Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

lancuszek rozrzadu


Gość rz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie zasada jest taka,że łańcuchy nie pękają w przeciwieństwie do pasków, ale są za to głośne. Nie chciał bym Ci skłamać, ale w klubie chyba słyszałem,że w 1 aucie zerwał się łańcuch lub przeskoczył, ale to jest 1 auto na cały klub i z tego co pamiętam było mocno katowane. A czemu pytasz :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawosci. bo czytam ze sporo setek ma juz halasujace lancuszki i sporo ludzi decyduje sie na jego wymiane. no i chce sie dowiedziec czy pekaja :) bo jak nie pekaja a tylko halasuja to nie ma problemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Kiedyś jak pytałem w ASO to powiedzieli mi, że łańcuszki w Setkach są wieczne i nie pękają ale jak zaczyna hałasować to warto wymienić.

 

Mówili mi też o kilku przypadkach zerwania łańcuszka i zawsze był to górny łańcuszek, najczęściej w almerach 1.6 i po takiej awarii przeważnie silnik nie nadawał się do naprawy. Co do naprawy to wiadomo, w ASO jest wygodniej i taniej cały wymienić niż remontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

Przepraszam ze nie o nissanie ale spotkalem sie z wiecznym lancuszkiem przy toyocie lite ace ktory pekl, potlukl obudowe rozrzadu tylko bo silnik byl bezkolizyjny.

kazdy lancuch jet tak trwaly jak najslabsze jego ogniwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_316

hhe a ja kiedyś pojechałe z kumplem do Rosyjskiego mechanika ;) , to powiedział że u nich jak łańcuszek już bardzo hałasuje to sie go rozpina , przekręca na lewą stronę i dalej jezdzi ;) heheh nie ma to jak ruski patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
hhe a ja kiedyś pojechałe z kumplem do Rosyjskiego mechanika , to powiedział że u nich jak łańcuszek już bardzo hałasuje to sie go rozpina , przekręca na lewą stronę i dalej jezdzi heheh nie ma to jak ruski patent

 

O qr**!

Ja raczej nie zastosowałbym takiego patentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość tomek.z.25
Żaden to żaden :)

 

Są takie silniki ale napędzane paskiem - opel 1,4 oraz 1,6 benzynowce na 8 zaworach - tam nic sie nie dzieje, a w 1,8 pękają tylko "łapki (mostki)" popychaczy - 8 zł sztuka w podróbie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie silniki ale napędzane paskiem - opel 1,4 oraz 1,6 benzynowce na 8 zaworach - tam nic sie nie dzieje

Z tych co podałeś to tylko 1.6 jest bezkolizyjny z całej rodziny 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 i 2.o 8V. Koledze ostatnio pękł pasek w corsie 1.2 turbo przy 7500obr/min i nie było co naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek.z.25
tomek.z.25, ja mowie o Nissana silnikach. bezkolizyjne sa w Toyotach, maluchach i wielu innych, ale NIE w Nissanie

 

Źle mnie odebrałeś. :029:

Wiem że mówiłeś o NISSANIE, a przykład OPLA podałem jako ciekawostke :)

Małe nie dogadanie :)

 

[ Dodano: Sob 24 Mar, 2007 17:08 ]

Są takie silniki ale napędzane paskiem - opel 1,4 oraz 1,6 benzynowce na 8 zaworach - tam nic sie nie dzieje

Z tych co podałeś to tylko 1.6 jest bezkolizyjny z całej rodziny 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 i 2.o 8V. Koledze ostatnio pękł pasek w corsie 1.2 turbo przy 7500obr/min i nie było co naprawiać.

 

Miałem astre 1,4 ; 93'- wymieniłem pasek po przejechaniu około 700 km pasek szczelił przy +- 4000 obrotów (podczas szybkiego startu ze skrzyżowania) i ku mojemu ździwieniu oprócz nowego paska (i obudowy do spawania) nic nie musiałem kupić.

O bezkolizyjności mojego silnika (i silnika 1,6) uświadomił mnie kolega - pracownik serwisu opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumujac, najlepiej zalozyc oryginalny lanuch/lancuchy czy jakis zamiennik dorej firmy byle nie JC i mozna spokojnie jezdzic,

nie potrafilbym jezdzic na lancuszku JC bo bym mial stresa jadac ze peknie nie mowiac o jakiejs agresywniejszej jezdzie albo jakims duzym dystansie

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość marqs85

Sie ma!! Mam wielki problem. Przeskoczył mi łancuszek i chce go wymienic tylko, ze teraz nie wiem jak ustawic rozrząd. Nie wiem jak ustawic znaki na czy maja byc zwrócone do siebie czy nie. Ma ktoś moze ksiazke do nissana w pdf. albo chociaz rysuneczek z ustawiniami. Czekam na odp. Marqs2001@poczta.onet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

zakladam ze masz motor GA16DX

znaki na zebatkach maja pokrywac sie z kolorywymi ogniwami na lanuchach i sa oddalone od siebie w pewnych odleglociach

polecam ksiazke od primery Hayensa a dodatkowo mozna tez przeczytac sunny czy primere z AUTO. silniki w n14 100nx i p10 byly te same mowa o GA1XDX

pliki sporo zajmuja nie przejda poczta

poszukaj na forum sa linki do nich

na 1 fotce masz kolorowe ogniwa, te ciemne maja byc ustawione z kolami walkow a te zolte z znakiem na kole posrednim(lancuch bez znakow to JC a ten nizej to oryginal z ASO)

2 fotka to kolo rozrzadu i przykladowy punkt na kole

punkt na kole ma byc po srodku kolorowego ogniwa czyli zab wchodzi w kolorowe ogniwo

 

dsc00263sm1.jpg

dsc00278la6.jpg

 

 

pozatym b dobrze jest wszystko opisane w moim temacie o rozrzadzie w dziale porady eksploatacyjne

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie wczoraj pękł łańcuch rozrządu w nissanie P11.144 (SR20DE) mechanik powiedzial ze silnik jest do wymiany, jestem troche zszokowany tą wiadomoscią. Więc uważam, nie można mówic o jakiejś szczególnej długowieczności rozrządu na łancuszku (przynajmniej w tym modelu) przebieg 140K km. Łańcuch od pewnego czasu był słyszalny tzn lekko stukał w całym zakresie obrotow silnika. Przestrzegam wszystkich przed podobnymi doświadczeniami. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Też mi się tak wydaje. A szczególnie, że w SR20 nie jest to częstym przypadkiem.

W mojej padaczce łańcuch a raczej jego górny napinacz padł przy ok.170tkm ale się nie zerwał. Druga sprawa to to iż zapewne poprzedni właściciel skręcił licznik o ok.100tkm więc miał prawo już zdechnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

PYTANIE Z KATEGORII REMONT GENERALNY :P LEPIEJ ZADBAĆ O LANCUCH. KUMPLOWI PĘKŁ W BMW E-36 2.5 VANOS I MIAŁ NIEZŁY ZGRZYT. REMONT SILNIKA ALBO ZAKUP GOTOWCA, LEPIEJ ROZRZĄD MIEĆ POD KONTROLĄ! POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Ja mam chyba przeguby firmy JC...i nie wiem czy nie jakies filtry..dobrze,że wszedłem ten temat bo za kilka miesiecy bede robił rozrząd w moim Nismo i widze, ze lepiej zapłacić drożej ale kupić oryginalne czesci i zrobić w ASO, niż u jakiegos innego mechanika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...