Gość nakielski Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Witam Mój lewarek zmiany biegow w K 11 93' po przebiegu 125k km "klei" sie, szczegolnie z luzu na 1 i z jedynki na dwojke oraz z dwojki na trojke :!!: Rozgrzanie silnika porawia sytuacje ale o polowe czyli jest caly czas dosc"lepko". Ale czasami klejenie drazka na zimnym silniku nie wystepuje. Sprzeglo nie slizga sie, jest pewiem luz na pedale i dosc ciezko sie wciska. Jak przyloze ucho do drazka zmiany biegów to slychac mechanizm funkcjonowania( pewnie skrzyni beigow), slychac tak jak by sie cos krecilo. Dzwiek jest wyrazny i dobrze slyszalny. Nic mi nie wiadomo co do wymiany oleju w przekladi. Teraz pytanie co moze byc powodem ciezkich przelozen(klejenia) na ww biegach? Moze ktoś mial taka sytuacje? Bede wdzieczny za odpowiedzii podpowiedzi. Nakiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Witam Moim skromnym zdaniem, z uwagi na przebieg auta, należałoby sprawdzić : - ilość oleju w skrzyni ( może się okazać, że jest go zbyt mało ) - jakość oleju w skrzyni ( może się okazać, że nigdy nie był wymieniany i teraz jest to prawie błoto, a nie olej ) oraz kiedy ostatni raz wymieniany był olej w skrzyni biegów. Może zaistnieć potrzeba wymiany olej w skrzyni biegów na nowy. Generalnie przyjmuje się zasadę wymiany oleju w skrzyni biegów co 60 kkm lub co 4 lata eksploatacji samochodu. Sprawdź w instrukcji samochodu jakiego typu np. syntetyk, o jakiej klasyfikacji lepkościowej i jakiej klasyfikacji jakościowej powinien być olej do skrzyni Waści samochodu, a przy braku takowej możesz Waść tę wiedzę najprawdopodobniej uzyskać telefonicznie z najbliższego ASO Nissana. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 to może byc wina zbyt gęstego oleju w skrzyni ale mi to bardziej wygląda na uszkodzony docisk sprzegła :/ objawy które podałeś wskazuje że sprzęgło nie rozłancza napędu do końca powiedz nie masz czasami problemów z wrzuceniem wstecznego biegu ?? (zgrzytanie skrzyni) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nakielski Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 powiedz nie masz czasami problemów z wrzuceniem wstecznego biegu ?? (zgrzytanie skrzyni) A no mam po tym jak jade/jezdze do przodu i parkuje, wrzucam wsteczny i Zgrzyta leciutko ale nie zawsze, czesceij nie zgrzyta niz zgrzyta. Zadko bo zadko nie moge wrzucic 1 za 1 razem tzn musze wycisnac sprzeglo , wcisna drugi raz. Docisk to trzeba rozbierac cale skrzynkę ;/ ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 niemuszisz całej skrzyni rozkrecac , tylko odkrecic ja od silnika;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mibars Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 wrzucam wsteczny i Zgrzyta leciutko ale nie zawsze, czesceij nie zgrzyta niz zgrzyta. Wsteczny jest bez synchronizatorów, dlatego zgrzyta. Spróbuj tak: - luz, trzymasz sprzęgło przez kilka sekund, próbujesz wsteczny - albo wejdzie bez zgrzytu, albo w ogóle nie wejdzie - zębatki zdążyły się zatrzymać. -Luz, bez sprzęgła - wciśnij sprzęgło i natychmiast wsteczny - zgrzyt okropny, jak tylko przestanie zgrzytać, to wskoczy. Najlepiej jest imho wrzucać wsteczny po odczekaniu z 2-ch sekund - czasem nawet nie zazgrzyta, a wejdzie. Oczywiście, gdy wcześniej przegazujemy i powtórzymy opcję nr 2, to zgrzyt będzie jeszcze większy i chwile będzie trzeba odczekać aż przestanie zgrzytać Swoją drogą - czym tak dokłądnie jest "klejenie się"? Zawsze myślałem, że wsteczny po prostu ma zgrzytać, poza tym biegi zmienia sie w miarę łatwo, ładnie wskakują na swoje miejsce... I chyba normalnym jest, że wrzucenie jedynki, gdy samochód się toczy wymaga odrobinę większej siły, niż gdy stoi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 więc jednak sprzęgło i docisk do roboty albo regulacji na skrzyni jest taka łapa do której przykręcona jest linka sprubój jeszcze bardziej podkręcić linke