Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

obcieranie klocków


Guest maacieq
 Share

Recommended Posts

Guest maacieq

Słuchajcie niby banalne a jednak problem. Przy zmienianiu felg dzisiaj zauważyłem że tylnie koła mają mocny opór i w dodatku co obrót jest takie miejsce na tarczy że napradę mocno obicerają. Klocki oryginałki a tarcza wytarta tylko po środku - lekko sie grzeją. Kiedyś mechanior próbował zlokalizować lekkie buczenie które było przy ruszaniu i coś wspomniał o przetaczaniu tarcz :/ Czy naprawdę możliwe żeby obie nagle były krzywe? Nie wystarczy zdjęć klocków i kjakoś tam przeczyścić tych prowadnic? miał ktoś podobny problem

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

No jakby prowadnice były tylko brudne to raczej cały czas by Ci tarło a jak tarcza ma bicie to trze w jednym miejscu tylko. Ale spróbuj najpierw przeczyścić bo może bicie jest na tyle małe, że jak będą czyste prowadnice i klocek cofnie się do końca to już nie będzie ocierał tarczy, jednak widać że przetoczenie może okazać się konieczne w Twoim wypadku.

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj na forum. Ostatnio równiez mój przypadek. Wymieniałem płyn hamulcowy. Przy tylnych zaciskach był mocno juz zużyty. "Wyssanie" tego czegoś trwało dosyć długo, sporo czopów. A objawy było proste, grzanie się tynego koła(czytaj hamulca). Po prostu nie odbijał. Oczywiście jest to jedna z hipotez.

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq

trze cały czas ale co obrót - jest takie miejsce że mocniej :029:

 

no to ładne jaja rozkręciłęm zaciski noi pierwsze spostrzeżenie-blaszki klocków poprozginane (może to one przeszkadzają w ruchu (wywalic?? :028: )) a drugie to taki że tłoczek pod żadnym naciskiem się nie chowa wogóle!!!! ktoś mi powiedział że jest do regeneracji... a może płyn wymienić :one: ?

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk

Blaszek nie wyrzucaj, bo bedzie "stukało" przy hamowaniu.

Jeżeli tłoczek sie nie chowa, to możesz spróbować wyciągnąć go z zacisku, oczyścić wszystko - sprawdzając czy guma nie jest popękana.

A jeżeli to nie pomoże to dolewając nowego płynu do zbiorniczka wypompuj trochę starego.

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq

hehe nie wiem czy dobrze mowie ale czy w tylinch tarczach tłoczek się nie wciskał, a nie jest tak czasami że tylni tłoczek się wkręca a nie wciska :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest master1

mam to samo, ale tarcze mi się nie grzeją. Czuć duży opór przy obrocie kołem i też zauważyłem , ze jest taki moment gdzie mocniej obciera klocek o tarczę. Rozwiązałeś ten problem??

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq

no na razie obciera specjalnie się nie grzeją, oby była to tylko sprawa oczyszczenia i nasmarowania tłoczka ewentualnie płyn :D zobaczymy w miarę czasu zajrzę ponownie lub komuś to zlecę :)

Link to comment
Share on other sites

Guest szymekTST

siema !!

niewiem czy mam ten sam problem co kolega , ale w mojej p10 z prawego koło wydobywa sie dziwny dzwiek. przy małej predkosci jest on słyszalny , a juz po wyzej 50 znika. dzwiek jaki wydobywa sie z koła to tak jakby wziąc dwa kawałki gumy i ocierac je o siebie , dosyc piskliwy, w pierwszym momencie pomyślałem o tarczach ze sa krzywe i obcieraja , ale chyba gdy by tak było dziwk był by inny i bardziej metaliczny.

moze ktos spoktał sie z takim czymś , a moze coś jest nie tak z gumami od przegubów , musze jutro zajrzec pod samochód ;/

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest z_pawel

Witam, jeśli twoja tarcza jest wyrzłobiona tylko w środku to wypadało by ją całą przetoczyć tak by była równa i hamowała całą powierzchnią, zmiana samych klocków nic nie da dopasują sie one do profilu tarczy. Skruci to tez dość mocno żywotność tarczy. Przy wymianie klocków warto by było wyczyścić prowadnice ( bardzo często się zapiekają i hamulec nie odbija) dobrze jest też przesmarować je smarem grafitowym- to taki specjalny smar odporny na wysokie temperatury.

Link to comment
Share on other sites

Guest szymekTST

Witam .

Ja juz zlokalizowałem przyczyne pisków w kole. guma osłaniajaca przegub jest lekko zdegormowana i ociera sie o siebie , wynikiem jest piskot.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

krzywa tarcza - przetocz - nic więcej nie wymyślisz a i tak się przyda.

Link to comment
Share on other sites

Guest peryskop

Przy zmienianiu felg dzisiaj zauważyłem że tylnie koła mają mocny opór i w dodatku co obrót jest takie miejsce na tarczy że napradę mocno obicerają

 

masz typowy objaw zapieczonych tłoczków,ściągasz zanisk zrzucasz klocki,odchylasz gumke z tłoka wszczykujesz troszke płynu ham. i KRĘCISZ tłokiem i na przemian wszczykujesz płyn żeby na sucho nie kręcić

Link to comment
Share on other sites

Kurcze mi tak trzyma zacisk na przednim lewym kole. po kilkakrotnym hamowaniu alusek sie mocno nagrzewa. zrobie tak jak piszecie - przeczyszcze prowadnice bo chyba klocki nie odbijają. tylko jedno mnie zastanawia - czy smarować prowadnice smarem grafitowym czy lepiej zostawić bez niczego - przy hamowaniu powstaje pył w wyniku ścierania klocka - czy nie będzie on osiadał na posmarowanych prowadnicach. czekam na rade bo za godzine odkręcam koło. pozdro dla klubowiczów. narq

Link to comment
Share on other sites

witam.

Minęło kilka dni jak przeczyściłem prowadnice przedniego hamulca w samochodzie. Teraz wszystko wróciło do normy. Nalotu było sporo i musiałem wszystko zdzierać skrobakami. Przy okazji zeszlifowałem kant który powstał po zewnętrznych stronach tarczy. NIebawem zrobie to samo z lewą stroną. przy okazji musze pomierzyć te klocki bo na jesień czeka mnie wymiana. Co polecacie założyć... Ja mam lucas i na razie jestem zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Podobną rzecz ostatnio miałem w Sunny. Coś mi cięzko auto jechało, raz w nocy sie zatrzymałem patrzęi oczom nie wierzę - prawa przednia tarcza hamulcowa rozgrzana do czerwoności, chociaż nie hamowałem ! Okazało się że kompletnie zapieczony był tłoczek w cylinderku hamulcowym - przez to że jakiś palant (poprzedni właściciel ?) źle zamontował tę gumową osłonkę tłoczka/cylinderka, i do szczeliny lała się woda i syf. Na szczescie wystarczyło rozebrać, wyczyścić i jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Podobno p11.144 tak ma. Tylne zaciski mają się jakoby częściej blokować - gdy auto jeździ bez obciążenia. Niestety trudno o zamienniki cylinderków, a jeśli ich powierzchnie robocze nie są już równe (wżery) - to czyszczenie pomaga tylko doraźnie. Wcześniej, czy później im się pogarsza. Podobno mają pasować od któregoś accorda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...