Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układy Paliwowe


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Znaczny przyrost mocy w silniku wolnossącym można osiągnąć stosując większe wtryskiwacze i modyfikując odpowiednio elektronikę by dawkowała zwiększone ilości paliwa, także przy częściowo otwartej przepustnicy. Ten artykuł to krótkie przedstawienie jak dostarczane jest paliwo do silnika i kilka rzeczy, które można we własnym zakresie zrobić by poprawić przepływ paliwa.

 

Pompa paliwowa:

Wydajność pompy paliwowej jest zależna od ilości prądu jaką otrzymuje. Im większe ciśnienie paliwa ma wytworzyć, tym więcej potrzebuje energii. Straty w elektryce mogą wynikać z oporności przewodów, którymi dostarczany jest prąd do pompy. Strata nawet 1V, pomiędzy napięciem na pompie, a na akumulatorze, oznacza, że mniej paliwa jest dostarczane do silnika. Aby dostarczyć więcej prądu, można się posłużyć grubszymi kablami. Warto zwrócić uwagę na połączenia elektryczne, gdyż są to często miejsca, gdzie następuje spadek napięcia. Odzyskanie tego przykładowego 1V mogłoby zaprocentować około 7% wzrostem ilości przepompowywanego paliwa.

 

Ciśnienie paliwa:

Zależność między zmianą ciśnienia paliwa i ilością dostarczanego paliwa jest wprost proporcjonalna. Jeśli zwiększymy ciśnienie dwukrotnie, dostarczone zostanie około 40% więcej paliwa. Aby zdwoić ilość dostarczanego paliwa, należy ciśnienie zwiększyć czterokrotnie. Zbyt duże ciśnienie paliwa ma jednak swoje wady. Wtryskiwacze wymagają większego przepływu do otwarcia, co oznacza, że się grzeją i stają się bardziej zawodne. Dodatkowo czas potrzebny na ich otwarcie może być dłuższy i wtryskiwacze miewają tendencje do „puszczania”, co może zaowocować zwyczajnym laniem się paliwa do cylindra. Z tego to prostego powodu producenci zamiast zwiększać ciśnienie paliwa, wolą zastosować większe wtryskiwacze i odpowiednio zmodyfikować sterowanie wtryskiem paliwa.

 

Ograniczenia przepływu:

W miarę wzrostu ciśnienia paliwa w układzie paliwowym, wszelkie zwężenia i inne czynniki hamujące dają o sobie coraz wyraźniej znać. Miejscami, gdzie należy szukać tego typu zaburzeń są wszelkie złączki, gdzie to paliwo, może się zdarzyć, ma większy otwór wlotowy do danego elementu, aniżeli wylot z tegoż elementu. Częstymi miejscami są zakończenia złączek, na które to nasuwa się przewód paliwowy. Na ogół, by zakładanie przewodu było wygodniejsze i łatwiejsze, końcówka jest zaokrąglona i zwężona. Obcięcie kilka milimetrów takiego zakończenia nie uszkodzi elementu, a usunie niepotrzebne zwężenie. Wlot i wylot z filtra paliwa to także dobre miejsce by sprawdzić czy wylot nie ma mniejszej średnicy niż wlot. Jeśli zdarzy się, że tak się stało, i jest możliwość zwiększenia średnicy wylotu, należy to uczynić. Jeśli już jesteśmy przy filtrach paliwa, to warto by było sprawdzić, kiedy filtr był ostatni raz wymieniany, i czy nie jest zanieczyszczony różnymi śmieciami zassanymi z baku. Można także przy okazji wymiany pokusić się o znalezienie większego filtra, co usprawni przepływ paliwa. Ostatecznie ograniczeniem ilości dostarczanego paliwa do silnika, jest sama średnica układu paliwowego. Przy znacznych przyrostach mocy, warto zastanowić się nad zwiększeniem przekroju przewodów paliwowych.

--------------------------------------------------------

daletogo ja u siebie montuje pompe paliwa z SR20DET - 200SX :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wszystko oczywiscie sie zgadza ale jesli moge dopowiedziec to zwiekszanie przekrojow przewodow paliwowych ma sens i jest konieczne przy BARDZO POWAZNYCH MODYFIKACJACH ukladu paliwowego.Wiekszosc aut ulicznych zazwyczaj posiada srednice pozwalajaca i tak w wyrazny sposob zwiekszys ilosc dostarczanego paliwa.Straty energii elektrycznej rzedu 1 V sa niezauwazalne jesli chodzi o spadek wydajnosci ukladu-chyba ze pracuje on na 100% swojej wydajnosci co jednak prawie nigdy nie ma miejsca.Zmiana filtra paliwa jest podstawa przy takich przerobkach ,jednak zastepowanie seryjnego filtra wiekszym mija sie z celem(zbyt duze zaburzenia strugi cieczy ograniczajace przeplyw) a powinien jego miejsce zajac mniejszy filtr sportowy ktory charakteryzuje sie mniejszymi oporami i ukieronkowaniem strugi paliwa.Radze wszystkim aby przy gmeraniu w ukladzie paliwowym zwrocic olbrzymia uwage na wszystkie miejsca laczen przewodow gdyz ew.wycieki i pekniecia oslabionych laczen(skracanie trojnikow)moga przyczynic sie do szybkiego..............................................spalenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykól oczywiście zaporzyczylem z prasy motoryzacyjnej...

