Gość Danek95 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 witam, pytanie primerka p11 przebieg 198 tys serwisowana, szaleje temperatura, na krótkich odcinkach jest ok (wskazuje w połowie) ale jak jade w dalsza traśe to wchodzi na 2/3 skali i własciwie na tym poziomie pozostaje, wentylatory chodza oba, jak pojeźdze ciut szybciej to nieznacznie wskażnik spada, co jest przyczyną???? dodam że jak zagasze samochód i odpale ppjownie, to wskazuje tak jak powinnio, przejadę kawałek i rosnie znowu, mam wrażenie że wentylatory pracują wtedy cały czas.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Witam Ja bym wyjął termostat, włozył do garnka z wodą i zobaczył jak się zachowuje przy podgrzewaniu. Może nie otwiera się całkowicie i przepływ jest za mały. Możesz też zrobić taką próbę, jak silnik się trochę zagrzeje właczyć na full ogrzewanie i wentylację i zobaczyć co wtedy będzie się działo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 stawiam na zapchaną lub zniszczoną chłodnicę. Albo zapowietrzony układ chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 chłodnica wygląd jak nówka, samochód jest servisowany, jak włącze ogrzewanie to temperatura delikatnie spada, jak do ostro przegazuje to tez troche spada.... po odpaleniu i pozostawieniu samochodu, dochodzi do połowy i jest ok, nawet po 15 minutach temperatura nie wzrasta powyzej połowy ale dolny waz jest zimny, podejzewam termostat, chos może przy połowie wskaznika jescze nei powinien sie otworzyć.... [ Dodano: Pon 05 Mar, 2007 15:19 ] sprawdzałem dalej, wąz robił sie goracy ale tylko w dolnej czesci, moze termostat przepuszcza tylko trochę (nie otwiera sie całkowicie), lub otwiera sie abyt późno, dodam że temeratura wyszła juz za połowę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 a może to pompa wody? skoro jak przegazowałeś, a co za tym idzie wzrosły jej obroty i lepiej ciecz przepompowała?? ale najpierw sprawdziłbym termostat, przez wyjęcie i grzanie w garnku, potem jak już wyjąłbyś termostat to musiałbyś też dokładnie cały układ chłodzenia odpowietrzyć i może miałbyś kłopot z głowy, bo pompa wody to już trochę większy wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danek95 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 nawet nie chodzi o wydatek, jak juz sie jeździ samochodem to trzeba dbać o niego, ale wracałem z pracy do domu i podszedł prawie pod czerwone a rurka od termostatu nadal zimna, wiec to chyba konkretnie zdiagnozowało przyczynę, kupiłem termostat oryginał 82 st, w serwisie, wymienic i tak nie zaszkodzi, za jakies 2-3 godziny bede wiedział czy pomogło [ Dodano: Pon 05 Mar, 2007 21:18 ] termostat wymieniony wszystko ok, temperatura w połowie i ani drgnie.. :):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarocm Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Witam jestem nowym użytkownikiem Primerki p11 2.0 GT 150KM 98r Podpinam się pod temat bo nie chcę śmiecić na forum: A mianowicie mój problem polega na tym że kupiłem ok miesiąc temu primerkę,wszystko było ok poza naprawami zawieszenia które były wliczone w cene auta tj wymiana wachaczy czy końcówek drążków i samochodzik jeździł pięknie od ok 4 dni mam problem z temperaturą wody,potrafi urosnąć w przeciągu chwilki aż wskazówka wleci na czerwone pole. Dodam że problem się pojawił od momentu gdy machanik mi wymienił parownik na nowy i podejrzewam że nie odpowietrzył mi układu wody . Ja jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o mechanikę samochodową ale poczytałem parę postów pisanych na tym forum i to było pewnie to. U mnie to wygląda następująco: ok 4 dni temu jechałem sobie w trasie i nie zwróciłem uwagi na temp a zadna kontrolka się nie zaświeciła tylko na zakręcie wydawało mi się że zauważyłem spod maski jak się coś delikatnie dymi więc patrze na deske a tam temp na czerwonym polu już siedzi,zatrzymałem się i woda się zagotowała jak widać,sprawdziłęm przewody i dolny ten po termostacire był zimny,po wyjęciu go okazało się że się nie otwiera więc wymieniłem go na nowy który działa poprawnie,sprawdzałem wszystko i się otwiera ładnie i nagrzewa się cały ukł i wszystkie przewody wraz z chłodnicą.Wczoraj po raz kolejny urosła mi temp i samochód zaczęło szarpać i zabrało mu moc,jechałem na gazie i zamarzł mi parownik na dokładkę :)Sprawdziłem w chłodnicy i znów brak wody tyle że tym razem pod autem jest wyciek i to dosyć duży,kapie mi woda gdzieś z lewej strony od silnika (patrząc z naprzeciwka auta).Ojciec mówi że to pompa wody ale czy na pewno? wcześniej nic nie ciekło i też mi wodę wcięło ale może to przy wyższych obrotach tylko było i nie widziałem . Podczas dolewania wody było jeszcze takie coś że ją wypychało czasami przez korek od chłodnicy i widać było bombelki no i białą piankę.W wyrównawczym zbiorniczku spokój żadnych bombelków nie widać.Chciał bym się również dowiedzieć jak dokładnie opowietrzyc ukł wodny bo w instrukcji ze stronki nie widziałem do swojego silnika a z waszych postów wynika też troszkę coś inneo niż u mnie np nie mam śwubki koło termostatu żeby odpowiertzyć proszę o pomoc i jakieś rady pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Możesz mieć padniętą pompe wody, albo w gorszym przypadku pękniętą uszczelkę głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarocm Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 no właśnie wyczytałem że to to będzie tylko nie wiem czy jest sens kupić np pompę gdy ta jest sprawna czy na odwrót można jakoś sprawdzić czy pompa jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Na pompie zaraz za kołem pasowym są takie małe dziurki, chyba jedna z góry, druga z dołu, jak z nich cieknie to pompa do wymiany, jak nie to szukaj przyczyny gdzie indziej bo w pompie nie ma co się więcej zepsuć, wirnik jest metalowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Podczas dolewania wody było jeszcze takie coś że ją wypychało czasami przez korek od chłodnicy i widać było bombelki no i białą piankęnie wiem czy nie przegrzałes silnika jazdą z temp. w czerwonym polu. obawiam się że to uszczelka pod głowicą. mi jakoś w zyciu się płyn chlodniczy nie pienił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarocm Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 no nic dzięki za rady jutro mam chwile czasu i na nocną zmianę do pracy to zobaczę co i jak pompę wody już i tak kupiłem to wymienię tak czy siak na nową może to tylko to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majster51 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 jesli sa babelki powietrza w układzie to prawdopodobnie padnieta uszczelka pod głowica...lub po przegrzanie jak zalałes go płynem zimnym mogł peknaxc jakis kanał w głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUNI Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Zdarzyć się może w takim przypadku: -słabsze ogrzewanie kabiny kierowcy, -w czasie pracy silnika w chłodnicy lub w zbiorniczku wyrównawczym widać bąbelki powierza -po wyłączeniu rozgrzanego silnika słychać "bomblenie" w zbiorniczku wyrównawczym Oby twoje problemy w trasie nie były przyczyną przegżania silnika ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.