Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

odpalanie zimnej primerki


Guest rysuchom
 Share

Recommended Posts

Guest rysuchom

gdy odpalam zimną primerke {benzyna 2.0} od razu wchodzi na wysokie obroty i słychać panewki, trwa to kilka sekund a potem wszystko wraca do normy i jest OK,troche mnie to wkurza i żal mi panewek--- może ktoś ma na to rade?

Link to comment
Share on other sites

Poszukałbys na forum, to znalazłbyś opinię nastepującą.: dobry olej i dobry filtr oleju(Mann, Knecht) zapewnią Ci i Twojej Primce szczęście(zakładając, ze pompa oleju jest ok ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Dotyczy zimnego silnika:

1. słychać panewki lub/i zawory zanim olej się rozprowadzi po magistralach - jednym słowem przez kilka sekund każdy samochód pracuje na "sucho"

2. wysokie obroty - toż to w samej rzeczy nic innego jak "ssanie"

3. rada ?: chyba żadnej konkretnej rady - może zmień olej (sprawdź jego stan), może jakiś uszlachetniacz do oleju ? (Ja tam nic nie leję ani do oleju ani do paliwa)

Pozdrawiam - Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Guest rysuchom

dzieki Piotrek za post ale to nie jest kwestia ssania,totrwa kilka sekund na ssaniu praca trwa dłuzej i znam ten klang a olej mam dobry-VALVOLINE MAX LIFE 10W40

Link to comment
Share on other sites

gdy odpalam zimną primerke {benzyna 2.0} od razu wchodzi na wysokie obroty i słychać panewki, trwa to kilka sekund a potem wszystko wraca do normy i jest OK,troche mnie to wkurza i żal mi panewek--- może ktoś ma na to rade?

A jesteś pewien że to panewki? Ja bym raczej stawiał na łańcuch rozrządu. Proponuję sprawdzić zużycie napinacza górnego łańcucha. Było o tym dużo postów na forum. A olej faktycznie masz dobry. pzdr

Link to comment
Share on other sites

Spytałem jednego pewnego "mądrego" kolegę (raczej on przeczytał ten post ;) ). Przyczyna wg niego to dodatkowo: nietrzymanie ciśnienia oleju, rada: sprawdzić pompę olejową jak stwierdził kolega competer , filtr oleju; następnie rozrząd jak napisał kolega mareq; następnie, bo nic o tym nie napisałeś, kiedy ostatnio wymieniałeś olej i jaki jest jego poziom, a tak w ogóle to on nie wierzy, że to panewki i przychyla się do rozrządu i/lub pompy oleju.

Pozdrawiam - Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Guest rysuchom

mareq i piektor fajnie że doradzacie; obawa o nietrtzymanie ciśnienia oleju byłaby uzasadniona gdyby tak sie dzialo przy gorącym silniku,łańcuch i rolki mam dobre pozostaje pompa ale ona po tym złym początku działa bez zarzutu ale diabeł tkwi wszczegółach?

Link to comment
Share on other sites

.... pozostaje pompa ale ona po tym złym początku działa bez zarzutu ale diabeł tkwi wszczegółach?

Heh, właśnie to może być szczegół, zassie olej i nie dzwoni.... ale może ja się nie znam ;). Panewki raczej by stukały a nie dzwoniły (szczególnie podczas ruszania, zmiany biegów). Najlepiej niech jakiś mechanik dobrze osłucha auto, bo nam tu na forum tylko spekulować pozostaje :P Acha i daj znać co to za szczegół

Pozdrawiam - Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie to samo, troche poczytałem i obstawiam, że to raczej filtr oleju do wymiany. Zobaczymy jak wymienie na jakis porządny - nie mam pojęcia jaki tam teraz jest, bo auto kupiłem 2tyg temu :D

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem nie masz się co stresować :zdziw: . Miałem primerę 20 Si i podczas rozruchu przez pierwsze parę sekund też słychać stuki z silnika. Teraz mam primerę 20 Sri i jest to samo, ale wniosek nasuwa się z konstrukcji silnika: ma on hydrauliczną regulację luzów zaworowych!! więc: Nie ma ciśnienia - zawory "grają", jest ciśnienie-nie "grają". A jeżeli chodzi o panewki to ten problem raczej silnika 20 De nie interesuje , bo jest nie do zajeżdżenia :diabel2: (oczywiście jak jest olej i płyn chłodzący :) ) Więc myślę ,że profilaktycznie wymień filtr oleju( filtron produkuje zamiennik) i nie wstawiaj w "rurę" zaraz p uruchmieniu.A wysokie obroty:komputer wzbogaca miesznkę,bo silnik jest zimny- ot i ssanie :one: ! Ps: rozrząd powinien Ci wytrzymać 500.000 km!!! Wię za nim o nim pomyslisz zerknij na stan licznika!! :027: Miłego delektowania się Primerką!

Link to comment
Share on other sites

Guest rysuchom

Kochani dzięki za konstruktywne rady,myśle ,że to będzie kwestia filtra oleju chociaż niedawno wymieniłem a przebieg mojej Primerki autentyczny 155tyś.

Link to comment
Share on other sites

Guest rysuchom

Hubi ale z ciebie poliglota troche po rusku troche po angielsku ale ważne ze Cie rozumiem,powiedz mi tylko jaką masz primerke i czy teraz jak odpalasz zimną nie słychać grzechotam]nia w silniku?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

WITAM!!!

 

MAM P10 1,6 16V I TEŻ PRZEZ KILKA SEKUND SŁYCHAĆ ZAWORKI. POJECJAŁEM DO ZNAJOMEGO RZECZOZNAWCY - POSŁUCHAŁ I STWIERDZIŁ USZCZELKI NA HYDRAULICZNYM UKŁADZIE POPYCHACZY. BRZMI GROŹNIE ALE TAKNIE JEST. WYMIENIONO USZCZELNIACZE I JUŻ PRIMERKA NIE GRA.

 

POZDRO :one:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...