Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Popsuli zamiast naprawic:/


Guest Redeemer2
 Share

Recommended Posts

Guest Redeemer2

Sprawa wyglada następująco. Oddałem samochód do mechanika żeby wymienił tarcze sprzęgłową ponieważ zaczynała sie ślizgać. Silnik samochodu pracował idealnie gdy go odprowadzałem do warsztatu. Teraz po wymianie wogóle jest problem z odpaleniem, a jak sie już uda to silnik pracuje nierówno. Podejrzenie padło na uszkodzony czujnik położenia wału. Część zostala wymieniona a silnik nadal paracuje nie równo.

Prosze o pomoc bo juz nie wiem co robic. :029:

 

Ten nieszczęsny mechanik również :(:

Link to comment
Share on other sites

upewnij sie ze jak skladali auto do kupy caly system doprowadzenia powietrza zostal zlozony jak ma byc, to raz. a dwa to wlasnie ten czujniczek cos nawala, jednakze wymiana samego czujniczka moze nic nie naprawic jezeli twoj mechanik uszkodzil zeby ktore liczy ow czujniczek

Link to comment
Share on other sites

Guest tjnallpu

Ja w poniedziałek oddaję moją maxi na podobną operację. Prawdopodobnie tylnym simeringiem mam wyciek oleju, który dostał się na tarczę sprzęgła i zaczęło się ślizgać :(: . Jak widzę te "miliony" czujników, sensorów i podciśnień, które trzeba będzie rozłączyć aby wymontować skrzynię biegów i później poskładać to do kupy to jestem cały przerażony. Boję się aby mechanior czegoś nie sknocił. Ale nie mam wyboru muszę to zrobić. Trzymajcie kciuki, aby obyło się bez problemów. Napiszę już po wszystkim co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Ja w poniedziałek oddaję moją maxi na podobną operację. Prawdopodobnie tylnym simeringiem mam wyciek oleju, który dostał się na tarczę sprzęgła i zaczęło się ślizgać :(: . Jak widzę te "miliony" czujników, sensorów i podciśnień, które trzeba będzie rozłączyć aby wymontować skrzynię biegów i później poskładać to do kupy to jestem cały przerażony. Boję się aby mechanior czegoś nie sknocił. Ale nie mam wyboru muszę to zrobić. Trzymajcie kciuki, aby obyło się bez problemów. Napiszę już po wszystkim co i jak.

 

szczerze mowiac to aby wyjac skrzynie to potrzeba wypiac 3 czujniki:

1. MAF sensor

2. Air Intake Temp sensor

3. Cranckshaft position sensor

 

Innych nie trzeba

A co do wezykow podcisnienia to trzeba odlaczyc tylko zrodlo powietrza do silniczka krokowego i przewod idacy do przedniej glowicy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest tjnallpu

No i wykrakałem. Wymieniłem tylny simering na wale, tarczę sprzęgła i mam dokładnie ten sam problem co kolegaja Redeemer2 :( . Autko bardzo ciężko zapala, jak zapali to chodzi trochę nierówno a jak się nagrzeje to chodzi ok. Mówili, że wyciągali czujnik położenia wału aby go wyczyścić z opiłków i sugerują, że się uszkodził. Czy można jakoś sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny. Nie chcę kupować w ciemno. Ponoć można sprawdzić oporowość. Wacu o co chodzi z tymi zębami na kole zamachowym. Czy na kole jest jakiś bolec, który współpracuje z czujnikiem, czy działa to na innej zasadzie. Co można uszkodzić na kole? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Popzdr...

Link to comment
Share on other sites

Mówili, że wyciągali czujnik położenia wału aby go wyczyścić z opiłków i sugerują, że się uszkodził.

 

Niekoniecznie sam czujnik, mógł się kabel naderwać.

