Guest operculum Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 PRIMERA P12 1.6 109KM 2003r 132 OOO km 35tys. zł CZY WARTO kupić - samochód potrzebny na 5 osób( trójka dziatwy) -gabaryty imponujący ale !!! - czy aby silnik nie za słaby (-ile ona tak w ogóle waży) i co usterkowością tego modelu? Proszę szybko o radę , mam miesiac na zastanowienie operculum@tlen.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bilczur Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Ja mam P12 z silnikiem 1.8 i mogła by być mocniejsza. Waży około 1400 kg. A 1.6 trudno mi powiedzieć - różnica w mocy niewielka moja ma jakieś 116 KM. Jeżeli chodzi o usterkowość to wymieniałem przetwornicę w xoenonie i to wszysto. jest z 2002, a ja jeżdżę nią rok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gringo Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Ja mam w firmie taką P12 ale 1.8, jeździ tym ksiegowa, czasem biore od niej klucziki i jak wracam zawsze mam jedno zdanie na temat tego auta, jest komfortowe,duże,wygodne ale muł na maxa, to auto w ogole nie jedzie, jaki bieg nie wsadzisz to tylko silnik wyje,a auto nie chce jechać,wiec boje sie pomyslec co bedzie z silnikiem 1.6. Zapakujesz rodzinke i pojedziesz w góry,a tam bedziesz mieszał biegami zeby pod byle górke podjechać...to auto jest zmulone na maxa,jak poźniej wsiadam w swoje SR20DE to mam wrażenie ze mam turbo bo auto reaguje na gaz i jedzie do przodu,a ten w P12 1.8 nie chce współpracować z pedałem gazu,ja osobiście odradzam taki silnik bo różnica w spalaniu pewnie jest na poziomie 0,5 do max 1 litra na 100km a jazda to są dwa swiaty. I proszę aby uzytkownicy P12 z silnikiem 1.8 nie gniewali sie na mnie,ale jak ktoś jest objektywny to przyzna mi racje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przemop12 Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Witam, Ja użytkuję p12 z 2003 1,8 benzynka. Sam w sobie samochodzik jest fajny, co do silnika to jeszcze przy nim nic nie robiełem mam 54 tys. przejechane. Ale konkretnie to koledzy mają rację ze 1.8 jest trochę słaby. Dopiero jak się go ruszy to idzie i co ciekawe do stetki jest lipa ale powyżej 140 do 200 jest już dużo lepiej i simiga jak 2 litrówka. Musisz się mocno zastanowieć bo faktycznie 1.6 to trosze mało jak na te gabaryty samochodu. Pozdrawiam, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gringo Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 powyżej 140 do 200 jest już dużo lepiej i simiga jak 2 litrówka Uwierz mi że do 2.0 to jej dużo brakuje....nie wiem jak jeżdzą silniki DCI w P12 bo moj kolega ma lagune z silnikiem DCI 120 koni i powiem wam ze całkiem fajnie to jeździ,jak tak jeździ P12 to juz jest spoko...ale zeby nie było źle poleciłbym 2.2 DCI chociaz nie ma 150 jak w lagunie,ale myśle ze jest OK. Kiedyś jak bedziesz mial okazje to przejedź sie SR20DE i zobaczysz jaka jest różnica Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radmor1981 Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Miałem taki silnik ale w P11 z 97. Nie narzkałem bo do dojeżdżania do pracy spokojnie wystarczył. Trochę brakowało na autobanach...ale poza tym w europie gdzie są ograniczenia w zupełniości wystarczało. Inną sprawą jest to że P11 ważyła chyba 1200kg a tutaj koledzy coś o 1400kg wspominają. Może być odczuwalna różnica. Wysztko zależy od Twojego temperamentu. Jeżeli jeździsz tym do pracy i czasem w trasę z rodzinką to przeżyjesz. Przed wyprzedzaniem trzeba zredukować po prostu żeby silnik wskoczył na 4tys obr i pojedziesz. Spalanie pomimo przebiegu 210tys jak sprzedawałem było bardzo małe. w granicach 8 litrów po mieście do roboty (odcinki 10km) 7 na trasie w 4 osoby z ładunkiem. Ponoć silnik 1.6, jeżeli chodzi o usterkowść, to dużo trwalszy od 1.8. Nie ma problemu z żarciem oleju, łańcuch rozrządu i chyba łatwiejszy do zagazowania (tak było w P11 nie wiem jak ten silnik w P12 wygada). Ogólnie byłem tak zadowolony że kupiłem kolejnego nissana P11.114 ale już 2.0 CVT ale to tylke ze względu na kobietę. