Gość wiruwa Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 witam otoz mam problem zobtotami zwlaszcza przy chamowaniu na swiatlach po wcisnieciu sprzegla obtroty spadaja do 600 puzniej 450 a zaraz po zatrzymaniu wskakuje na 700 czego to moze byc wina? dodam ze filtry mymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweldz Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam, Jeśli chodzi o dziwne zachowanie obrotów to moja primera jest tego idealnym przykładem. Na mrozach (poniżej -2) obroty wcale się nie zatrzymują na 900, od razu spadają do około 650, gdy temperatura powietrza jest większa, czasami się przy 900 zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle. Podejrzewam że to wina felernego czujnika. Dodatkowo na zupełnie zimnym silniku, przez około 20 sekund od włączenia silnika obroty szaleją od 650 do 900, a potem delikatnie falują. Zauważyłem, że falowanie ustępuję do minimalnego, ale widocznego przy zupełnie rozgrzanym silniku. Kontrolka Check, nie zapaliła się nigdy. Jeśli chodzi o diagnozę to w autoryzowanym serwisie po podłączeniu do komputera stwierdzono problem z pompą wtryskową. Tak więc udałem się do najlepszego na Lubelszczyźnie fachowca - Wolińskiego, który po sprawdzeniu absolutnie wszystkiego związanego z pompą wykluczył jej awarię. Jedyne co znalazł to 13.2V na alternatorze, ale po naprawie, nic się nie zmieniło - teraz alternator produkuje 14.5V. Dotychczas udało mi się wyeliminować następujące elementy: Przepływomierz, Filtry, Paliwo, Pompa paliwa, Czujnik położenia wału. Pozostaje: Rozrząd, Servo (lekko się poci) i czujnik położenia skrzyni. Mam tylko nadzieję, że kiedyś wszystko sie naprawi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Nigdy wam nie zgasł hamując silnikiem. Ja stawiam na czujnik na skrzyni lub nastawnik dawki paliwa. Skoro gość twierdzi, że pompa dobra, to pewnie ten czujnik. Ale zwróciłbym uwagę na ten nastawnik. Były tu takie posty i głównie okazywało się że to on był przyczyną. Regenracja i czyszczenie - ok 400 zł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweldz Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Nigdy wam nie zgasł hamując silnikiem. Ja stawiam na czujnik na skrzyni lub nastawnik dawki paliwa. Skoro gość twierdzi, że pompa dobra, to pewnie ten czujnik. Ale zwróciłbym uwagę na ten nastawnik. Były tu takie posty i głównie okazywało się że to on był przyczyną. Regenracja i czyszczenie - ok 400 zł. Pozdrawiam Nigdy nie zgasl podczas hamowania silnikiem. Jesli chodzi o nastawnik to przy mnie założony był fabrycznie nowy z pudełka i nic nie pomogło:( W sobotę zostawiam na diagnozę do mechanika, może coś wymyśli Dzięki za info nt. czujnika, przekaże majstrowi. Może coś mu pomoże. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aartur43 Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 szukam i nie moge nic znalezc co moze byc przyczyną u mnie... podczas zmiany biegow, lub jazda na "luzie" obroty spadają do 1500, dopiero gdy sie zatrzymie spadną do oko 600 - 900 ( zauwazylem ze nie ma reguły ciepły czy zimny, rozne ma obroty) Co moze byc przyczyną? Jest to strasznie dokuczliwe... Autko posiadam od tygodnia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Raczej skaczą a nie spadają. Obroty biegu jałowego to 750+/- 50. Może być uszkodzony czujnik położenia neutralnego lewarka biegów znajdujący się w skrzyni, albo "zimne luty" w nim. Pompa paliwowa może nawalać. Żle ustawiony kąt wtrysku pompy. Zaświergolony filtr paliwa i powietrza. Przestawiony rozrząd na pompie paliwa Tematów o falujących obrotach było wiele. Poszukaj używając szukajki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 nastawnik dawki paliwa. cała przyczyna w tym lezy własnie zadnym pedałem gazu obrotów sie nie regoluje komp wtedy widzi jak by gaz byl wciśniety. czyszczenie nastawnika podstawa zobaczycie ile w cewce bedzie opilków regolacjie obrotów przeprowadza sie własnie nim ale bez programu serw.. lepiej go nie ruszać. ten nastawnik to coś jak krokowiec w bezynowcu . informacjia z ktorej silnik wie za ma sie zatrzymać na 900 obr/min jest brana z predkosci obrtowej koła czy jedziesz na sprzegle czy na luzie do puki sie nie zatrzymasz obroty powinny byc ciutke wyzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 a zapala się wam kontrolka "check" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 czek nie musi sie zapalać.. podsyłam fajny temat http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 rodzaii pomp jest tyle ile modeli aut ale w wszystkie zblizone sa budową i mają taka samą zasade działania. nastawnik jest w wiekszosci przypadków przyczyna szarpania pływających obrotów itp. walczyłem z tym kiedys w omedze tyle ze czyszczenie niestety juz nie pomoglo - wymiana. ustawić to dziadostwo bez kompa jest bardzo trudno na sluch i wzrok prawie niemozliwe. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carola81 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Witam, mam problem ze swoja primerą a mianowicie nagle zaczęły spadać jej obroty do tego stopnia że auto gaśnie na biegu jałowym poza tym strasznie trzęsie się silnik a z wydechu wylatuje czarna chmura !!! zastanawiam się czy może to turbina siadła bo auto opadło trochę z sił - dużo gazu muszę dodawać po zmianie biegu na wyższy a na wsteku gaśnie mimo tego. Czy może to wina paliwa? bo tak naprawdę to wszystko zaczęło się po wlaniu 15l ropy na stacji na prawie pusty bak i przejechaniu może z 10 km. Byłam u mechanika który oczywiście nie miał czasu żeby dokładnie sprawdzić mojej primery i po opisaniu mu całej sytuacji i objawów stwierdził że: "to może za dużo powietrza dostaje silnik" Waszym zdaniem co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.