 

Ja osobiście mam u siebie zmienioną pompe paliwa - wynik widoczny odrazu wzrost cisnienia przed listwą wtryskową 0,3 bara niby nic ale zawsze coś.

 

Filtr paliwa o małym oporze także zwiększy cisnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A regulator ciśnienia.... takie ustrojstwo na powrocie?

Nic nie da zwiększenie ciśnienia przed listwą - regulator i tak wypuści jego nadmiar.....

Filtr paliwa zwiększający ciśnienie.... ciekawe, to jakiś aktywny twór z pompą? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka :Filt sportowy nie zwiekszy cisnienia tylko zmniejszy straty pozwalajac na zwiekszenie cisnienia. :wink: Pozatym tak jak mowisz jesli zwiekszyles wydajnosc pompy i wzroslo cisnienie na listwie,to powinienes cos zrobic gdyz w takim wypadku oznacza to iz powrot nie wyrabia z odebraniem nadmiaru paliwa i zaczyna sie meczyc-czyli grzac.Zrob test dmuchaj przez szeroko otwarte usta powietrzem z pluc a potem zrob to ukladajac usta w waska w waska szparke( :P:P:P:P ) .Sprobuj obie czynnosci zrobic maksymalnie szybko.....i co co bardziej meczy.Pompa padnie szybko.Powinno to wygladac tak ze zwiekszajac wydatek pompy wymieniasz regulator cisnienia na nastawny i nim ustalasz wyzsze cisnienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza maksymalnym cisnieniem pompy takze liczy sie jej przeplywność.

 

np. seryjna pompa w nissanie primera przepompuje niecałe 100 litrów wachy w gdozinę i moze wytworzyć cisnienie niecale 3 bary, sportowa pompa WALBRO robi 255 litrów na godzinę i moze walić do 6,5 bara

 

Jak zamontujemy mocniejszą pompe i zastosujemy ją do standardowej konfiguracji to będzie większy przeplyw a co z tym idzie większe cisnienie.

 

Oczywiście można dać regulator na wyjsciu z listwy wtryskowej - bo seryjny to jakieś nieporozumienie wraz ze wzrosten obr. sinika N/A wytwarza się większe podciśnienie w kolektorze ssacym a w regulatorze coraz to bardziej otwiera sie tama (sterowana podciśnieniem) przez co tak szybko spada cienienie...

 

Jest na to rada - już to zrobilem w 2 przypadkach i działą percect

Poprostu odłączylem w cholere podcisnienie od regulata, wyczytałem o tym w servisówce i rzczywiście cisnienie rośnie o 0,5 bara na obrotach jałowych i wraz ze wzrostem predkości obr. silnika bardzo powoli spada a nie tak jak ma to miejsce w seryjnej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasują bez najmneijszego problemu ale obawiam się ze to jest jedno i to samo.

 

Jak przegkladac to najlepiej z SR20De/DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak mowisz z tym ze nie przeplywowosc tylko wydajnosc.

Masz racje tylko pamietaj ze pompe wymienia sie na taka aby miala wydajnosc o jakies 20-30% wieksza niz faktyczne potrzeby ukladu.Wkladanie pompy ktor bez potrzeby bedzie pompowala olbrzymie ilosci paliwa przez caly uklad paliwowy ktory wykorzysta tylko jego niewielka czesc ,powoduje przyspieszone starzenie sie paliwa .To tak jakbys potrzebowal auta na zakupy w miescie a kupil sobie Lamborgini.Niby mozesz jechac nim do sklepu ale po co jesli bedziesz jezdzil tylko 60km/h. 8) ..........A wystarczylby np.matiz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacje układu paliwowego w samochodzie , w którym podnosi się moc o około 25 - 30 % nie mają sensu - poza ew. wymianą regulatora ciśnienia i wydłużeniem czasu wtrysku (komp).

Rezerwy tkwiące w seryjnych elementach pozwalają na prawidłowe działanie przerobionego silnika , a kombinacje z pompami i wtryskami to strata czasu i kasy.

W 99 % silników n/a podniesienie mocy o 25 -30 % nie wymaga wymiany ani seryjnych wałków, ani układu paliwowego, ani zmiany średnicy wydechu ani montażu stożków itd. Więcej nie zawsze znaczy lepiej...

 

Wiem, bo dziesiątki razy to sprawdzałem

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówicie o instalcja a N/A zgodze się seryjne wytryski w SR20DE o wydajności 270cc/min spokojnie starczają.

 

Ale u mnie jest pakowane turbo i zeby AFR utrzymać na odpowiednim poziomie w całym zakresie obr. to seryjne wtrsyki nie starczają...

