Gość Makrofag Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Od samego początku kupuje ELF EVOLUTION 5W40 za 5l płacę około 90 PLN kupuję u znanych dostawców wychodzi około 40 PLN mniej jak w sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 A jakkie filtry stosujecie? Do 1.4 znalazłem póki co: Filtron, Bosch, VicJapan. Czy warto dopłacić do VicJapan i czy można jakoś poznać czy to nie podróbka? Mam zamiar wlać Castrol 5/30 LL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Nie wiem co to za marka, kup najtańszy renomowanej firmy ze znanego źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Kupiłem 4 litry Castrola i filtr. W serwisie (nieautoryzowany) oddali mi kluczyki, skasowali za robociznę i mówią, że gotowe. Pytam się gdzie resztka oleju. Kierownik najpierw pyta czy muszę dolewki robić, potem że mechanicy wlali wszystko i pokazuje pusty baniak. Instrukcja podaje max 3,4 przy wymianie. Na bagnecie mam max. Czy to możliwe, żeby weszło równo 4 litry? Pytanie ważne dla mniej. Czy ktoś z Was sprawdzał kiedyś ile oleju to zakres między min i max na bagnecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Nie wiem jak jest w 1.4 ale mi do 1.6 wchodzi trochę ponad 4.5 litra a wskażnik na bagnecie na połowie między MIN a MAX. Więc do 1.4 na pewno wejdą te 4 litry. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/54011-ilosc-oleju-i-filtr-ppylkowy-note-14-przeglad/ Poczytaj ten temat. Jednak wchodzi 3.5 litra nie więcej. Masz z tym olejem jak ja ze stacją paliw Shell . Tankowałem będąc u rodziny w kraju i przed miałem rezerwę a nie kreski, więc ponad 5l w baku. A mimo to na bak 46l weszło mi ponad 50 litrów paliwa !!!! Na pustym bym tyle nie wcisnął . Kierownik stacji twierdził że do przewodów poszło te 4 litry i musiałem się skulać na pustym baku !!!. W Polsce wszystko możliwe więc się nie dziwiłem za bardzo Edytowane 30 Kwietnia 2018 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Strach teraz jechać gdziekolwiek, żeby cokolwiek naprawiać przy samochodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Strach teraz jechać gdziekolwiek, żeby cokolwiek naprawiać przy samochodzie... No niestety.....ja nie umiem się w Polsce przyzwyczaić że jak oddaję samochód do mechanika lub ASO to go nie widzę !!. Pozagradzali się ściankami, regalami i kit wie co robią !!. Tutaj jedynie w ASO nie możesz być przy samochodzie ale widzisz go przez ogromną szybę. W razie co możesz interweniować. U mechanika mogę być przy nim byle nie przeszkadzać. W kraju dają fakturę do podpisania a jak chcesz zobaczyć czy faktycznie to zrobili to strasznie oburzeni że im nie wierzę . Polskie ASO oszukało mnie dwa razy....pierwszy raz po zakupie mieli wymienić napinacz paska wielorowkowego bo śruba objechana. Zapłaciłem 350 zł za napinacz i robociznę a teraz przy wymianie paska mechanik mówi że śruba objechana. NIC NIE WYMIENILI tylko pasek naciągnęli i tyle !!! Drugi raz z nabiciem klimy. Niby nabili i zabuliłem ponad 200 zł. Po 3 miesiącach klima pusta. Potem sprawdzanie szczelności i ponowne nabijanie. Oczywiście klima sprawna !! Ale ASO swoje zarobiło. W GB nigdy nie miałem żadnych problemów z mechanikami lub ASO. Przeciwnie chwalę sobie .w Edytowane 30 Kwietnia 2018 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Nie wiem jak jest w 1.4 ale mi do 1.6 wchodzi trochę ponad 4.5 litra a wskażnik na bagnecie na połowie między MIN a MAX. Więc do 1.4 na pewno wejdą te 4 litry. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/54011-ilosc-oleju-i-filtr-ppylkowy-note-14-przeglad/ Poczytaj ten temat. Jednak wchodzi 3.5 litra nie więcej. Masz z tym olejem jak ja ze stacją paliw Shell . Tankowałem będąc u rodziny w kraju i przed miałem rezerwę a nie kreski, więc ponad 5l w baku. A mimo to na bak 46l weszło mi ponad 50 litrów paliwa !!!! Na pustym bym tyle nie wcisnął . Kierownik stacji twierdził że do przewodów poszło te 4 litry i musiałem się skulać na pustym baku !!!. W Polsce wszystko możliwe więc się nie dziwiłem za bardzo Hmmm, nigdy nie wlałem do 1.6 więcej niż 4l. W fabryce leją chyba a 4,6. W praktyce czasem dostanę resztę z 4l, czasem nie. Oczywiście wymiana z filtrem...no i weź tu żyj. Ostatnio resztki nie dostałem, zalane było równo pomiędzy min-max. BTW Zakres na bagnecie podobno obejmuje objętość litra oleju. Edytowane 30 Kwietnia 2018 przez NazgulXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Mi tak się waha od 4.2 do 4.5 co wymiana. Też filtr