Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja primera TD straciła moc i mruga kontrolka check


Gość qrczakx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Primera 2.0 TD, P11. Mruga mi kontrolka check. Silnik jest wyraźnie słabszy i głośniej chodzi. Zrobiłem autodiagnozę i wyswieltla mi błąd 94, nie znalazłem go na liście błędów.

Filtry paliwa, powietrza i oleju są wymienione. Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na pewno 94? Rzeczywiście nie ma takiego oznaczenia błędu na liście. Może błędnie odczytałeś, może wyświetla ci cały zestaw różnych błędów? Na pewno to jest najpierw 9 długich mrugnięć i 4 krótkie?

Pozdrawiam - Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem troche turbodislami i mialem te same problemy. Czesto siadaja w nich przeplywomierze tzn nie tak siadaja jak musza byc w 100% sprawne, jakos te turbodoladowane silniki sa bardziej wyczulone na to. Druga sprawa to mozesz miec zapluta turbinke nagarem i poprostu sie ona przegrzewa, a wtedy komputer ja odlacza i wprowadza awaryjne zasilanie, auto wtedy wiecej pali, glosniej chodzi i traci cholernie moc..... Ja u siebie przeplywomierz musialem wymieniac po przejechaniu 60 tys km. - od nowosci (skoda octawia 1.9 TDI) coprawda pomoiglo, ale po kolejnych 10 tys trzeba bylo juz rozbierac turbine i ja czyscic z powodow w/w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na pewno kod 94. Sprawdzalem kilka razy aby sie upewnic. Ostatnio jechalem do Niemiec. Po przejechaniu 800km po autostradzie z malymi postojami nie mrugla mi ani razu. Myslalem, ze to moze kiepskie paliwo i ze je wyjezdzilem i jest juz spokoj. Dopiero pod koniec trasy zapalila sie na 1-2 s dwa razy, lekkie zarpneice i dalej bez problemu. W drodze powrotnej zapalala mi sie kilkakrotnie i szarpalo, tzn. spadala moc.

Zna moze ktos kogos dobrego od diagnozy i silnikow w okolicy Wroclawia lub Opola?

Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi.

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie

czy znacie jakiegoś dobrego taniego mechanika w Poznaniu lub okolicy

który przeprowadził by diagnostykę silnika i ewentualnie parę spraw elektrycznych

mam primerę p11 2,0TD

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem jest taki błąd jak 94 w P11 TD ( max 98)

A oto on:

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

 

Ja angielskiego nie znam, więc niech ktoś przetłumaczy. Jak będziesz miał więcej pytań, to wal śmiało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego tlumacza angielskiego. W poniedzialek go poprosze o tlumaczenie.

Dam znac jak bede mial tlumaczenie.

Nie potrafie znalesc zaleznosci kiedy sie zapala. Bo i na zimnym silniku i na cieplym. Na malych obrotach i na wiekszych.

Dzieki i pozdrawiam,

Jarek

 

[ Dodano: Nie 01 Kwi, 2007 15:09 ]

Jeszcze jedno. Miał ktoś może kontakt z warsztatem aut japonskich na ulicy nasypowej we Wrocławiu (koło torów)? Wymieniałem tam kiedyś amortyzator, ale tego raczej nie można spaprać. I nie wiem jak jest z czymś bardziej skomplikowanym, tzn. czy wymieniają, bo może to być to, czy faktycznie to co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem jest taki błąd jak 94 w P11 TD ( max 98)

A oto on:

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

 

Ja angielskiego nie znam, więc niech ktoś przetłumaczy. Jak będziesz miał więcej pytań, to wal śmiało :D

 

Błąd położenia

- Wtrysk paliwa, błąd czasu, błąd/awaria obwodu cewki indukcyjnej/elektrozaworu

 

Prawdopodobna przyczyna

 

- instalacja elektryczna uszkodzona/otwarta(wolny/przerwany)/krótki (przerwany) obwód, cewka indukcyjna/elektrozawór czas wtrysku

 

Tłumaczenie z głowy, najprawdopodobniej błąd czasu otwarcia wtrysku, czyli elektrozawór na wtrysku źle otwiera się (tzn w złym czasie) i to powoduje awarię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem jest taki błąd jak 94 w P11 TD ( max 98)

A oto on:

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

...

