vazaha Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Jak juz mowimy o spalaniu niech mi ktos powie ile spala X-Trail bo ja sie z glowe lapie po poprzednim VW 1.9 TDI. :/ Pale ok. 10 l. w cyklu mieszanym, na szosie prawie to samo a w miescie nawet 12 l/ 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chaos-Mage Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Dziwna sprawa z tym spalaniem... U mnie przeważnie średnie (miasto+trasa) wychodzi 8,5 l/100km w zależności od dynamiki jazdy czasami jest to więcej lub mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DziadekX Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Moje pierwsze spalanie po zakupie 10L w mieszanej,cały czas 2WD może z raz Lock zapiełem na śniegu pod góre żeby poszaleć. Ciekawe jak będzie tym razem z godzine w terenie go po męczyłem reszta mieszana jazda tylko że tu u mnie górzysty teren. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blademkw Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 witam, nie wiem jakie macie roczniki ale ostatnio czytalem na forum www.nissanforums.com na temat problemow z silnikami 2.2 dci z rocznika 2006, dotyczylo to duzego spalania (wiekszego niz podawano w ofercie) i szarpania silnikiem miedzy 2200 a 2500 obrotow, ktore to wystepowalo sporadycznie podczas jazdy na 5/6 biegu, niektore x-trail z tym silinkiem mialy wymiane oprogramowania lub modulu co eliminowalo szarpanie i poprawialo spalanie, dodatkowo goscie dostawali wydluzenie gwarancji i czeki na 100 lub 200 futow rekompensaty. moze to jest przyczyna duzego spalania. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Jesli o mnie chodzi to Grudzien 2006. Ale poprawiam sie, po prawie roku i przejechaniu niespelna 20000 km spalanie unormowalo sie w cyklu mieszanym na 8.5 l / 100 km, wic nie jest zle.Pisze to gwoli informacji dla innych uzytkownikow dCi SZerokiej i odsniezonej drogi vazaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DziadekX Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Witam! Po dotarciu sie z autem spala maksymalnie osiem przy załączonym trybie auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skibip Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Czy może ktoś podzielić się spalaniem 2.0 dCi w automacie ??? Mój mnie trochę szokuje, średnie spalanie nie schodzi poniżej 9,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sek@l Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Witam !! Ja również się przyłączam do stwierdzenia ze X na dziwne wysokie spalanie. Mi również spala w granicach 10 l na 100 km. Prawdopodobna diagnoza tak dużego spalania to walnięty któryś wtryskiwacz ale nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 10L w SUV-ie to dużo?? Nie rozśmieszajcie mnie to normalne spalanie Samochód wysoki, ciężki to normalne. Żona w X3 2,0D Manual 150HP w mieście 10-11L na trasie 8-8,5L Cudów nie ma musi tyle spalić. Jeszcze jeden przykład CRV 2,2 ictdi delikatna jazda w mieście 9-9,5L ale bardzo delikatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sek@l Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 malin_f1, Być może masz racje mój X ma w dowodzie 1700 kg z groszami a to nie mało. Spotkałem się jednak z opiniami, że X powinien palić 7-8 na 100 km Heh może ktoś naczytał sie ulotek a tankuje i nie patrzy na spalanie i ilość przejechanych km. W sumie malin_f1, pocieszyłeś mnie trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 bzdury ludzie gadają albo podają spalanie z kompa pokładowego a spalanie liczy się pod dystrybutorem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lusowiak Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 bzdury ludzie gadają albo podają spalanie z kompa pokładowego a spalanie liczy się pod dystrybutorem Mam X- trail 2005 r z silnikiem 2,2 Olej Spalanie: trasa 7,5 l/100km miasto 9,1 l/100km mieszane 8,6 l/100 km Sprawdziłem to dokładnie . Pozdrawiam użytkowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 przy bardzo delikatnej jeździe (czyt. kapelusz) jeżdżąc dynamicznie w mieście 11L jak nie wierzysz to wpadaj potestujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skibip Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Moje spalanie spada... przejechałem 26.000 km i z 9.8 zeszło do 8.9 oczywiście średnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcych Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 mam od niedawna x-traila rocznik 2004 2,2 dci.. dopiero "badam" spalanie.. ale mam już pierwsze spostrzeżenia.. zatankowałem na full przy ok. 20 km przejechanych na rezerwie - weszło 47 litrów.. po 100 km (trasa bez klimy) zatankowałem znowu.. weszło 6,5-6,7 l.