Link to comment
Share on other sites

No i wykrakałem. Wymieniłem tylny simering na wale, tarczę sprzęgła i mam dokładnie ten sam problem co kolegaja Redeemer2 :( . Autko bardzo ciężko zapala, jak zapali to chodzi trochę nierówno a jak się nagrzeje to chodzi ok. Mówili, że wyciągali czujnik położenia wału aby go wyczyścić z opiłków i sugerują, że się uszkodził. Czy można jakoś sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny. Nie chcę kupować w ciemno. Ponoć można sprawdzić oporowość. Wacu o co chodzi z tymi zębami na kole zamachowym. Czy na kole jest jakiś bolec, który współpracuje z czujnikiem, czy działa to na innej zasadzie. Co można uszkodzić na kole? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Popzdr...

 

aby sprawdzic czy czujnik jest ok zmierz jego rezystancje. odpowiednie wartosci sa podane w serwisowce do ktorej dale linka w przyklejonych. co do kola zamachowego to jest tak. do niego jest przykrecony tzw. timing ring, cos w ksztalcie plaskiego talerza z zabkami, da sie ten talez zamontowac tylko i wylacznie w jednej pozycji na kole zamachowym wiec tu nie ma pomylki.

Jednak jesli mowisz ze silnik pracuje normalnie po rozgrzaniu to nie wina czujnika.

Sprawdz to: na zimnym silniku gdy nie bedzie chcial zapalic dodaj troszke gazu. Jesli to pomoze tzn ze chlopy cos pojebaly z wezykami od podcisnienia

Link to comment
Share on other sites

Guest tjnallpu

Tylko odpala z gazem. Bez gazu nie ma szans. W ogóle to kręci bardzo dziwnie. Nie jest to równe kręcenie tak jakby np. nie było iskry tylko takie rwane i szarpane. Może jakieś sugestie gdzie co sprawdzić? Gdzie można sie pomylić przy demontażu i montażu skrzyni.

Wacu a pomógł byś mi odnaleźć te dane do czujnika bo nie mogę się odnaleźć w tej serwisuwce.

Link to comment
Share on other sites

jak masz ta serwisowke z naszej stronki to wejdz co pliku ec.pdf i znajdz sekcje DTC PO335.

jest opisane A do Z jak sprawdzic ten czujnik

Link to comment
Share on other sites

Guest tjnallpu

OK dzięki

 

[ Dodano: Sob 31 Mar, 2007 16:27 ]

Tak sobie jeszcze myslę, bo chciałem dzisiaj odpalić furkę ale akumulator się wyładował (maxmima stała 2 tygonie) i może wczoraj jak go chciałem odpalić to może po prostu był już prawie rozładowany i dlatego tak dziwnie kręcił i miał już za mało prądu na iskrę. Czy jest to możliwe aby kręcił i nie odpalił ze względu na słabsze aku.

Link to comment
Share on other sites

Czy jest to możliwe aby kręcił i nie odpalił ze względu na słabsze aku.

 

To chyba normalne w maximkach. Ostatnio zostawilem (celowo) na swiatlach na troche auto i bylo jak opisales, krecil a nie odpalal. 2 minuty dalem jej odpoczac bez swiatelek i pieknie zapalila.

Link to comment
Share on other sites

Guest tjnallpu

qr** już sie nie mogę doczekać jutrzejszego dnia bo aku się własnie ładuje. Jak ładnie odpali to stresik minie i będzie :564: a jak nie to.....nawet nie piszę. Trzymajcie kciuki.

Link to comment
Share on other sites

Guest tjnallpu

Więc tak. Rano załadowałem aku przekręcam kluczyk a tu cisza. Rozrusznik robi tylko "tyk" i nic więcej. Próbowałem kilkanaście razy w pewnych odstępach czasu i nic aż w pewnym momencie się zdecydował. Ale kręcił bardzo dziwnie tak jakoś ciężko więc padło podejrzenie, że rozrusznik już jest na wykończeniu i pobiera tak dużo prądu, że nie wystarcza na zapłon. Zdecydowałem sie na holowanie i na trójce ładnie odpaliła więc chyba diagnoza prawidłowa. Trochę mnie jeszcze niepokoi przebieranie, takie wypadanie zapłonów ale muszę zajrzeć do świec bo jeszcze ich nie widziałem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...