Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wywalanie kata i inne


Guest Harry_z_Tybetu
 Share

Recommended Posts

Guest Harry_z_Tybetu

Czesc, mam Almere z 2000r silnik 2,2Di 110KM. Teraz kilka pytan:

a) ten silnik jest produkcji japonskiej czy francuskiej ?

B) wywalanie kata - nie ma za nim sondy ? chcialbym go czyms zastapic, mogla by byc zwykla rura na wypadek jakby cos poszlo nie tak?

Kata bym schowal, moglby sie przydac ;)

 

Dzieki za odpowiedz, forum przeszukalem i watki dotyczyly tylko kata w wersji benzynowej

Link to comment
Share on other sites

Silnik jest Japoński, za katalizatorem nie ma sondy- jak w prawie kazdym dieslu.

Katalizator poprostu trzeba wybic -poczytaj tutaj ->

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...40&start=70

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0

 

ps. jezeli bedziesz sie za to brał, to zaopatrz sie w paste do uszczelniania tłumników :)

Link to comment
Share on other sites

Guest marcos26
Czesc, mam Almere z 2000r silnik 2,2Di 110KM. Teraz kilka pytan:

a) ten silnik jest produkcji japonskiej czy francuskiej ?

B) wywalanie kata - nie ma za nim sondy ? chcialbym go czyms zastapic, mogla by byc zwykla rura na wypadek jakby cos poszlo nie tak?

Kata bym schowal, moglby sie przydac ;)

 

Dzieki za odpowiedz, forum przeszukalem i watki dotyczyly tylko kata w wersji benzynowej

 

Planujesz zrobic jakas hamownie przed i po??? wywaleniu kata? Ciekaw jestem jak to wyjdzie na wykresie. Sam bym tak zrobil tylko pozniej bedzie problematyka na przegladach. Ciekaw jestem czy zabieg wart jest grzechu

Link to comment
Share on other sites

Guest Harry_z_Tybetu

wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskoteka

myslalem go zastapic rura, co Wy na to ?

Link to comment
Share on other sites

wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskoteka

myslalem go zastapic rura, co Wy na to ?

 

Ja tam przy swojej N15 GTI wywaliłem kata 2 dni temu (a nie wiem czy nawet nie dwa katy)

A przeglądy się załatwi :D . Jest trochę głośniej, ale i troszkę góra się poprawiła. Auto na

wyższych obrotach się trochę lepiej kręci. Na hamowni nie byłem. Mierzyłem je tylko na

G-Tech'u jak miało kata. Może w poniedziałek zmierzę bez i zobaczę czy są jakieś poprawy.

Link to comment
Share on other sites

Guest marcos26
wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskoteka

myslalem go zastapic rura, co Wy na to ?

 

JA w poprzednim aucie (COROLLA) tak zrobilem ale wybebeszylem stary kat i w srodek poszla rurka z zewnatrz wizualnie efekt bez zmian wiec na przegladzie nikt sie nie przyczepi ale kwestia wyniku badania spalin to juz inna kwestia. Glosniej wcale nie bylo dzwiek tylko nabrał bardziej metalicznego brzmienia :) i koncowka wydechu usmolona :P:P

Link to comment
Share on other sites

wlasnie nie chce go wybijac, w razie ew. problemow wstawiam go i gra dyskoteka

myslalem go zastapic rura, co Wy na to ?

W N16 2.2 di katalizator jest przykręcony do turbiny :( kat jest w obudowie z żeliwa - nie da sie go wyciąć i wstawić rurke! zeby zrobic tak jak chcesz trzebaby duuzo sie nartudzic z dorabianiem takiej przejsciówki a to troszke by tez kosztowało.

Po wytłuczeniu Kata w jego miejscu robi sie puszka rozprezna, ktora poprawia prace turbinki, szybciej sie wkreca w obroty-dzieki czemu maleje turbo dziura ;) naprawde autkiem bardzo przyjemnie sie jezdzi.

A co do przegladow hmmm, zawsze mozna sie dogadac a poza tym mamy jeszcze zawor egr, wiec chyba nie bedzie tak zle :)

Link to comment
Share on other sites

Guest joker_wks

spokojnie wywal kata i hasaj do woli a o przegląd sie niemartw gołym okiem niewidać że kata niema a wiekszosc diagnostów nawet na to niezwraca uwagi ja wywaliłem kata pojechałem na przegląd i przeszłem bo diagnosta niebył nawet zainteresowany katem szukał czegoś w zawieszeniu ale nic nieznalazł ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest marcos26
spokojnie wywal kata i hasaj do woli a o przegląd sie niemartw gołym okiem niewidać że kata niema a wiekszosc diagnostów nawet na to niezwraca uwagi ja wywaliłem kata pojechałem na przegląd i przeszłem bo diagnosta niebył nawet zainteresowany katem szukał czegoś w zawieszeniu ale nic nieznalazł ;)

 

ale po co diagnosta ma szukac kata? skoro wrzuci tak jak to za kazdym razem przy przegladzie sie dzieje koncowke czujnika do rury wydechowej i zbada spaliny. Wtedy raczej wyjdzie ze spalinki sa zle i sprawa jasna Jak sie nie dogadasz to nie pojedziesz dalej ;P Myle sie?

