LWA Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Witam serdecznie wszystkich. Jestem użytkownikiem maxy 3,0 od 96roku, zakupiłem ją osobiście w USA, przeglądy robiłem w ASO i nie wnikałem w szczegóły, obecnie czeka mnie kolejny przegląd główny i wymiana praktycznie wszystkiego, zadałem pytanie w ASO jak wymieniacie olej w skrzyni biegów (automat) pytanie dotyczyło spuszczenia całego oleju, nastąpił problem- nie jestem pewien czy jest to robione dobrze. Zainteresowałem się tematem, stwierdzenia mechaników są następujące; oleju w skrzyni automatycznej się nie wymienia, to co zleci to już, nie da się wszystkiego spuścić- spływa około połowa !!!!!!!!. Uważam że coś w tym jest nie tak bo jeżeli do skrzyni wchodzi 9 litrów to trzeba tyle wymienić, skrzynia, sprzęgło i wszystkie te elementy są bardzo drogie i należy o to dbać. Mam prośbę jeżeli ktoś wie jak spuścić wszystko albo zna stację obsługi co zrobią to dobrze to proszę o kontakt. Myślę że ten problem wymaga dyskusji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaca V6 Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 oleju w skrzyni automatycznej się nie wymienia, to co zleci to już, nie da się wszystkiego spuścić- spływa około połowa !!!!!!!!. takiego myku nie słyszałem Mam prośbę jeżeli ktoś wie jak spuścić wszystko albo zna stację obsługi co zrobią to dobrze to proszę o kontakt. Warszawa ul. Łodygowa 26A "KLUCZ" Radosław Barszczewski więcej info w odpowiednim dziale na naszym forum, dla klubowiczów zniżka Jeżeli Pan Radek nie będzie miał czasu lub coś tam to moge Ci polecić jeszcze jeden warsztat przy Al. Wilanowskiej, robią tylko automaty i to przeważnie te przy dużych silnikach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 to co zleci to już, nie da się wszystkiego spuścić- spływa około połowa !!!!!!!!. Zleci góra 6 litrów. Najwięcej zostaje w konwerterze, pompie, reszta po zakamarkach, zaworkach, no i korek nie jest idealnie najniższym punktem. Czyli, albo demontaż skrzyni do sucha, albo wymianiać więcej niż jeden raz. Czyli po pierwszej wymianie uruchomić na trochę itd. Jeśli użytkownikowi bardzo na tym zależy i jest gotów poświęcic więcej oleju. To czemu nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jayo Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 aby nie zakladac nowego tematu zapytam tutaj czym moge odkrecic olej w skrzyni? http://www.informel.pl/~mazure/at.JPG oraz co mozna zrobic aby zeszlo wiecej oleju bez wymontowywania skrzyni? moze to glupie ale czy powietrze ze sprezarki podane do bagnetu 'wypchaloby' wiecje oleju? w jaki sposob nalewacie nowy olej do skrzyni? jakas wielka strzykawka moze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest psubrat Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Jest jakaś metoda tzw. dynamicznej wymiany oleju w skrzyni (w odróznieniu od statycznej polegającej na okręceniu korka i spuszczeniu). Serwisy autoryzowane celują w takich głupotach jak brak konieczności wymiany oleju w skrzyni. Wolą wymienić element jak się zepsuje zarabiając przy tym na sprzedaży cześci a nie tylko na robociznie. Napisz jakie to ASO. pozdr. psubrat Czarna Mambaxima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 jest taka metoda i urzywaja do tego specjalnej maszyny ktora pod cisnieniem wtlacza plyn do skrzyni i calkowicie wyplukuje stary olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mdzalewscy Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 oraz co mozna zrobic aby zeszlo wiecej oleju bez wymontowywania skrzyni? moze to glupie ale czy powietrze ze sprezarki podane do bagnetu 'wypchaloby' wiecje oleju?w jaki sposob nalewacie nowy olej do skrzyni? jakas wielka strzykawka moze? dobry tok myślenia, swego czasu do P10 opracowałem patencik ze strzykawką i rurką gumową + stawałem na podjeździe z przodem w górze, dzięki temu ściągałęm dodatkowo z miski olejowej, jakieś 0,5 litra, co jest jakieś prawie 20% całości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Jakiego oleju używacie w Maximach QX? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 w mojej byl Castrol Dextron III Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krzysztof_24 Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Skoro Twoja Maxima jest z roku 95 to zakładam, że to model A32. Z tego co dowiedziałem się w ASO na Jagiellońskiej to olej w skrzyni wymienia się co 60.000 km. