Guest HARRYBOY Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Mam pytanie dotyczące sposobów regeneracji powłoki lakierniczej na wycieraczkach (konkretnie ramionach do których montujemy pióra wycieraczek) przednich i tylnich. Jak widzę jest to przypadłość Nissanów z roczników 95-00 która dość często występuje. Czarna farba odchodzi płatami aż do samego aluminium. Widać to bardzo kontrastowo szczególnie gdy jest piekna pogoda. Mnie to osobiście trochę denerwuje i chciałbym temu jakos zaradzić. Myśle nad zdarciem całej farby, letkiej polerce aluminium i nałożeniu jakiegoś lakieru w spray-u - oczywiście w kolorze czarnym. Albo poprostu próbowac kupić całe nowe ? ale robic to tylko z powodu lakieru ? Może już któryś z szanownych kolegów/koleżanek coś przy tym robił, jakie wyniki ? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest carvel Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Ja w swojej almerce malowałem z przodu i tylną odrazu jak ją kupiłem bo wygladało to paskudnie, wystarczy ściągnąć wycieraczki przeczyścić te miejsca gdzie są odpryski i zmatowić lekko całe wycieraczki żeby farba pokryła,użyłem czarnego matowego spraju,pokryło bardzo ładnie tylko trzeba dać im wyschnąć ,najlepiej całą noc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Przecież to żadna filozofia! Robi się tak jak powiedział carvel. Kupuje się czarny, matowy lakier do metalu, zdejmuje ramiona wycieraczek, solidnie matowi papierem ściernym i maluje. Po paru godzinach schnięcia wyglądają jak nowe. Cała robota zajmuje może pół godziny plus schnięcie, a kosztuje max 30zł ( bo tyle kosztuje mała 250ml puszka markowego lakieru - np. Motip ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówka 27 Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Można dodatkowo zastosować podkład w sprayu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HARRYBOY Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Dzięki chopaki ! W sobotę jak nie będzie lało maluje kompleksowo tył i przód Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Robilem tak sprayem. Matowalem, zrywalem stara farbe, nameczylem sie i efekt byl ladny.... dopoki nie umylem woda pod cisnieniem auta i bylo to samo. Wkurzylem sie i znow zdarlem. Dalem lakiernikowi aby pomalowal. Dal podklad nawet, pomalowal i bylo dobrze... Do teraz bo wlasnie widze ze i tak odchodzi. Chyba to nie do ogarniecia temat, albo trzeba ostroznie sie obchodzic z nimi po pomalowaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ejdamus Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 mam pytanie odnośnie zdjęcia ramion wycierczek, czy po odręceniu nakrętki pod zaślepką powinny one bez wysiłku dać się wyjąć?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest klajgus Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Przyłanczam sie do pytania ejdamus tez będę musiał je ściągać ,cieknie mi woda do środka (wiem z kąd znalazłem na forum : ) przy okazji nasmaruje sobie mechanizm wycieraczek, ale żeby to wszytko zrobić trzeba ściągnąć ramiona wycieraczek ,kiedyś w innym aucie miąłem z tym problemy, jak jest w almerce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Nie jest super lekko bo to jest wieloklin ale troszke delikatnych ruchow i schodza. Najwazniejsze aby nic na sile. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Ramiona wycieraczek to stop aluminium i i nnych metali. Oryginalnie pomalowane są proszkowo i utrwala się je na gorąco w piecu. Do aluminium jest farba Hammerrite, ale tej metoddy nie sprawdzałem. Polecam natomiast malowanie proszkowe.Wiele osób malujących rowery tak robi. Musi być to proszek odpowiedni, miękki, bo inaczej będzie się kruszył i efekty mizerne. Polecam tu np. zakład na ul. Siekierkowskiej w W-wie (Rudniccy) - tylko że malują głównie na biało lub czarno. Poza tym powłoka proszkowa jest zwykle matowa. Koszt niewielki, porównywalny z zakupem farby. Po takim zabiegu farba będzie się dłuuuuugo trzymała Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 I to chyba jedyne razwiazanie aby pomalowac proszkowo. Zadne spraye i lakiery nie trzymaja sie ramion dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Chciałbym odgrzac temat. Ktoś wynalazł skuteczny sposób poza