Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie X-trail silnik 2.2 dCI 136 KM


vazaha
 Share

Recommended Posts

Jak juz mowimy o spalaniu niech mi ktos powie ile spala X-Trail bo ja sie z glowe lapie po

poprzednim VW 1.9 TDI. :/

Pale ok. 10 l. w cyklu mieszanym, na szosie prawie to samo a w miescie nawet 12 l/ 100 km

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Chaos-Mage

Dziwna sprawa z tym spalaniem... U mnie przeważnie średnie (miasto+trasa) wychodzi 8,5 l/100km w zależności od dynamiki jazdy czasami jest to więcej lub mniej ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest DziadekX

Moje pierwsze spalanie po zakupie 10L w mieszanej,cały czas 2WD może z raz Lock zapiełem na śniegu pod góre żeby poszaleć.

Ciekawe jak będzie tym razem z godzine w terenie go po męczyłem reszta mieszana jazda tylko że tu u mnie górzysty teren.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest blademkw

witam, nie wiem jakie macie roczniki ale ostatnio czytalem na forum www.nissanforums.com na temat problemow z silnikami 2.2 dci z rocznika 2006, dotyczylo to duzego spalania (wiekszego niz podawano w ofercie) i szarpania silnikiem miedzy 2200 a 2500 obrotow, ktore to wystepowalo sporadycznie podczas jazdy na 5/6 biegu, niektore x-trail z tym silinkiem mialy wymiane oprogramowania lub modulu co eliminowalo szarpanie i poprawialo spalanie, dodatkowo goscie dostawali wydluzenie gwarancji i czeki na 100 lub 200 futow rekompensaty. moze to jest przyczyna duzego spalania. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jesli o mnie chodzi to Grudzien 2006.

Ale poprawiam sie, po prawie roku i przejechaniu niespelna 20000 km spalanie unormowalo sie w cyklu mieszanym na 8.5 l / 100 km, wic nie jest zle.Pisze to gwoli informacji dla innych uzytkownikow dCi

SZerokiej i odsniezonej drogi

vazaha

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Guest skibip

Czy może ktoś podzielić się spalaniem 2.0 dCi w automacie ??? Mój mnie trochę szokuje, średnie spalanie nie schodzi poniżej 9,8

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Sek@l

Witam !!

Ja również się przyłączam do stwierdzenia ze X na dziwne wysokie spalanie. Mi również spala w granicach 10 l na 100 km. Prawdopodobna diagnoza tak dużego spalania to walnięty któryś wtryskiwacz ale nie jestem pewien.

Link to comment
Share on other sites

10L w SUV-ie to dużo?? :D Nie rozśmieszajcie mnie to normalne spalanie Samochód wysoki, ciężki to normalne. Żona w X3 2,0D Manual 150HP w mieście 10-11L na trasie 8-8,5L Cudów nie ma musi tyle spalić.

Jeszcze jeden przykład CRV 2,2 ictdi delikatna jazda w mieście 9-9,5L ale bardzo delikatnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sek@l

malin_f1, Być może masz racje mój X ma w dowodzie 1700 kg z groszami a to nie mało. Spotkałem się jednak z opiniami, że X powinien palić 7-8 na 100 km Heh może ktoś naczytał sie ulotek a tankuje i nie patrzy na spalanie i ilość przejechanych km. W sumie malin_f1, pocieszyłeś mnie trochę :)

Link to comment
Share on other sites

bzdury ludzie gadają albo podają spalanie z kompa pokładowego a spalanie liczy się pod dystrybutorem :)

Link to comment
Share on other sites

Guest lusowiak
bzdury ludzie gadają albo podają spalanie z kompa pokładowego a spalanie liczy się pod dystrybutorem :)

Mam X- trail 2005 r z silnikiem 2,2 Olej Spalanie:

trasa 7,5 l/100km

miasto 9,1 l/100km

mieszane 8,6 l/100 km

Sprawdziłem to dokładnie . Pozdrawiam użytkowników

Link to comment
Share on other sites

przy bardzo delikatnej jeździe (czyt. kapelusz) jeżdżąc dynamicznie w mieście 11L jak nie wierzysz to wpadaj potestujemy