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest psubrat Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Skrzynie, zarówno manuale jak i automaty, nie są najmocniejszym punktem naszych autek. IMHO nalezy lepiej zmieniac częsciej niz rzadziej. Co 60.000 km to brzmi rozsadnie. pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LWA Posted March 26, 2008 Author Share Posted March 26, 2008 STATYCZNA WYMIANA OLEJU Statyczna wymiana oleju polega na spuszczeniu oleju ze skrzyni korkiem (korkami) spustowymi, lub miską olejową ( przy braku korka spustowego), zdjęciu filtra oleju (o ile znajduje się pod miską olejową) i odczekaniu pewnego czasu na swobodny wyciek oleju. Taka procedura nie zapewnia pełnej wymiany oleju zużytego na olej nowy. Zazwyczaj przy zastosowaniu takiej procedury wymianie podlega około 40% do 60% całkowitego stanu oleju w skrzyni biegów. Na przykładowym rysunku kolorem zielonym zaznaczyłem olej, który podlega wymianie. Kolorem czerwonym zaznaczyłem pozostałą ilość oleju, która w przypadku zastosowania procedury statycznej wymiany oleju nie zostaje zmieniona. W przypadku nadmiernego zużycia oleju, częściowa wymiana powoduje, że po uruchomieniu silnika, kiedy zacznie pracować pompa olejowa skrzyni nastąpi wymieszanie pozostałego starego oleju z olejem nowym, co w konsekwencji powoduje niewielką poprawę właściwości oleju. DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU Dynamiczna wymiana oleju pozwala na prawie całkowitą wymianę oleju zużytego na olej nowy. Po Statycznej wymianie oleju odkręcamy przewód powrotu oleju z chłodnicy olejowej w kierunku skrzyni biegów i montujemy specjalną przystawkę z kranikiem umożliwiającym regulację ilości wypływającego oleju. Do wlewu oleju montujemy specjalne urządzenie, które również posiada kranik umożliwiający dozowanie takiej ilości oleju jaka wypływa z przewodu powrotu oleju z chłodnicy olejowej. Napełniamy urządzenie odpowiednim dla danego typu olejem, ustawiamy w określonym położeniu oba kraniki i uruchamiamy silnik samochodu. Następnie powoli załączamy wszystkie położenia dźwigni zmiany biegów od (naprzykład P-R-N-D-3-2-1, 2-3-D-N-R-P). Czynność tą powtarzamy do momentu wypływu z przewodu chłodnicy czystego oleju. Następnie wyłączamy silnik. Podłączamy ponownie przewód powrotny z chłodnicy olejowej do skrzyni biegów i odłączamy urządzenie napełniające. Uruchamiamy ponownie silnik i przeprowadzamy kontrolę poziomu oleju. W razie konieczności korygujemy stan do stanu właściwego. Praktycznie przy dynamicznej wymianie oleju połączonej z płukaniem skrzyni, konwertora i chłodnicy ilość użytego oleju powinna równać się ilości pełnego stanu przewidzianego dla danego typu skrzyni + dodatkowo około 20% do 30%. Na rysunku poglądowym przedstawiam przykładowy proces wymiany dynamicznej połączonej z płukaniem skrzyni, konwertora i chłodnicy. Podany sposób wymiany dynamicznej jest opisem poglądowym i ma na celu przedstawienie różnic między wymianą oleju statyczną i dynamiczną. W praktyce w zależności od typu skrzyni występują znaczne różnice w procedurze dynamicznej wymiany oleju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krzysztof_24 Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Dziś pytałem się mechanika co do wymiany oleju w skrzyni automatycznej i powiedział mi, że jeżeli długo olej nie był wymieniany w skrzyni (a nie wiem kiedy był) to wymiana może zaszkodzić. Czy to prawda, że może coś się stać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LWA Posted March 27, 2008 Author Share Posted March 27, 2008 K-24 dzięki ale w tym tygodniu nie mam wolnej chwili. Napisz adres tego warsztatu, jego nazwę telefon, kto ci go zarekomendował. Moje zdanie na temat wymiany oleju jest podobne że wymiana może pogorszyć działanie skrzyni ale!!! i tak w takim przypadku nie podziała ona długo ponieważ zanieczyszczenia mogą zrobić swoje. Proponuję jechać do specjalistycznego warsztatu można przecież spuścić olej obejrzeć środek i podjąć decyzję co wlać stary czy nowy czy dodać ulepszacza? PZD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRZECHu Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Zmien mechanika. http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest karol Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Zmien mechanika. http://www.automat.pl/rea...p?article_id=12 - Moim zdaniem sprawa jest sporna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krzysztof_24 Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 