Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Czy macie w swoich plecionkę w wydechu ?


Guest Dziudak
 Share

Recommended Posts

Guest Dziudak

Pytanie jak wyżej .Kiedyś pisałem ,że mam taki "rezonans-buczenie" w przedziale obrotów 2,8-3,5 tys.ale był wywalony katalizator.Teraz wstawiłem kata i buczenie ustało,zostało takie mrowienie pod podłogą .Znajomy mechanik powiedzał ,że to może być wina przenoszenia drgań z silnika albo z czegoś tam i być może wspawanie takiej plecionki w wydech spełni rolę amortyzatora drgań. Co wy na to szanowni koledzy ??

Link to comment
Share on other sites

Ja mam ale mi właśnie poszła sie .... :/ przy wycinaniu kata, jest za***iście głośno a do tego są większe drgania. Coobcio słyszał jak to chodziło heheheh

Link to comment
Share on other sites

Guest Gringo

Ta plecionka to przekleństwo moje...kiedys mi padła jak wracałem z Niemiec ( jak kupiłem auto ) 900 km od domu na autostradzie to wyobraźcie sobie jaki to był ryk pod autem jak jechałem...szło ohujec....

A wracając do tematu tak zwane "złącze elastyczne " powinno być zamontowane na układzie wydechowym własnie w celu wyleminowania drgań z silnika na reszte wydechu. Nie wiem czu do końca spełnia to swoje zadanie, bo moim zdaniem ta co mi założyli w Polsce jest do du... głośniej jest niz na oryginalnej...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Dziudak

Dziękuję za informacje wiedziałem ,że mogę na nissanmaniaków liczyć :one: .Jeszcze jedno techniczne pytanie - gdzie wspawać tą plecionkę , przed katalitatorem ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Gringo

Jak dobrze pamiętam to przed patrząc od silnika...bo poźniej jest kat i dalej juz reszta...

 

Pozdrawiam i pomoc to Nissanmaniaków specjalność ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk

A u mnie plecionki nie ma :zdziw:

Za kolektorem jest rura zagieta i za nią jest następna czesc wydechu skręcona z tą rurą za pomocą 2 śrub, które idą wewnątrz sprężyn i u mnie to stanowi element amortyzujący.

 

Ma ktoś takie cudo :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Gringo

Kiedyś widziałem takie coś,ale nie pamietam w jakim aucie. W mojej P11 jest złącze elastyczne "plecionka" . Ciekaw jestem co lepiej zdaje egzamin, te dwie sruby ze spręzynami czy plecionka

Link to comment
Share on other sites

Guest khavior

w mojej P11.144 jest plecionka ktora chyba troche sie rozszczelnila. Silnik na wolnym biegu tak troche popierduje, zupelnie jakbym mial basowy tlumik :P mechanik powiedzial, ze ten "lacznik elastyczny" teoretycznie ma zachowac uklad wydechowy od drgan, ale w praktyce malo co zdaje to egzamin. juz bardziej dziala to jak np. zachaczysz gdzies podwoziem... W kazdym razie polecono mi zwyklego mechanika od tlumikow, zeby wycial ten kawalek i wspawal zwykla rure - tanio i po klopocie :) swoja droga w czesciach zamiennych taki odcinek ukladu wydechowego (bo to niesety jedt jeden odcinek od silnika, z sonda, do plecionki) kosztuje 800zl !! zdzierstwo :P

Link to comment
Share on other sites

Guest kramar

z 2 miesiace temu wymienialem taka plecionke bo mialem dziure. wyszlo mnie u mechanika 130 zl z robocizna (oczywiscie nie ASO) wiec nie jest tak zl. tyle ze plecionka w mojej p11.144 jakas dluga jest bo trzeba bylo dospawac kawalek rury zeby mi starczyla na dlugosc, a kupilem najdluzsza

Link to comment
Share on other sites

Guest gregg

Calkiem niedawno tez przerabialem ten problem. Mialem przerdzewiala rure (front pipe) przy zlaczy z katalizatorem (z reszta kat tez poszedl do wymiany). Jeden z dostawcow sprowadzil mi ta przednia rure od jakiegos amatora i zlacze elastyczne mialo cale 10 cm dlugosci i elastycznosc porownywalna z sama rura (bliska 0). Goraco mu podziekowalem i zasiadlem do komputera, po paru minutach trafilem na dostawce wydechow, dealera firmy Bosal. Sprzedali mi doskonalej jakosci (choc nie z kwasiaka) przednia rure z dlugim superelastycznym lacznikem, kpl uszczelek i miedzianych nakretek. Problemem moze byc tylko cena bo w Polskich warunkach te okolo 300 zl to chyba nie malo. Ale przyznam, ze bylo warto.

