Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

urwalem szpilke od kola - co robic??


Guest genjusz
 Share

Recommended Posts

Guest genjusz

Witam, jak w temacie, jedna sruba byla mocno zapieczona, dalem z siebie wszystko i jep, pekla w polowie i nie da sie przykrecic kola w tym jednym miejscu. (prawe kolo z przodu)

 

czy to da sie jakos samemu naprawic, ewentualnie gdzie, i jak sie moze przedstawiac koszt takiej naprawy - szczerze mowiac boje sie jezdzic z kolem przykreconym na 3 srubach.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Po prostu trzeba wymienić szpilkę. Nie wiem czy po za ASO gdzieś ją dostaniesz. Cały zabieg jest ogólnie prosty.

Link to comment
Share on other sites

nie da sie przykrecic bo co? Bo urwana szpilka dalej tam siedzi? czy dlatego, ze nie masz innej?

Jesli masz tam dalej zapieczone pol szpilki to uzyj jakiegos wd40 albo cos takiego, pusci, a potem ją wybij. Nową szpilkę po prostu kup.

Link to comment
Share on other sites

Guest Albin

szpilkę trzeba wybić albo raczej ją wbić i wypadnie z piasty(najlepiej zdjąć jażmo, zacisk , tarczę) Szpilkę można kupić w zamiennikach.Jak wybijesz starą, wkładasz od środka przez piastę nową i przez jakąś tulejkę nakręcasz nakrętkę aż szpilka wejdzie na miejsce, zakładasz tarczę , jażmo , zacisk i gotowe- można zrobić samemu :)

Link to comment
Share on other sites

Guest genjusz
nie da sie przykrecic bo co? Bo urwana szpilka dalej tam siedzi? czy dlatego, ze nie masz innej?

Jesli masz tam dalej zapieczone pol szpilki to uzyj jakiegos wd40 albo cos takiego, pusci, a potem ją wybij. Nową szpilkę po prostu kup.

 

nakretka sie urwala razem z polowa szpilki i auto stoi na 3 srubach.

 

Wielkie dzieki Albin za lopatologiczne wyjasnienie sprawy, postaram sie sam to zrobic, mozesz mnie jeszcze naprowadzic ktore sruby odkrecac jak dokladnie pokolei, w poniedzialek bede chcial to zrobic.

Link to comment
Share on other sites

Guest Albin

zacisk odkręcasz 2 śrubami 12 czy 14 (nie pamiętam), zdejmujesz zacisk,wyciągasz klocki, odkręcasz jażmo -2 śruby 17, zdejmujesz tarczę - opukując ją młotsonem ;) - tam gdzie przylega do piasty, wybijasz szpilkę (jest tam specjalne poszerzone miejsce żeby łatwo wybić i włożyć nową) , wkładasz nową i nakładając jakiś dystansik nakręcasz nakrętkę i szpilka ładnie wchodzi na swoje miejsce.

Link to comment
Share on other sites

Guest genjusz

wszytsko spoko, udalo sie rozkrecic , nie bylo zadnego problemu, intrukcja 1sza klasa.

 

dodatkowo zobaczylem ze jeden tloczek nie dziala, oczyscilem go ,przesmarowalem i hamulce lepiej dzialaja :)

 

ogolnie caly zabieg okolo godzinki :> oczywiscie bez instrukcji nie poszloby takl sprawnie - dzieki Albin.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobną przygodę. Przy wymianie koła na letniaki upieprzyłem szpilkę, ale w lewym przednim kole ( ma się tą parę w łapkach). Konkretnie to uwaliłem samą końcówkę tej szpilki, ale z pomiarów wyszło mi, że to gwint 12mm o skoku 1,25. Chciałem rzeczoną szpilę przegwintować, ale w skutek braku narzynki o takim skoku, obdzwoniłem dwa krakowskie ASO, w celu zasięgnięcia informacji o o ceną szpilki i jej wymianę. W Adamusie (umówiłem się na środę) szpilka 30zł, nakrętka 10zł, wymiana (jeszcze spoko) 30zł. Za to na Jasnogórskiej ... Wiedziałem, że w ASO przeginają, ale żeby aż tak? Szpilka 9zł, za to wymiana 350zł!!! Ocipieli. Zapytałem grzecznie, ile kosztuje u nich roboczogodzina, a tu chała, gościu mi mówi, że takich informacji to oni nie udzielają. Wypchaj się trocinami i sypkim szkłem baranie.

Jasnogórskiej w takim razie nie polecam.

Link to comment
Share on other sites

Guest genjusz

Sluchaj, mi powiedzieli w zwyklym serwisie ze za wymiane szpilki (kupilem w ASO za 9zl z groszami) ze jezeli trzeba bedzie zdejmmowac zacisk, klocki itp to 200zl, jezeli wyjdzie bez rozbierania to 80-90zl. Takze podziekowalem panom wzialem 2 klucze co kolega Albion podpowiedzial i wraz z jego instrukcja odkrecilem te biedne 4 srubki, nie zdejmowalem tarczy , jest tam wystarczajaca przestrzen zeby przekrecic kolo tak zeby nasza ulamana sruba sie tam znalazla, wtedy tylko mlotek w szpilke zeby wpadla do srodka i wypadla z piasty, poczym wlozylem moja nowa zakupiona w ASO :) wlozylem skrecilem wszystko, zajelo mi godzine wraz z naprawa tloczka hamulca (zauwazylo sie ze nie dziala to naprawilo sie :] ). Takze nie ma sensu robic tego w serwisie.

 

Prawdopodobnie w twoim przypadku bedzie ze jak juz pojedziesz tasm gdzie powedzieli ze za 30zl to zrobia, to jak sie przyjrza ze trzeba wszystko zdjac powiedza wiecej. Szczerze mowiac za 50zl to czesto mechanikowi nie chce sie pierdnąć :one:

 

napisz pozniej jak sprawe zalatwiles. proponuje samemu, i jaka radocha ze sie samemu zrobilo, a dwa ze ponad 100 w kieszeni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...