Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Moja primera TD straciła moc i mruga kontrolka check


Guest qrczakx
 Share

Recommended Posts

Guest qrczakx

Primera 2.0 TD, P11. Mruga mi kontrolka check. Silnik jest wyraźnie słabszy i głośniej chodzi. Zrobiłem autodiagnozę i wyswieltla mi błąd 94, nie znalazłem go na liście błędów.

Filtry paliwa, powietrza i oleju są wymienione. Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być?

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Na pewno 94? Rzeczywiście nie ma takiego oznaczenia błędu na liście. Może błędnie odczytałeś, może wyświetla ci cały zestaw różnych błędów? Na pewno to jest najpierw 9 długich mrugnięć i 4 krótkie?

Pozdrawiam - Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Guest Qhasz

Jezdzilem troche turbodislami i mialem te same problemy. Czesto siadaja w nich przeplywomierze tzn nie tak siadaja jak musza byc w 100% sprawne, jakos te turbodoladowane silniki sa bardziej wyczulone na to. Druga sprawa to mozesz miec zapluta turbinke nagarem i poprostu sie ona przegrzewa, a wtedy komputer ja odlacza i wprowadza awaryjne zasilanie, auto wtedy wiecej pali, glosniej chodzi i traci cholernie moc..... Ja u siebie przeplywomierz musialem wymieniac po przejechaniu 60 tys km. - od nowosci (skoda octawia 1.9 TDI) coprawda pomoiglo, ale po kolejnych 10 tys trzeba bylo juz rozbierac turbine i ja czyscic z powodow w/w.

Link to comment
Share on other sites

Guest qrczakx

Tak na pewno kod 94. Sprawdzalem kilka razy aby sie upewnic. Ostatnio jechalem do Niemiec. Po przejechaniu 800km po autostradzie z malymi postojami nie mrugla mi ani razu. Myslalem, ze to moze kiepskie paliwo i ze je wyjezdzilem i jest juz spokoj. Dopiero pod koniec trasy zapalila sie na 1-2 s dwa razy, lekkie zarpneice i dalej bez problemu. W drodze powrotnej zapalala mi sie kilkakrotnie i szarpalo, tzn. spadala moc.

Zna moze ktos kogos dobrego od diagnozy i silnikow w okolicy Wroclawia lub Opola?

Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi.

Jarek

Link to comment
Share on other sites

mam pytanie

czy znacie jakiegoś dobrego taniego mechanika w Poznaniu lub okolicy

który przeprowadził by diagnostykę silnika i ewentualnie parę spraw elektrycznych

mam primerę p11 2,0TD

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Owszem jest taki błąd jak 94 w P11 TD ( max 98)

A oto on:

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

 

Ja angielskiego nie znam, więc niech ktoś przetłumaczy. Jak będziesz miał więcej pytań, to wal śmiało :D

Link to comment
Share on other sites

Guest qrczakx

Mam znajomego tlumacza angielskiego. W poniedzialek go poprosze o tlumaczenie.

Dam znac jak bede mial tlumaczenie.

Nie potrafie znalesc zaleznosci kiedy sie zapala. Bo i na zimnym silniku i na cieplym. Na malych obrotach i na wiekszych.

Dzieki i pozdrawiam,

Jarek

 

[ Dodano: Nie 01 Kwi, 2007 15:09 ]

Jeszcze jedno. Miał ktoś może kontakt z warsztatem aut japonskich na ulicy nasypowej we Wrocławiu (koło torów)? Wymieniałem tam kiedyś amortyzator, ale tego raczej nie można spaprać. I nie wiem jak jest z czymś bardziej skomplikowanym, tzn. czy wymieniają, bo może to być to, czy faktycznie to co trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Guest j_jasiu
Owszem jest taki błąd jak 94 w P11 TD ( max 98)

A oto on:

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

 

Ja angielskiego nie znam, więc niech ktoś przetłumaczy. Jak będziesz miał więcej pytań, to wal śmiało :D

 

Błąd położenia

- Wtrysk paliwa, błąd czasu, błąd/awaria obwodu cewki indukcyjnej/elektrozaworu

 

Prawdopodobna przyczyna

 

- instalacja elektryczna uszkodzona/otwarta(wolny/przerwany)/krótki (przerwany) obwód, cewka indukcyjna/elektrozawór czas wtrysku

 

Tłumaczenie z głowy, najprawdopodobniej błąd czasu otwarcia wtrysku, czyli elektrozawór na wtrysku źle otwiera się (tzn w złym czasie) i to powoduje awarię.

Link to comment
Share on other sites

Owszem jest taki błąd jak 94 w P11 TD ( max 98)

A oto on:

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

...

 

No to ciekawych rzeczy i ja się dowiedziałem - a o kod 94 się dopytywałem, że na "przyklejonym" rozpiska kończy się na błędzie 48. Może kolego Yello5 uzupełniłbyś tamtą rozpiskę... :> Ja już google zapuściłem, ale z moim angielskim....... :029: Do tej pory jedynie co znajduję to właśnie rozpiska kolegi Andrzeja na tym forum!!! :028: ...no chyba, że ja już nie umiem wyszukiwać... :zly:

Pozdrawiam - Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Może kolego Yello5 uzupełniłbyś tamtą rozpiskę

 

A owszem uzupełnię, tylko w późniejszym terminie, bo trochę pisania :/

Link to comment
Share on other sites

Guest qrczakx

Oto tłumaczenie błędu 94 :

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

-Awaria cewki elektromagnetyczej regulacji wtrysku paliwa

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

-Otwarty przewód/zwarcie, cewka elektromagnetycza regulacji wtrysku paliwa

 

Ma ktoś pomysł gdzie tego szukać, przy pompie czy gdzieś przy wtryskach?

