Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

"KLEJENIE"DRĄŻKA zmiany biegów,skrzynia,olej,sprzę


Gość nakielski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nakielski

Witam

Mój lewarek zmiany biegow w K 11 93' po przebiegu 125k km "klei" sie, szczegolnie z luzu na 1 i z jedynki na dwojke oraz z dwojki na trojke :!!:

Rozgrzanie silnika porawia sytuacje ale o polowe czyli jest caly czas dosc"lepko". Ale czasami klejenie drazka na zimnym silniku nie wystepuje.

Sprzeglo nie slizga sie, jest pewiem luz na pedale i dosc ciezko sie wciska. Jak przyloze ucho do drazka zmiany biegów to slychac mechanizm funkcjonowania( pewnie skrzyni beigow), slychac tak jak by sie cos krecilo. Dzwiek jest wyrazny i dobrze slyszalny.

Nic mi nie wiadomo co do wymiany oleju w przekladi.

 

Teraz pytanie co moze byc powodem ciezkich przelozen(klejenia) na ww biegach?

Moze ktoś mial taka sytuacje?

Bede wdzieczny za odpowiedzii podpowiedzi. :)

 

Nakiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim skromnym zdaniem, z uwagi na przebieg auta, należałoby sprawdzić :

- ilość oleju w skrzyni ( może się okazać, że jest go zbyt mało )

- jakość oleju w skrzyni ( może się okazać, że nigdy nie był wymieniany i teraz jest to prawie błoto, a nie olej )

oraz kiedy ostatni raz wymieniany był olej w skrzyni biegów. Może zaistnieć potrzeba wymiany olej w skrzyni biegów na nowy. Generalnie przyjmuje się zasadę wymiany oleju w skrzyni biegów co 60 kkm lub co 4 lata eksploatacji samochodu. Sprawdź w instrukcji samochodu jakiego typu np. syntetyk, o jakiej klasyfikacji lepkościowej i jakiej klasyfikacji jakościowej powinien być olej do skrzyni Waści samochodu, a przy braku takowej możesz Waść tę wiedzę najprawdopodobniej uzyskać telefonicznie z najbliższego ASO Nissana.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może byc wina zbyt gęstego oleju w skrzyni ale mi to bardziej wygląda na uszkodzony docisk sprzegła :/

objawy które podałeś wskazuje że sprzęgło nie rozłancza napędu do końca

 

powiedz nie masz czasami problemów z wrzuceniem wstecznego biegu ?? (zgrzytanie skrzyni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nakielski
powiedz nie masz czasami problemów z wrzuceniem wstecznego biegu ?? (zgrzytanie skrzyni)

 

A no mam po tym jak jade/jezdze do przodu i parkuje, wrzucam wsteczny i Zgrzyta leciutko ale nie zawsze, czesceij nie zgrzyta niz zgrzyta. Zadko bo zadko nie moge wrzucic 1 za 1 razem tzn musze wycisnac sprzeglo , wcisna drugi raz.

Docisk to trzeba rozbierac cale skrzynkę ;/ ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam wsteczny i Zgrzyta leciutko ale nie zawsze, czesceij nie zgrzyta niz zgrzyta.

 

Wsteczny jest bez synchronizatorów, dlatego zgrzyta.

 

Spróbuj tak:

- luz, trzymasz sprzęgło przez kilka sekund, próbujesz wsteczny - albo wejdzie bez zgrzytu, albo w ogóle nie wejdzie - zębatki zdążyły się zatrzymać.

-Luz, bez sprzęgła - wciśnij sprzęgło i natychmiast wsteczny - zgrzyt okropny, jak tylko przestanie zgrzytać, to wskoczy.

 

Najlepiej jest imho wrzucać wsteczny po odczekaniu z 2-ch sekund - czasem nawet nie zazgrzyta, a wejdzie.

 

Oczywiście, gdy wcześniej przegazujemy i powtórzymy opcję nr 2, to zgrzyt będzie jeszcze większy i chwile będzie trzeba odczekać aż przestanie zgrzytać :P

 

Swoją drogą - czym tak dokłądnie jest "klejenie się"? Zawsze myślałem, że wsteczny po prostu ma zgrzytać, poza tym biegi zmienia sie w miarę łatwo, ładnie wskakują na swoje miejsce... I chyba normalnym jest, że wrzucenie jedynki, gdy samochód się toczy wymaga odrobinę większej siły, niż gdy stoi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jednak sprzęgło i docisk do roboty :) albo regulacji ;)

 

na skrzyni jest taka łapa do której przykręcona jest linka sprubój jeszcze bardziej podkręcić linke może pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Mibars

Wsteczny jest bez synchronizatorów' date=' dlatego zgrzyta.