Link to comment
Share on other sites

mam od niedawna x-traila rocznik 2004 2,2 dci.. dopiero "badam" spalanie.. ale mam już pierwsze spostrzeżenia.. zatankowałem na full przy ok. 20 km przejechanych na rezerwie - weszło 47 litrów.. po 100 km (trasa bez klimy) zatankowałem znowu.. weszło 6,5-6,7 l.- no to myślę nieźle.. :) następnego dnia miałem 500 km wypad i tu mogłem już zaobserwować spalanie na dłuższym odcinku.. coś czuję że za chwilę zacznie palić się rezerwa- może jeszcze z 20-50 km- czyli wychodzi iż 550 km na 47 litrach- tym razem nie będzie to tak wesoło - wychodzi niewiele mniej niż 10l/100km (tym razem klima działała prawie non stop)

dalsze spostrzeżenia podeślę za kilka tankowań

a-ha i mam pytanie.. ile faktycznie wchodzi do baczka.. i przy jakim stanie zapala się rezerwa?? przetestował bym do końca (tak to robiłem wcześniej w benzynie) ale tutaj podobno lepiej nie narażać się na zapowietrzenie wtrysków..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

DCI 2,2 DPF XI 2006

spalanie od 6,9 do 10,5l/100km

w zależności od jazdy, przyspieszeń, obciążenia, tereny, campingu.

To tak pokrótce.

Link to comment
Share on other sites

x z 2004 2.2 136 - mój pierwszy tysiąc km (na liczniku 70 000km) wyszło przy cyklu pół na pół Kraków/(pseudo) autostrada ;) 4 osoby + klima i wyszło 7.5 l/100km

kolejny tysiąc i średnia spadła do 7.15/100

z tym, że leję BP Ultimate Diesel

auto po wymianie wszystkich płynów ustrojowych i filtrów

raczej płynna jazda poza miastem do 130 km/h, Kraków oczywiście jako Stołeczne Królewskie Miasto Korków ze średnią 13 km/h :one:

 

ciekawy jest wątek rezerwy bo zalałem pod korek i jechałem do lampki, po czym jeszcze jakieś 60 km i znów pod korek a tutaj patrzę na liczniku 48,5 l - więc wychodzi, że zbiornik ma 60 l ale rezerwa jest ustawiona na 15 litrów... czyżby japońska przezorność?? ale raczej nikt rozsądny kaszlakiem nie jeździ do dna bo szkoda silnik zasyfiać szlamem z dna albo zassać powietrze do układu paliwowego

 

jak masz takie autko, to musisz mieć kasę na jego mądrą eksploatację

 

pozdrawiam z huty

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uzupełnienie wypowiedzi o DPF

Zauważyłem bardzo ważną zależność pomiędzy filtrem DPF w ... termostatem.

Niedogrzany silnik to bardzo częsty zapalenie lampki filtra. W dni ciepłe jest prawie niezauważalne /sprawność termostatu/ - więc jeśli często zapala Wam się lampka DPF to proponuję spr. termostat czy się nie zawiesił / w pozycji otwarte /.

Spalanie w filtrze DPF odbywa się jak wszyscy wiedzą przy podniesionej temperaturze spalin ok 500-600 st. Uzyskuje się to poprzez specjalną technikę podawania paliwa, lecz komputer uruchomi tą procedurę po osiągnięciu właściwej temperatury silnika - i tak wracamy do nieszczęsnego termostatu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Uzupełnienie wypowiedzi o DPF

Zauważyłem bardzo ważną zależność pomiędzy filtrem DPF w ... termostatem.

Niedogrzany silnik to bardzo częsty zapalenie lampki filtra. W dni ciepłe jest prawie niezauważalne /sprawność termostatu/ - więc jeśli często zapala Wam się lampka DPF to proponuję spr. termostat czy się nie zawiesił / w pozycji otwarte /.

Spalanie w filtrze DPF odbywa się jak wszyscy wiedzą przy podniesionej temperaturze spalin ok 500-600 st. Uzyskuje się to poprzez specjalną technikę podawania paliwa, lecz komputer uruchomi tą procedurę po osiągnięciu właściwej temperatury silnika - i tak wracamy do nieszczęsnego termostatu.

 

Nastepne uzupelnienie PDF

PKKK ma racje tylko zapomnial dodac ze aby sadze sie z filtra czastek stalych wypalily producent zaleca minimum 15 min jazde z szybkoscia od 80 km/godz.

