Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Skrzypi mechanizm wycieraczki !!!


Guest konopnicki
 Share

Recommended Posts

Guest konopnicki

Witam.

Skrzypi w mojej primerce wycieraczka.

Nie guma, lecz tam gdzie jest osadzona (mechanizm podczas wycierania)

Od dwóch dni sie to dzieje.

 

 

Czym moze byc spowodowane?

 

Czym to przesmarować lub prysnąć?

Nie chcę czegoś zepsuć.

Czy pryśniecie WD-40 nie zaszkodzi i pomoże?

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

mam ten sam problem niestety walnąłem trochę specjalnego sprayu smarującego (ale nie WD-40 tylko coś w stylu smaru do łańcuchów w sprayu, bo WD szybko przestaje działać) ale pomaga to tylko na krótko niestety. na www.nissanklub.pl w dziale zrób to sam jest opisane jak zdemontować mechanizm wycieraczek, ja na dniach musze się tym zająć też bo to strasznie wk....a ale musze najpierw zdobyć taki mały ściągacz żeby zdjąć ramiona, bo patrzyłem i niestety po dobroci nie pójdą no i musze miec troche wolnego czasu, a z tym jak jutro nie dam rady to dopiero w środe bedzie jakoś luźniej.

Link to comment
Share on other sites

Guest MiMio

Nie patrzyłem do mojego auta jak to jest rozwiązane (mechanizm wycieraczek), ale podobne rzeczy działy się już kilkakrotnie z Primerą mamy - P10. Wyciaeraczki na deszczu lub podczas spriskiwania szyb dziwnie skrzypiały - jakoś metalicznie. Okazało się, że jedno z ramion (chyba aluminiowych), obcierało o rynienkę w podszybiu. Krótko mówiąc delikatnie się ugięło. Plaskik wyjąłem, ręką wyprostowalem ramię i spokój od kilku miesięcy.

Link to comment
Share on other sites

Guest kazek

czesta awaria w p11, poprostu wycierają się tuleje i mechanizm nie w osi, trzeba rozebrać, wytoczyć nowe tulejki teflonowe, zamontować i po zabiegu , mnie to czeka w najbliższej przyszłości

Link to comment
Share on other sites

Guest maglev
czesta awaria w p11, poprostu wycierają się tuleje i mechanizm nie w osi, trzeba rozebrać, wytoczyć nowe tulejki teflonowe, zamontować i po zabiegu , mnie to czeka w najbliższej przyszłości

Niekoniecznie, trzeba wytaczać, ja u siebie w tej stalowej kulce i plastikowej tulejce wywierciłem otwór a następnie złapałem za pomocą śrubki prowadnicę, roboty na 20 minut, a wycieraczki hulają jak nowe:), niestety nie porobiłem wtedy zdjęć żeby pokazać co i jak :030:

Link to comment
Share on other sites

Guest longin27
...ja na dniach musze się tym zająć też bo to strasznie wk....a ale musze najpierw zdobyć taki mały ściągacz żeby zdjąć ramiona, bo patrzyłem i niestety po dobroci nie pójdą no i musze miec troche wolnego czasu, a z tym jak jutro nie dam rady to dopiero w środe bedzie jakoś luźniej.

 

ja się namordowałlem jak ściągałem :/ fabrycznym ściągaczem nawet małym nie podejdzie się :029: a dorobienie takiego jak w poradzie na jeden raz się nie kalkuluje :zly2:

PORADA -> podjedź do zakładu gdzie wymieniają szyby -mają tam wszelakie ściągacze - dasz na piwo i wycieraczki ściągnięte :one:

Ja niestety wpadłem na to dopiero przy okazji wymiany szyby jak mi pękła :/

 

PS.

maglev jak Ty to zrobiłeś bo jakosik nie kumam :zly: a właśnie mnie czeka naprawa bo już tak mi skrzypią, że kurwica mnie bierze :zly:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam ten sam problem z wycieraczkami a raczej mechanizmem wycieraczek....