 

[/quote]

????

u mnie nigdy niebyło zgrzytu jak wsteczny wrzucałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się tak klei od czasu jak zmieniłem olej, a do tego czuje że zaczyna mi się ślizgać sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsteczny jest bez synchronizatorów, dlatego zgrzyta.

Racja ale to nie ma wpływu na "zgrzytanie". Sychronizatory mają zniwelować różnicę prędkości "trybów" w skrzyni biegów.

Kiedyś dawno temu bez synchronizatorów trzeba było używać tzw. "międzygazu" - czyli zmiana biegu wyglądała tak:

Sprzęgło - gaz - bieg - puszczenie sprzęgła.

 

Wsteczny nie potrzebuje synchronizatora bo przecież należy go włączać podczas postoju czyli tryby skrzyni "od strony kół stoją" nie ma co synchronizować :!: :!:

 

Zgrzytanie podczas zmiany biegów jest w sprawnym aucie jest możliwe:

Podczas jazdy do przodu - nie wyciśnięte do końca sprzęgło.

Przy wstecznym - przy toczącym się samochodzie.

W każdym innym przypadku jest oznaką awarii sprzęgła lub skrzyni biegów.

Zawsze myślałem, że wsteczny po prostu ma zgrzytać
Nie ma zgrzytać
"klei" sie, szczegolnie z luzu na 1 i z jedynki na dwojke oraz z dwojki na trojke Rozgrzanie silnika porawia sytuacje

Wydaje mi się, że jest za mało oleju o ile mnie pamięć nie myli to prowadnik wodzików i zębatki do w/w biegów są wyżej niż do pozostałych i dlatego po nagrzaniu silnika kiedy już olej jest "przemieszany" i trochę się go dostanie do górnej części skrzyni to biegi wchodzą łatwiej.

Jeśli olej byłby za gęsty to przy zimnym silniku czuć by było opór na drążku zmiany biegów ale nie zgrzytanie "trybów" - przerabiałem to w zeszłym roku przy dużym mrozie, nawet przy zgaszonym silniku czuć było opór na drążku.

I chyba normalnym jest, że wrzucenie jedynki, gdy samochód się toczy wymaga odrobinę większej siły, niż gdy stoi?

Tak ale w samochodzie, który nie ma synchronizatorów (np. 126p.) lub będziesz to robił np. przy prędkości powyżej 20km/h.

Zauważcie, że jak maluch jedzie na jedynce to słychać dźwięk podobny do jazdy na wstecznym taki dziwny "wizg" - w ten sposób najłatwiej sprawdzić czy są synchronizatory - u mnie podczas jazdy na 1-nce nic takiego nie słychać, a na wstecznym tak bo nie ma synchronizatora bo i po co szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli.. Coś się chrzani ze skrzynią biegow?

 

No to może uda mi się to powiązać z inną rzeczą, która przyuważyłem - sprzęgło zaczyna puszczać już przy bardzo małym wciśnieciu sprzęgła - dotykanie nogą sprzęgła przy przyspieszaniu na pełnym gaziespowoduje jego poślizg... Tak samo po dość szybkim puszczeniu sprzęgła obroty chwilkę się wyrównują (znów mówie o ostrzejszym przyspieszzaniu) Czyżby to (i zgrzytanie) to wina docisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotykanie nogą sprzęgła przy przyspieszaniu na pełnym gaziespowoduje jego poślizg...

Masz za "wysokie" sprzęgło.

zgrzytanie) to wina docisku?

Jeśli nie wysprzęgla do końca to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nakielski

Panie i panowie problem dotyczy: 1, 2, 3 i zmiany miedzy tymi biegami , wsteczny to 2 rzedna sprawa bo zgrzyta zadko.

Mysle ze to moze byc olej.

Dzisiaj np jak ruszalem do domku z pracy to i pedal sprzegla luzniej chodzil i lewarek sie nie kleil luzniej sie przelaczalo miedzy biegami.

Opisze temat jak bede mial wiecej czasu i obserwacji.

 

pozdro

Nakiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...