Gość MBL Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Gratuluje pomysłu i szczerze będę Cię dopingował. Po za odpowietrzeniem radziłbym zważyć auto. Może się okazać, że sam bagażnik, nowy zderzak przedni, wyciągarka(?), zderzak tylni ( wyprowadzasz kołna zewnątrz na zawias?). Może się okazać że auto waży 300 kg więcej + części zapasowe załoga, zbiorniki na wodę i paliwo. Warto pomysleć o modyfikacji zawiszenia amory, wachacze. Ciekaw jestem czy bedziesz liftował zawieszenie? (inne modyfikacje). Warto sprawdzic, w którym miejscu znajdują się komputery w samochodzie. Np w defenderze TD5 pod siedzeniem kierowcy! W takim przypadku po co zakładać snorkel, odpowietrzanie zawieszenia i inne duperele skoro samochód zostanie w płytszej wodzie? Jak ktoś wcześniej napisał, bez skanera do kompa dojedziesz najwyżej do Lwowa. Nalejesz złego paliwa, stracisz masę w aucie, centralny zawilgotnieje i stoi na wieki... Jak Autotraper organizował wyprawę Jeepami do Tunezji to 2 dni czekali na pustyni na skaner z Polski (gdzie Rzym a Krym). [ Dodano: Sro 18 Kwi, 2007 20:43 ] Maxiu, zasada jest jedna: Lepiej żałować tego co się zrobiło, niż tego czego się nie zrobiło! Zgadzam się w 100% warto przygotować roadbooki z róznymi wariantami tras, ciekaw jestem jakie części chcesz zabrać? a wracjaąc do bagażnika dochowego to najlepiej zrobić samemu wtedy będziesz miał pewność że spełnia twoje oczekiwania w 100%. Gdybyś montował wyciągarke (path ma ramę ? jeśli nie to dalej nie czytaj) to pamiętaj udźwik niewiększy niz 2x masa auta. Chociaż w przypadku patha te dane bym jeszcz zmnieszył, warto sprawdzić - path to nie patrol. Załozyłeś Webasto? Warto założyć rury na progi, tylko z gazówki a nie z kwasówki. Tak aby mozna było hi-lifta podstawić. Po za tym ochronią progi w terenie od głazów. Jak będą robić zderzaki nie zapomnij o mocowaniach najlepiej pod duzą szeklę po dwie na (przód i tył) pod kinetyka. Ciekaw jestem jakie opony wybierzesz. Napisz o przygotowaniach do wyprawy, co planujesz przerobić i wyposażyć itd. Będzie nam łatwiej doradzić. Skoro to wyprawa raczej krajoznawcza to myślę że twój samochód da radę, reszta zależy od Ciebie i szczęścia. Trzymam kciuki. Za sponsora równiez , moze to Nissan Polska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość navara Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Wątpie żeby ktoś pathem smigał po wodzie do foteli :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek4wd Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Z tą wyciągarką to się trochę nie zgadzam. Przyjmuje sie że optymalny uciąg (udźwig) wyciągarki to 1.5-2 razy masa pojazdu. Natomiast można wyciągarkę zamontować do auta bez ramy, tyle że sposób montażu jest bardziej skomplikowany. Pozd, W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxiu Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Dzięki za kciuki MBL! Piszesz o różnych modyfikacjach, o których już było pisane w tym i innych moich postach. Widze, że znasz się nieco na rzeczy i chętnie posłucham jeśli dasz się wciągnąć w dyskusję . Co do modyfikacji to reasumując na razie zadecydowane: zawieszenie OME +400 kg (juz przyszły tydzień ) zderzak przedni i modyfikacje tylnego progi koło na tył wyciągara - solidna (samochód na ramie) osłony podwozia pełne dodatkowy zbiornik paliwa +100l bagażnik dachowy (jeszcze nie zadecydowane, ale skłaniam się do samoróbki i szukam inspiracji. mmoże coś podpowiesz) snorkel jeszcze nie postanowiony, ale może też. webasta nie montujemy, bo jedziemy w ciepłe kraje, więc raczej na klime liczymy o wszystkich gratach dodatkowych nie pisze, bo to oczywiste, ale wspomnę tylko, że biore ze sobą owo magiczne urządzenie o którym wspominasz. Jeszcze nie wiem dokładnie jakie, ale biore. Jedziemy na spokojne offroady szutry itp, wiec nie zamierzamy ryzykować niepotrzebnie. Co do opon, to narazie mam BFGoodrich AT 31' i jestem zadowolony, ale decyzja nadejdzie później. Co do sponsorów, to tak się składa, że nie potrzebujemy. Może się odezwiemy do nissana, żeby nam przejrzeli auto przed wyjazdem, ale nie liczymy na wiele. Na razie szukam jakiegoś kontaktu z serwisem, żeby móc jeździć do nich i uczestniczyć przy wszystkim w celu zdobywania wiedzy. POSZUKUJE FACHOWCÓW!!! Może jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Fachowców do czego? Dotyczy przygotowania samochodu czy