może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciulek Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Pierwsza rzecz zmiana oleju! Poruszałem niedawno na forum ten problem - tu masz co i jak http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=320959#320959 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 [quote name="Mibars Wsteczny jest bez synchronizatorów' date=' dlatego zgrzyta. [/quote] ???? u mnie nigdy niebyło zgrzytu jak wsteczny wrzucałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 mi się tak klei od czasu jak zmieniłem olej, a do tego czuje że zaczyna mi się ślizgać sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Wsteczny jest bez synchronizatorów, dlatego zgrzyta. Racja ale to nie ma wpływu na "zgrzytanie". Sychronizatory mają zniwelować różnicę prędkości "trybów" w skrzyni biegów. Kiedyś dawno temu bez synchronizatorów trzeba było używać tzw. "międzygazu" - czyli zmiana biegu wyglądała tak: Sprzęgło - gaz - bieg - puszczenie sprzęgła. Wsteczny nie potrzebuje synchronizatora bo przecież należy go włączać podczas postoju czyli tryby skrzyni "od strony kół stoją" nie ma co synchronizować :!: :!: Zgrzytanie podczas zmiany biegów jest w sprawnym aucie jest możliwe: Podczas jazdy do przodu - nie wyciśnięte do końca sprzęgło. Przy wstecznym - przy toczącym się samochodzie. W każdym innym przypadku jest oznaką awarii sprzęgła lub skrzyni biegów. Zawsze myślałem, że wsteczny po prostu ma zgrzytaćNie ma zgrzytać"klei" sie, szczegolnie z luzu na 1 i z jedynki na dwojke oraz z dwojki na trojke Rozgrzanie silnika porawia sytuacje Wydaje mi się, że jest za mało oleju o ile mnie pamięć nie myli to prowadnik wodzików i zębatki do w/w biegów są wyżej niż do pozostałych i dlatego po nagrzaniu silnika kiedy już olej jest "przemieszany" i trochę się go dostanie do górnej części skrzyni to biegi wchodzą łatwiej. Jeśli olej byłby za gęsty to przy zimnym silniku czuć by było opór na drążku zmiany biegów ale nie zgrzytanie "trybów" - przerabiałem to w zeszłym roku przy dużym mrozie, nawet przy zgaszonym silniku czuć było opór na drążku. I chyba normalnym jest, że wrzucenie jedynki, gdy samochód się toczy wymaga odrobinę większej siły, niż gdy stoi? Tak ale w samochodzie, który nie ma synchronizatorów (np. 126p.) lub będziesz to robił np. przy prędkości powyżej 20km/h. Zauważcie, że jak maluch jedzie na jedynce to słychać dźwięk podobny do jazdy na wstecznym taki dziwny "wizg" - w ten sposób najłatwiej sprawdzić czy są synchronizatory - u mnie podczas jazdy na 1-nce nic takiego nie słychać, a na wstecznym tak bo nie ma synchronizatora bo i po co szkoda kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mibars Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Czyli.. Coś się chrzani ze skrzynią biegow? No to może uda mi się to powiązać z inną rzeczą, która przyuważyłem - sprzęgło zaczyna puszczać już przy bardzo małym wciśnieciu sprzęgła - dotykanie nogą sprzęgła przy przyspieszaniu na pełnym gaziespowoduje jego poślizg... Tak samo po dość szybkim puszczeniu sprzęgła obroty chwilkę się wyrównują (znów mówie o ostrzejszym przyspieszzaniu) Czyżby to (i zgrzytanie) to wina docisku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 dotykanie nogą sprzęgła przy przyspieszaniu na pełnym gaziespowoduje jego poślizg... Masz za "wysokie" sprzęgło. zgrzytanie) to wina docisku? Jeśli nie wysprzęgla do końca to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 mozliwe ze tarcza sprzegłą sie konczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nakielski Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Panie i panowie problem dotyczy: 1, 2, 3 i zmiany miedzy tymi biegami , wsteczny to 2 rzedna sprawa bo zgrzyta zadko. Mysle ze to moze byc olej. Dzisiaj np jak ruszalem do domku z pracy to i pedal sprzegla luzniej chodzil i lewarek sie nie kleil luzniej sie przelaczalo miedzy biegami. Opisze temat jak bede mial wiecej czasu i obserwacji. pozdro Nakiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.