 

 

...nie wiem, czy będą pasować "oprawy z ośką" z anglika??? Angielska wersja w tym przypadku, moim zdaniem ma wszystko "na odwrót" to znaczy to co jest z prawej strony tych opraw w wersji (nazwijmy to) polskiej jest z lewej wersji angielskiej i na odwrót...obdzwaniam gości, którzy sprzedają części z rozbitków i jedni twierdzą, ze pasuje a inni mówią, ze nie pasuje....

 

...drugie pytanie, czy będą mi pasowały elementy z P11, ale sprzed liftingu??

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

poszukaj na forum bo z tego co pamiętam gdzieś jiiedyś było opisane co trzeba zrobić żeby pasował mechanizm od wycieraczek zdaje się że coś się przecinało i obracało o 180 stopni ale głowy bym za to nie dał

Link to comment
Share on other sites

Guest yahoo

Skrzypiące wycieraczki. Miałem ten sam problem. Proponuje jak najszybciej rozebrać i sprawdzić czy tulejka w plastykowej obudowie się nie zakleszczyła. U mnie tak się stało. Tulejka się tak "zapiekła" że podczas wymiany pękła mi obudowa plastykowa. Całe szczęście miałem gdzie dorobić sobie nową. Także jak tylko zacznie skrzypieć nie czekajcie :):):) POZDR

Link to comment
Share on other sites

Ja też przerabiałem ten problem niedawno! Wycieraczki w pewnym momencie staneły :( i kaplica.Podczas rozbierania tulei pękła mi obudowa i załamka. Też wydzwaniałem po gościach od części czy pasują od angola i jak zwykle 2 opinie.Zaryzykowałem i kupiłem tuleje +cięgna za 50 zł.Wszystko pasuje :one: prócz jednego cięgna tego od silnika wycieraczek.Jego teflonowe końcówki są za bardzo przekręcone.Teraz cisza i spokojna głowa,jednak trzeba pamiętać o tulejach by je za jakiś czas przesmarować :kosci:

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonia

U mnie też piszczało i przyczyną była tuleja (gniazdo) plastikowa w której osadzona jest oś od wycieraczki - była tak wytarta, że z jednej strony jej ścianka była przezroczysta. Problem załatwiłem sam i w bardzo prosty sposób : Zdjąłem wycieraczkę tak, żeby wystawał tylko krótki element z frezem, owinąłem go cienką sztywną folią i docisnąłem do niewytartej ścianki gniazda. Wytartą lukę wypełniłem klejem który po kilkunastu minutach stwardniał i wypełnił ubytek plastiku. Luz w tulei znacznie się zmniejszył i przestało piszczeć. Na koniec wcisnąłem tam trochę smaru. Minęło już 5 miesięcy i jest OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest longin27
U mnie też piszczało i przyczyną była tuleja (gniazdo) plastikowa w której osadzona jest oś od wycieraczki - była tak wytarta, że z jednej strony jej ścianka była przezroczysta. Problem załatwiłem sam i w bardzo prosty sposób....

 

Oooo!!!! To mi się podoba :diabel: Muszę czyba u siebie spróbować :)

Nie musiałeś odkręcać tych gniazd od karoserii? (ja jak próbowałem to mi sie z każdej strony po jednej śrubie urwało :/ ) Wystarczy zdjąć te zawleczki na ośkach i wcisnąć ośkę trochę w dół, prawda?

Powiedz jakiego kleju użyłeś? Ośka tam musi się ślizgać po tym.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest chestero
Nie musiałeś odkręcać tych gniazd od karoserii?

 

Ja też chciałbym wiedzieć jak to zostało zrobione bo na samą myśl o rozkręcaniu czegoś szlag mnie trafia :D

Link to comment
Share on other sites

Guest longin27
Ja też chciałbym wiedzieć jak to zostało zrobione

chyba się nie dowiemy :( a szkoda bo wydaje mi się że to dobry patent jest :/

Link to comment
Share on other sites

Guest longin27

WD-40 pomaga niestety tylko na chwilę jak komuś skrzypi mechanizm :029: a jak ma się wyrobione tulejki to skrzypią pióra wycieraczek bo krzywo przylegają do szyby a na to tylko rada postawić prosto ośki w gniazdach z tymi tulejkami :|

