 i to luzem [ Dodano: Nie 04 Mar, 2007 17:10 ] Jak w manualu zachowuje się 6 bieg, czy jest elastyczny, czy jest zbędny, oraz przy jakiej prędkości na trasie Navara pali 9-10 litrów? 6 elegancka sprawa, dosc elastyczna przy dlugiej trasie bez zawalidrogow w zasadzie zapominasz o biegach ekonomiczna predkosc to 110-130 dalej siorbie coraz wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danko Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Berez, Hello, jestem nowy (przed odbiorem), pierwsze pytanie dotyczy xenonow... Jak sie domyslasz, nasi dealerzy nie oferuja w Navarze takowych...a ty masz AT czy manual...to pytanie powaznie mnie rozwala. serwis mi nie pomoze. w Warszawie nigdzie nie ma AT w demowce, wiec jak porownac. Mowia,ze automat przeciaga obroty do 4000 zanim przejdzie na wyzszy,ze wyje przez to itp. ,ze mocy nie czuc,ze mulowaty..... Jezdzilem,sila rzeczy manualem... Moc wyczuwalna, ale te pierwsze biegi i podskakiwanie przy dosprzeglaniu, rozumiesz..... Musze podpisac umowe,sa dwa modele i mam problem..... czarny z AT i pakietem Prestige, albo szary z manualem Prestige + IT.... Cena ta sama. Męka straszna.. Pozdrawiam. Daniel Koziński Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ika74 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 MANUAL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Mowia,ze automat przeciaga obroty do 4000 zanim przejdzie na wyzszy,ze wyje przez to itp. ee jak chcesz bujnac bryke to tez do 4k krecisz, co innego jak ja powoli rozkuliwujesz czarny z AT i pakietem Prestigeja bym takiego lykalMANUAL AUTOMAT ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berez Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Witaj Rzeczywiście Xenonów nie ma w ofercie nissana. Ja mam bi-xenon wyprodukowany w twoim mieście za 2100 PLN XENONY Jeśli chodzi o skrzynie to nie jest prawda ze zmienia przy 4000. Skrzynia zmienia biegi wtedy, kiedy chce tego kierowca, (jeśli jeździłeś kiedyś AT to wiesz, o czym mowie). Ja osobiście polecam AT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy gordon Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 jak najbardziej automat,Za kilka lat i tak manual przejdzie do historii motoryzacji.Swiat juz zreszta jest na etapie zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mayo Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Ja też bym już nigdy do manuala nie wrócił, choć w brakuje mi trochę w Navarze mocy- trochę mi tęskno za moim poprzednim Grand Cherokee 4,7 .... Danko - jeśli chcesz się przejechać automatem w pełnej opcji, to służę pomocą. Mayo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danko Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 ...we wczorajszej aferze nie przywitalem sie jak wypadaloby.. Witam i dziekuje za wyrozumiale przyjecie. Kontynuujac, przewaga po stronie AT.. Do tej pory jezdzilem AT w lekkich autach. Uwielbiam to choc moment "redukcji" (saab) nie nalezy do najprzyjemniejszych. Kiedy Ty juz mentalnie wyprzedzasz, skrzynia lekliwie "lapie Cie za kołnierz" . Wkurzajace. (moze za wyjatkiem Cadillaca Escalade, ale to 6cio litrowa benzyna...jak Marines, wykonujaca zadanie bez mrugniecia okiem.) Licze na dobra wole Mayo i moze uda mi sie przyklepac temat. Berez --> bede prosil o kontakt w sprawie "doswietlenia drogi". Białe swiatlo dobra rzecz, moze maja "oddział" w wawie Pozdro. Danko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Jak w manualu zachowuje się 6 bieg, czy jest elastyczny, czy jest zbędny, oraz przy jakiej prędkości na trasie Navara pali 9-10 litrów? 6 możesz już wrzucić przy 90 km/h - masz lekko poniżej 2000 rpm. Ze względu na duży moment możesz juz potem tylko mna tym biegu ciągnąć. Na pewno jak będziesz chciał wyprzedzać na 6 od 90 km/h to trochę może go przymulać do 100 km/h , ale idzie. 10l pali do predkości około 130-140 km/h, powyżej 140 km/h zaczyna robić się wir w baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berez Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Danko, kliknij na blekitny XENONY w poscie z 3 kwiepnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danko Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Berez, ...a co na to Nissan i gwarancja ? Cena kuszaca.... Slyszalem,ze planuja w opcji montowanie xenonow w serwisie. Sprawdzaja jeszcze czy tworzywo reflektora wytrzyma temperature... No ale beda okolo tysia drozsze... Dzieki za odzew i Mayo za podstawienie "automata". Danko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berez Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Danko, moje ASO sie nie czepia ba nawet wzieli odemnie namiary i wiem ze komus juz to robili za bagatela 3500 co do temperatur to ni maja pojecia o czym mowia. Xenon sie tak nie nagrzewa jak H4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hunter Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Kupiłem 1,5 miesiąca temu Navare na automacie, chodzi bez zarzutu. Płynnie i cicho. A biegi nie muszą się zmieniać przy 4k obrotów. Kwestia znajomości jazdy z automatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danko Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 ...ja tez zamowilem dzisiaj juz definitywnie opcje z AT. Niech odpocznie lewa noga....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.