Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR oraz filtr stożkowy w k10


Gość cichociemny30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cichociemny30

kolejne pytanie dotyczące erg w mirce k10 - gdzie to jest - czy ktoś z posiadaczy k10 pozbył sie tego - chce teraz w sobote to zrobic :) wiec będę wdzieczny za wskazowki - może nawet ze zdjeciami.

a pytanie drugie dotyczące filtra stożkowego - czy ktoś z kolegow w swoich k10 juz zakładal. Jak tak to info dotyczące rurerk, rureczek. co potrzebne i gdzie kupić :) dziekuję za wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zaślepiony EGR zamontowany storzek i Blosa :) autkiem śmigam tylko na LPG

bo na Pb mocno przebogaca i gaśnie po puszczeniu pedału gazu :/ wiem że to przez te podciśnienia ale nie jestem już w stanie tego ustawić by było dobrze na Pb :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Snafu mógłbym Cię prosić o fotki jak masz jeszcze przed założeniem suszarki :?:

Mógłbyś opisać jak dokładniej zachowuje się auto na PB, po wywaleniu tych podciśnień, bo zdziwił mnie twój powyższy post z tego względu, że na Forum wypowiadają się osoby, które w gaźnikowych nissanach wywalały puszkę filtra i nie mają takich problemów jak Ty opisałeś...

Co odpowiada za taki stan rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snafu, ma turban i dlatego u niego nie ma podciśnień tylko nadciśnienia,dlatego orginalna instalacja vaku się nie sprawdza,bo są tam całkowicie inne wartości.

 

cichociemny30, Najprostrzym sposobem na EGR jest zaślepienie wężyka wychodzącego z gaźnika,który przez zawór termiczny idzie na sterowanie EGRa.

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 17:09 ]

Poza tym podciśnieniowy przyspieszacz lub mapsensor powinny mieć wartość ciśnienia mniejszą od atmosfery a przy turbaczy panuje tam ciśnienie dodatnie co przy wyższych obrotach opóźniałoby zapłon o cały zakres tego diabelstwa.

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 17:26 ]

cichociemny30, Odnośnie dolotu,masz tabelę zależności:średnica,długość dolotu od przepustnicy do początku stożka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez chcial bym zamontowac stozek tyle ze w zimnej obudowie , problemem moim zdaniem jest to co zrobic z bi metalem i tym drugim czyms co jest wsadzone w obudowe filtra(patelnie) mozna jezdzic bez tego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snafu, ma turban i dlatego u niego nie ma podciśnień tylko nadciśnienia,dlatego orginalna instalacja vaku się nie sprawdza,bo są tam całkowicie inne wartości.

ale chodzi mi o fotki przed uturbieniem ;)

cichociemny30, Najprostrzym sposobem na EGR jest zaślepienie wężyka wychodzącego z gaźnika,który przez zawór termiczny idzie na sterowanie EGRa.

alfabox0266... czytamy daty postów :D;) cichociemnemu Twój opis się już nie przyda ;)

Co do EGR w K10 nawet kiedyś utworzyłem taki temat w dziale micra, i jak już się rozwinął i wszystko zostało wyjaśnione to johny_fellow go usunął jak czyścił dział ;)

...A sugestie mile widziane, bo biorę się za budowę dolotu + BLOS w mojej K10 :sylwester:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BaSsGrU, a masz w kolekrorze zawór termiczny EGRa,on się otwiera przy podobnej temperaturze i możesz zrobić podciśnieniowy przewód przez ten zawór i doprowadzić go do dolotu.U mnie jest tylko ten bimetal po stronie pasażera i ten można nim zastąpić.

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 18:50 ]

alfabox0266... czytamy daty postów

W tym wieku to ja już mam trochę problem z datami.

Nie pamiętam czy dostałem na I wszej wojnie kulkę między łopatki :502: ,czy w czasie IIgiej łopatką miedzy kulki :659:

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 18:54 ]

To jest to jak próbuje się śledzić wszystkie tematy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam czy dostałem na I wszej wojnie kulkę między łopatki :502: ,czy w czasie IIgiej łopatką miedzy kulki :659:

To się sprawdzi jak popijemy na Zlocie :Dpiciege7.gif

Tak dziś przyglądając się komorze silnikowej doszedłem do wniosku, że bez tej puszki filtra będzie o wiele więcej miejsca... i nareszcie pozbędę się tej plątaniny wężyków...

