jusef19 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Witam, proszę o opinię przy wyborze oleju. Wg. faktur notek najpierw 2 razy był zalany 10w40, później 2 razy 5w40, a ostatnio 5w30, dzisiaj jako nowy właściciel zmieniłem również na 5w30 Elfa 900 SXR Evolution. Pytanie czy nie lepiej było zalać go 5w40 lub 10w40 skoro większość życia przejeździł na w40? Notek ma już 145 tys. przebiegu, ale spożycia oleju nie dostrzeżono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Jeśli silnik zdrowy i nie upocony po uszczelkach ,pozostań przy Evolution 900sxr 5W30 będzie żwawszy jak na 10W40 czy 5W40 . 1.6 lubi SXRa sam zalewam i widzę różnice lekkości pracy silnika Świece platynowe zmieniane były ??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusef19 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 (edytowane) Źle opisałem sytuację, najpierw był zalewany 5w40, później 10w40, i teraz drugi raz z rzędu 5w30. Świece były wymienione przy przebiegu 85000. Trochę się naczytałem tu i na kanale Miłośnicy 4 Kółek o o wymyciu silnika po zmianie z 10w40 na 5w30 i trochę strach na mnie padł. Teoretycznie u poprzedniego właściciela notował przeloty po 30.000 rocznie, u mnie będzie to miedzy 3 a 5 tys. rocznie więc trochę odpocznie. Edytowane 1 Maja 2017 przez jusef19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Jeśli pierwsze nalanie 5W30 nie rozszczelniło bardzo szczelnej jednostki HR16DE to następne zalanie nic nie popsuję a tylko wymyje Ja zmieniałem z 5W50 na 5W30 i silnik suchy jak pieprz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusef19 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 ok, dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino_pl Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Hello. Note 2011 89000tyś przebiegu , od nowości serwisowany w Polsce do dziś przez jednego właściciela. Silnik suchy. Jeżdził na Castrol Magnatec 10W40. Zmieniać na 5w30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Hello. Note 2011 89000tyś przebiegu , od nowości serwisowany w Polsce do dziś przez jednego właściciela. Silnik suchy. Jeżdził na Castrol Magnatec 10W40. Zmieniać na 5w30? Po co? Jeśli wszystko gania jak trzeba... Zmieniać olej i filtr co 10kkm lub jeśli nie przekroczysz raz na rok i cieszyć się z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Castroll Magnatec 10W40 silnik zewnatrz suchy no no a w środku zakitowany nie? ? Odkreć korek i zobacz klawiaturę widać cuś? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino_pl Opublikowano 28 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 A co ma być widać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Błyszczącą klawiaturę Jak jest tak to na cito płukanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Jak ktoś zmienia co 30 kkm to i Mobilem zalepi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Tak ale są oleje wybitne w odkładaniu depozytów a Castroll Magnatec właśnie do nich należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Używałeś Castrola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Też używam w Choince. Silnik czysty i pachnący Ale pewnie też mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Dokładnie tak. Castrol jest drogi, więc się go podrabia. Jeśli kupować olej to tylko u sprawdzonego sprzedawcy. Na obrazkach widać że pierwszy silnik umyty po remoncie Z resztą, do każdej teorii można dopasować obrazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Używałeś Castrola? Tak w Oplu Astrze klawiatura była brązowa, do czasu zmiany na M1 5W50 trzecia wymiana błysk Ale M1 jest silnie płuczaco-myjący . Żadne legendy Magnatec 10W40 szlamił szlami i będzie szlamić . Wszystkie służbowe samochodyna Castrolu klawiatury miały ciemno brązowe co omamy wzrokowe miałem Grzmocie idę teraz zrobię ci zdjęcie wnętrza mego silnika ............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Inna sprawa to też to, że Magnatec to jest chyba najtańszy produkt Castrola? Dokładnie!! Proszę Grzmocie gorące foty błyszczących części, mego 5 letniego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Służbowe powiadasz, więc wymiana raz na rok przy przebiegu 50 kkm Zaraz zrobię fotkę w moim wozidle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Co do wymian to jednostka ma bardzo czuła na przepracowanie oleju ,jaki by nie był ,od razu daje znać w postaci dźwięczenia szklanek ! Wtedy na Cito płukaneczka ,zlewanie 45min........... czyszczenie zmywaczem wszystkiego . Zalanie do stanu Max świeżutkiego oleju ,nasłuch klawiaturki po zapuszczeniu silnika i cichutko cyka uffff Tak już wysłuchałem z dźwięków klawiaturki, że olej w tym silniku czy to 5W50 Moblila czy 5W30 Elfa wytrzymuję 7000km Max !! Edek to nie jest dobry przykład, bo Twój samochód więcej czasu spędza na dbaniu o niego niż na jeżdżeniu. Panie ja w Weekendy trzepie po 200km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Zaszlamiony Castrolem Edge HDI po 8.5 kkm Zwróć uwagę że to diesel w którym zmieniam olej trzy rzay w roku. A wsadzić tam łapy by cyknąć focię... Do benzyny z małymi przebiegami to sobie można porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Zaszlamiony Castrolem Edge HDI po 8.5 kkm Zwróć uwagę że to diesel w którym zmieniam olej trzy rzay w roku. A wsadzić tam łapy by cyknąć focię... Do benzyny z małymi przebiegami to sobie można porównać. Ja osobiście stojąc przy tym silniku trzymał bym dwie!! nie jedną butlę L&M 500ml ,bo widzę depozyty zostawione po tym super oleju Klawiatura musi błyszczeć Szalonyś... Panie ja mam królewny dwie! to karoca w Weekendy nie stygnie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Edwardzie, zauważ że ja nie miałem tyle miejsca co Ty by zrobić fotkę i wcześniej dokładnie wszystko wytrzeć szmatką Druga sprawa, pokaż mi diesla z błyszczącą klawiaturą. Chyba jeszcze w fabryce SXR zalewam do Nyski i klawiatura nie błyszczy Trzecia sprawa, po co płukasz silnik przed wymianą oleju, skoro SXR ma właściwości myjąco-płucząco-liżące i takie tam inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 SXR zalewam do Nyski i klawiatura nie błyszczy Trzecia sprawa, po co płukasz silnik przed wymianą oleju, skoro SXR ma właściwości myjąco-płucząco-liżące i takie tam inne 1) Nie błyszczy klawiaturka bo przed wymianą nie wlewasz do starego oleju bulti 500ml L&M 2) Grzmocie czy Mobil1 5W50 czy 5W30 SXR nie ma takich właściwości myjąco-płuczących jak Butla 500ml L&M czy Fotre czy Tec 2000 Po zlaniu starego oleju i nalaniu świeżego dalej jak silnik był w depozytach tak dalej jest -mieszamy stary olej z nowym bez płukania i mycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Mnie już nie musisz do niczego przekonywać Eduardzie Jeżdżę już 23 lata i nigdy nie wydziwiałem z olejami czy płukankami. Nigdy też nie miałem problemu z silnikiem pod kątem jakiegoś szlamu. Jak będę chciał z silnika zrobić stolik do salonu, to wtedy zaleję mu płukankę a z zewnątrz umyję karcherem I jeszcze raz to napiszę, jak zmieniasz olej min co 10kkm, nie ważne czy Castrol czy wyCastrol, nie ma prawa się nic dziać. I olej, jak Strid pisał, nie z netu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.