Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] 2.0TD Wolne obroty


Guest knockout1
 Share

Recommended Posts

Guest knockout1

witam,

 

mam pytanie do użytkowników P11 2.0TD. Ile macie obrotów na biegu jałowym? U mnie jest tak, że jak spadają obroty to się zatrzymują na chwilę koło 900 a później spadają do około 650. Na 650 chodzi równo ale trochę lata drążek zmiany biegów. Na 900 obr/min drgania są dużo mniejsze ale w sumie to nie wiem czy podkręcić wolne obroty czy zostawić tak jak jest.

 

pozdrawiam

KO

Link to comment
Share on other sites

Ja tak miałem. Najpierw 900 potem 650. Podkręciłem do 900 bo mnie denerwowało telepanie i teraz jest super, bo nic nie trzęsie na wolnych. Nie ma zauważalnej róznicy w spalaniu. Regulacja jest przy pedale gazu. Pozdrawiam ;)

 

ps czy ty juz o to nie pytałeś?

Link to comment
Share on other sites

Guest knockout1

Pytałem gdzieś kiedyś :) ale to był tak "off topic" przy okazji odpowiadania na czyjegoś posta. i właściwie to była tylko jedna odpowiedź na moje pytanie (PS. czy to nie Ty odpowiadałeś? :D ). Chciałem spytać więcej osób bo w sumie to nie wiem czy podkręcać czy zostawić tak jak jest (chociaż jednak chyba podkręce troszkę te obroty).

 

pozdrawiam

KO

Link to comment
Share on other sites

Guest knockout1

Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie czy jak macie koło 700-800 obr/min to czy przy schodzeniu z wyższych obrotów zatrzymuję się koło 900 i spada w dół po jakiejś sekundzie czy odrazu schodzi do właściwych wolnych obrotów?

 

pozdrawiam

KO

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Zatrzymuje się przez chwilę na około 900rpm i tak ma być. Takie obroty ma trzymać też w czasie jazdy jeżeli wciśniesz sprzęgło bez wypinania biegu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest dex_adm
około 700
U mnie 700rpm

Czy przy tych obrotach nie trzęsie się Wam drążek od skrzyni biegów i nie drga kierownica :027:

 

Regulacja jest przy pedale gazu.

Niskich obrotów nie reguluje się przypadkiem jakąś śrubką przy przepływomierzu :?:

Link to comment
Share on other sites

dinodino napisał/a:

Regulacja jest przy pedale gazu.

 

 

Niskich obrotów nie reguluje się przypadkiem jakąś śrubką przy przepływomierzu

Witam. Nic o tym nie wiem. Ja podkręcałem tą przy pedale gazu i jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest tomles

a czy możecie trochę konkretnie napisać gdzie te obroty się podkręca, może jakaś fotka. Będę wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

Proszę bardzo. http://img131.imageshack.us/my.php?image=regeq1.jpg

Do regulacji zdejmij dolną osłonę deski, zakrywającej kolumnę kierowniczą. Będzie łatwiej. Poluzuj najpierw nakrętkę kontrującą, a potem wkręć wkręt imbusowy tyle ile trzeba, no i dokręć nakrętkę. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest tomles
Zatrzymuje się przez chwilę na około 900rpm i tak ma być. Takie obroty ma trzymać też w czasie jazdy jeżeli wciśniesz sprzęgło bez wypinania biegu.

 

i jeszcze na paru postach wyczytałem że jak się wciśnie pedał sprzęgła to obroty są na poziomie 900 a jak się puści na luz to w granicach 700-800

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Podobno w skrzyni jest czujnik luzu dający sygnał do pompy i pompa ma reagować właśnie w wyżej opisany sposób.

Link to comment
Share on other sites

Guest tomles

a nie wiesz gdzie wychodzą jakieśkable bo pewnie czujnik jest ukryty w środku jak wiesz to może da się zrobić jakąś fotę

Link to comment
Share on other sites

Guest Skała

kiedyś po wrzuceniu luzu zatrzymywał się na chwilę na 900 i schodził do 650.Teraz po wrzuceniu luzu staje na 900 i dopiero gdy zupełnie stanę np. na światłach schodzi do 650.Pewnie padł jakiś czujnik lub zaśniedział gdzieś styk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Skała

Już jestem bliżej-ale gdzie jest ten czujnik przy lewarku czy w skrzyni.Jeżeli w skrzyni to gdzie szukać tych kabli.Widziałem tylko te od licznika-3 przewody od czujnika na górze skrzyni dają przez komputer sygnał na liczniki.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Czujnik jest blisko wybieraka biegów (na dole). Odłącz złączkę i sprawdź omomierzem lub próbnikiem żarówkowym czy zwiera gdy lewarek jest w pozycji luz. Moze tylko styki złączek skorodowały.

 

[ Dodano: Pon 11 Cze, 2007 11:18 ]

Może niejasno napisałem. Czujnik jest wkręcony w obudowę skrzyni, obok wybieraka.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest ryszard.

Panowie co wy na to...

Moja primerka dziwnie sie zachowuje jak np z 2000 lub wiecej spuszcze z gazu - bardzo ładnie schodzi na 900 ale zaczyna sie problem od 900 do 650 poniewaz zaczynaja falowac obroty, wrazenie jest takie jakby silnik gasł a znów palił, nie wiem dlaczego tak sie dzieje...wyczysciłem przepływomierz autko lepiej sie zbiera ale obroty dalej to samo (P11 2.0 TDI 1996)

 

[ Dodano: Czw 25 Paź, 2007 10:22 ]

Dzis zauważyłem ze sama sobie dodaje gazu np z wolnych dodaje gazu a potem zaraz wraca do normalnych obrotów (650-1000) czy jest w tym modelu silniczek krokowy przypuszczam ze jest ale gdzie? Moze jego trzeba wyczyscic

 

[ Dodano: Czw 25 Paź, 2007 19:45 ]

Czy ktos moze mi odpowiedziec na moje pytanie?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest knockout1

U mnie (P11 2.0TD) też zauważyłem podobne zjawisko, jednak zdarzało się to tylko kilka razy więc ciężko diagnozować. Prawdopodobnie jest to problem z pompą wtryskową a dokładniej z czujnikiem sztelwerku. Jeśli masz ten problem cały czas zrób autodiagnostykę, powinien wyjść błąd. Ewentualnie spróbuj podkręcić sobie obroty do 900 (niżej masz napisane jak to zrobić) problem powinien zniknąć.

Na koniec możesz jeszcze zerknąć:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=falowanie

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=falowanie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest barti122
kiedyś po wrzuceniu luzu zatrzymywał się na chwilę na 900 i schodził do 650.Teraz po wrzuceniu luzu staje na 900 i dopiero gdy zupełnie stanę np. na światłach schodzi do 650.Pewnie padł jakiś czujnik lub zaśniedział gdzieś styk.

 

Witam Mam ten sam problem , sprawdze czy ten czujnik działą

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Mianowicie po wzrzuceniu luzu i zdjeci nogi z gazu samochod sam przytrzyma mi jeszcze gaz przez ułamek sekundy i wtedy spada. Czy to jest normalne ze po zdjeciu nogi z gazu obroty nie spadaja odrazu tylko po sekundzie???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...