Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] problem z hamulcami


Gość nikos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!!!

 

Mam Pewny problem ze swoim Helutem:) p11

 

Wiec tak piszcza mi hamulce jesli hamuje przy malej predkosci powiedzmy ze przy zatrzymywaniu myslalem ze jak wymienie klocki lub tarcze wszystko bedzie w porzadku tymbardziej ze swieci mi sie controlka od ABS, wiec z tym oto pomyslem wybralem sie do znajomego mechanika. on powiedzial ze sprawdzi co to jest i zdecyduje czy wymienic klocki czy tarcze. i oto co mi powiedzial chcialbym zaznaczyc ze to jest jego diagnoza ktora chcialem sprawdzic: powiedzial mi ze nie mam jednego sensora od ABS i ze poki nie wymienie tego sensora to hamulce beda piszczec powiedzial ze klocki jak i tarcze sa nowe i ze nie ma potrzeby wymiany i poradzil mi pojechac do servisu poniewaz tylko oni moga to zrobic. chcialbym powiedziec ze akurat jestem po za granica i ten problem musze rozwiazac tam a wjazd do autoryzowanego service sporo kosztuje o jakiej kolwiek wymianie nie wspomne. prosze o odpowiedzi.

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

Pierwsza sprawa że piszczenie hamulców nie ma żadnego związku z brakiem czujnika ABS, w przypadku jego braku będzie jedynie paliła się kontrolka i na dobrą sprawę nie będziesz miał ABSu, bo nie załączy się on przy hamowaniu.

Ale pytanie pojawia się skąd u Ciebie brak tego sensora?? kupiłeś już może z tą świecącą kontrolką czy co?? raczej nie możliwe żeby tak poprostu sobie zniknął.

A co do piszczących hamulców, to może i klocki są nowe ale na przykład mogą być założone jakieś kiepskie i będą piszczeć

Takie jest moje zdanie, poczekaj jeszcze aż ktoś więcej się wypowie bo może nie mam racji ale to chyba mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podepne sie pod ten poscik z moim problemem z hamulcami o ile kolega NIKOS nie będzie zły na mnie za to ;)

U mnie problem objawia się następująco - kiedy hamuje z duzych prędkości pedał szybko robi sie twardy i spada efektywność hamowania, klocki i tarcze mam nowe,wymienione w ASO w niemczech,na co mam fakture, podejzewam może że płyn hamulcowy jest do d*py i przez to jak sie hamulce rozgrzeją to słabiej hamuje i pedał twardnieje,jak ktoś miałby jakies inne propozycje to chetnie skorzystam bo to strach w oczach przy predkościach 200km/h

 

Pozdro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak na mój gust to na bank masz wody dużo w płynie hamulcowym i dlatego tak jest i lepiej szybko go wymień.

 

Wymiana to groszowa sprawa,także 50 zł nie pieniądze,a bezpieczeństwo jest wazniejsze...takze zrobie to bo czasami sam sie boje gnać a poźniej chamować

 

Pozdro kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

Może też tak być że pod wpływem temperatury płynu puchną już Ci te gumowe części przewodów hamulcowych idące do kół ale wtedy raczej pedał by Ci wpadał chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze to ci powiem, jak po wymianie będzie rożnica to super,a jak nie to sprzedam Primke i kupie coś innego ;) zartuje, napewno dojdą w serwisie co to za przyczyna i naprawią

 

Pozdro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmieniaj klockow. najczesciej winne piszczeniu sa brudne/zle zalozone zaciski. mialem tak w aucie zony. pisczaly pol roku. wystarczylo, ze przy zmianie kol je przeczscili i od tego czasu zadnych piskow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem właśnie płyn hamulcowy(80 zł), przy okazji wymiany tarcz i klocków z przodu. Mechanicy zrobili to urządzeniem podciśnieniowym i dobrze, że to mieli, ponieważ korki jakie były, szczególnie przy tylnich zaciskach, normalnym sposobem by nie zostały usunięte. Wywalenie starego płynu trwało chyba z godzinkę. Teraz mam na prawdę możliwość idealnego wyczucia hamulca. Przedtem nie było tragicznie, ale czasem grzało mi się tylne koło ( tam właśnie było najwięcej kitu). Może to nie będzie pomocne przy wyeliminowaniu pisków, ale na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie popiskiwały z przodu ale poprzedni właściciel powiedział mi że wystarczy ściągnąć klocki i przesmarować prowadnice. Zmieniając olej, filtry itd. powiedziałem mechanikowi że ma to zrobić, nasmarował prowadnice smarem miedzianym, pomogło. Pisków nie ma a roboty na 15 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

Ano fakt zaniedbałem temat przeczyszczenia całości, też może pomóc, ale jeżeli klocki były włożone jakieś gówniane to raczej nadal będą piszczeć. Ale sprawdzić nie zaszkodzi w końcu to nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
U mnie problem objawia się następująco - kiedy hamuje z duzych prędkości pedał szybko robi sie twardy i spada efektywność hamowania, klocki i tarcze mam nowe,wymienione w

Pozdro :P

No słuchajcie u mnie też dopiero dzisiaj zauważyłem nie chodzi o prędkość tylko wysokie obroty ( nawet na 1-ce) po puszczeniu powyżej iluś obortów gazu pedał jest trochę twardszy... na luzie już nie :D to ma jakiś związek z podciśnieniem tylko jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wybaczcie ze podpinam się pod temat ale nie bende zakładał nowego tematu u mnie w primerce jest tak ze jak hamuje z małych predkosci to pedał jest mieki a jak hamuje z predkosci wyszych nisz 100km/h to pedał jest twardziutki i wystarczy niznacznie nacisnąc i hamuje.Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy to moj pierwszy nissan i dopiero poznaje auto, ale wiem jedno nastepny terz bendzie nissan tyle ze z mocniejszym silnikiem :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomek 2.0 16v

Witam kolegów. Ja też się podczepię to tego tematu. Otóż mam taki problem. Podczas normalnej jazdy na wprost coś mi z przodu piszczy. Po tym jak zauważyłem, że piszczenie cichnie po naciśnięciu hamulca myślę że to hamulce. Po wizycie u majstra wymienił klocki hamulcowe piszczy na dal. Nie wiem co to może być. Tak jakby hamulec nie odbijał ( bo jeszcze się felga grzeje) prowadnice są ok, może to cylinder na oko jest ok nie cieknie i sie rusza. Sam nie wiem. Może mi ktoś poradzi

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

to i ja sie podepne....

u mnie tak jakby grzechotalo (klocki z tylu) tak mi sie wydaje..

klocki niedawo wymieniane i prowadnice zaciskow wyczyszczone i przesmarowane.....

wszystko podokrecane odpowiednimi momentami...

a jak jade na luzie to grzechocze z tylu..

co to moze byc :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buehehe...dobre....

juz sobie poradzilem..tylko sie nie smiejcie:

wystarczylo obrocic tlok zacisku zeby pasowal w tego "cycka" (taki kolek..nie wiem jak to nazwac...) na klocku..i nastala ciszaaaaa

 

 

jednak to nie to..juz sam nie wiem co...moze tam jakies linki od recznego przy kolach trzeba naciagac :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

abs nie ma nic wspolnego z piszczeniem hamulcow przy hamowaniu... tym bardziej ze skoro jakiejs czesci nie ma to nie dziala wogole :D a najlepszym sposobem na pozbycie sie piskow przy hamowaniu jest wymiana klockow na porzadne np TRW za 120 zl. mialem ten sam problem z piszczeniem przy hamowaniu i skonczylo sie po wymianie klockow wlasnie na TRW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...