Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szyberdach po raz kolejny.


Gość Stranger

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Stranger

Przeszperałem archiwum, ale nie znalazłem tam żadnych konkretów. Idzie wiosna i jak co roku o tej porze na nowo budzi się we mnie pomysł montażu szyberdachu w mojej rakietce. Ale po wizycie w kilku warsztatach mam zasadniczo dwie wątpliwości. Po pierwsze estetyczną, bo uważam, że nieoryginalne szybry, wyposażone w gigantycznej szerokości uszczelkę wyglądają po prostu okropnie, a po drugie praktyczną bo nie wiem jak wygląda szczelność takiego wynalazku i potencjalny jego wpływ na korozję dachu.

I tu powstaje pytanie. Czy ktoś z Was ZAMONTOWAŁ w swoim autku szyber, który nie cieknie, nie powoduje rdzewnienia dachu i do tego ładnie wygląda? Gdybyście polecili mi dobry i SPRAWDZONY osobiście zakład, który pomógłby mi spełnić moje marzenia o dziurze nad głową za rozsądne pieniądze, to byłbym skłonny przejechać nawet pół Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszperałem archiwum, ale nie znalazłem tam żadnych konkretów. Idzie wiosna i jak co roku o tej porze na nowo budzi się we mnie pomysł montażu szyberdachu w mojej rakietce.

 

Moim zdaniem i wielu osób wypowiadających sie na forach motoryzacyjnych taka operacja nigdy nie będzie gwarantowała takiego efektu jak fabryczny montaż. Pomijam kwestie estetyczne bo o gustach się nie dyskutuje ;) ale bałbym się nieszczelności i osłabienia dachu. Producent/projektant auta przewidział takie osłabienie już na etapie projektu i chyba odpowiednio wzmocnił tę cześć. Tego nie zrobi Ci żaden zakład. IMHO nie warto ryzykować. Ale może wypowiedzą się osoby bardziej obeznane i które montowały sobie szyber. ja mam na szczęście fabryczny i baaaaardzo mi się podoba :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
niewiem ile chcesz stracić ale myśle że z tą firmą WEBASTO niepowinno być problemu

Sprawdzałem to ;) Webasto Hollandia 300 Classic Medium ( większy nie wejdzie ) kosztuje z montażem 1550 zł. Trochę rdoga inwestycja jak na dziesięcioletnie auto... :( Webasto ma w swojej ofercie fantastyczny dach Hollandia 700, który wygląda po zamontowaniu jak fabryczny, ale nie ma go w Polskiej ofercie... :(

 

Moim zdaniem i wielu osób wypowiadających sie na forach motoryzacyjnych taka operacja nigdy nie będzie gwarantowała takiego efektu jak fabryczny montaż. Pomijam kwestie estetyczne bo o gustach się nie dyskutuje ;) ale bałbym się nieszczelności i osłabienia dachu. Producent/projektant auta przewidział takie osłabienie już na etapie projektu i chyba odpowiednio wzmocnił tę cześć. Tego nie zrobi Ci żaden zakład. IMHO nie warto ryzykować. Ale może wypowiedzą się osoby bardziej obeznane i które montowały sobie szyber. ja mam na szczęście fabryczny i baaaaardzo mi się podoba :one:

Łatwo Ci się mówi bo masz oryginalny... Ja od kiedy mam prawo jazdy kocham ten kawałek szyby nad głową i w dwóch autach miałem już oryginalny dach, będący źródłem olbrzymiego mojego zadowolenia. Ale co zrobić jeśli w obecnym aucie nie mam? Pogodzić się z tym, wzdychając każdorazowo spotykając na mieście auto z otwartym dachem, czy zaryzykować osłabienie konstrukcji ( osłabienie jest ewidentne, widziałem jak wyglądają "bebechy" dachu z fabrycznym szybrem i bez ) montując dach ( nomen omen mający 3 letnią gwarancję na szczelność )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zaryzykować osłabienie konstrukcji ( osłabienie jest ewidentne, widziałem jak wyglądają "bebechy" dachu z fabrycznym szybrem i bez )

 

I właśnie to jest dla mnie główny powód na "nie" dla montażu niefabrycznego. No chyba że Webasto robi to jakoś czarodziejsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
czy zaryzykować osłabienie konstrukcji ( osłabienie jest ewidentne, widziałem jak wyglądają "bebechy" dachu z fabrycznym szybrem i bez )

 

I właśnie to jest dla mnie główny powód na "nie" dla montażu niefabrycznego. No chyba że Webasto robi to jakoś czarodziejsko.

Nie zrobi czarodziejsko, chyba że zostawi belkę wzmacniającą ziejącą w środku szklanego dachu ;)

Jestem tak zdesperowany, że nawet brałem pod uwagę sprzedaż autka i kupno identycznego z szybrem, ale tego nie da się zrobić dokładając tylko 1,5 kPLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge Ci powiedzieć, że montowałem z qmplem szyber do swojej sieczki - szyber uniwersalny wcześniej siedział też w n13. Jako, że auto jest jakie jest nie bałem się i zamontowaliśmy sami. Jeśli kupisz nowy szyber to na 99% nie będzie cieknoł warunkiem jest prawidłowy montaż. Opiszę po krótce ja my to zrobilśmy....