serwisanta na wyprawę? Dobrze byłoby nawiązać kontakt z Czachorem i Dąbrowskim oni wspólpracują m.in z Nissanem. Bardzo sympatyczni i zyczliwi, udzieliliby napewno cennych rad. Mam kolegę pracuje w serwisie Jeepa w Łodzi, zapalony offroader przygotowywał m.in Majchrzakowi "Dakarówkę", Wojciechowskiej na Transylwanię tez coś robili. Mogę z nim pogadać, tylko czego oczekujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxiu Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Do przygotowania samochodu na wyprawę, ale nie tylko od strony przeróbek, ale również silnika skrzyń, potrzebnych części, nauki diagnostyki itp. Potem chciałbym być w kontakcie w razie awarii na trasie pod względem konsultacji itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 [ Dodano: Czw 19 Kwi, 2007 09:59 ] Myślę, że nie odzowna jest komitywa z osobą z serwisu Nissana, oni powinni przewidzieć jakie elementy mogą ulec wczesniejszemu zużyciu (czy tacy są?). Wiadomo, że należy wziąść podstawowe i niezbędne rzeczy (filtry, płyny, oleje, kompresor itd) wszyskiego nie da się przewidzieć, może się zdażyć że i tak zabierzesz za mało opon na wymianę. Czy branie zapasowej przykłądni kierowniczej, wałów pędnych jest dobrym pomysłęm? Nie wiadomo, dowiesz się napewno po wyprawie. To chyba tak jak z budową domów. Pierwszy dla wroga, drugi na sprzedaż, trzeci dla siebie. [ Dodano: Czw 19 Kwi, 2007 10:57 ] Przesłalbym zdjęcia pewnej rosyjskiej autostrady, niestety są w pdfie nie mogę wrzucić na fotosika (tylko na e-mail), ale zapewniam Ciebie i innych że żaden Nissan nawet najlepiej zmodyfikowany nie byłby wstanie jej przejechać, może z 10m/dzień [ Dodano: Czw 19 Kwi, 2007 11:33 ] MBL napisał/a: Warto byłoby wyprowadzić końcówkę rury wydechowej tuż przed tylna oś. W przypadku zjazdu unikniesz urwania jej lub zakleszczenia. [ Dodano: Czw 19 Kwi, 2007 09:59 ] Myślę, że nie odzowna jest komitywa z osobą z serwisu Nissana, oni powinni przewidzieć jakie elementy mogą ulec wczesniejszemu zużyciu (czy tacy są?). Wiadomo, że należy wziąść podstawowe i niezbędne rzeczy (filtry, płyny, oleje, kompresor itd) wszyskiego nie da się przewidzieć, może się zdażyć że i tak zabierzesz za mało opon na wymianę. Czy branie zapasowej przykłądni kierowniczej, wałów pędnych jest dobrym pomysłęm? Nie wiadomo, dowiesz się napewno po wyprawie. To chyba tak jak z budową domów. Pierwszy dla wroga, drugi na sprzedaż, trzeci dla siebie. [ Dodano: Czw 19 Kwi, 2007 10:57 ] Przesłalbym zdjęcia pewnej rosyjskiej autostrady, niestety są w pdfie nie mogę wrzucić na fotosika (tylko na e-mail), ale zapewniam Ciebie i innych że żaden Nissan nawet najlepiej zmodyfikowany nie byłby wstanie jej przejechać, może z 10m/dzień [ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 21:06 ] Maxiu, polecam ten adres: www.equip-raid.com [ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 14:18 ] Znalazłem katalog off roadowy firmy offroad24.com. dystrybutor hardtopów, wyciągarek, ARB, OME i innych gratów w Niemczech Kontakt dla Polski Cezary Terlecki cezaryt@web.de (0049)911/57 51 94 Heroldsberger Weg 7 90411 Nurnberg. Może komuś się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shelter_kc Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Witam Maxiu, Czy wyprawa została zrealizowana? Przyglądałem się temu forum i jestem bardzo ciekaw czy auto spełniło oczekiwania? Jakie szpeje uznajesz za potrzebne a które okazały się zbędne. Które podzespoły wymagają cześci zamiennych przy dalszych wycieczkach? Jestem bardzo ciekaw Twoich odczuć. Przesiadłem się z wyszpejowanego Y61 SWB na Patha i chciałbym go przygotować pod wyjazdy takie jak Bałkany czy Bliski wschód (Syria, Jordania...). Zważywszy na miejsca w jakie się wybieram przygotowań samochodu będzie zdecydowanie mniej. Dotychczas znalazłem sens dla zakupu opon w rozmiarze 265/70r17. Padnie zapewne na BFG AT lub Coopera STT. Box dachowy aby nie mieć bagaży w środku i móc spać w samochodzie. Rozważam osłony silnika, skrzyni i baku. Mam na uwadze, że największą wadą samochodu jest jego nadmierna waga. Masa Patha jest zdecydowanie wysoka więc stroniłbym od zbędnej galanterii a skłoniłbym się w kierunku modyfikacji zasadnych. Nie przewiduję wytyczania własnych szlaków. Będę wdzięczny za odpowiedzi i sugestie również innych osób. Pozdrawiam, Konrad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.