Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie X-trail silnik 2.2 dCI 136 KM


vazaha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Własnie wczoraj dokonałem pierwszego podliczenia i.... jestem bardzo zadowolony! :) Mój T30 2,2 dCi na 41 l przejechał 500 km. Czyli srednio wyszło 8,2 l/100km.

Z czego ponad 300 km w krakowskich korkach, a reszta w górzystym terenie. Mam załączony napęd na AUTO. Leje do niego najzwyklejszy olej ze stacji Carrefour. Mam nadzieję, że jak jeszcze lepiej wyczuję ten samochód i sie ociepli, to poprawię ten wynik :)

Edytowane przez bazyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam x trail-a 2.2 dci 136 KM.Rocznik 2004.Jazda w koło komina to zawsze 7.5 litra.Bez szaleństw,normalna jazda.Na trasie około 600 km po Polsce wyszło 6.8 na setke.Zwyczajna spokojna jazda.Starałem się nie przekraczać 120 km/h.Trasa do Chorwacji w 4 dorosłe osoby+ auto załadowane pod dach+klima wyszło 7.3 litra.Jazda po autostradach ze średnią prędkością około 130/140 km/h.Najwięcej spaliło mi 10 litrów w mieście + non stop klima.Ogólnie jest ok.Smigam tylko na Orlen Verva.Silnik zalany olejem Shell Ultra Helix 5 W30.Opony Nokian I3 215/65 r16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę gdzieś jechać z moim X-em! Fakt dostał w kość ale 11 litrów na trasie to przesada. Próbowałem. Licznika nie zamyka, ale prawie 200 km/h. Naprawdę! Może ktoś wie coś o jakies firmie?

 

Jaki rocznik tego X-traila??

11ll/100km to jest normalne spalanie X-traila z DPF-em w trasie kiedy przekracza się srednią predkość 100km/h .DPF-y są montowane w T30 od drugiej polowy 2005 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mój ma 120tys km,pierwsze tankowanie pod korek, połowa trasa połowa odcinki max 10 km średnia 7,4l,drugi zbiornik cały trasa z 3 godz w korkach na autostradzie prędkość 120-130 bez szaleństw średnia 6,5,kolejne tankowanie w Polsce i polska trasa również 6,5 ale tylko 2 osoby na pokładzie, powrót 2 osoby plus 200kg do tego cała droga deszcz no i prędkości jak na to 130-140 +autoWD o ile to powoduje większe spalanie średnia 7,5 tak że myślę ze nie jest źle liczyłem na więcej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy zużycie paliwa w X-trailach dci (i nie tylko dci) zależy od wielu czynników. Styl jazdy, obciążenie, opony, ciśnienie w oponach, łożyska piast, działanie hamulcy, działanie napędów. Silnik - pojemność, zużycie,wymiana olejów, filtra powietrza, działanie przeływomierza, działanie wtrysków, sterownie mieszanką paliwowo-powietrzną. Dodatkowe znaczenie ma też pogoda, jakość paliwa, włączenie odbiorników elektrycznych, klimatyzacja, wiatrak, wycieraczki itd. Nadmieniam również że zużycie paliwa jest też mocno uzależnione od tego czy pojazd posiada dpf. Można mnożyć jeszcze klika zależności, które mają znaczenie tylko po co ? jak i tak widaomo że każdy samochód będzie miał inne zużycie paliwa i nijak się to będzie miało do podanych wartości fabrycznych. Samochód nowy nie może się zmieścić w podanych noramch fabrycznych zużycia paliwa, a co dopiero używany. Można pokusić się jedynie o przeprowadzenie szczegółowej analizy spalin, która da nam obraz spalania lub złej jakości podawania mieszanki, a wtedy można się trochę pobawić z silnikem lub sterowaniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T 30 2.2 Di 114 KM

 

- trasa 80-90 około 6.5l / 100km

- miasto około 9l/ 100km

 

 

Rekord: 550km na 28l trasa do Katowic i do domu. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Co może być przyczyną nagłego wzrostu spalania o prawie 3 litry na setkę?

Od zakupu auta tankowałem praktycznie na jednej stacji i spalanie zawsze było w okolicach od 7 do 7.5 litra w jeździe mieszanej.Jakiś czas temu zatankowałem na innej byle jakiej stacji.W tym samym dniu wymieniłem olej i wszystkie filtry i...zaczęły się problemy.

