Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Wydech 1997


Guest mikimouse
 Share

Recommended Posts

Guest mikimouse

Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem jak ja?

W mojej primerce są 2 katalizatory. Jeden normalnie mniej więcej w środku wydechu a drugi (a właściwie jest to pierwszy) zaraz za kolektorem wydechu. Mam do roboty cały wydech i myślałem o wyrzuceniu kata, ale jak mi mechanik że są tam dwa katalizatorki to zwątpiłem) O ile ten w środku mogę zastąpić strumienicą to nie wiem co zrobić z tym za kolektorem) Czy ktoś wymieniał cały wydech w takim przypadku? Ile kosztowała taka przyjemność?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dziudak

Ten niby pierwszy katalizator o którym piszesz , to wg mnie taka mała komora razprężeniowa .U mnie tłumnikarz miał to wycinać i wstawić rurę , ale okazało się ,że to coś nie było zapchane więc zostawił i jeżdżę . Koszty pozostałych tłumników zależą od firmy , ale po mojemu nie ma co kupować najtańszych zamienników , chyba że długo nie pojeździsz . Wyłożysz jakieś 600 PLN i powinieneś być zadowolony .

Link to comment
Share on other sites

Dwa katalizatory to miały dopiero P11 144 w zwykłych P11 był tylko jeden po środku auta.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dziudak

Aha, jakbyś chciał założyć oryginalne tłumniki w ASO ,to mi w Lublinie pan zaproponował końcowy za 940 PLN ( ale już z montażem :one: )

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to P11 ma 2 katy. jeden jest w kolektorze wydechowym a 2 kawałek za plecionką. Jeśli się myle to mnie poprawcie... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mikimouse

Dzięki za rady.

Wg tego co mi mój mechanik mówił (a ze mnie nie zdziera - facet jest spoko) cały wydech (części) kosztują jakieś 3000 tys (2 katalizatory po prawie 1300 i końcowy jakieś 200 - i są to ceny zamienników).

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

bardzo mozliwe ze tyle kosztuje. ja mam zrobiony caly uklad z kwasa i dokladnie wiem jak wydech wyglada bo go wywalalem. sa 2 katalizatory. ktos kto mowi ze jest 1 nigdy go pewnie nie ogladal a mechanikowi nie chcialo sie z nim kochac i ciemnote wciskal.

Link to comment
Share on other sites

Co do mechanika - też mi sie tak wydaje i popieram wypowiedź Grega. Planuje wymienic cały układ w El -Tec-u zobaczymy ile mnie wyniesie. NAPEWNO NIE takie bajańskie pieniadze jak napisał kolega mikimouse... Dam znać jak już coś załatwie. A jeśli kolega mikimouse ma chęć to możemy sie razem do nich udać to może więcej zejdą z ceny (mowa o firmie El-Tec).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76
u mnie na 100 % jest jeden katalizator.

 

to znaczy ze juz ci ktos jeden wycial.

 

[ Dodano: Czw 22 Mar, 2007 06:55 ]

Co do mechanika - też mi sie tak wydaje i popieram wypowiedź Grega. Planuje wymienic cały układ w El -Tec-u zobaczymy ile mnie wyniesie. NAPEWNO NIE takie bajańskie pieniadze jak napisał kolega mikimouse... Dam znać jak już coś załatwie. A jeśli kolega mikimouse ma chęć to możemy sie razem do nich udać to może więcej zejdą z ceny (mowa o firmie El-Tec).

Pozdrawiam

 

polecam el-tec-a i Macka Grabowskiego. najpierw u Macka mialem zrobiony caly uklad 60mm z jednym koncowym przelotem a potem u Wojtka robilem srodkowy przelotowy i modyfikowalem kolektor wydechowy z p10GT. zamiast seryjnego zejscia z 4-2 na dwururke 52mm. obie firmy moge smialo polecic.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

Do tego kaktusa przydałoby Ci się jeszcze trochę oleju w głowie forum nie jest po to żeby wprowadzac ludzi w błąd i jeszcze rzucać tego typu teksty. W primerach dwa katalizatory występowały tylko w niektórych modelach między 1999 a 2002 rokiem, reszta miała jeden albo wcale w starszych modelach a jak z Ciebie taki niedowiarek to popatrz tu zanim coś napiszesz:

Wydech Primera

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

od razu widac ze konkretny z ciebie gosc! dzieki za obrazek. bardzo fajny! to ten glupi niemiec pewnie sam sobie przykrecil ten drugi katalizator bo moja jest z konca 96. jednak taki niemiec to dba o srodowisko :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mikimouse

zapomniałem napisać wcześniej że moja primerka przyjechała w 2000 roku (jako 3letnia) z Niemiec.