nowy. Stan między Mini a Max. Od wymiany do wymiany bez dolewek. Edytowane 30 Kwietnia 2018 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Kiedyś chyba nawet dałem 4+1L baniaczki i mi oddali ten mały...nic nie podważam, po prostu ogarnia mnie zdziwienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Jednak u mnie jest OK. Screen z serwisowki do silnika 1,6 http://prntscr.com/jc517r Oczywiście leciutka różnica może być bo coś zawsze oliwy zostanie. Więc mniej jak 4l to trochę za mało. Edytowane 30 Kwietnia 2018 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 W dniu 30.04.2018 o 10:49, mati_wlkp napisał: Kupiłem 4 litry Castrola i filtr. W serwisie (nieautoryzowany) oddali mi kluczyki, skasowali za robociznę i mówią, że gotowe. Pytam się gdzie resztka oleju. Kierownik najpierw pyta czy muszę dolewki robić, potem że mechanicy wlali wszystko i pokazuje pusty baniak. Instrukcja podaje max 3,4 przy wymianie. Na bagnecie mam max. Czy to możliwe, żeby weszło równo 4 litry? Pytanie ważne dla mniej. Czy ktoś z Was sprawdzał kiedyś ile oleju to zakres między min i max na bagnecie? Między MIN i MAX na bagnecie jest mniej więcej 1l. Zawsze jadę z 4l baniakiem, leją na MAX i zawsze trochę zostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Dzięki. Właśnie byłem ciekawy ile jest między min i max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 5 godzin temu, ranger napisał: Między MIN i MAX na bagnecie jest mniej więcej 1l. Zawsze jadę z 4l baniakiem, leją na MAX i zawsze trochę zostaje. Około 1l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Trochę mniej niż 1l ale faktycznie coś koło tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Obudźmy tygrysy na forum ! Pytanie, dlaczego zamiast 5w30 albo 5w40 miałbym nie używać 0w30, 0w40 ? Padały na forum opinie że olej z zerem na początku (cytuję z pamięci) "zabija napinacz łańcucha". Czy to 0w czy 5w, i tak na zimno jest to gorsza pompowalność niż w temperaturze pracy silnika, dlaczego zatem miałbym mu nie ułatwić startu stosując 0w zamiast 5w ? Dlaczego miałoby to szkodzić łańcuchowi ? Więcej konkretów które mnie skłoniły do napisania posta: Jakiś tam olej 5W30: Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C 11.93 Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C 71.69 (Średnia) Lepkość robocza oleju podczas normalnej pracy rozgrzanego silnika to 11.93. To jest lepkość docelowa którą olej osiąga po rozgrzaniu. Każda znacznie większa lepkość jest nieoptymalna aż w końcu zabójcza, gdyby silnik miał w temperaturze roboczej pracować np na lepkości tego oleju którą ma przy 40C - 71.69 (przy temperaturach pokojowych czy ujemnych oczywiście ta lepkość jest o wiele jeszcze większa). Teraz zobaczmy na olej 0W30: Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C 9.83 Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C 52.38 Co uległo zmianie ? Robocza lepkość w 100C minimalnie spadła, dokładnie o 17.6%. To relatywnie. Bezwględnie różnica 2.1 cSt jest pomijalna (tak myślę). Wdg klasyfikacji SAE to wciąż olej 30. Za to lepkość w 40C spadła o 27%. Lepkość oleju wraz z temperaturą nie zmienia się liniowo, plus ponieważ 0W30 ma wyższy wskaźnik lepkości (173) niż 5w30 (163) a temperatura płynięcia również jest oczywiście niższa -54C vs -48C więc w temperaturze 0C różnica w lepkości między nimi będzie większa, rzędu 37% (w -10C około 41%). Podsumowując, skoro ogromna większość zużycia silnika ma miejsce podczas startu i rozruchu motoru, czemu nie stosować 0w ? I skąd się biorą głosy o szkodliwym wpływie takich olei na łańcuch ? Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez NazgulXL literówki, poprawki merytoryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Jak myślicie. Czy jazda przez około 1500km z poziomem oleju idealnie na minimum mogła zaszkodzić? Silnik 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 NIE.......Różnica musiała by być większa. Od minimum odejmij 1cm. To jest tak zwany "zapas" ;).......Jak by był stan ponad 1 cm od minimum to wtedy było by niższe ciśnienie smarowania. Odcierpiał by nie smarowany łańcuch. Silnik nie powinien. Jeszcze jedna kwestia, to stan silnika. Jak ma "nalatane" kilometrów to już na MINIMUM było by za słabe ciśnienie i mogły się szybciej ścierać górne podzespoły silnika i łańcuch. Wszystko zależy od kondycji silnika. Jak ma nie więcej jak 150-160 tyś ale pewne to nic nie powinno się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.