farbą proszkową na pokrycie ramion ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chemmist Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Chciałbym odgrzac temat. Ktoś wynalazł skuteczny sposób poza farbą proszkową na pokrycie ramion ?? ja już w kilku autach zastosowałem lakier Motip, czarny mat, wychodzi idealnie, nie schodzi z czasem i schnie dosłownie 5 min! Gorąco polecam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 jakis podkład uprzednio ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chemmist Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 jakis podkład uprzednio ?? nie stosowałem, jedynie spolerowanie ramion drobnym papierem, odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną i malowanie - 2-3 warstwy. Motip w aerozolu :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 i trzyma się dobrze ? Nie łuszczy się itp ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chemmist Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 i trzyma się dobrze ? Nie łuszczy się itp ?? nie, nic sie nie dzieje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziutek Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=390291#390291 Eurocolor w macie kosztuje 7zl i starcza na 3 warstwy 4 ramion, efekt więcej niż zadowalający. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Speeder Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Podłączę się pod temat. Ostatnio również skusiłem się na ten luksus i pomalowałem wycieraczki zwykłym lakierem w sprayu, kupionym w Praktikerze. Uprzednio odkręciłem wszystkie wycieraczki i całe dokładnie starłem papierem ściernym do gołego metalu. Później trzeba było tylko DOKŁADNIE odtłuścić i oczyścić. Nakładałem systematycznie warstwa po warstwie przez 2 dni i powiem wam że jeżdżę pare miesięcy i nawet śladu ubytku nie ma, pomimo, że myłem auto zarówno na myjni automatycznej jak i Karcherem i ręcznie. Zobaczymy jak będzie po zimie ale spray "Multikolor" jak na razie trzyma się dobrze.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 I ja się pokusiłem w ostatni weekend o malowanie ramion. Co prawda w domu miałem tylko w sprayu carny połysk, ale jest ok, jestem zadowolony, pomimo że nie leciałem z papierem do gołego metalu (auto w ciągłym użyciu), a teraz bez wycieraczek ani rusz. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest grochu Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Problem z odchodzeniem jest prosty. Te spraye sa przeznaczone zazwyczaj do malowania stali. Wystarczy wczesniej psiknac podkladem do aluminium. O ile pamietam to Hammerite taki robi. Ja testowalem to akurat na ramie rowerowej. Od zastosowania podkladu do alu juz mi farba nie odchodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomasz_suchorzewski Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Witam Ja mam to samo ale malowal nie bede :)poprostu zedre farbe do golego metalu i wypoleruje napewno bedzie fajny efekt bo robilem tak siostrze i wyglada super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartek_1983 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Ja zabieg ten przeprowadziłem jeszcze w wakacje (kurde jak szybko zleciało). Zdjąłem ramiona, zdarłem lakier który zaczął odchodzić, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem kilka warstw czarnej, matowej farby w sprayu. Efekt jest taki, że samochód odmłodniał i to znacznie, bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Ja zabieg ten przeprowadziłem jeszcze w wakacje (kurde jak szybko zleciało). Zdjąłem ramiona, zdarłem lakier który zaczął odchodzić, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem kilka warstw czarnej, matowej farby w sprayu. Efekt jest taki, że samochód odmłodniał i to znacznie, bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach Też tak zrobiłem w zeszłe wakacje... Niestety teraz znowu poodchodziła farba miejscami... Czyli lepiej dać jakiś podkład. Ja malowałem jakimś tanim sprayem z OBI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Też musze się podjąć tego zabiegu wieć może ktoś z was poda dane specyfików - w szczegolności jakiego podkładu uzyć najlepiej bo farba to wiadomo Hamerite na metal i juz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.