Auto klekotało jak to na filmiku,który nakręcił Bartezm(ten z uszkodzonymi wtryskami)ale po kilku dniach się ustabilizowało i teraz klekocze normalnie,ale spalanie o dziwo ciągle rośnie.Wyjeździłem już 3 zbiorniki i przy ostatnim tankowaniu pod korek spalanie wyszło 10.2 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce ogólnie całe do wymiany mam,ale oporów nie dają bo auto jedzie całkiem lekko. Może silnik zassał jakieś syfy z baku bo wyjeździłem paliwo praktycznie do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce ogólnie całe do wymiany mam,ale oporów nie dają bo auto jedzie całkiem lekko. Może silnik zassał jakieś syfy z baku bo wyjeździłem paliwo praktycznie do końca

No to może być przyczyna.

Wyjmij pływaki i zobacz czy sitka na nich są całe - pływaki są dwa pod siedzeniem z tyłu.

Profilaktycznie zakup dobry preparat do czyszczenia wtrysków -np. Liqui moly on chyba jest na 50l ale wlej na 30l żeby było mocniejsze - autu nic nie będzie to ten środek puszczają bezpośrednio na pompę bez mieszania z ropą w przypadkach ciężkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych sitkach w zbiorniku już myślałem,ale na razie nie mam czasu się za to zabrać.

Co do preparatów wlewanych do paliwa to nie jestem zwolennikiem,ale w tej sytuacji chyba to wleję bo od czegoś muszę zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze mna jest albo cos nie tak, albo trafiam same zlomy.

Mialem juz wiele roznych aut, i kazde, ale kazde spalalo wiece o ok 2l niz opowiadali inni posiadacze tych modeli.

Przykladowo mialem dawno temu Peugeota 205 z silnikiem 1.0. Ludzie bredzili o spalaniu 5-6 l w miescie. Mi nigdy nie udalo sie zejsc ponizej 8.

Ostatnim moim autem przed X'em byla P12 1.8. W miescie srednio 10-11l. Cudow nie bylo. Raz jeden jedyny postanowilem wyzerowac kompa i sprawdzic na odcinku okolo 5km jak nisko uda mi sie zejsc. Zszedlem na okolo 7,8 wg wskazania komputera, ale trudno bylo to nazwac jazda. To byla udreka.

Teraz mam X'a 2,2 dCi 136km. Ostatnio robilem trase Tomaszow Maz - Suwalki. Przez W-we. Probowalem jechac oszczednie (nie przekraczalem 110km/h). Wloklem sie tak, ze wszyscy prawie mnie wyprzedzali. Spalanie okolo 8l/100. Zona codziennie jezdzi do pracy z Tomaszowa za Ujazd (okolo 15-17 km). Tak niby trasa, ale raczej spory ruch na zwyklej krajowce. Srednio od tankowania do tankowania 9-10l. Cudow nie ma. Leje tylko Ultimate na BP. Olej Shell 5W30. Wtryski po duzych perypetiach sprawdzone, sa OK. Zadnych bledow na komputerze. O spalaniu 6,5l /100 moglbym chyba tylko myslec przy jezdzie z gorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dziwne.. ja z kolei czytam że wszyscy mają spalanie takie jak Ty 8 do 10 litrów a ja choć nie mam ciężkiej nogi ale lubię dynamicznie jeździć to co tankowanie wychodzi mi spalanie 7 - 7,3l/100

a jeżdżę głównie po mieście i codziennie do tego trasa 2x 12km. Po mieście 50-80km/h, trasa 110-130km/h. Silnika zazwyczaj nie kręcę powyżej 3000rpm.

 

To chyba jednak z moim coś jest nie tak...

 

Chociaż miałem spalanie 8,5 do 9l/100 jak silnik się docierał po robieniu panewek i pierścieni... ale to przez 2000km potem spadło.

 

Olej Motul eco-nergo 5W-30, ropa zwykła wo 90% ze stacji lukoil. opony standard.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio wychodzi koło 8,5 samo miasto  ( pamiętać należy ,że miasto miastu nie równe )     codzienna trasa 2x12km również znacząco wpływa na wynik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polskich warunkach to X'em 2.2 raczej trudno zejść ze spalaniem poniżej 8 litrów. I mówię tu o średniej liczonej tak z 10 000 km a nie z jednego tankowania. Bo to, że ktoś jechał o kropelce i mial spalanie na poziomie 6,5 litra to jestem w stanie uwierzyć, ale nie uwierzę w to, że codziennie tak jeździ.