 

Najprościej jest zapoadać z SR20DET co seryjnie ma zamontowana turbine, także z niego można wsadzić pompe i problem znika do pewnego momentu - jak się zachce jeszcze bardziej podneiść moc.

 

Ps. tutaj przedstawie są orjentacyjne wielkość wtrsyku i moc uzyskiwana w Silniku SR20De/DE/DET:

http://www.se-r.net/engine/fuel_injectors.html

 

Oczywiście na wydajność ma także cisnienei paliwa, np. wtrysk 260 na cisnieniu 3 bary bedzie meić swoją pewna wydajność a na cisnieu 2 bary mniejszą, generalnie producenci tacy jak BOSCH podają wydajność wtrysków przy cisnieniu paliwa 3 bary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Oczywiście można dać regulator na wyjsciu z listwy wtryskowej - bo seryjny to jakieś nieporozumienie wraz ze wzrosten obr. sinika N/A wytwarza się większe podciśnienie w kolektorze ssacym a w regulatorze coraz to bardziej otwiera sie tama (sterowana podciśnieniem) przez co tak szybko spada cienienie...

 

to chyba nie chodzi o to że wzrost obrotów powoduje wzrost podciśnienia, tylko wzrost obciążenia powoduje wzrost ciśnienia, dlatego regulator ciśnienia powinien utrzymywać stałą różnice ciśnień pomiędzy szyną paliwową a kolektorem ssącym, z czego wynika że do prawidłowego działania regulator ciśnienia musi być sterowany podciśnieniowo ( no chyba że starownik silnika uwzględnia podciśnienie w kolektorze do obliczeń ilości paliwa ( oczywiście poza przepływomierzem :)) a z tego co mi wiadomo to nie uwzględnia)

 

pozdrawiam

Jasin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nissanie jest to zrobione całkowicie do d*py - w silniku N/A

 

Dokłądnie ten sam regulator cisnienia znajduje się w SR20DET gdzie tam nadcisnienie powoduje wzrost cisnienia paliwa a w silniku N/A ze wzrostem obrotów rosnie podcisnienie i maleje cisnienie paliwa.

 

Warto zrobićsobie eksperyment taki jaki ja ro biłem, wystarczy trójnik i najtanszy barometr z podzialka do 5 barów kalsy 2,5.

 

Przy obrotach rzędu 800-1000 cisnienie paliwa wynosi 2,4 bara wystarczy wkreciś silnik na ok 6000 i ciśnienie spada do poziomu minimalnie ponad 1,5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Próbuje pozbierać do kupy.

-regulator umieszczony jest na końcu (na wylocie) szyny wtryskowej.

-ciśnienie paliwa tym większe im bardziej regulator zamyka przelew paliwa.

-im wyższe obroty tym niższe ciśnienie paliwa bo regulator bardziej "się otwiera" i więcej paliwa wraca do baku.

-regulator sam z siebie bez podłączonego podciśnienia utrzymuje stałe ciśnienie?

 

Jak się mylę to koniecznie poprawcie.

Myślę o takim "dinksie" którym zwiększało by się ciśnienie paliwa ale tylko wtedy kiedy się chce np. pedał gazu w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co bym zrobił to zamontował elektro zawór który wpuszczał by ciśnienie atmosweryczne w regulator ciśnienia palilwa i podłonczyć go pod KICK DOWN oczywiście jeśli go masz :)

ale nie wiem czy to nie będzie zbyt duze podniesienie dawki paliwa :/

 

a mam jeszcze pytanie do Kuby :) te testy z ciśnieniem robiłeś przy 6000 RPM na postoju czy podczas jazdy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jest na to rada - już to zrobilem w 2 przypadkach i działą percect

Poprostu odłączylem w cholere podcisnienie od regulata, wyczytałem o tym w servisówce i rzczywiście cisnienie rośnie o 0,5 bara na obrotach jałowych i wraz ze wzrostem predkości obr. silnika bardzo powoli spada a nie tak jak ma to miejsce w seryjnej konfiguracji.

 

 

Chciałbym odświerzyć temat.

 

Coobcio czegoś tu nie rozumiem - na logikę działanie które opisujesz powinno zwiększyć zużycie paliwa - jaki ma to wpływ na dynamikę/kulturę pracy/spalanie silnika ??

 

Pytam sie bo przez przypadek (przewód podciśnienia sie rozszczepił na końcu i spad z regulatora) jeździłem tak kilka miesięcy, potem się zorientowałem i podłączyłem go spowrotem od tego czasu zaczoł żreć jak malutki smoczek - w porównaniu z tym co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się coś musiało rozstroić...

Generalnie jak ssał lewe powietrze to miał uboższą mieszankę a dwa jeździłeś na stałym ciśnieniu paliwa 3 bary...

Regulator płynnie zmienia to ciśnienie - im mniej gazu wdepniętego tym ono mniejsze (tzn. im większe podciśnienie w kolekotrze tym mniejsze ciśnienie paliwa i na odwrót)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...