Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

obcieranie klocków


Gość maacieq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maacieq

Słuchajcie niby banalne a jednak problem. Przy zmienianiu felg dzisiaj zauważyłem że tylnie koła mają mocny opór i w dodatku co obrót jest takie miejsce na tarczy że napradę mocno obicerają. Klocki oryginałki a tarcza wytarta tylko po środku - lekko sie grzeją. Kiedyś mechanior próbował zlokalizować lekkie buczenie które było przy ruszaniu i coś wspomniał o przetaczaniu tarcz :/ Czy naprawdę możliwe żeby obie nagle były krzywe? Nie wystarczy zdjęć klocków i kjakoś tam przeczyścić tych prowadnic? miał ktoś podobny problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

No jakby prowadnice były tylko brudne to raczej cały czas by Ci tarło a jak tarcza ma bicie to trze w jednym miejscu tylko. Ale spróbuj najpierw przeczyścić bo może bicie jest na tyle małe, że jak będą czyste prowadnice i klocek cofnie się do końca to już nie będzie ocierał tarczy, jednak widać że przetoczenie może okazać się konieczne w Twoim wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum. Ostatnio równiez mój przypadek. Wymieniałem płyn hamulcowy. Przy tylnych zaciskach był mocno juz zużyty. "Wyssanie" tego czegoś trwało dosyć długo, sporo czopów. A objawy było proste, grzanie się tynego koła(czytaj hamulca). Po prostu nie odbijał. Oczywiście jest to jedna z hipotez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maacieq

trze cały czas ale co obrót - jest takie miejsce że mocniej :029:

 

no to ładne jaja rozkręciłęm zaciski noi pierwsze spostrzeżenie-blaszki klocków poprozginane (może to one przeszkadzają w ruchu (wywalic?? :028: )) a drugie to taki że tłoczek pod żadnym naciskiem się nie chowa wogóle!!!! ktoś mi powiedział że jest do regeneracji... a może płyn wymienić :one: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaszek nie wyrzucaj, bo bedzie "stukało" przy hamowaniu.

Jeżeli tłoczek sie nie chowa, to możesz spróbować wyciągnąć go z zacisku, oczyścić wszystko - sprawdzając czy guma nie jest popękana.

A jeżeli to nie pomoże to dolewając nowego płynu do zbiorniczka wypompuj trochę starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, ale tarcze mi się nie grzeją. Czuć duży opór przy obrocie kołem i też zauważyłem , ze jest taki moment gdzie mocniej obciera klocek o tarczę. Rozwiązałeś ten problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na razie obciera specjalnie się nie grzeją, oby była to tylko sprawa oczyszczenia i nasmarowania tłoczka ewentualnie płyn :D zobaczymy w miarę czasu zajrzę ponownie lub komuś to zlecę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymekTST

siema !!

niewiem czy mam ten sam problem co kolega , ale w mojej p10 z prawego koło wydobywa sie dziwny dzwiek. przy małej predkosci jest on słyszalny , a juz po wyzej 50 znika. dzwiek jaki wydobywa sie z koła to tak jakby wziąc dwa kawałki gumy i ocierac je o siebie , dosyc piskliwy, w pierwszym momencie pomyślałem o tarczach ze sa krzywe i obcieraja , ale chyba gdy by tak było dziwk był by inny i bardziej metaliczny.

moze ktos spoktał sie z takim czymś , a moze coś jest nie tak z gumami od przegubów , musze jutro zajrzec pod samochód ;/

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli twoja tarcza jest wyrzłobiona tylko w środku to wypadało by ją całą przetoczyć tak by była równa i hamowała całą powierzchnią, zmiana samych klocków nic nie da dopasują sie one do profilu tarczy. Skruci to tez dość mocno żywotność tarczy. Przy wymianie klocków warto by było wyczyścić prowadnice ( bardzo często się zapiekają i hamulec nie odbija) dobrze jest też przesmarować je smarem grafitowym- to taki specjalny smar odporny na wysokie temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymekTST

Witam .

Ja juz zlokalizowałem przyczyne pisków w kole. guma osłaniajaca przegub jest lekko zdegormowana i ociera sie o siebie , wynikiem jest piskot.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peryskop

Przy zmienianiu felg dzisiaj zauważyłem że tylnie koła mają mocny opór i w dodatku co obrót jest takie miejsce na tarczy że napradę mocno obicerają

 

masz typowy objaw zapieczonych tłoczków,ściągasz zanisk zrzucasz klocki,odchylasz gumke z tłoka wszczykujesz troszke płynu ham. i KRĘCISZ tłokiem i na przemian wszczykujesz płyn żeby na sucho nie kręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mi tak trzyma zacisk na przednim lewym kole. po kilkakrotnym hamowaniu alusek sie mocno nagrzewa. zrobie tak jak piszecie - przeczyszcze prowadnice bo chyba klocki nie odbijają. tylko jedno mnie zastanawia - czy smarować prowadnice smarem grafitowym czy lepiej zostawić bez niczego - przy hamowaniu powstaje pył w wyniku ścierania klocka - czy nie będzie on osiadał na posmarowanych prowadnicach. czekam na rade bo za godzine odkręcam koło. pozdro dla klubowiczów. narq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Minęło kilka dni jak przeczyściłem prowadnice przedniego hamulca w samochodzie. Teraz wszystko wróciło do normy. Nalotu było sporo i musiałem wszystko zdzierać skrobakami. Przy okazji zeszlifowałem kant który powstał po zewnętrznych stronach tarczy. NIebawem zrobie to samo z lewą stroną. przy okazji musze pomierzyć te klocki bo na jesień czeka mnie wymiana. Co polecacie założyć... Ja mam lucas i na razie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podobną rzecz ostatnio miałem w Sunny. Coś mi cięzko auto jechało, raz w nocy sie zatrzymałem patrzęi oczom nie wierzę - prawa przednia tarcza hamulcowa rozgrzana do czerwoności, chociaż nie hamowałem ! Okazało się że kompletnie zapieczony był tłoczek w cylinderku hamulcowym - przez to że jakiś palant (poprzedni właściciel ?) źle zamontował tę gumową osłonkę tłoczka/cylinderka, i do szczeliny lała się woda i syf. Na szczescie wystarczyło rozebrać, wyczyścić i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno p11.144 tak ma. Tylne zaciski mają się jakoby częściej blokować - gdy auto jeździ bez obciążenia. Niestety trudno o zamienniki cylinderków, a jeśli ich powierzchnie robocze nie są już równe (wżery) - to czyszczenie pomaga tylko doraźnie. Wcześniej, czy później im się pogarsza. Podobno mają pasować od któregoś accorda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...