Gość Harry_z_Tybetu Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Czesc, mam Almere z 2000r silnik 2,2Di 110KM. Teraz kilka pytan: a) ten silnik jest produkcji japonskiej czy francuskiej ? wywalanie kata - nie ma za nim sondy ? chcialbym go czyms zastapic, mogla by byc zwykla rura na wypadek jakby cos poszlo nie tak? Kata bym schowal, moglby sie przydac Dzieki za odpowiedz, forum przeszukalem i watki dotyczyly tylko kata w wersji benzynowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Silnik jest Japoński, za katalizatorem nie ma sondy- jak w prawie kazdym dieslu. Katalizator poprostu trzeba wybic -poczytaj tutaj -> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...40&start=70 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0 ps. jezeli bedziesz sie za to brał, to zaopatrz sie w paste do uszczelniania tłumników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Czesc, mam Almere z 2000r silnik 2,2Di 110KM. Teraz kilka pytan:a) ten silnik jest produkcji japonskiej czy francuskiej ? wywalanie kata - nie ma za nim sondy ? chcialbym go czyms zastapic, mogla by byc zwykla rura na wypadek jakby cos poszlo nie tak? Kata bym schowal, moglby sie przydac Dzieki za odpowiedz, forum przeszukalem i watki dotyczyly tylko kata w wersji benzynowej Planujesz zrobic jakas hamownie przed i po??? wywaleniu kata? Ciekaw jestem jak to wyjdzie na wykresie. Sam bym tak zrobil tylko pozniej bedzie problematyka na przegladach. Ciekaw jestem czy zabieg wart jest grzechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry_z_Tybetu Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskoteka myslalem go zastapic rura, co Wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qiub Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskotekamyslalem go zastapic rura, co Wy na to ? Ja tam przy swojej N15 GTI wywaliłem kata 2 dni temu (a nie wiem czy nawet nie dwa katy) A przeglądy się załatwi . Jest trochę głośniej, ale i troszkę góra się poprawiła. Auto na wyższych obrotach się trochę lepiej kręci. Na hamowni nie byłem. Mierzyłem je tylko na G-Tech'u jak miało kata. Może w poniedziałek zmierzę bez i zobaczę czy są jakieś poprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskotekamyslalem go zastapic rura, co Wy na to ? JA w poprzednim aucie (COROLLA) tak zrobilem ale wybebeszylem stary kat i w srodek poszla rurka z zewnatrz wizualnie efekt bez zmian wiec na przegladzie nikt sie nie przyczepi ale kwestia wyniku badania spalin to juz inna kwestia. Glosniej wcale nie bylo dzwiek tylko nabrał bardziej metalicznego brzmienia i koncowka wydechu usmolona :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskotekamyslalem go zastapic rura, co Wy na to ? W N16 2.2 di katalizator jest przykręcony do turbiny kat jest w obudowie z żeliwa - nie da sie go wyciąć i wstawić rurke! zeby zrobic tak jak chcesz trzebaby duuzo sie nartudzic z dorabianiem takiej przejsciówki a to troszke by tez kosztowało. Po wytłuczeniu Kata w jego miejscu robi sie puszka rozprezna, ktora poprawia prace turbinki, szybciej sie wkreca w obroty-dzieki czemu maleje turbo dziura naprawde autkiem bardzo przyjemnie sie jezdzi. A co do przegladow hmmm, zawsze mozna sie dogadac a poza tym mamy jeszcze zawor egr, wiec chyba nie bedzie tak zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joker_wks Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 spokojnie wywal kata i hasaj do woli a o przegląd sie niemartw gołym okiem niewidać że kata niema a wiekszosc diagnostów nawet na to niezwraca uwagi ja wywaliłem kata pojechałem na przegląd i przeszłem bo diagnosta niebył nawet zainteresowany katem szukał czegoś w zawieszeniu ale nic nieznalazł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 spokojnie wywal kata i hasaj do woli a o przegląd sie niemartw gołym okiem niewidać że kata niema a wiekszosc diagnostów nawet na to niezwraca uwagi ja wywaliłem kata pojechałem na przegląd i przeszłem bo diagnosta niebył nawet zainteresowany katem szukał czegoś w zawieszeniu ale nic nieznalazł ale po co diagnosta ma szukac kata? skoro wrzuci tak jak to za kazdym razem przy przegladzie sie dzieje koncowke czujnika do rury wydechowej i zbada spaliny. Wtedy raczej wyjdzie ze spalinki sa zle i sprawa jasna Jak sie nie dogadasz to nie pojedziesz dalej ;P Myle sie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 to wyalanie kata i zatykanie egr to nic nie daje. Zrobilem obie operacje w swoim autku i nic nie odczulem jesli chodzi o jakiekolwiek poprwienie dynamiki auta szkoda zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Darku w benzynowych silnikach