K-24 dzięki ale w tym tygodniu nie mam wolnej chwili. Napisz adres tego warsztatu' date=' jego nazwę telefon, kto ci go zarekomendował.Moje zdanie na temat wymiany oleju jest podobne że wymiana może pogorszyć działanie skrzyni ale!!! i tak w takim przypadku nie podziała ona długo ponieważ zanieczyszczenia mogą zrobić swoje. Proponuję jechać do specjalistycznego warsztatu można przecież spuścić olej obejrzeć środek i podjąć decyzję co wlać stary czy nowy czy dodać ulepszacza? PZD[/quote'] Warsztat mieści się na ul.Jagiellońskiej 55 (PIMOT budynek nr 11), tel do właściciela: 605-391-492 Jacek , 22-614-04-10 Jest to niezależny serwis Nissana i Volvo - ekipa to byli pracownicy naszej ulubionej marki w tym mistrz warsztatu Pan Jacek. Powiedz, że jesteś z naszego klubu. Pozdrawiam [ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 00:14 ] K-24 dzięki ale w tym tygodniu nie mam wolnej chwili. Napisz adres tego warsztatu' date=' jego nazwę telefon, kto ci go zarekomendował.Moje zdanie na temat wymiany oleju jest podobne że wymiana może pogorszyć działanie skrzyni ale!!! i tak w takim przypadku nie podziała ona długo ponieważ zanieczyszczenia mogą zrobić swoje. Proponuję jechać do specjalistycznego warsztatu można przecież spuścić olej obejrzeć środek i podjąć decyzję co wlać stary czy nowy czy dodać ulepszacza? PZD Warsztat mieści się na ul.Jagiellońskiej 55 (PIMOT budynek nr 11), tel do właściciela: 605-391-492 Jacek , 22-614-04-10 Jest to niezależny serwis Nissana i Volvo - ekipa to byli pracownicy naszej ulubionej marki w tym mistrz warsztatu Pan Jacek. Powiedz, że jesteś z naszego klubu. Pozdrawiam [ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 00:23 ] oleju w skrzyni automatycznej się nie wymienia' date=' to co zleci to już' date=' nie da się wszystkiego spuścić- spływa około połowa !!!!!!!!.[/quote'']takiego myku nie słyszałem Mam prośbę jeżeli ktoś wie jak spuścić wszystko albo zna stację obsługi co zrobią to dobrze to proszę o kontakt. Warszawa ul. Łodygowa 26A "KLUCZ" Radosław Barszczewski więcej info w odpowiednim dziale na naszym forum' date=' dla klubowiczów zniżka Jeżeli Pan Radek nie będzie miał czasu lub coś tam to moge Ci polecić jeszcze jeden warsztat przy Al. Wilanowskiej, robią tylko automaty i to przeważnie te przy dużych silnikach[/quote'] Witam. Mógłbyś podać adres mechanika oraz nazwę firmy przy ul.Jagiellońskiej ? Pozdrawiam [ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 00:27 ] Sorry JACA, chodzi mi o Al.Wilanowską. [ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 00:28 ] Sorry JACA, chodzi mi o Al.Wilanowską. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest khak Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 A czy ktoś wymieniał już olej u Olczaka w Nadarzynie ? Czy warto tam jechać czy prędzej w w Wawie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dziki1983 Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 to co zleci to już, nie da się wszystkiego spuścić- spływa około połowa !!!!!!!!. Zleci góra 6 litrów. Najwięcej zostaje w konwerterze, pompie, reszta po zakamarkach, zaworkach, no i korek nie jest idealnie najniższym punktem. Czyli, albo demontaż skrzyni do sucha, albo wymianiać więcej niż jeden raz. Czyli po pierwszej wymianie uruchomić na trochę itd. Jeśli użytkownikowi bardzo na tym zależy i jest gotów poświęcic więcej oleju. To czemu nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest karol Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 to co zleci to już, nie da się wszystkiego spuścić- spływa około połowa !!!!!!!!. Zleci góra 6 litrów. Najwięcej zostaje w konwerterze, pompie, reszta po zakamarkach, zaworkach, no i korek nie jest idealnie najniższym punktem. Czyli, albo demontaż skrzyni do sucha, albo wymianiać więcej niż jeden raz. Czyli po pierwszej wymianie uruchomić na trochę itd. Jeśli użytkownikowi bardzo na tym zależy i jest gotów poświęcic więcej oleju. To czemu nie? A o co chodzi? Poproszę o szczegóły . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dziki1983 Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Przy zmianie wypompowuję najpierw z góry, potem odkręcam dół, po ok. dwóch godzinach, zmieniam filtr, przykręcam pokrywę i zalewam -wchodzi 8,5 litra. Dokładna procedura jest opisana tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/26489-pytanko-olej-w-automacie/page__st__20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.