- no to myślę nieźle.. następnego dnia miałem 500 km wypad i tu mogłem już zaobserwować spalanie na dłuższym odcinku.. coś czuję że za chwilę zacznie palić się rezerwa- może jeszcze z 20-50 km- czyli wychodzi iż 550 km na 47 litrach- tym razem nie będzie to tak wesoło - wychodzi niewiele mniej niż 10l/100km (tym razem klima działała prawie non stop) dalsze spostrzeżenia podeślę za kilka tankowań a-ha i mam pytanie.. ile faktycznie wchodzi do baczka.. i przy jakim stanie zapala się rezerwa?? przetestował bym do końca (tak to robiłem wcześniej w benzynie) ale tutaj podobno lepiej nie narażać się na zapowietrzenie wtrysków.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pkkk Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 DCI 2,2 DPF XI 2006 spalanie od 6,9 do 10,5l/100km w zależności od jazdy, przyspieszeń, obciążenia, tereny, campingu. To tak pokrótce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aktena777 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 x z 2004 2.2 136 - mój pierwszy tysiąc km (na liczniku 70 000km) wyszło przy cyklu pół na pół Kraków/(pseudo) autostrada 4 osoby + klima i wyszło 7.5 l/100km kolejny tysiąc i średnia spadła do 7.15/100 z tym, że leję BP Ultimate Diesel auto po wymianie wszystkich płynów ustrojowych i filtrów raczej płynna jazda poza miastem do 130 km/h, Kraków oczywiście jako Stołeczne Królewskie Miasto Korków ze średnią 13 km/h :one: ciekawy jest wątek rezerwy bo zalałem pod korek i jechałem do lampki, po czym jeszcze jakieś 60 km i znów pod korek a tutaj patrzę na liczniku 48,5 l - więc wychodzi, że zbiornik ma 60 l ale rezerwa jest ustawiona na 15 litrów... czyżby japońska przezorność?? ale raczej nikt rozsądny kaszlakiem nie jeździ do dna bo szkoda silnik zasyfiać szlamem z dna albo zassać powietrze do układu paliwowego jak masz takie autko, to musisz mieć kasę na jego mądrą eksploatację pozdrawiam z huty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pkkk Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Uzupełnienie wypowiedzi o DPF Zauważyłem bardzo ważną zależność pomiędzy filtrem DPF w ... termostatem. Niedogrzany silnik to bardzo częsty zapalenie lampki filtra. W dni ciepłe jest prawie niezauważalne /sprawność termostatu/ - więc jeśli często zapala Wam się lampka DPF to proponuję spr. termostat czy się nie zawiesił / w pozycji otwarte /. Spalanie w filtrze DPF odbywa się jak wszyscy wiedzą przy podniesionej temperaturze spalin ok 500-600 st. Uzyskuje się to poprzez specjalną technikę podawania paliwa, lecz komputer uruchomi tą procedurę po osiągnięciu właściwej temperatury silnika - i tak wracamy do nieszczęsnego termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Uzupełnienie wypowiedzi o DPFZauważyłem bardzo ważną zależność pomiędzy filtrem DPF w ... termostatem. Niedogrzany silnik to bardzo częsty zapalenie lampki filtra. W dni ciepłe jest prawie niezauważalne /sprawność termostatu/ - więc jeśli często zapala Wam się lampka DPF to proponuję spr. termostat czy się nie zawiesił / w pozycji otwarte /. Spalanie w filtrze DPF odbywa się jak wszyscy wiedzą przy podniesionej temperaturze spalin ok 500-600 st. Uzyskuje się to poprzez specjalną technikę podawania paliwa, lecz komputer uruchomi tą procedurę po osiągnięciu właściwej temperatury silnika - i tak wracamy do nieszczęsnego termostatu. Nastepne uzupelnienie PDF PKKK ma racje tylko zapomnial dodac ze aby sadze sie z filtra czastek stalych wypalily