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

Właśnie wróciłem z garażu z walki z wycieraczkami. Potwierdzam że WD-40 starcza na bardzo krótko, wybebeszyłem cały mechanizm, poczyściłem tulejki i napchałem smaru silikonowego, tuleje byly już tak poprzycierane że po demontażu całego mechanizmu ledwo ręką mogłem je obracać. Nie warto stosować półśrodków, trzeba to zrobić bo szkoda silniczka od wycieraczek.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest beniki

Witam czy ktos zna dokladne rozmiary takich tulejek bo bede mial mozliwosc ich wytłoczenia przez znajomego. Chyba ze ktos zna ich cene i nie ma sensu tego robic??

 

dzieki za odp.!!

Link to comment
Share on other sites

Witam

Witam czy ktos zna dokladne rozmiary takich tulejek bo bede mial mozliwosc ich wytłoczenia przez znajomego

To nie są same tulejki. Z grubsza to kawałek plastiku o kształcie trójkątnym z trzema otworkami do mocowania pod śruby M6 i mniej więcej na środku otwór średnicy 12mm.

Ja wykonałem sobie coś takiego z metalu.

 

Mocowanie:

96a93ce88ed2e939.jpg

36034d9407e5ac27.jpg

 

I złożone już z trzpieniem wycieraczki

e4b493dbc77b3cca.jpg

Teraz tylko zabezpieczyć przed korozją i montować. Zobaczę jak długo to pochodzi.

Możliwe, że będzie się zacierać i korodować bo woda się tam dość łatwo dostaje.

A taką rurkę to se na złomie znajdę więc co roku mogę zmieniać :D.

Dokładniejsze wymiary mocowania trzpienia poszukam jutro w robocie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest longin27
Witam czy ktos zna dokladne rozmiary takich tulejek bo bede mial mozliwosc ich wytłoczenia przez znajomego. Chyba ze ktos zna ich cene i nie ma sensu tego robic??

Pewno da się gdzieś dokupić tulejki o takich rozmiarach :| A jak będziesz dorabiał to z teflonu :?:

Tak sobie myślę żeby też dorobić takie tulejki dopasowane do ośki/trzpienia, wsunąć je, ustawić ten trzpień w osi - tak jak powinien być- a resztę miejsca (między tulejką a tym trójkątnym plastikiem, w którym to wszystko siedzi) wypełnić jakimś klejem/żywicą czy czymś takowym :one: Wtedy nam to pochodzi dokąd znów się nie wytrze ta nasza tulejka teflonowa...

Ufff... mam nadzieję, że to klarownie wyklarowałem :P

 

PS. Shogun dobra robota :!: :) Że też chciało Ci się takie kształty wycinać, ja bym strzelił trójkąt z czterema dziurkami ;)

Czekamy na wymiary :one:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam

Zaniedbałem ten wątek trochę, ale pytania o wycieraczki często się powtarzają to zamieszczam obiecany szkic. Może komuś się przyda.

d5bb6fd734c48041m.png

Cały element wykonany z rurki stalowej o średnicy 15 mm i grubości ścianki 1,5 mm. Blaszka jest ze zwykłej stali o grubości 2 mm.

Gdyby znalazło się paru chętnych to mogę wykonać kilka sztuk w bardziej profesjonalnym wykonaniu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Powiedz proszę jak sprawuje Ci się to rozwiązanie po ponad półrocznej eksploatacji. Jak z rdzewieniem, konserwacją? Wstępnie jestem chętny na zlecenie takiej pracki. Wyceń i wrzuć info na PM'a.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Powiedz proszę jak sprawuje Ci się to rozwiązanie po ponad półrocznej eksploatacji. Jak z rdzewieniem, konserwacją?

W sumie nie to wiem. Zamontowałem niezabezpieczone w żaden sposób przed rdzą i od tamtej pory tam niezaglądałem. Wycieraczki chodzą jak należy.

Jak zajrzę tam przy jakieś okazji to podzielę się wrażeniami.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...