Mocy przybywaj :576: :576:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ja tez juz wymyślilem jak to bedzie wyglądac nawet naklejke nismo sobie nakleje na alu rure dolotu, a wedlug tej tabeli powinna miec dlugosc plus minus 23-25 cm tylko czy mozna jezdzic bez tychc czujników . egr zaslepilem sobie wiec rozumiem ze jeden moge wywalic juz a to drugie jest od ssania ?? albo zamiast tego kupic wklad sportowy K&N taki jak do favoritki bedzie pasowal , chyba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest propozycja pod tytułem: "zostawić to co niezbędne i wykorzystać to co już jest"

jeden jest najważniejszy i musi zostać ,dolot dodatkowego powietrza .Jeśji go byśmy zaślepili to na ciepłym będzie się przy wolnych zalewał.Ten drugi steruje napływem ciepłego powietrza (puszka na wlocie) Reszta to zbędny balast bardziej lub mniej przydatny.Ja mam podłączony tylko ten pierwszy i jest gicio. :one:

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 20:27 ]

Załatwiłem sobie stary kolektor z 83 roku bez EGRa i wszystkiego co nie potrzebne,praktycznie poza trójnikiem na szczycie ,króćcem odmy i rurką do serwa nie ma nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo.pomocne schematy :one:

...czyli rozumiem, że jeden przewód podciśnienia trzeba zintegrować z nowym dolotem...tylko jak się to będzie miało do założonego blosa :?: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to to już trzeba doświadczalnie,a bym zapomniał w wężyku od dolotu dodatkowego jest dysza 0,8

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 20:42 ]

Jeśli nie ma termozaworu to można zastosować włącznik termiczny na około 60 stopni przy kolektorze i zastosować elektrozawór /kombinacja dowolna/ i jeśli nie będzie to stroiło z blosem może być wysterowane przekaźnikiem od lpg lub elektrozaworu paliwa.

Krótko mówiąc przełączasz na gaz i elektrozaworek się zamyka ,obejście nie robi zmyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem chciałbym, żeby auto dobrze chodziło na benzynie bo we wrześniu czeka mnie podróż do krainy, gdzie stoi Big Ben i tam raczej gazu nie będę tankował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja czję,że coś tam skombinujesz jakiś swap,na coś takiego???

 

 

 

Chciałem wcisnąć MA09RT ale brak limitu na załącznik :/

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 21:07 ]

Bo tam ich trochę jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wcisnąć MA09RT ale brak limitu na załącznik :/

heh nie musisz tego wstawiać...tych fotek mam od groma...Oczywiście, że się będę czaił bo chciałbym chociaż zobaczyć na żywo superturbo :591:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie walić OT...wchodziłem na tamte stronki szukając patentu na dolot, ale tam nie wiem czemu przeważnie montują filtry bezpośrednio na przepustnicy (rozumiem, ja są zamontowane gaźniki od motocykla albo weber), albo gdzieś przy kolektorze wydechowym <lol> (a rura z dolotu przechodzi przez najgorętsze miejsca w silniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja chłopacy :) Co do mojego ostatniego posta to już wiem dlaczego micrus połykał tyle benzynki :) powodem tego był właśnie BLOS :)

kurtyna w blosie zwiększa podciśnienie przez co paliwo jest bardziej wyssysane z gaźnika i go zalewa :) teraz nie mam takich problemów bo pozbyłem sie całkiem gaźnika :D ale jak bedziesz chciał jeździć na Pb to trzeba będzie wkręcić śrubkę podnoszącą kurtyne alebo zamontować coś takiego LINK tak by podczas pracy na Pb kurtyna się podnosiła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz coś wymyślą,ale niewiadomo jak to im chodzi na tych patentach.Trochę mało danych co do przekrojów długości itp.Powinni jakoś to sobie usystematyzować,żeby było wiadomo jakie są możliwości i chociaż orientacyjnie jakie są zalety i przyrosty mocy i momentu.Sądzę,że pomimo możliwości jakie mają większość z nich kombinuje na pałe.

A serwa mają z drugiej strony,czy to znaczy,że pedały mają tam gdzie jest kierownica :): ??

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 22:20 ]

kurtyna w blosie zwiększa podciśnienie przez co paliwo jest bardziej wyssysane z gaźnika i go zalewa
Snafu, czyli w dolocie tworzyło się większe podciśnienie niż powinno ( oczywiście chodzi o względne podciśnienie bo masz turbirę)i działało to jak zapchany filtr powietrza przez co podciśnienie wysysało paliwo z gaźnika??

Przynajmniej ja tak to rozumię.

 

[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 22:24 ]

(a rura z dolotu przechodzi przez najgorętsze miejsca w silniku)
No bo u nich ciągle pada i powietrze musi się osuszyć hihihi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeśli o mnie na razie temat upadł...nie z racji finansowych, tylko technicznych :(

Muszę mieć pewność, że auto po założeniu BLOSA i podtrzymania przepustnicy będzie prawidłowo chodziło również na benzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...