moze i niema roznicy, ale w turbo dieselkach uwierz mi jest :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Bartek hmmmm nigdy nie miałem diesla napisałem tylko moje odczucie po takiej operacji ale w dieslach jest moze inaczej moze to cos da wyciac zawsze mozna i zobaczyc w koncu zawsze jakies doswiadczenia przybywaja no i mozna sprzedac kata i jeszcze zysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry_z_Tybetu Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 kat zostal dzis wywalony cale 20cm gowna zostalo wywalone, silniczek ladniej sie wkreca na obroty, nie zastanawia sie jak sie na gaz depnie :one: calkowity koszt takiej operacji to 12,60 zl za paste do uszczelniania i 1h roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 to wyalanie kata i zatykanie egr to nic nie daje. Zrobilem obie operacje w swoim autku i nic nie odczulem jesli chodzi o jakiekolwiek poprwienie dynamiki auta szkoda zachodu. moze nie byl jeszcze bardzo zabity, ale hamownia powiedziala prawde ze wywalenie kata daje w silnikach GA do 5KM przyrost mocy a takze opinie innych uzytkownikow ja po wywalenmiu odczulem ze zdecydowanie lepiej sie wkreca na obroty EGR napewno duzo daje dla silnika to jakbys zaczal biec a Tobie ktos by podawal powietrze ktorym juz raz oddychal, w SR20DE ukladu recyrkulacji spalin wogole nie bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joker_wks Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 to wyalanie kata i zatykanie egr to nic nie daje. Zrobilem obie operacje w swoim autku i nic nie odczulem jesli chodzi o jakiekolwiek poprwienie dynamiki auta szkoda zachodu. ja bym sie kłucił sam wiem po swoim przypadku że samo wywalenie kata juz daje duże efekty może masz problem z turbiną sprawdz wszystko po kolei bo na 1005 po wywaleniu kata jest lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 ja bym sie kłucił sam wiem po swoim przypadku że samo wywalenie kata juz daje duże efekty może masz problem z turbiną sprawdz wszystko po kolei bo na 1005 po wywaleniu kata jest lepiej joker_wks, czytaj uwaznie i zerkaj na profil zanim cos napiszesz :!: Darek jezdzi N/A N15 98r 1.6 16V 100 KM GA16DE gdzie w takim autkiu masz turbinke :?: W kazdym silniku Doładowanym usuniecie Katalizatora daje duzo wieksze efekty niz w silnikach N/A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 jeżeli działa Ci katalizator to go zostaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jur_N16 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Czesc.Jestem od niedawna posiadaczem Almery 2.2 Di 110 km z 2000r. Mam dwa pytania? 1. Chciałbym spróbować usunąć kata, ale czytałem opinię na forum, że wynik po takim zabiegu był negatywny( zamiast zwiększyć moc się zmniejszyła) Fakt, że było to w silniku benzynowym, czy w dieslu też tak się może stać? 2. Czy po usunięciu katalizatora może pojawiać się kopcenie z tłumika? Przepraszam za to głupie pytanie ale jestem zielony w tych sprawach? Z góry dziękuję za odpowiedz Wybijaj :!: Ja się zastanawiałem 3 miesiące :/ i w końcu wytłukłem. Efekt w każdym dieselku z turbinką jest fajniutki :one: szczególnie, że w 2,2Di ten kat jest baardzo blisko turbiny. Teraz ma luźniej i ciągnie ładnie nawet poniżej 1,5k obr. Nie jest głośniej ani nic nie dymi. Wizualnie OK. Odczucia super, nie tylko moje. PS. Kolega wywalił kat w Berlingo 1,9D (bez turbinki). Efekt owszem jest, ale już nie taki jak w Almerce PS.2 Zabierz gruz z kata. To się sprzeda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drapek Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Hej Jestem nowym uzytkownikiem forum. Mam Nissana Almerka 1,4 16v i dobralem sie do wydechu. Wycialem katalizator koncowy i wstawilem rure. No jest glosniej silnik w sumie lepiej sie wkreca ale dopiero na wyzszych obrotach i jest jednak za glosno tak przy 160km/h masakra buczy glosno w miejscu gdzie byl kat. W sumie tez na niskich obrotach miedzy 2500-3000 jest dziwny metaliczny odglos ktory pozniej znika. Tez dolozylem wkladke K&N sportowa zeby troche lepiej zasysal powietrze (nie chcialo mi sie bawic w doloty i montaz stoazka ) Prosze o rade w wariantach: 1) Czy jest sens w benzynie usuwac katalizator wstepny? 2)Chodzi o montaz komory rezonansowa w miejsce katalizatora. W jakiej mniej wiecej odlegosci ja wstawic bo wiem ze jezeli za blisko albo za daleko to mozna zamolic samochod? Jak to wyliczyc zeby bylo tip top? Komore rezonansowa zakupiona w MG Motorsport oraz zeby autko nie brzmialo jak odkurzacz bo w sumie teraz tak brzmi koncowka z firmy M-TECH Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.