W przeciwnym razie , zwlaszcza jak sie jezdzi duzo po miescie z malymi obciazeniami lampka ma prawo sie zapalac sygnalizujac ze..... trzeba te sadze wypalic.

szerokosci

Link to comment
Share on other sites

Monte Christo - wyczytałem, że wkręcasz się na 3,5 - 4 tys obrotów. Nie wiem czy masz diesela, ale to jest może przyczyną takiego spalania. Ja osobiście śmigam delikatnie i nie przekraczam 3 tys.

Za krótko mam auto, aby ocenić ile pali. Zalałem do pełna - więc niedługo będę wiedział co i jak.

 

 

Mam przy okazji pytanie (może juz to było - to wybaczcie) - gdzie jest ta kontrolka DPF. Mam x-trail z 2003 (114kM) i nie wiem, czy mam tę kontrolkę czy nie. Ta kontrolka jest koło zegarów?

 

i z innej beczki - jest u mnie pod kierownicą po lewej stronie przy przełączniku świecenia świateł w zależności od obciążenia samochodu - taka zielona dioda. Nie wiem co to jest i póki co nie zauwazyłem, aby się paliła.

Poradzicie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Monte Christo - wyczytałem, że wkręcasz się na 3,5 - 4 tys obrotów. Nie wiem czy masz diesela, ale to jest może przyczyną takiego spalania. Ja osobiście śmigam delikatnie i nie przekraczam 3 tys.

Za krótko mam auto, aby ocenić ile pali. Zalałem do pełna - więc niedługo będę wiedział co i jak.

 

 

Mam przy okazji pytanie (może juz to było - to wybaczcie) - gdzie jest ta kontrolka DPF. Mam x-trail z 2003 (114kM) i nie wiem, czy mam tę kontrolkę czy nie. Ta kontrolka jest koło zegarów?

 

i z innej beczki - jest u mnie pod kierownicą po lewej stronie przy przełączniku świecenia świateł w zależności od obciążenia samochodu - taka zielona dioda. Nie wiem co to jest i póki co nie zauwazyłem, aby się paliła.

Poradzicie.

Pozdrawiam

 

Kontrolka jest w zegarach, pali sie na zolto jesli ostrzega i chyba na czerwono jesli jest zle ale tego nie mialem okazji sprawdzic.

Nie bardzo wiem czy w rocznikach starszych juz byl filtr DPF

Link to comment
Share on other sites

2,2 DCI 2006 :) kurcze moze to przyzwyczajenie z benzyny :(

Jak najlepiej zmieniac biegi w jakim przedziale zeby spalanie zminimalizowac ?

 

Też mnie ciekawi ten temat.

Ale powiem tak: jak ruszam to np. z 1 na 2 zmieniam już przy 1,5tys. Potem z 2 na 3 gdzieś przy 2tys. Potem gdzieś w okolicach 2,5-2,7 itd. Generalnie im niższy bieg tym mniej się wkręcam. Ruszanie przy takich przełożeniach nie jest zbyt zrywne, ale powinno być ekonomiczne. Jadąc szybciej staram się oscylować w okolicach 2tys. obrótów co przy 6 biegu daje mi prędkość 100km/h a to mi styka do normalnej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Mam od 1,5 roku x-traila z 2004r. jak go kupowałem miał 130 000 km. Zrobiłem nim już 40 000 km w różnych warunkach, miasto, teren,autostrada, góry, camping 7m, jazda z boxem i rowerami na klapie itd.

Codziennie auta raczej nie oszczędzam, i jeżdżę raczej szybko i dynamicznie a i cały czas na "auto 4x4" no i klima.

Odnośnie spalania - nie mogę powiedzieć, że jest paliwożerny :D średnie spalanie 7,5-8,5 l/100. Dla przykładu ostatnia weekendowa trasa - 5 dorosłych osób, box na dachu, 3 rowery na tylnej klapie, napęd auto 4x4, klima, trasa mieszana, miasto, autostrada 140-160, lasy, 100 km zabawy w lesie (bez obciążenia ;) w 2 osoby) wynik na zbiorniku 654 km - ostatnie 20 km na rezerwie.

 

Jedna uwaga którą zauważyłem, należy dbać o filtr powietrza! miałem okres, gdzie spalanie było wyższe. Problem znikł jak kupiłem filtr tuningowy, który można czyścić bez jego wymiany. Czyszczę co jakieś 3000-5000 (2 -3 razy czyszczenie filtra pomiędzy zmianami oleju)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...