Guest damiano Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Witam, znów mam problem wiec proszę o poradę. Przy odpalaniu primery 2.0TD z 96 roku z rury wydechowej wydobywa sie szary dym (w znacznych ilosciach właściwie jest tak od dwóch lat (od zakupu) choć w ostatnim czasie problem się jak by trochę nasilił. Po odpaleniu silnik działa bardzo ładnie (mimo przebiegu- 235 tys. km) oleju właściwie nie bierze (może jakieś śladowe ilości). Natomiast gdy silnik chodzi na wysokich obrotach (> 4000) kopci na czarno, ale to mnie nie dziwi, w końcu to ropniak. Czy pomogła by regulacja pompy paliwa i składu mieszanki ? (od co najmniej dwóch lat nie ruszane) Jeśli tak to gdzie sie z tym udać i jaki byłby koszt takiej "zabawy", najlepiej okolice Łowicza/Łodzi. A może to co innego ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yello5 Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Ja bym obstawiał końcówki wtrysków. Miałem to samo w sunny, po wymianie przestało dymić na wysokich obrotach i podczas odpalania mniejszy dymek puszczałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Natomiast gdy silnik chodzi na wysokich obrotach (> 4000) kopci na czarno, ale to mnie nie dziwi, w końcu to ropniak. kolo akurat to, ze ropniak to nie ma znaczenie bo nie powinnien dymic na czarno, masz td czyli moze byc pare spraw ale zacznij od koncówek i cisnienia na cylindrech, jak to zrobisz albo bedzie good to wtedy pompa jak ona bedzie good to wtedy musisz wziasc na warsztat turbine. Moze byc tak, ze masz turbine na wykonczeniu i nie dostaje tyle powietrza co powinin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damiano Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Co do tego czarnego dymu, to są to niewielkie ilości które widać jak ktoś się na rurę patrzy, (broń Boże nie widać w lusterku wstecznym w czasie jazdy więc tym się nie przejmuje, a turbina raczej podczas odpalania nie działa więc to nie jej sprawka. Czyli najpierw sprawdzić końcówki wtryskiwaczy ? dopiero zabrać się za ustawienie pompy ? Ile może kosztować naprawa w przypadku obu opcji ? Czy końcówki da się jakoś czyścić/regenerować czy pomaga tylko wymiana ? Gdzie się z tym problemem udać ? ASO ? I ostatnie: robiłem autodiagnostykę silnika, co oznacza błąd 144 ? (14 długich i 4 krótkie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Wykręć świece żarowe. Jeśli końcówki są czarne pokryte sadzą, oznacza że wtryski leją, lub problem z powrotem paliwa. Końcówki wtryskiwaczy Bosch, lub Zexel około 120-160 za szt. Sprawdź, czy nie ubywa płynu chłodzącego. Zanim Zabierzesz się za pompę warto wymienić rozrząd ( jeśli termin się zbliża ) bo Możesz zapłaćić dwa razy Nie Jedź do ASO. Znajdź dobrego speca od diesla i Zacznij od końcówek wtrysków zakładając, że ciśnienie sprężania jest ok. Ja u siebie też miałem siwy i czarny dym. Pomogła wymiana świec żarowych i końcówek wtryskiwaczy. Co do błedu 144 to Ci nie pomogę. Na szczęście nie mam u siebie żadnych komputerów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damiano Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Jak znajdę chwilkę wolnego czasu to wykręcę. Dzięki za podpowiedz. Ale tak sobie myślę, że jeżeli wtryskiwacze by lały silnik chodził by nierówno, a działa idealnie. Co do rozrządu, wymieniony był jakieś 10 tys. km temu. Z tym płynem chłodzącym to o co chodzi ? bo kilka dni temu zmieniałem olej i przy okazji dolałem płynu i weszło 0,7 l (dolałem do max) ale od dłuższego czasu nie dolewałem (od pół roku do roku- nie pamiętam) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Jeśli dymi na szaro i jednocześnie ubywa płynu chłodzącego, do wymiany jest uszczelka pod głowicą ( płyn dostaje się do cylindrów ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciek1 Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 mój też dymił i pomogło ustawienie zapłonu. Teraz nawet odrobiny dymku nie ma no może tylko odrobinę po mroznej nocy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dimas Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 czy w przapadku P12 z silnikiem 2,2Di jest taka sama procedura sprawdzania(wtryski,pompa,turbo)bo zauwazylem ze przy odpalaniu zimnego motoru dymi delikatnie na siwo(niebieskawo) ale nie mocno i przez chwile tylko a przy ostrym depnieciu widac czarny dymek.np jade sobie na 3 ok40km/h i i depne to taki moment jest jakby turbina nie przerobiona rope wywalala. turbiny nie slychac tylko jak szyba uchylona to slychac jak powietrze zasysa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damiano Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Nie znam sie na silnikach ale chyba jeżeli byłaby wydmuchnięta uszczelka, ubywało by płynu chłodzącego i przybywało w silniku (łączył by sie z olejem) a to na 100% nie występuje. Więc odpada uszczelka, wtryskiwacze raczej też (sprawdzę jeszcze te świece żarowe) A tak swoja drogą w jakim tempie może ubywać płynu chłodzącego ? 0,7 l na co najmniej pół roku to dużo ? (trochę głupie pytanie ale nigdy nie mierzyłem) Acha i jeszcze jedno: Zanim Zabierzesz się za pompę warto wymienić rozrząd ( jeśli termin się zbliża ) bo Możesz zapłaćić dwa razy Czyli mam rozumieć że po wymianie rozrządu przydała by się regulacja ? [ Dodano: Czw 24 Maj, 2007 11:08 ] Odświeżę wątek bo doszedłem do tego że jeśli chwilę się poczeka po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych mniej kopci, więc je wymieniłem, przy okazji wyszło że świece miały czarny nalot, więc wychodzi na to że leją (tak?) Po wymianie kopci tylko na czarno (brak szarego). I teraz pytania: 1. Czy czarny nalot na świecach świadczy o "laniu" wtrysków i orientacyjnie w jakim stopniu są zużyte (nalot z jednej strony, kompletnie czarny, raczej cieniutki) 2. Pompę mam zexel wiec wtryski pewnie też, wypatrzyłem w dwóch sklepach (w jednym 102 zł w drugim 137 zł oryginalne zexel) ale samochody do których pasuje to sunny 2.0 d i primera 2.0 d bez turbo, będą pasować? bo zdaje się że te silniki poza turbo się nie różnią. Może ktoś zmieniał i się orientuje. Druga sprawa: silnikowi czasami falują obroty, doczytałem że może to być kwestia: przepływka (ale u mnie jest jakaś dziwna wersja 3 pin- po odłączeniu brak zmian) zapchany filtr powietrza (kupiony nowy) branie lewego powietrza (trochę brał, już zrobione) lub właśnie wtryski/pompa. Co o tym myślicie? Mam nadzieję że wreszcie uporam sie z tymi problemami Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.