Czy usunięcie tego pierwszego kata i zastąpienie go rurą (tak jak powinno być) wpłynie na silnik i jego osiągi. Moja primerka ma silnik 1,6 i instalację gazową. Nie chciałbym stracić nic z jej mocy.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt
od razu widac ze konkretny z ciebie gosc! dzieki za obrazek. bardzo fajny! to ten glupi niemiec pewnie sam sobie przykrecil ten drugi katalizator bo moja jest z konca 96. jednak taki niemiec to dba o srodowisko :)

 

Bałem się że sie obrazisz za ten tekst ale z tym kaktusem to troche buractwem poleciałeś i nie wytrzymałem, chociaż starałem się żeby nie było dotkliwe ale poprostu dać Ci do zrozumienia że wpierasz komuś nieprawdę. Co do tych dwóch katalizatorów u Ciebie to naprawde aż się wierzyć nie chce że niemiec mógł tak skaleczyć samochód przecież to kolejne straty mocy, jakby ten jeden nie wystarczał, a swoją drogą to zastanawia mnie po co jest w tamtych po 99r po dwa katalizatory, i jak wyglądałaby moc i moment tego silnika jakby poodtykał to z tym że wtedy nie wiem jak sondy by się zachowywały. Ps a Twój wydech jak teraz śmiga??

Link to comment
Share on other sites

wszystkie modele primer od P11 2.0 i 1,6 w góre mają po dwa katy.

JEden zwany pre katalizator przykręcany do kolektora wydechowgo a drogi siedzi zaraz za plecionką, reszta to tłumik środkowy kształtem przypominający struminicę i bardzo często z nią mylony no i tłumik końcowy.

 

W tych autach żeby odczówalnie poprawić dynamikę, to od pre katalizatora do miejsca zaraz za katalizatorem daje się grubszą rurę - co najmniej taką jak reszta wydechu ok 50mm, bowiem odcinek od pre katalizatora do katalizatora jest cieńszy jak reszta wydechu - mega z d*py...

Link to comment
Share on other sites

Do tego kaktusa przydałoby Ci się jeszcze trochę oleju w głowie forum nie jest po to żeby wprowadzac ludzi w błąd i jeszcze rzucać tego typu teksty. W primerach dwa katalizatory występowały tylko w niektórych modelach między 1999 a 2002 rokiem, reszta miała jeden albo wcale w starszych modelach a jak z Ciebie taki niedowiarek to popatrz tu zanim coś napiszesz:

Wydech Primera

 

qr** człowieku co ty piszesz, ja mam P11 i są na 10000% 2katalizatory, jeden duzy i zaraz za kolektorem mniejszy - wstepny!!! zapytaj w ASO a nie liniki do katalogu podajesz - bo w tych katalogach do nie ma wogóle końcowego do p11GT

Link to comment
Share on other sites

Kmink daj na luz... temat się wyklarował... wiemy chyba wszyscy ze większość katalogów to chała i tak do końca nawet sprzedawcy nie wiedzą co i do czego sprzedają. Więc luzik i miłego weekendu chłopaki :DDDDDD

Link to comment
Share on other sites

Do tego kaktusa przydałoby Ci się jeszcze trochę oleju w głowie forum nie jest po to żeby wprowadzac ludzi w błąd i jeszcze rzucać tego typu teksty. W primerach dwa katalizatory występowały tylko w niektórych modelach między 1999 a 2002 rokiem, reszta miała jeden albo wcale w starszych modelach a jak z Ciebie taki niedowiarek to popatrz tu zanim coś napiszesz:

Wydech Primera

 

ja mam P11 i są na 10000% 2katalizatory, jeden duzy i zaraz za kolektorem mniejszy - wstepny!!! zapytaj w ASO a nie liniki do katalogu podajesz - bo w tych katalogach do nie ma wogóle końcowego do p11GT

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo to niemcy bardzo często obniżali moc silników w samochodach

Tak ale tylko za sprawą wałków rozrządu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...