 

No to ciekawych rzeczy i ja się dowiedziałem - a o kod 94 się dopytywałem, że na "przyklejonym" rozpiska kończy się na błędzie 48. Może kolego Yello5 uzupełniłbyś tamtą rozpiskę... :> Ja już google zapuściłem, ale z moim angielskim....... :029: Do tej pory jedynie co znajduję to właśnie rozpiska kolegi Andrzeja na tym forum!!! :028: ...no chyba, że ja już nie umiem wyszukiwać... :zly:

Pozdrawiam - Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto tłumaczenie błędu 94 :

Fault location

-Fuel injection timing solenoid-circuit malfunction

-Awaria cewki elektromagnetyczej regulacji wtrysku paliwa

 

Probable cause

-Wiring open/short circuit, fuel injection timing solenoid

-Otwarty przewód/zwarcie, cewka elektromagnetycza regulacji wtrysku paliwa

 

Ma ktoś pomysł gdzie tego szukać, przy pompie czy gdzieś przy wtryskach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze rozczytałem schemat, to znajduje się to w pompie. Jak z pompy wychodzą przewody wysokiego ciśnienia to znajduje się to pod tymi przewodami. Nie zaglądałem do swojego auta, ale według schematu w złączce są trzy przewody (ten trzeci to prawdopodobnie do zaworu odcinającego paliwo ). Pomiary robi się na dwóch stykach złączki oznaczone jako 2 i 3. Na trójce po załączeniu zapłonu powinno być 11-14V (zależy od napięcia akumulatora), a po rozłączeniu kostki przy temp 25°C między stykami 2 i 3 mierząc omomierzem powinno być 15 omów (oczywiście od strony czujnika). Mam nadzieję, że pomogłem Ci tym opisem :) A jak naprawisz to daj znać czy to było to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej primerze mialam ten sam problem i ten sam kod bledu.wymienilam wtryskiwacz sterujacy(pierwszy z lewej strony stojac przodem do silnika).Pomogło

 

Całkiem prawdopodobne. W końcu komputer wykrywa jakąś anomalię między tym, co wywali z pompy a tym, co wpadnie do komory spalania. Więc jak widzę niech kolega qrczakx sprawdzi jeszcze ten wtryskiwacz, bo raczej częściej ta część pada w naszych nyskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jak go sprawdzić najprościej?

Czy ten błąd dotyczy tego pierwszego, czy może być inny też?

Dzięki i pozdrawiam,

Jarek

 

Jest tylko jeden wtrysk sterujący tam gdzie koleżanka opisała. A sprawdzić to można tylko przez pomiar rezystancji, może jest inny sposób trzeba by wyszukać na forum na pewno będzie opisane. Jutro jak będę miał chwilę to przemierzę i napiszę wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ten pierwszy wtrysk tak na oko. Wtyczka od czujnika ma zlamane mocowanie i jest złapana opaską (widać wcześniej już ktoś przy nim majstrował). Same kontakty nie wygladały najlepiej, więc je trochę przeciściłem drobnym papierem i prysłem WD40. Po odłączeniu tej wtyczki na autodiagnozie był błąd 94 ( i również 34) więc chyba jest to związane z tym elementem. Jak będę miał info co ma dokładnie wskazywać miernik to jeszcze to sprawdzę.

Pozdrawiam i wielkie dzięki.

No i ************ WESOŁYCH ŚWIĄT ************

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ten pierwszy wtrysk tak na oko. Wtyczka od czujnika ma zlamane mocowanie i jest złapana opaską (widać wcześniej już ktoś przy nim majstrował). Same kontakty nie wygladały najlepiej, więc je trochę przeciściłem drobnym papierem i prysłem WD40. Po odłączeniu tej wtyczki na autodiagnozie był błąd 94 ( i również 34) więc chyba jest to związane z tym elementem. Jak będę miał info co ma dokładnie wskazywać miernik to jeszcze to sprawdzę.

 

Pompe masz Zyxela czy już Boscha? - bo jak Zyxela to nie da rady obmierzyć wtrysku miernikiem (mam taki i przerabiałem ten temat), jeśli Bosch to powinien mieć pewną oporność - nie pamiętam jaką, musisz poszukać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie wtyczki na wiele się zdało, po 20-30km, znowu zaczęła kontrolka mrugać, Mierzyłem na zimnym silniku czujnik ma około 96 ohm, a na rozgrzanym około 108ohm. Może ktoś wie, gdzie te kable idą od czujnika. Sprawdziłbym czy kable nie są uszkodzone. Najgorsze jest to, że ta kontrolka tak od czasu do czasu mruga, więc podejrzewam, że może to być uszkodzenie mechaniczne kabla, a nie samego wtrysku.

Pozdro,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Robili mi diagnoye we wrocawiu, nibz wtrysk sterujacy. Wymienilem go i okayalo sie, ze jednak nie to. Koszt wtrysku 780 zl. Prtzyczyna byl jednak kabel przy komputerze.

Jak na razie dziala.

Pozdrawiam,

Jarek

 

PS

Moge tanio sprzedac uzywany wtrysk sterujacy, jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...