Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Nie działa spryskiwacz


Guest Sawyer
 Share

Recommended Posts

Guest Sawyer

:zly:

 

Jak w temacie, nie wiem co się mogło stać. Może wiecie jak zlokalizować ew. zdiagnozować co się stało. Wycieraczki działają płyn full i nic. Ile może kosztować ew. naprawa??????

 

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Jeśli bezpiecznik od pompki jest OK to musisz zdemontowań nadkole żeby dostać się do spryskiwacza. Powodem niedziałania mogą być zaśniedziałe styki ( wtedy wystarczy oczyścić) lub padnięta pompka. Ja wstawiłem pompkę uniwersalną za jakieś 20 zeta, i wszystko gra. Oczywiście pomijam takie banały jak zgniły przewód od spryskiwacza do dysz, lub zapchane zaworki zwrotne, dysze lub przewody. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
Oczywiście pomijam takie banały jak zgniły przewód od spryskiwacza do dysz, lub zapchane zaworki zwrotne, dysze lub przewody. Pozdrawiam.

Zapchane zaworki można podejrzewać gdy po próbie uruchomienia spryskiwacza słyszymy pracę pompki, ale nic nie leci na szybę. Jeśli jednak panuje cisza to najpierw sprawdzić bezpiecznik, a potem dopiero wybebeszać pompkę.

Link to comment
Share on other sites

Guest kazek

miałem podobnie, padła pompka, zeby się do niej dostać trzeba rozebrać częściowo prawe, przednie nadkole. nowy zamiennik kosztuje ok. 30 zł

Link to comment
Share on other sites

U mnie z tyłu nic nie leci :/ pompkę słychać, pytanie gdzie są te wszystkie zaworki? czy tylny spryskiwacz ma oddzielną pompkę i zbiornik? Jeżeli tak to gdzie tego szukać? :?:

P11 lifback '97

Link to comment
Share on other sites

... Jeżeli tak to gdzie tego szukać? :?:

P11 lifback '97

 

Jak otworzysz bagażnik to pod taką osłoną plastikową z prawej strony przy trzecim STOP, Trzeba ją delikatnie aczkolwiek zdecydowanie podważyć palcami - trzyma się na zatrzaskach - tam masz zawór zwrotny spryskiwacza tylnej szyby - ja się go pozbyłem sztukując silikonową rurką o średnicy wewnętrznej 3 mm (uszkodzenie - sparciała taka mała uszczelka, nie wiem jak naprawić, z tego co się orientuję można zastosować od poloneza cały zawór (!niesprawdzone!) :D

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest misiek_83
Wszystko ładnie pięknie ale, który to bezpiecznik - bo nie mam opisu bezpieczników.
Dolaczam sie do pytania,pod jaka nazwa kryje sie ten bezpiecznik?
Link to comment
Share on other sites

Guest Blady

Witam.Generalnie wycieraczki i pompka spryskiwacza maja ten sam bezpiecznik, jeśli wycieraczki pracuja a nie słychać pompki to albo zaśniedziały styki przy niej, albo staneła.PZDR

Link to comment
Share on other sites

Guest kazek

bezpieczniki te znajdują się pod maską w komorze silnika, jak staniesz przodem to lekko po prawej stronie, chyba :)

 

[ Dodano: Pią 11 Maj, 2007 13:54 ]

U mnie z tyłu nic nie leci :/ pompkę słychać, pytanie gdzie są te wszystkie zaworki? czy tylny spryskiwacz ma oddzielną pompkę i zbiornik? Jeżeli tak to gdzie tego szukać? :?:

P11 lifback '97

ponmka i zbiornik jest jeden
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

sorry że odkopuje ale może się komuś przyda a więc to bujda przynajmniej tak powiedzieli w sklepie (miałem ten sam problem)

można zastosować od poloneza cały zawór (!niesprawdzone!)

 

nadaje się do tego zaworek do akwarium SPRAWDZONE i działa jak należy ;)

Link to comment
Share on other sites

sorry że odkopuje ale może się komuś przyda a więc to bujda przynajmniej tak powiedzieli w sklepie

Skoro odgrzałeś kotleta to od daewoo, fiatów, poloneza (bo takie same jak w daewoo :diabel2: ) też pasuje tylko różny jest wygląd i mechanizm ( membranowy i kulkowy) oraz ceny - JUŻ SPRAWDZONE (ważna jest średnica krańcówek tych zaworków - więc uszkodzony najlepiej zabrać na wzór

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Podczepię się pod temat.

W moim przypadku jest troszkę śmiesznie, uruchamiając spryskiwacz – silniczek nie pracuje, podpinam silniczek „na krótko” – DZIAŁA. Pomierzyłem napięcie na kostce przy silniczku i okazuje się, że jest OK. Zgłupiałem do reszty i zamiast silniczka do kostki podpiąłem żarówkę – nie świeci! Jeszcze raz pomierzyłem napięcie i JEST, ale pod obciążeniem napięcie „UCIEKA”. Poprowadziłem przewód do kabiny i zamontowałem oddzielny przycisk do spryskiwacza – wszystko działa jak należy tylko jest to trochę „upierdliwe”.

 

Nie znalazłem jednak nigdzie odpowiedzi czemu się tak dzieje z tym „uciekającym” napięciem. Elektrycy rozkładają ręce i mówią, że to dziwne strasznie. Wyczytałem, że jest coś takiego jak wzmacniacz wycieraczek i że może w nim tkwić problem, jednak nie mam zielonego pojęcia gdzie tego szukać.

 

Jeżeli znajdzie się ktoś, kto może wiedzieć o co tu chodzi to będę BARDZO wdzięczny za rozwikłanie tej zagadki przedziwnej jak dla mnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83
Jeżeli znajdzie się ktoś, kto może wiedzieć o co tu chodzi to będę BARDZO wdzięczny za rozwikłanie tej zagadki przedziwnej jak dla mnie.
Moze sam przelacznik wycieraczek jest sypniety?
Link to comment
Share on other sites

Guest misztan
Jeżeli znajdzie się ktoś, kto może wiedzieć o co tu chodzi to będę BARDZO wdzięczny za rozwikłanie tej zagadki przedziwnej jak dla mnie.
Moze sam przelacznik wycieraczek jest sypniety?

 

No ale wtedy chyba napięcia bym nie miał po uruchomieniu przełącznika wycieraczek - tak mi się wydaje na "chłopski rozum" :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...