Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Note?


Gość brajtus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W DG kupuję w hurtowni ten 5W30 bez problemu,w zeszłym roku płaciłem 85 zeta za 4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać jaki wybrałeś? Zbliża mi się 2-gi przegląd i zastanawiam się nad Shell lub Elf, chyba że Millers warty jest swojej ceny.

 

w bardzo dobrych cenach masz produkty Ravenola (made in Germany), aktywni w sporcie

 

sprzedają przez oficjalny sklep, a lekkobieżny 5W30 do Nissana kosztuje nieco ponad 90zł za 5 litrów

 

jest to HC o bardzo dobrych parametrach (m.in TBN 10 i temp krzepnięcia nieco ponad -40'C)

 

nie , nie współpracuję z tą firmą, ale mają fajne oleje w bardzo dobrych cenach i nie ma mowy o podróbce

 

http://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe/171-ravenol-5w-30-fo-.html

https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwww.ravenol.pl%2Fkarty%2Fravenol_5w-30_fo__.pdf

http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnikowe/171-ravenol-5w-30-fo-.html

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger, helix ultra 5w30 jest dostępny i to łatwo,a to jest olej rekomendowany do Pb.Jet np. w sieci selgros na stacjach shell ,o różnego rodzaju sklepach i hurtowniach nie wspominając.

Oczywiście każdy markowy olej spełni swe zadanie,nawet jak będzie to 10w40 czy 5 w 40.Te silniki to nie są jakieś wysoko skomplikowane ustrojstwa wymagające super extra smarowideł.

P.s.Jak tam nowa praca i co tak daleko stawiasz autko :devil: . Na przeciwko w realu jest wyprzedaż H4 OSRAM ORGINAL w cenie 6 zł szt. :thumbsup:

Były jeszcze po 7 zeta +30% i po 8 zeta longlife

 

Powiem szczerze, nigdzie nie widziałem Ultry (bez extra) 5W30. Ale może coś się zmieniło od zeszłego roku. Popatrzę jeszcze :).

 

Stawiam dalej, bo na parkingu przed moim centrum, ciągle komus coś obijają lub obcierają. Tam gdzie stawiam jest ok :);). A praca jest ok - jak na razie przynajmniej :D.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Shell http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/find-right-car-oils/helix-ultra/ultra-extra.html jest napisane, że "Olej Shell Helix Ultra Extra został opracowany specjalnie dla silników benzynowych" (taki sam wpis jest przy Helix Ultra).

 

Ultra Extra sugeruje ich narzędzie "dobierz olej" http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/note_1_6i_e11_hr16de_81kw_006306

 

@ranger - czyli zrezygnowałeś z Millers-a?

Edytowane przez pejta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zalewłaem Millersa. Ale niektórzy koledzy z innych kącików zgłaszali zwiększone zużycie w przypadku zalania silnika właśnie Millersem. Dlatego jestem trochę sceptyczny - zwłaszcza, że dostępność tego rodzaju produktów jest różna.

 

Faktycznie w przypadku Ultra Extra, coś się pozmieniało u Shella. Nie wiem czemu, do silników 1.4 upracie Shell zaleca 5w30 ultra (bez extra) a do 1.6 już spokojnie zaleca 5w30 ultra extra.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paba , jest ULTRA

http://www.shell-dystrybutor.pl/katalog-produktow/oleje-do-silnikow-samochodowych/helix-ultra-5w-30/

Ranger ultra jest o ok.15% tańszy od ultra extra ,,może dla tego do 1.4 jest wystarczający. Do diesla mam wlane ultra AV-L lub AR--L norma renault 720(nie wiem po kiego skoro nie mam dpf) Taki wlewają w Polmotorze.Wcześniej był pod VW/SKODA /AUDI teraz jest też Renault/NISSAN

