Gość patriot Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Panowie, przeczytalem posty i nie znalazlem usterki takiej jak moja.... Jakies pol roku temu zaczalem miec problem z odpaleniem Almerki N15, 96r, przebieg 155 tys.... Po przekreceniu stacyjki zapalaly sie kontrolki, cos poszumialo(pewnie pompa paliwa) i to koniec. Nie bylo zadnego cykania rozrusznika, nic. Wymienilem akumlator bedac przeswiadczonym, ze to on... Okazalo sie, ze nie. Pchnalem go i pojechalem do elektryka, przeczyscil alternetor, ale nie wiedzial co to moze byc, bo przy nim zapalal za pierwszym razem. Szczotki rozrusznika oczywiscie sa ok. Dal mi tylko cenna porade, jak nie bedzie chcial zapalic - zebym zwarl plus i minus srubokretem w okolicach rozrusznika, w ten sposob kilka razy przez tych kilka miesiecy musialem go zapalac. Ale dziasiaj ta sztuczka juz sie nie udala...nie odpalil. Co to moze byc? Pomozcie:) Aha, usterka nie ma jakis sprecyzowanch momentow kiedy lubi sie pojawiac. Wydaje mi sie tylko, ze Szczecin wyjatkowo jej lezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Zajrzyj do Sunny: rozrusznik czy stacyjka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Zajrzyj do Sunny: rozrusznik czy stacyjka Widze, ze ten sam problem przerabiacie, ale tez nie doszliscie do rozwiazania. U mnie w bendixie jest prad, bo tam wlasnie robilem zwarcie, zeby odpalic. Moze to stacyjka? Pojechalbym znowu do elektryka, ale mam gorke przed garazem, wiec ciezko bedzie samochod wypchnac i na pych zapalic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 To że masz prąd na bendixie to nic dziwnego, jest on połączony grubym przewodem bezposrednio z akumulatorem. Problem jest ze sterowaniem bendixu (cienki przewód) a w Twoim przypadku w tej chwili (gdy zwierasz 2 grube bolce i nic) z rozrusznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rskorup1 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Uwaga!!! Sprawdz czy działa pompa paliwa. Jeśli po włączeniu stacyjki usłyszysz dzwięk (klik) podobny do działania stycznika i nie dędzie dzwięku zadziałania pompy która powinna podać paliwo możesz być pewien ze to brak paliwa jest przyczyną porannych kłopotów. miałem podobny problem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 To że masz prąd na bendixie to nic dziwnego, jest on połączony grubym przewodem bezposrednio z akumulatorem. Problem jest ze sterowaniem bendixu (cienki przewód) a w Twoim przypadku w tej chwili (gdy zwierasz 2 grube bolce i nic) z rozrusznikiem. Ok, wiec co radzisz zrobic? Znowu do elektryka? Ten cienki przewod byl sprawdzany, czyszczony, smarowany itd. A tak swoja droga juz Almerke wyciagnalem z garazu i na razie dziala... Niedlugo pewnie znowu przestanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Jeżeli teraz działa to nic nie stwierdzisz, możesz tylko przeczyścić wszystkie dostępne złacza przy rozruszniku, klemy akumulatora, połączenia z masą aku i silnika. Jeżeli złacza będą w 100% pewne a wystąpi usterka to wtedy postępuj wg pkt 1, 2, 3, aż znajdziesz przyczynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 No wlasnie bylem u eletryka, ktory powiedzial, ze w momencie jak odpala, to on nic nie zrobi. Chce, zebym go przyciagnal na holu, jak nie bedzie dzialal. Wszystko bylo juz przeczyszczone przez innego elektryka, wiec to pewnie nie ma nic wspolnego. Klemy sam dzisiaj szorowalem papierem sciernym, a akumlator jest prawie nowka. [ Dodano: Pon 05 Mar, 2007 19:58 ] Ok, juz wszystko wiem. Caly rozrusznik jest do wymiany, jezdzilem na tym zuzytym tak dlugo, ze raczej sie do niczego nie nadaje. Elektryk mowi, ze regenerowany jest za 600, z kolei jesli dobrze zrozumialem, to naprawa mojego to bedzie kolo 400 zl. Napiszcie czy to drogo, czy w miare ok. [ Dodano: Pon 05 Mar, 2007 20:02 ] I na co powiniennem sie zdecydowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Witam Chyba ta jego robota 400 nie warta. Zobacz na allegro a znajdziesz z gwarancją za 150. Przeczytaj opinie o gościu, może znajdziesz coś blisko. Najlepiej jak ktoś oferuje z montażem to wiadomo że lipy nie da. Spiesz się powoli! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 No, mam samochod naprawiony. Musialem wymienic caly rozrusznik, bo byl skorodowany, a w srodku bylo wszystko zuzyte: szczotki, wirnik, tuleki i cos jeszcze. Kupilem na szrocie nowy rozrusznik i teraz wszystko dziala. W sumie zaplacilem 250 za rozrusznik i elektrykowi, ktory przy okazji wyczyscil od srodka nowy rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zgieciu Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Sluchajcie ja mam cos podobnego z Sunny N14. Ale znalazlem jedna zaleznosc: odpala mi zimny a cieply to nawet kontrolki nie przygasna. Podlaczam ten cienki przewod do plusa akumulatora i odpali. wymienilem rozrusznik, stacyjke... dalej to samo... przeczyscilem klemy...to samo... moze to jakis przekaznik? albo ten czujnik na sprzegle o ktorym czytalem kilka tematow wyzej...sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialy128 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 witam, w n16 mam coś podobnego, wszystkie kontrolki sie palą ale nie kręci rozrusznik, muszę kręcić kilka razy kluczykiem aby zaskoczył w moim przypadku była to stacyjka(jest), na końcu jej jest kostka plastikowa ze stykami, one co jakiś czas śniedzieją i muszę je przeczyszczać, wtedy jeździ z pół roku dobrze i znowu dzieje się to samo może ma ktoś jakiś patent na śniedziejące styki miedziane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.