Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] zmiana skrzyni automat na manual


Gość MATIzagan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość z_pawel

Przerabiałem ten temat z moim poprzednim samochodem-renault safrane.

Po prostej kalkulacji wyszło taniej kupienie używanej skrzyni automatycznej razem z komputerem sterującym tą skrzynią. Zabawa z wymianą automatu na manual wiąże się z montażem mechanizmu sprzęgła( pytanie czy się da kwestia łańcucha wymiarowego- silnik sprzęgło skrzynia biegów półoś- może sie okazać że będziesz musial wymienić półoś.

Dodatkowo trzeba bedzie wymienić komputer główny ( który widzi komputer sterujący skrzynią biegów) no i jeszcze montaż drążka zmiany biegów.

Jak dla mnie była to za duża zabawa i ingerencja w cały układ tak więc dalem sobie spokój z taką zamianą, no i skutecznie wyleczyłem sie z samochodów z automatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MATIzagan

hmm moja skrzynia dziala normalnie wszystko jest fajnie tylko ze ten samochod jest dla mnie za wolny nie chce zeby on mi zmienial biegi musze go dusic do 5 tys obr/min zeby zmienil mi bieg i w dodatku nie ma kopa wogole nie bawi mnie automat a fure dostalem od taty ktoremu to nie przeszkadzalo ....tym bardziej ze jeszcze jest na gazie ... :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zgrywus

Witam.JA juz napisałem troche postów na ten temat ponieważ mam wiekszy problem niż tylko konfort jazdy.NIE MAM WSTECZNEGO.Dzis jeszce na dodatek przez chwile nie mialem JEDYNKI wiec moja skrzynie jest szrot.Z tego co wiem Nie ma wiekszych problemow z przekładką.Znalazłem wszystkie czesci do tego w granicach 1000 zł ale musze sie wstrzymac aż wróce do kraju(jak dojade) i w tedy sie za to zabiore.Wysyłam ci coś na priv.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MATIzagan

Dzieki juz praktycznie wiem co jest potrzebne tylko nie znam dalej ceny ... ale zaraz podzwonie po warsztatach albo allegro za skrzynia no i jeszszcze mozna sprzedac moja skrzynie ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz podzwonie po warsztatach albo allegro za skrzynia

Tylko ze skrzynia to tylko jedna z rzeczy. Zobacz jaka liste rzeczy do wymiany podal WielkiWac w maximie. Mysle ze w primerze beda dokladnie te same rzeczy potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MATIzagan

Nie wiem juz sam co robic na poczatku myslalem nad tym zeby zmienic caly silnik od maximy ale z tego co slyszalem jest to tyle roboty i takie koszty ze nie warto ... dlatego teraz mysle nad sama skrzynia bo na automacie nie dam rady jezdzic ...mam bardzo powazny dylemat :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to dość dziwne teoretycznie skrzynia powinna zmieniać bieg na wyższy juz przy 3-3,5 obr/min na twoim miejscu odwiedził bym jakis dobry warsztat z komputerem tak by mogli sprawdzić czy wszystko jest w porządku, a dopiero później myślał bym o wymianie skrzyni. ja w swoim poprzednim aucie byłem zadowolony z automatu pomijając wymiany a było ich aż dwie. Jeśli nie boisz się ingerencji w układ elektroniki to polecam manualną skrzynię biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli polecam manualnie boisz się ingerencji w układ elektroniki to polecam manualną skrzynię biegów

O co chodzi??

Przepraszam, nowa klawiatura robi mi psikusy już wszystko naprawione w tekscie.

Chodzi o to że jeśli kolega nie boi się ingerencji w ukł elektroniki i stać go na wymianę to polecam skrzynie manualną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest ingerencja w elektronilke przy zmianie skrzyni? Przeciez to nie elektronika steruje skrzynia tylko hydraulika.

Fakt nie wiem dokładnie jak jest w tym typie skrzyni biegów ale w większości a przynaj mniej w tej z którą miałem doczynienia sterowanie odbywało sie za pomocą oddzielnego komputera który sterował elektrozaworami w skrzyni. Przy zmianie trzeba było uwzględnić wymianę komputera głwnego bo ten widział komputer od skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Marcin11

witam wszyskich

mam priere p10 2.0 z automatem ale sie zrypal i chcialbym sie dowiedziec co dokladnie tzrba zrobic zeby ja zmienic na manual: jakie sa problemy przy montowaniu skrzyni manualnej, pedalow, drazka oraz sprzegla przy kole zamachowym, jak rozwiazac problem z kompem i czy trzeba cos jeszcze wymienic (np. polosie)

jezeli ktos byby tak mily i to robil to czy moglby sie pofatykogac i odpisac mi jak najszybcie

z gory dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszyskich

mam priere p10 2.0 z automatem ale sie zrypal i chcialbym sie dowiedziec co dokladnie tzrba zrobic zeby ja zmienic na manual: jakie sa problemy przy montowaniu skrzyni manualnej, pedalow, drazka oraz sprzegla przy kole zamachowym, jak rozwiazac problem z kompem i czy trzeba cos jeszcze wymienic (np. polosie)

jezeli ktos byby tak mily i to robil to czy moglby sie pofatykogac i odpisac mi jak najszybcie

z gory dziekuje i pozdrawiam

 

Poszperaj na forum.Temat już przerabiany:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...