Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ciśnienie a gaz


Guest czech10
 Share

Recommended Posts

Guest czech10
a co ma gaz do ciśnienia ? Jak silnik będzie miał się wysrać to zrobi to tak samo na bęzynie jak i na gazie .
Twoj odpowiedż oznacza--- czy posilek jest zapijany cherbatą, czy gorzałą - to wszystko jedno?
Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

ciśnienie powinno sie mieścić w skali podanej przez producenta czyli pewnie coś między 11 a 13 bar jeśli jest niższe od tej wartosci to zalecany jest remont.

W przypadku gazu większe znaczenie ma przebieg i zużycie gładzi cylindrycznej.

Przy jeżdzie na gazie nie wytraca sie tyle nagaru co przy jeździe na benzynce :/ przez co w silniku o duzym przebiegu zacznie sie on wypalać, co ma negatywny wpływ na prace silnika bo powoduje zwiększenie nieszczelności między cilindrem a tłokomi i zmniejszenie ciśnienia sprężania.

Link to comment
Share on other sites

Guest czopochrup
Przy jeżdzie na gazie nie wytraca sie tyle nagaru co przy jeździe na benzynce przez co w silniku o duzym przebiegu zacznie sie on wypalać, co ma negatywny wpływ na prace silnika bo powoduje zwiększenie nieszczelności między cilindrem a tłokomi i zmniejszenie ciśnienia sprężania.
na tym samym forum ktos pisal ze jazda na gazie bardziej dba o silnikniz benzyna to sie wkoncu zdecydujcie :D hyhyhy :> jak dobrze wyregulowany bedzie gaz to silnik wytrzyma dluuzej niz na benzynce ;p w innym wypadku bedzie sie kaszanic ;p a dobrze wyregulowac gaz to sztuka :C
Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

gaz nie szkodzi silnikowi ale jeśli autko ma przejechane jakieś 300 000 km na benzynce to też ma sporo nagaru który uszczelnie komore spalania i jak przejdziesz na LPG to może sie okazać że stracisz sprężanie lub autko zacznie brać więcej oleju :) wieć czasami przed zagazowaniem zalecany jest remont :) ale nie zawsze sie to opłaca :P

 

Ps. to dotyczy jedynie naprawde mocno wyeksplatowanych jednostek więc tak czy tak remont byłby nie unikniony :)

Link to comment
Share on other sites

Ciśnienie ma być w miarę równe , jeśli na trzech garach masz po 11 a na czwartym 8 to masz problem i coś z tym musisz zrobić . A czy będziesz śmigać na LPG czy PB to i tak należy to zdiagnozować i naprawić . Dobrze założona instalka uchroni cię przed spalaniem stukowym i gaz ma łagodniejszy proces spalania , jedynie temperatura spalania się nieznacznie podniesie .

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll
Dobrze założona instalka uchroni cię przed spalaniem stukowym

a co ma do tego dobrze zalozona instalka, w serynym silniku jak w ga1x1x decyduje o tym tylko i wylacznie ustawienie zaplonu

 

pozatym po kupieniu mialem 220tys (+ jakies 100tys zapwene gdzies ucieklo ;) ), zalozylem jak mial 227tys , teraz ma prawie 260tys - caly ten okres do listopada 2006 przejezdzilem na mikserze fi 36mm i silnik czesto widzial prawie 7000 tys obr co na mikserze jest katorga(mialem tez obrotimierza, ale sruba-regoister bya odkrecona w wiekszosci na full)

czasami jechal na benzynce pare kilometrow jak np LPG sie skonczylo

w tej chwili jezdzilem na blosie nie rozpilowanym gwizdku na ubogiej mieszance i tez dostawal silnik konkretnie, wtej chwili mieszanka jest OK do 5000-5500 tys obr/min

cisnienie mierzylem w koncu 2006 roku

na jednym cisniemiomierzu wyszlo po 14,5 bara

na innym po 14 barow na kazdym cylindrze

cisnienia te cisnienia po paru suwach, niewiem jakie byly w 1 suwie sprezania i bylo to na cieplym silniku moze troche ostudzonym

proby olejowej nie robilem silnik pracuje na mobilu mienralnym

glowica nei byla planowana-pomiar suwmiarka

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

wystarczy jak zrobisz pomiary na zimnym i ciepłym silniku ai już będziesz więdzieć duzo więcej pomiar pierwszego suwu też nie jest miarodajny :/ ale 14 bar to bardzo ładny wynik :) oby sie tylko nie zmienił :D

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

no wlasnie :) oby sie nie zmienil i to przy takim przebiegu, najdziwniejsze jest ze glowa nie wyglada na planowana, a ktos jednak grzebal przy rozrzadzie - g lancuch przestawiony byl na kazdym kole o 1 zabek - tzn wszystko ok ale ktos wsadzal lapy tam, no i jeszcze przy takim przebiegu silnika szacowanym na dobrze ponad 350tys no chyba ze ma rzeczywiscie 260tys tylko byl tak zniszczony ogolem samochod

ucieszylo mnie po pomiarach tez ze na kazdym cylindrze rowno wyszlo, no i silnik nigdy na niebiesko nie kopcil ale nie myslalem ze wyjdzie 14 barow, zapewne nagar uszczelnia go dobrze

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...