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj kupiłem Shell Ultra Extra 5W30. Teraz ten olej jest sprzedawany jako C2/C3. Do 1.4 Pb to chyba bezpieczny wybór. Postanowiłem pozostać przy Shell.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas taki leje,Ultra Extra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sumie to jak dobrze poczytać o Shell Ultra Extra 5W30 to wychodz na to, że to bardzo dobry olej do Note. Norma C3 pod którą jest obecnie sprzedawany nie jest już normą tylko do diesel`i (ze względu na DPF) ale także do benzyn z racji trójdrożnych katalizatorów. Note posiada trójdrożny katalizator. Wspomniana norma C3 nie jest najbardziej "ekologiczna". Dominującym  jej składnikiem jest ochrona silnika w przewciwieństwie do C1 i C2 - energooszczędnych olejów lekkiego biegu. Daje to nadzieję na lepszą ochronę min. łańcucha rozrządu. W sumie wychodzi na to, że ultra extra to ultra wykonana w technologii niskopopiołowej. Dla Note z Euro 4 i Euro 5 może to znacząco wpływać na żywotność katalizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podczas I i II przeglądu do Note 1.6 wlano olej mineralny 10W40. Czy w III przeglądzie warto wymienić na syntetyk 5W30, czy już zostawić jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto - po pierwsze  jednostki napędowe w note przystosowane są do pracy na oleju w pełni syntetycznym, po drugie -  5W30 (ewentualnie 5W40) to parametry lepkościowe zgodne z zaleceniami producenta auta. Nie bardzo mi się chce wierzyć,że na przeglądach zalewano olej mineralny. Może to semisyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto,olej mineralny spala się zostawiając tłusty gruby nagar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Bydgoszczy (konkretnie Osielsko k/Bydgoszczy) leją Texaco 10W40 i jest to olej mineralny. Podczas I przeglądu uległem im i kupiłem taki jaki sobie życzą. Chodziło o kasę bo u nich cena była wtedy 50 zł za litr, a ja kupiłem 5l za niecałe chyba 100 zł. Na II przegląd kupiłem już olej zgodny z zaleceniami Nissan czyli 5W30 (konkretnie Valvoline SynPower FE 5W30). Nic to nie dało, wlali swój a z mojego odlali sobie około 4 litry. Oczywiście od razu powiedziałem to facetowi, który za ten przekręt był odpowiedzialny ale zrobiło mi się go trochę żal i nie zrobiłem afery (szczerze mówiąc trochę żałuję). Następny Nissan na pewno nie będzie kupiony u tego dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj 5L wystarczy 4L na wymianę,jeszcze zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Na II przegląd kupiłem już olej zgodny z zaleceniami Nissan czyli 5W30 (konkretnie Valvoline SynPower FE 5W30). Nic to nie dało, wlali swój a z mojego odlali sobie około 4 litry. Oczywiście od razu powiedziałem to facetowi, który za ten przekręt był odpowiedzialny ale zrobiło mi się go trochę żal i nie zrobiłem afery (szczerze mówiąc trochę żałuję). Następny Nissan na pewno nie będzie kupiony u tego dealera.

 

A jak do tego doszedłeś ? Przyznali się ? Masakra....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak do tego doszedłeś ? Przyznali się ? Masakra....

Generalnie, żeby się nie rozpisywać, tak - gość z obsługi serwisu się przyznał (nie miał wyjścia bo widziałem wszystko na własne oczy). Jak napisałem wcześniej zrobiło mi sie go trochę żal i dlatego nie robiłem afery. Chociaż po krótkim namyśle (wtedy byłem totalnie zbulwersowany i nie dokońca myślałem) żałuję bo zgonił wszystko na mechanika. Nie lubię ludzi którzy swoje winy zwalają na innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radzę omijać ten serwis z daleka - jeśli robią takie wałki na oleju, to nie wiadomo co jeszcze potrafią. A olej zmień przy pierwszej  okazji na właściwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Makrofag

Od roku (1 przegląd) jeżdżę na ELF EXCELLIUM LDX?NF 5W40 nie potrafię stwierdzić czy sprawuje się lepiej/gorzej od oleju zalanego w fabryce- chociaż zaczął mi ciec spod głowicy- uszczelniono na gwarancji

Dzisiaj zakupiłem ELF EVOLUTION 900NF 5W40 (następca) cena 91,50 za 5l zaleję go na 2 przeglądzie

Na 1 przeglądzie dałem 5 litrów oddano mi trochę coś koło 0,5 litra może ciut więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na 1 przeglądzie dałem 5 litrów oddano mi trochę coś koło 0,5 litra może ciut więcej

Co się dziwisz, przerwa obiadowa akurat była, chłopaki sobie frytki zrobili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1 przeglądzie dałem 5 litrów oddano mi trochę coś koło 0,5 litra może ciut więcej

 

Tyle powinni Ci oddać jak byś dał 4 litrowe opakowanie, bo zalanie serwisowe w 1.4 to około 3.5-3.6 litra. Jak oglądałem oleje Elf to raczej były w 4 litrowych opakowaniach. Jesteś pewny, że to była "piątka" ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku (1 przegląd) jeżdżę na ELF EXCELLIUM LDX?NF 5W40 nie potrafię stwierdzić czy sprawuje się lepiej/gorzej od oleju zalanego w fabryce- chociaż zaczął mi ciec spod głowicy- uszczelniono na gwarancji

Dzisiaj zakupiłem ELF EVOLUTION 900NF 5W40 (następca) cena 91,50 za 5l zaleję go na 2 przeglądzie

Na 1 przeglądzie dałem 5 litrów oddano mi trochę coś koło 0,5 litra może ciut więcej

Zaczął ciec spod głowicy,czy spod pokrywy zaworów ? Bo aż się boję jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął ciec spod głowicy,czy spod pokrywy zaworów ? Bo aż się boję jeździć.

to raczej nie wina oleju  :rolleyes2:

stawiam na pocenie się lub wyciek spod pokrywy - to zdarza się o wiele częściej od czasu kiedy pokrywy uszczelnia się jakimiś silikonami zamiast porządną uszczelką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...