producent zaleca minimum 15 min jazde z szybkoscia od 80 km/godz. W przeciwnym razie , zwlaszcza jak sie jezdzi duzo po miescie z malymi obciazeniami lampka ma prawo sie zapalac sygnalizujac ze..... trzeba te sadze wypalic. szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Spalanie 8/100 srednie miasto 9,5 ! i jak to poprawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Monte Christo - wyczytałem, że wkręcasz się na 3,5 - 4 tys obrotów. Nie wiem czy masz diesela, ale to jest może przyczyną takiego spalania. Ja osobiście śmigam delikatnie i nie przekraczam 3 tys. Za krótko mam auto, aby ocenić ile pali. Zalałem do pełna - więc niedługo będę wiedział co i jak. Mam przy okazji pytanie (może juz to było - to wybaczcie) - gdzie jest ta kontrolka DPF. Mam x-trail z 2003 (114kM) i nie wiem, czy mam tę kontrolkę czy nie. Ta kontrolka jest koło zegarów? i z innej beczki - jest u mnie pod kierownicą po lewej stronie przy przełączniku świecenia świateł w zależności od obciążenia samochodu - taka zielona dioda. Nie wiem co to jest i póki co nie zauwazyłem, aby się paliła. Poradzicie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 29 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Monte Christo - wyczytałem, że wkręcasz się na 3,5 - 4 tys obrotów. Nie wiem czy masz diesela, ale to jest może przyczyną takiego spalania. Ja osobiście śmigam delikatnie i nie przekraczam 3 tys. Za krótko mam auto, aby ocenić ile pali. Zalałem do pełna - więc niedługo będę wiedział co i jak. Mam przy okazji pytanie (może juz to było - to wybaczcie) - gdzie jest ta kontrolka DPF. Mam x-trail z 2003 (114kM) i nie wiem, czy mam tę kontrolkę czy nie. Ta kontrolka jest koło zegarów? i z innej beczki - jest u mnie pod kierownicą po lewej stronie przy przełączniku świecenia świateł w zależności od obciążenia samochodu - taka zielona dioda. Nie wiem co to jest i póki co nie zauwazyłem, aby się paliła. Poradzicie. Pozdrawiam Kontrolka jest w zegarach, pali sie na zolto jesli ostrzega i chyba na czerwono jesli jest zle ale tego nie mialem okazji sprawdzic. Nie bardzo wiem czy w rocznikach starszych juz byl filtr DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 2,2 DCI 2006 kurcze moze to przyzwyczajenie z benzyny Jak najlepiej zmieniac biegi w jakim przedziale zeby spalanie zminimalizowac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 2,2 DCI 2006 kurcze moze to przyzwyczajenie z benzyny Jak najlepiej zmieniac biegi w jakim przedziale zeby spalanie zminimalizowac ? Też mnie ciekawi ten temat. Ale powiem tak: jak ruszam to np. z 1 na 2 zmieniam już przy 1,5tys. Potem z 2 na 3 gdzieś przy 2tys. Potem gdzieś w okolicach 2,5-2,7 itd. Generalnie im niższy bieg tym mniej się wkręcam. Ruszanie przy takich przełożeniach nie jest zbyt zrywne, ale powinno być ekonomiczne. Jadąc szybciej staram się oscylować w okolicach 2tys. obrótów co przy 6 biegu daje mi prędkość 100km/h a to mi styka do normalnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lc4 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Mam od 1,5 roku x-traila z 2004r. jak go kupowałem miał 130 000 km. Zrobiłem nim już 40 000 km w różnych warunkach, miasto, teren,autostrada, góry, camping 7m, jazda z boxem i rowerami na klapie itd. Codziennie auta raczej nie oszczędzam, i jeżdżę raczej szybko i dynamicznie a i cały czas na "auto 4x4" no i klima. Odnośnie spalania - nie mogę powiedzieć, że jest paliwożerny średnie spalanie 7,5-8,5 l/100. Dla przykładu ostatnia weekendowa trasa - 5 dorosłych osób, box na dachu, 3 rowery na tylnej klapie, napęd auto 4x4, klima, trasa mieszana, miasto, autostrada 140-160, lasy, 100 km zabawy w lesie (bez obciążenia w 2 osoby) wynik na zbiorniku 654 km - ostatnie 20 km na rezerwie. Jedna uwaga którą zauważyłem, należy dbać o filtr powietrza! miałem okres, gdzie spalanie było wyższe. Problem znikł jak kupiłem filtr tuningowy, który można czyścić bez jego wymiany. Czyszczę co jakieś 3000-5000 (2 -3 razy czyszczenie filtra pomiędzy zmianami oleju) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.