Link to comment
Share on other sites

O ile dobrze rozczytałem schemat, to znajduje się to w pompie. Jak z pompy wychodzą przewody wysokiego ciśnienia to znajduje się to pod tymi przewodami. Nie zaglądałem do swojego auta, ale według schematu w złączce są trzy przewody (ten trzeci to prawdopodobnie do zaworu odcinającego paliwo ). Pomiary robi się na dwóch stykach złączki oznaczone jako 2 i 3. Na trójce po załączeniu zapłonu powinno być 11-14V (zależy od napięcia akumulatora), a po rozłączeniu kostki przy temp 25°C między stykami 2 i 3 mierząc omomierzem powinno być 15 omów (oczywiście od strony czujnika). Mam nadzieję, że pomogłem Ci tym opisem :) A jak naprawisz to daj znać czy to było to.

Link to comment
Share on other sites

Guest qrczakx

SUEPER DZIĘKI!!! Wezmę sie na dniach do sprawdzania, nie wiem czy zdążę przed świętami. Oczywiście dam znać jak się mają sprawy.

Pozdrawiam,

Jarek

Link to comment
Share on other sites

Guest ASIA P11 2.0 TD

Ja w swojej primerze mialam ten sam problem i ten sam kod bledu.wymienilam wtryskiwacz sterujacy(pierwszy z lewej strony stojac przodem do silnika).Pomogło

Link to comment
Share on other sites

Ja w swojej primerze mialam ten sam problem i ten sam kod bledu.wymienilam wtryskiwacz sterujacy(pierwszy z lewej strony stojac przodem do silnika).Pomogło

 

Całkiem prawdopodobne. W końcu komputer wykrywa jakąś anomalię między tym, co wywali z pompy a tym, co wpadnie do komory spalania. Więc jak widzę niech kolega qrczakx sprawdzi jeszcze ten wtryskiwacz, bo raczej częściej ta część pada w naszych nyskach.

Link to comment
Share on other sites

Guest qrczakx

Witam!

Jak go sprawdzić najprościej?

Czy ten błąd dotyczy tego pierwszego, czy może być inny też?

Dzięki i pozdrawiam,

Jarek

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Jak go sprawdzić najprościej?

Czy ten błąd dotyczy tego pierwszego, czy może być inny też?

Dzięki i pozdrawiam,

Jarek

 

Jest tylko jeden wtrysk sterujący tam gdzie koleżanka opisała. A sprawdzić to można tylko przez pomiar rezystancji, może jest inny sposób trzeba by wyszukać na forum na pewno będzie opisane. Jutro jak będę miał chwilę to przemierzę i napiszę wynik.

Link to comment
Share on other sites

Guest qrczakx

Sprawdzałem ten pierwszy wtrysk tak na oko. Wtyczka od czujnika ma zlamane mocowanie i jest złapana opaską (widać wcześniej już ktoś przy nim majstrował). Same kontakty nie wygladały najlepiej, więc je trochę przeciściłem drobnym papierem i prysłem WD40. Po odłączeniu tej wtyczki na autodiagnozie był błąd 94 ( i również 34) więc chyba jest to związane z tym elementem. Jak będę miał info co ma dokładnie wskazywać miernik to jeszcze to sprawdzę.

Pozdrawiam i wielkie dzięki.

No i ************ WESOŁYCH ŚWIĄT ************

Jarek

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej
Sprawdzałem ten pierwszy wtrysk tak na oko. Wtyczka od czujnika ma zlamane mocowanie i jest złapana opaską (widać wcześniej już ktoś przy nim majstrował). Same kontakty nie wygladały najlepiej, więc je trochę przeciściłem drobnym papierem i prysłem WD40. Po odłączeniu tej wtyczki na autodiagnozie był błąd 94 ( i również 34) więc chyba jest to związane z tym elementem. Jak będę miał info co ma dokładnie wskazywać miernik to jeszcze to sprawdzę.

 

Pompe masz Zyxela czy już Boscha? - bo jak Zyxela to nie da rady obmierzyć wtrysku miernikiem (mam taki i przerabiałem ten temat), jeśli Bosch to powinien mieć pewną oporność - nie pamiętam jaką, musisz poszukać na forum

Link to comment
Share on other sites

Guest qrczakx

Czyszczenie wtyczki na wiele się zdało, po 20-30km, znowu zaczęła kontrolka mrugać, Mierzyłem na zimnym silniku czujnik ma około 96 ohm, a na rozgrzanym około 108ohm. Może ktoś wie, gdzie te kable idą od czujnika. Sprawdziłbym czy kable nie są uszkodzone. Najgorsze jest to, że ta kontrolka tak od czasu do czasu mruga, więc podejrzewam, że może to być uszkodzenie mechaniczne kabla, a nie samego wtrysku.

Pozdro,

Jarek

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest qrczakx

Witam!

Robili mi diagnoye we wrocawiu, nibz wtrysk sterujacy. Wymienilem go i okayalo sie, ze jednak nie to. Koszt wtrysku 780 zl. Prtzyczyna byl jednak kabel przy komputerze.

Jak na razie dziala.

Pozdrawiam,

Jarek

 

PS

Moge tanio sprzedac uzywany wtrysk sterujacy, jest sprawny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...