Link to comment
Share on other sites

to wyalanie kata i zatykanie egr to nic nie daje. Zrobilem obie operacje w swoim autku i nic nie odczulem jesli chodzi o jakiekolwiek poprwienie dynamiki auta szkoda zachodu.

Link to comment
Share on other sites

Darku w benzynowych silnikach moze i niema roznicy, ale w turbo dieselkach uwierz mi jest :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Bartek hmmmm nigdy nie miałem diesla napisałem tylko moje odczucie po takiej operacji ale w dieslach jest moze inaczej moze to cos da :) wyciac zawsze mozna i zobaczyc w koncu zawsze jakies doswiadczenia przybywaja no i mozna sprzedac kata i jeszcze zysk :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Harry_z_Tybetu

kat zostal dzis wywalony :D cale 20cm gowna zostalo wywalone, silniczek ladniej sie wkreca na obroty, nie zastanawia sie jak sie na gaz depnie :one:

calkowity koszt takiej operacji to 12,60 zl za paste do uszczelniania i 1h roboty

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll
to wyalanie kata i zatykanie egr to nic nie daje. Zrobilem obie operacje w swoim autku i nic nie odczulem jesli chodzi o jakiekolwiek poprwienie dynamiki auta szkoda zachodu.

 

moze nie byl jeszcze bardzo zabity, ale hamownia powiedziala prawde ze wywalenie kata daje w silnikach GA do 5KM przyrost mocy

a takze opinie innych uzytkownikow

ja po wywalenmiu odczulem ze zdecydowanie lepiej sie wkreca na obroty

 

EGR napewno duzo daje dla silnika to jakbys zaczal biec a Tobie ktos by podawal powietrze ktorym juz raz oddychal, w SR20DE ukladu recyrkulacji spalin wogole nie bylo

Link to comment
Share on other sites

Guest joker_wks
to wyalanie kata i zatykanie egr to nic nie daje. Zrobilem obie operacje w swoim autku i nic nie odczulem jesli chodzi o jakiekolwiek poprwienie dynamiki auta szkoda zachodu.

 

 

ja bym sie kłucił sam wiem po swoim przypadku że samo wywalenie kata juz daje duże efekty może masz problem z turbiną sprawdz wszystko po kolei bo na 1005 po wywaleniu kata jest lepiej

Link to comment
Share on other sites

ja bym sie kłucił sam wiem po swoim przypadku że samo wywalenie kata juz daje duże efekty może masz problem z turbiną sprawdz wszystko po kolei bo na 1005 po wywaleniu kata jest lepiej

joker_wks, czytaj uwaznie i zerkaj na profil zanim cos napiszesz :!:

Darek jezdzi N/A N15 98r 1.6 16V 100 KM GA16DE :) gdzie w takim autkiu masz turbinke :?:

 

W kazdym silniku Doładowanym usuniecie Katalizatora daje duzo wieksze efekty niz w silnikach N/A ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Czesc.Jestem od niedawna posiadaczem Almery 2.2 Di 110 km z 2000r. Mam dwa pytania?

 

 

1. Chciałbym spróbować usunąć kata, ale czytałem opinię na forum, że wynik po takim zabiegu był negatywny( zamiast zwiększyć moc się zmniejszyła) Fakt, że było to w silniku benzynowym, czy w dieslu też tak się może stać?

 

2. Czy po usunięciu katalizatora może pojawiać się kopcenie z tłumika? Przepraszam za to głupie pytanie ale jestem zielony w tych sprawach?

Z góry dziękuję za odpowiedz

Wybijaj :!:

Ja się zastanawiałem 3 miesiące :/ i w końcu wytłukłem. Efekt w każdym dieselku z turbinką jest fajniutki :one: szczególnie, że w 2,2Di ten kat jest baardzo blisko turbiny. Teraz ma luźniej i ciągnie ładnie nawet poniżej 1,5k obr.

Nie jest głośniej ani nic nie dymi. Wizualnie OK. Odczucia super, nie tylko moje.

 

PS. Kolega wywalił kat w Berlingo 1,9D (bez turbinki). Efekt owszem jest, ale już nie taki jak w Almerce :D

PS.2 Zabierz gruz z kata. To się sprzeda ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jestem nowym uzytkownikiem forum. Mam Nissana Almerka 1,4 16v i dobralem sie do wydechu. Wycialem katalizator koncowy i wstawilem rure. No jest glosniej silnik w sumie lepiej sie wkreca ale dopiero na wyzszych obrotach i jest jednak za glosno tak przy 160km/h masakra buczy glosno w miejscu gdzie byl kat. W sumie tez na niskich obrotach miedzy 2500-3000 jest dziwny metaliczny odglos ktory pozniej znika.

Tez dolozylem wkladke K&N sportowa zeby troche lepiej zasysal powietrze (nie chcialo mi sie bawic w doloty i montaz stoazka )

Prosze o rade w wariantach:

1) Czy jest sens w benzynie usuwac katalizator wstepny?

 

2)Chodzi o montaz komory rezonansowa w miejsce katalizatora. W jakiej mniej wiecej odlegosci ja wstawic bo wiem ze jezeli za blisko albo za daleko to mozna zamolic samochod? Jak to wyliczyc zeby bylo tip top?

 

Komore rezonansowa zakupiona w MG Motorsport oraz zeby autko nie brzmialo jak odkurzacz bo w sumie teraz tak brzmi koncowka z firmy M-TECH

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...