Na początku zdjeliśmy podsufitkę i zobaczyliśmy czy w wybranym miejscu nie przebiegają jakieś wzmocnienia konstrukcyjne, należy zwrócić uwagę czy lampka kabinowa nie będzie nam przeszkadzać - tu było czysto więc zrobiliśmy z tektury szablon ( w nowych jest gotowy) i wytrasowaliśmy - wyrysowaliśmy go na dachu. Szyber dach należy rozbroić jeśli był w całości ( jeśli był rozłożony to skręćmy go tzn ramkę z częścią która będzie od środka po to aby zobaczyć jaka szpara nam zostanie po skręceniu - a dlaczego to opisane później ) , wyjąć szybę tak aby w ręku została nam sama ramka- delikatnie się obchodzimy z nia aby jej nie skrzywić i nie przekośić bo później będzie ciekło na 1000% :P . Przymiarka - oblukanie dookoła auta czy aby jest symetrycznie i odrysowanie z szablonu "dziury" na dachu - rysowanie robiliśmy na zew. Następnie do okoła lini obkleiłem szeroką taśmą - aby nie porysować dachu - wiercenie dziurki pod nóż wyżynarki i jazdaaaaa :diabel2: . Z wyżynarką należy delikatnie, bardzo powolutku posuwać się do przodu i mieć nowy nóż z małym zębęm, w miejscach gdzie połać blachy jest duża dobrze jest usztywnić - ja trzymałem/podpierałem od spodu :diabel: .

Warto od środka przykryć wszystko bo gorące opiłki wpadają wszędzie. Po wycięciu otworu - przymiarka czy pasi i ewentualna korekta - można podpiłować ręcznie pilniczkiem ale też delikatnie aby z dachu nie zrobić faworka ;) . Jeśli wszystko jest oki zakładamy podsufitkę, ustawiamy ja tak jak jest na codzień i odrysowujemy przez dziurę kształt szybra. Zdejmujemy ją i teraz można pomalować ranty dziurwy jakąś farbą szybkoschnącą - zabezpieczyć golizne otworu :diabel:. W tak zwanym między czasie jak farba schnie wycinamy ładnie nożykiem tapicerskim otworek w podufitce. Możemy zabrać się za wklejanie ramy szybra. Ja użyłem do wklejania czarnego silikonu do wklejania szyb czołowych - oczywiście wcześniej wsadziłem tube do garnka z gorącą wodą aby silikon był bardziej "plastyczny" - do pistoletu i atak... Silikon nakładałem na ramke szybra w rogu tej ramki - w miejscu gdzie dach się będzie kończył :) i wsadzamy w otwór sukcesywnie dociskając ale z umiarem aby nie zrobić wspomnianego faworka z dachu ;) . I teraz są dwie możliwości - jeśli wiemy, że da się skręcić na styk tak aby nie powstała szparka od spodu to skręcamy na max - następnie usuwamy nadmiar silikonu który nam wyjdzie na dach oraz od środka przy pomocy szmatki ( najlepsza pielucha tetrowa) i benzyny ekstrakcyjnej. Jeśli wcześniej stwierdziliśmy, że nie da się skręcić na styk to zakładamy podsufitkę - mocujemy w strategicznych punktach i wtedy skręcamy ramkę od spodu i od góry wycieramy nadmiar silikonu. Skręcamy z wyczuciem aby nie pozrywać gwintów, czyścimy dokładnie zanim silikon zacznie łapać wkładamy szybę i na końcu zrywamy taśme zabezpieczającąa od spodu mocujemy części maskujące i GOTOWE :) Należało by zosatwić auto na jak najdłużej - na noc aby silikon w spokoju wysechł.

Aha i jeszcze jedna uwaga - nie pomylcie się przy montażu ramki - bo my się pomyliliśmy i jak założyłem szybę to wyszło jak właz w czołgu :diabel2: szyba się otwierała z przodu - ale szybko przełożyliśmy i jest git :one: .

Na spokój trzeba liczyć ok pół dnia i min 2 osoby oraz

- pisak do wyznaczania położenia,

- ew tektura na szblon,

- taśma zabezpieczająca,

- wiertarka/wkrętarka z wiertełkiem do blachy,

- wyżynarka z drobnym ostrzem ew drobny pilnik do metalu,

- noż tapicerski,

- farba szybkoschnąca - zabezpieczająca,

- silikon do szyb w tubie oraz pistolet,

- śrubokręty odpowiednie do śrub w szyberdachu,

- szmata oraz benz ekstrakcyjna

 

chyba wszystko - powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja mam oryginalny - cieknie i dach rdzewieje :(

Jesienia i w zimie (duze opady deszczu i topiacego sie sniegu) zaluje ze go mam !!

Ale latem ... :D :D

 

Tak czy siak musze go zrobic w tym roku bo wiecej juz chyba nie wytrzyma i boje sie ze mi na głowe spadnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WHAT ?!?! Tobie w N15 cieknie ??, heh w moim 12-letnim N14 na szczęście nie mam takich problemów, szyber nie raz się przydaje; raz gdy jechałem w komplecie z pełnym bagażnikiem to przez szyber wystawał nowiuteńki dywan :):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...