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rysiotm Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 witam mam primerke p12 z silnikiem 2.2dci kombi 96kw jes całkiem ok,ale 1.6 do tej wagi??? pozdrawiam wszystkich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Moja Primera ma silnik 1.6 i przy wadze ok 1200 kg jest samochodem o niezbyt porywajacych osiagach . Sprawdza sie doskonale jako tzw. mul roboczy jezeli potrzebujesz dostac sie z punktu A do punktu B (czasami jada ze mna jeszcze trzy dorosle osoby), a na autostradzie jazda z predkoscia rzedu 140 - 150 km/h nie sprawia mu klopotow (poza zwiekszonym spalaniem o ok 1l/100 km). Przypuszczam, ze w samochodzie o wadze o 200 kg wiekszej bedziesz mial samochod o osiagach naprawde niezbyt imponujacych. Moja propozycja do samochodu rodzinnego to jednak silnik 2.0. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gringo Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Przypuszczam, ze w samochodzie o wadze o 200 kg wiekszej bedziesz mial samochod o osiagach naprawde niezbyt imponujacych To jest na 100%, bo nie wyobrażam sobie jak może motor 1600cm3 pociągnąc taką wielką bude...ja myslałem ze nie produkowali do P12 takich małych silników Każde auto jak sie bujnie to jedzie,ale trzeba wyprzedzić to wtedy jest problematycznie,to jest nawet niebezpieczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AUTOMAT_82 Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Takie duże auto z silnikiem 1.6 nie da Ci zbyt dużej przyjemności z jazdy. Szczególnie na trasie. A spalanie jest porównywalne. Lepiej poszukaj z silnikiem 2.0. Ja mam SR20DE i sam uśmiech na twarzy się pojawia gdy wciskam pedał gazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest operculum Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Dzięki wszystkim za odpowiedź, Wasze doświadczenia pomogą mi w wyborze. Zdaje sobie sprawę, że najlpiej byłoby 2,0 , ale niestety 35 tys. to szczyt moich finansowych możliwości. Chyba, ,że kupię egzemplarz starszy( buda też ładna), ale o pojemności "bezpiecznej" pozdrawiam, marcin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sofaboss Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 powyżej 140 do 200 jest już dużo lepiej i simiga jak 2 litrówka poleciłbym 2.2 DCI chociaz nie ma 150 jak w lagunie,ale myśle ze jest OK. Pozdrawiam P12 z silnikiem 2.2dci idzie nawet lepiej niz laguna 2.2dci 150KM chociać jest podobno cięższa... (wiem bo już sie próbowałem;] ) :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gringo Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 P12 z silnikiem 2.2dci idzie nawet lepiej niz laguna 2.2dci 150KM Skoro jest tak jak mówisz to myśle że jest to najciekawsza propozycja pod maske do P12....juz jest czym pojechać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ziombalova Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Jak dla mnie 1,8 dla tej krowy to mało a 1,6 to juz raczej nieporozumienie :okulary2: Mam wlasnie 1,8 z 2002- jezdze rok. Przebiegu ma 113tys km- maglownica do regeneracji, łączniki stabilizatora wymieniane 2 razy, spryskiwacze ksenonów padły, amorki na tyle do wymiany... Bez klimy pali srednio 10.4-10.6 w cyklu mieszanym. W mieście troche więcej. Ja bym raczej rozejrzała się za dieslem 2,2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Bierz 2.0 i zakladaj gaz Tak serio to ja mam P10 z silnikiem 1.6 i faktycznie mul ale do zwyklej jazdy jest w sam raz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.