Guest maacieq Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Słuchajcie niby banalne a jednak problem. Przy zmienianiu felg dzisiaj zauważyłem że tylnie koła mają mocny opór i w dodatku co obrót jest takie miejsce na tarczy że napradę mocno obicerają. Klocki oryginałki a tarcza wytarta tylko po środku - lekko sie grzeją. Kiedyś mechanior próbował zlokalizować lekkie buczenie które było przy ruszaniu i coś wspomniał o przetaczaniu tarcz :/ Czy naprawdę możliwe żeby obie nagle były krzywe? Nie wystarczy zdjęć klocków i kjakoś tam przeczyścić tych prowadnic? miał ktoś podobny problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bullitt Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 No jakby prowadnice były tylko brudne to raczej cały czas by Ci tarło a jak tarcza ma bicie to trze w jednym miejscu tylko. Ale spróbuj najpierw przeczyścić bo może bicie jest na tyle małe, że jak będą czyste prowadnice i klocek cofnie się do końca to już nie będzie ocierał tarczy, jednak widać że przetoczenie może okazać się konieczne w Twoim wypadku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
competer Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Poszukaj na forum. Ostatnio równiez mój przypadek. Wymieniałem płyn hamulcowy. Przy tylnych zaciskach był mocno juz zużyty. "Wyssanie" tego czegoś trwało dosyć długo, sporo czopów. A objawy było proste, grzanie się tynego koła(czytaj hamulca). Po prostu nie odbijał. Oczywiście jest to jedna z hipotez. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 trze cały czas ale co obrót - jest takie miejsce że mocniej :029: no to ładne jaja rozkręciłęm zaciski noi pierwsze spostrzeżenie-blaszki klocków poprozginane (może to one przeszkadzają w ruchu (wywalic?? :028: )) a drugie to taki że tłoczek pod żadnym naciskiem się nie chowa wogóle!!!! ktoś mi powiedział że jest do regeneracji... a może płyn wymienić :one: ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Blaszek nie wyrzucaj, bo bedzie "stukało" przy hamowaniu. Jeżeli tłoczek sie nie chowa, to możesz spróbować wyciągnąć go z zacisku, oczyścić wszystko - sprawdzając czy guma nie jest popękana. A jeżeli to nie pomoże to dolewając nowego płynu do zbiorniczka wypompuj trochę starego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 hehe nie wiem czy dobrze mowie ale czy w tylinch tarczach tłoczek się nie wciskał, a nie jest tak czasami że tylni tłoczek się wkręca a nie wciska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 jest tak czasami że tylni tłoczek się wkręca a nie wciska Jest tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest master1 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 mam to samo, ale tarcze mi się nie grzeją. Czuć duży opór przy obrocie kołem i też zauważyłem , ze jest taki moment gdzie mocniej obciera klocek o tarczę. Rozwiązałeś ten problem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 no na razie obciera specjalnie się nie grzeją, oby była to tylko sprawa oczyszczenia i nasmarowania tłoczka ewentualnie płyn zobaczymy w miarę czasu zajrzę ponownie lub komuś to zlecę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szymekTST Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 siema !! niewiem czy mam ten sam problem co kolega , ale w mojej p10 z prawego koło wydobywa sie dziwny dzwiek. przy małej predkosci jest on słyszalny , a juz po wyzej 50 znika. dzwiek jaki wydobywa sie z koła to tak jakby wziąc dwa kawałki gumy i ocierac je o siebie , dosyc piskliwy, w pierwszym momencie pomyślałem o tarczach ze sa krzywe i obcieraja , ale chyba gdy by tak było dziwk był by inny i bardziej metaliczny. moze ktos spoktał sie z takim czymś , a moze coś jest nie tak z gumami od przegubów , musze jutro zajrzec pod samochód ;/ pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest z_pawel Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Witam, jeśli twoja tarcza jest wyrzłobiona tylko w środku to wypadało by ją całą przetoczyć tak by była równa i hamowała całą powierzchnią, zmiana samych klocków nic nie da dopasują sie one do profilu tarczy. Skruci to tez dość mocno żywotność tarczy. Przy wymianie klocków warto by było wyczyścić prowadnice ( bardzo często się zapiekają i hamulec nie odbija) dobrze jest też przesmarować je smarem grafitowym- to taki specjalny smar odporny na wysokie temperatury. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szymekTST Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Witam . Ja juz zlokalizowałem przyczyne pisków w kole. guma osłaniajaca przegub jest lekko zdegormowana i ociera sie o siebie , wynikiem jest piskot. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 no widizsz u mnie dzwięk też zanika a napewno idzie z hamulców bo kołem jest ciężej zakręcić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest reCON Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 a ja mam hamulce bębnowe z tyłu :< ehh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 krzywa tarcza - przetocz - nic więcej nie wymyślisz a i tak się przyda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest peryskop Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Przy zmienianiu felg dzisiaj zauważyłem że tylnie koła mają mocny opór i w dodatku co obrót jest takie miejsce na tarczy że napradę mocno obicerają masz typowy objaw zapieczonych tłoczków,ściągasz zanisk zrzucasz klocki,odchylasz gumke z tłoka wszczykujesz troszke płynu ham. i KRĘCISZ tłokiem i na przemian wszczykujesz płyn żeby na sucho nie kręcić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwolcio Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Kurcze mi tak trzyma zacisk na przednim lewym kole. po kilkakrotnym hamowaniu alusek sie mocno nagrzewa. zrobie tak jak piszecie - przeczyszcze prowadnice bo chyba klocki nie odbijają. tylko jedno mnie zastanawia - czy smarować prowadnice smarem grafitowym czy lepiej zostawić bez niczego - przy hamowaniu powstaje pył w wyniku ścierania klocka - czy nie będzie on osiadał na posmarowanych prowadnicach. czekam na rade bo za godzine odkręcam koło. pozdro dla klubowiczów. narq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 spróbuj i przetestuj, sami sie chetnie dowiemy ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwolcio Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 witam. Minęło kilka dni jak przeczyściłem prowadnice przedniego hamulca w samochodzie. Teraz wszystko wróciło do normy. Nalotu było sporo i musiałem wszystko zdzierać skrobakami. Przy okazji zeszlifowałem kant który powstał po zewnętrznych stronach tarczy. NIebawem zrobie to samo z lewą stroną. przy okazji musze pomierzyć te klocki bo na jesień czeka mnie wymiana. Co polecacie założyć... Ja mam lucas i na razie jestem zadowolony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Podobną rzecz ostatnio miałem w Sunny. Coś mi cięzko auto jechało, raz w nocy sie zatrzymałem patrzęi oczom nie wierzę - prawa przednia tarcza hamulcowa rozgrzana do czerwoności, chociaż nie hamowałem ! Okazało się że kompletnie zapieczony był tłoczek w cylinderku hamulcowym - przez to że jakiś palant (poprzedni właściciel ?) źle zamontował tę gumową osłonkę tłoczka/cylinderka, i do szczeliny lała się woda i syf. Na szczescie wystarczyło rozebrać, wyczyścić i jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gobo Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Podobno p11.144 tak ma. Tylne zaciski mają się jakoby częściej blokować - gdy auto jeździ bez obciążenia. Niestety trudno o zamienniki cylinderków, a jeśli ich powierzchnie robocze nie są już równe (wżery) - to czyszczenie pomaga tylko doraźnie. Wcześniej, czy później im się pogarsza. Podobno mają pasować od któregoś accorda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.