Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Malowanie wycieraczek przednich i tylnich w N15


Guest HARRYBOY
 Share

Recommended Posts

Guest HARRYBOY

Mam pytanie dotyczące sposobów regeneracji powłoki lakierniczej na wycieraczkach (konkretnie ramionach do których montujemy pióra wycieraczek) przednich i tylnich. Jak widzę jest to przypadłość Nissanów z roczników 95-00 która dość często występuje. Czarna farba odchodzi płatami aż do samego aluminium. Widać to bardzo kontrastowo szczególnie gdy jest piekna pogoda. Mnie to osobiście trochę denerwuje i chciałbym temu jakos zaradzić. Myśle nad zdarciem całej farby, letkiej polerce aluminium i nałożeniu jakiegoś lakieru w spray-u - oczywiście w kolorze czarnym.

 

Albo poprostu próbowac kupić całe nowe ? ale robic to tylko z powodu lakieru ?

Może już któryś z szanownych kolegów/koleżanek coś przy tym robił, jakie wyniki ?

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest carvel

Ja w swojej almerce malowałem z przodu i tylną odrazu jak ją kupiłem bo wygladało to paskudnie, wystarczy ściągnąć wycieraczki przeczyścić te miejsca gdzie są odpryski i zmatowić lekko całe wycieraczki żeby farba pokryła,użyłem czarnego matowego spraju,pokryło bardzo ładnie tylko trzeba dać im wyschnąć ,najlepiej całą noc

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger

Przecież to żadna filozofia! Robi się tak jak powiedział carvel. Kupuje się czarny, matowy lakier do metalu, zdejmuje ramiona wycieraczek, solidnie matowi papierem ściernym i maluje. Po paru godzinach schnięcia wyglądają jak nowe. Cała robota zajmuje może pół godziny plus schnięcie, a kosztuje max 30zł ( bo tyle kosztuje mała 250ml puszka markowego lakieru - np. Motip ).

Link to comment
Share on other sites

Robilem tak sprayem.

Matowalem, zrywalem stara farbe, nameczylem sie i efekt byl ladny.... dopoki nie umylem woda pod cisnieniem auta i bylo to samo.

Wkurzylem sie i znow zdarlem.

Dalem lakiernikowi aby pomalowal.

Dal podklad nawet, pomalowal i bylo dobrze...

Do teraz bo wlasnie widze ze i tak odchodzi.

Chyba to nie do ogarniecia temat, albo trzeba ostroznie sie obchodzic z nimi po pomalowaniu :)

Link to comment
Share on other sites

Guest ejdamus

mam pytanie odnośnie zdjęcia ramion wycierczek,

 

czy po odręceniu nakrętki pod zaślepką powinny one bez wysiłku dać się wyjąć??

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

Przyłanczam sie do pytania ejdamus tez będę musiał je ściągać ,cieknie mi woda do środka (wiem z kąd :) znalazłem na forum : ) przy okazji nasmaruje sobie mechanizm wycieraczek, ale żeby to wszytko zrobić trzeba ściągnąć ramiona wycieraczek ,kiedyś w innym aucie miąłem z tym problemy, jak jest w almerce?

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejwra

Ramiona wycieraczek to stop aluminium i i nnych metali. Oryginalnie pomalowane są proszkowo i utrwala się je na gorąco w piecu. Do aluminium jest farba Hammerrite, ale tej metoddy nie sprawdzałem.

Polecam natomiast malowanie proszkowe.Wiele osób malujących rowery tak robi. Musi być to proszek odpowiedni, miękki, bo inaczej będzie się kruszył i efekty mizerne. Polecam tu np. zakład na ul. Siekierkowskiej w W-wie (Rudniccy) - tylko że malują głównie na biało lub czarno. Poza tym powłoka proszkowa jest zwykle matowa. Koszt niewielki, porównywalny z zakupem farby.

 

Po takim zabiegu farba będzie się dłuuuuugo trzymała

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Chciałbym odgrzac temat. Ktoś wynalazł skuteczny sposób poza farbą proszkową na pokrycie ramion ??

 

ja już w kilku autach zastosowałem lakier Motip, czarny mat, wychodzi idealnie, nie schodzi z czasem i schnie dosłownie 5 min! Gorąco polecam!

Link to comment
Share on other sites

jakis podkład uprzednio ??

 

nie stosowałem, jedynie spolerowanie ramion drobnym papierem, odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną i malowanie - 2-3 warstwy. Motip w aerozolu :one:

Link to comment
Share on other sites

i trzyma się dobrze ? Nie łuszczy się itp ??

 

nie, nic sie nie dzieje :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Speeder

Podłączę się pod temat. Ostatnio również skusiłem się na ten luksus ;) i pomalowałem wycieraczki zwykłym lakierem w sprayu, kupionym w Praktikerze. Uprzednio odkręciłem wszystkie wycieraczki i całe dokładnie starłem papierem ściernym do gołego metalu. Później trzeba było tylko DOKŁADNIE odtłuścić i oczyścić. Nakładałem systematycznie warstwa po warstwie przez 2 dni i powiem wam że jeżdżę pare miesięcy i nawet śladu ubytku nie ma, pomimo, że myłem auto zarówno na myjni automatycznej jak i Karcherem i ręcznie. Zobaczymy jak będzie po zimie ale spray "Multikolor" jak na razie trzyma się dobrze..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I ja się pokusiłem w ostatni weekend o malowanie ramion. Co prawda w domu miałem tylko w sprayu carny połysk, ale jest ok, jestem zadowolony, pomimo że nie leciałem z papierem do gołego metalu (auto w ciągłym użyciu), a teraz bez wycieraczek ani rusz.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Problem z odchodzeniem jest prosty. Te spraye sa przeznaczone zazwyczaj do malowania stali. Wystarczy wczesniej psiknac podkladem do aluminium. O ile pamietam to Hammerite taki robi. Ja testowalem to akurat na ramie rowerowej. Od zastosowania podkladu do alu juz mi farba nie odchodzi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest tomasz_suchorzewski

Witam :) Ja mam to samo ale malowal nie bede :)poprostu zedre farbe do golego metalu i wypoleruje :P napewno bedzie fajny efekt bo robilem tak siostrze i wyglada super :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartek_1983

Ja zabieg ten przeprowadziłem jeszcze w wakacje (kurde jak szybko zleciało). Zdjąłem ramiona, zdarłem lakier który zaczął odchodzić, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem kilka warstw czarnej, matowej farby w sprayu. Efekt jest taki, że samochód odmłodniał i to znacznie, bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ja zabieg ten przeprowadziłem jeszcze w wakacje (kurde jak szybko zleciało). Zdjąłem ramiona, zdarłem lakier który zaczął odchodzić, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem kilka warstw czarnej, matowej farby w sprayu. Efekt jest taki, że samochód odmłodniał i to znacznie, bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach :devil:

 

Też tak zrobiłem w zeszłe wakacje... Niestety teraz znowu poodchodziła farba miejscami... Czyli lepiej dać jakiś podkład. Ja malowałem jakimś tanim sprayem z OBI ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

Też musze się podjąć tego zabiegu wieć może ktoś z was poda dane specyfików - w szczegolności jakiego podkładu uzyć najlepiej bo farba to wiadomo Hamerite na metal i juz ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...