 

Poniżej dałem odnośnik do niemieskiego forum, gdzie można sobie sprawdzić jak innym wychodzi takie spalanie (filtr ustawiony na przebieg powyżej 5000 km i wersję tylko 136 KM)

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/33-Nissan/306-X-Trail.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_e=2007&power_s=136&power_e=136&minkm=5000&powerunit=2

 

Ja swoją statystyką (w stopce) zamykam stawkę, ale też ostatnio jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach (5-7 km) i często gaszę samochód, gdy się jeszcze nie zdążył rozgrzać. A potem, gdy wyjeżdżam na autostradę to dla odmiany agresywną jazdą świadomie przepalam DPF, co także nie poprawia statystyk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz dotrzeć i mojego? ja mam cały czas między 8 a 9 ;)

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921

 

Przypuszczalnie to dpf podnosi spalanie o 1l/100km - a jego pracę widać na moim UKP - no i mam jeszcze trochę większe kapcie. Odnośnie IC to różnicy w spalaniu nie widzę, za to jakby trochę lepiej się zbierał. Sprint do 100 psadł o 1s (z 10 do 9s) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dziwne.. ja z kolei czytam że wszyscy mają spalanie takie jak Ty 8 do 10 litrów a ja choć nie mam ciężkiej nogi ale lubię dynamicznie jeździć to co tankowanie wychodzi mi spalanie 7 - 7,3l/100

Podobnie jest u mnie.Nie jeżdżę jak emeryt,ale wolno też nie i spalanie mam bardzo podobne jak u Ciebie.Tankuje zawsze pod korek i mam dokładny wynik.Nie wiem jak bym musiał się wściekać na  drodze,żeby dojść do spalania 8.5 L.Od dwóch lat było ok a tu nagle taki klops i spalanie + 3 litry.Jutro kupię środek do paliwa i zobaczymy przy następnym tankowaniu czy jest jakaś zmiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że jest możliwe zejście ze spalaniem do 6,5  litra na 100 km ale jazda to ok 90 km/h. Mój X w trasie do 120 nie przekracza 7 litrów. Miasto ok. 10l , zimą 12-13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Mój  wynik  to:

minimum  jakie  uzyskałem  to  7.8l/100km  - spokojna  jazda  Kraków  -  Warszawa

maximum 9.8 "dynamiczna"  jazda  Łódź  -  Kraków

 

Średnie  spalanie to ok 8,4 - 8,6  jest  to  spalanie od  początku  jak  mam  X-sa (od  listopada  2012 do  teraz).  Przejechany dystans  przez  ten  okres  to ok 22000 km

 

Więc  chyba  tragedi  nie ma  -  a  raczej  jeżdze  "dynamicznie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich X-Trialowców !!!

 

To może i ja coś dorzucę: 2,0dCi 150KM 4x4 SE . Jazda ciągła 30 minut po mieście + 2 godz 40minut trasa  z prędkością przeważającą  80-110km/godz i na krótkich odcinkach 120- 130. Wynik z komputera  5,8l/100km.  Napęd tylko na przód.

Miasto dopiszę trochę później jak pojeżdżę po nim..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Kondi Krak

Witam wszystkich,

A u mnie jest tak:

2,2 dCi, 136 KM, 2004r.  Zawsze jazda mieszana, przeważnie z większym udziałem dużego miasta. Prawie wszystko to 2WD plus zawsze dodatek ze 25 km 4WD (pracuję w duzym miescie a mieszkam poza, ponad 500m npm pod lasem, ostatnie 2 km dość stroma droga gruntowa). W sezonie letnim prawie nieużywam klimy.

- spalanie od 6,1 do 6,5

- wakacyjny wyjazd, trasa, 4osoby i bagażnik po dach 5,9 litra!

- jeśli zdarzy mi się, że auto musi naprawdę ciężko orać czyli oprócz wspomnianej jazdy mieszanej, zdaży się dzień pracy koło domu. Przyczepa około 800kg targanie po drodze gruntowej, powiedziałbym z 5km, 4WD. Wowczas średnia skacze w okolice 7,5. Nigdy jednak nie przekroczyłem tej granicy.

Nie do uwierzenia? Też nie wierzyłem ale zrobiłem tym autem już kilkadziesiąt tys km i uwierzyłem :)

pozdrawiam Kondi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...