 

Pozdrawiam

Gregg

Link to comment
Share on other sites

Guest Gringo
Plecionkę fabrycznie zakładano dopiero do P11 144 a w zwykłej P11 nie było plecionki

 

Tomek chyba zbyt pochopnie wydałeś werdykt....ja mam oryginalnie plecionke....nic tam nie było dokładane, tak jak zjechała z tasmy tak jest do dzisiaj,układ wydechowy jest w 100% seryjny. Chyba że twoja opinia jest o silnikach 1.6 to zwracam honor ;)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Chyba że twoja opinia jest o silnikach 1.6 to zwracam honor ;)

 

Tak to było odnośnie 1.6 w 2.0 były bodaj że pleciąki :D

Link to comment
Share on other sites

Guest dawid007

W mojej P11 SR20DE '97 też już wymieniałem złącze elastyczne, jakoś dziwnie przejezdzając leżacego policjanta walnołem podwoziem (2 kumpli, i cały bagaznik z zakupami), na początku nawet niebyło to najgorsze uczycie wręcz przeciwnie fajniejszy sportowy odgłoś ale nie długo ze 2 miechy i sie rozsypało, potem to juz masakra i trzeba było wymieniać. Plecionke bez problemu dobrałem i na miejscu mi wspawali :) i jest tak jak było wcześniej. :)

 

wymiana tania chyba 80 zł z montażem

 

ja płaciłem 150 zł z montarzem

 

Ja też tyle zapłaciłem

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest gregg

jarkk

Leisurerack to dealer, zobacz ponizej rysunku ze "frontpipe" jest "under development" - w rozwoju. Nie znam Twojego auta ale sadze ze przyjac trzeba rysunki samego producenta. Nie zmienia to faktu, ze numery katalogowe sa dokladnie te same wiec nalezy uznac ze jest ok. Jesli wladasz angielskim to zadzwon do Leisurerack. Ludzie sa bardzo mili i (co mnie zaskoczylo w warunkach brytyjskich) maja wiedze o tym co sprzedaja. Mozesz zwyczajnie poprosic aby sprawdzil jak prawdziwa czesc na polce wyglada. Utrzymuja ponoc pelen asortyment wiec moze to jakos pomoze. Podpowiem ze maja glowy na karku bo bez rozsadnie zawsze oferuja dodatki w postaci srub czy miedzianych nakretek i je maja ;)

Pozdrawiam

Gregg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Padła mi omawiana tu plecionka w P11 SR20DE 96KW z 1998 r. Pojechałem na warszrat i facio zawołał 200 zł zarzekając się, że osłony rury trzeba wywalić bo niepotrzebne. Według mnie nie chciało mu się z nimi grzebać więc go olałem. Jednak przy rozmowie najpierw proponował łącznik o długości 25 cm, potem 28. U mnie siatka była już wczesniej zżarta w pewnym stopniu tak, że trudno ocenić jaki długi ten łącznik powinien być. W drugim warsztacie mechanik przywiózł łącznik 25cm i wspawał go w wymontowaną część wydechu. Potem z trudem naciągnął gumy do powieszki przy katalizatorze. Musiał na siłę naciągać je w kierunku przedu auta tak jaby ze 3 cm brakowało tego łącznika elastycznego (lub rury). No ale odpalił auto i furczenie ustało. Odjechałem ale porażka - w pewnym zakresie obrotów wydech dudni i wpada w rezonans jaby za sztywny był. W poniedziałek pojadę do warsztatu ale chciałbym wiedzieć czy łącznik elastyczny dobiera się do danego modelu auta i np. ile powinien mieć długości do mojej P11?

Przed wymianą wydech swobodnie wisiał sobie (harmonijka nie miała części siatki) i auto cichutkie było do czasu aż uszkodziłem tą harmonijkę. Według mnie za krótki łącznik wstawiono.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...