Coobcio Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 W tym dziale będziemy sie wymieniac informacjami na temat tego jak sprawnie i szybko ruszyc oraz kiedy zmieniac biegi i jak tego dokonywać. Ruszanie Ustalamy sobie z jakich obrotów mamy ruszyć, musza to być takie obroty zeby po szybkim puszczniu sprzegła samochod nie stałw miejscu i nie palił gumy, a także zeby nie spadł za bardzo z obrotów. Naturalna sprawą jest ze poslizk kół bedzie bo musi być ale nie za duży, w moim przypadku optymalnie jest ruszać z ok 3200-3500 i szybko puscic sprzeglo - nie strzelać z niego :!: W skrócie wyglada to tak: 1) wzucamy I bieg i trzymamy wciśnięty pedeł sprzęgła 2) usatawaimy obroty na poziomie odpoweidnim 3) na komende "start" szybko puszczamy pedał sprzegła i jedzeimy... Zmiana biegów Aby w optymalnym momęcie zmieniać biegi przydało by sie znac charakterystyke przebegu swojego moenetu obrtoowego, np. Nissan Priemra GT P10 który kręci sie do 7500 uzyskuje gorsze wyniki jezeli zmiania sie biegi tuż przed samym odcieciem bo powyzej 6500 moment obr. drastycznie spada, optymalne obroty do zmiany biego to 7000obr.min. Nalezy pamietać aby manewr zmiany biegu trwał jak najkrócej, najefektywniejsza zmiana biegów to zmiana bez uzywania sprzegła po przez delikatnie odpuszcznie pedalu gazu przy zmianie na wyzsze przelozenia albo zamina biegów z uzyciem sprzegła ale bez puszczania pedału gazu od podłogi i strzelanie ze sprzegła jest tu jak najbardziej wskazane samochód przy kazdej zmainie wyrywa sie do prozdu, ja osobiście uzywam tej drogiej metody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemo78 Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Ja ruszam z około 2500-3000 tysięcy na gazie kręce go do max 6500 tysiąca bo później nie mam już mocy, a na benzynie jeszcze go nie próbowałem, generlanie około 7000 tysięcy i nastepny bieg. Co do zmian poszczególnych biegów to stosuje metode jak najszybszej zmiany biegów po przez wcisnięcie pedału sprzęgła, troszkę mi skrzyni szkoda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 TAk jak lecimy na spalrni czy coś to tez oszczedzam i wciskam sprezglo... Ale na jakiś większych imprezach gdzie startuje kupa aut i liczy sie nawet 1 tyśieczna sekundy to juz bez kompromisów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Coobcio jakie sprzeglo, jakie sprzeglo. Ja jzu prawie zapomnialem co to znaczy 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 Ha Ha Wielki Wacu napisz nam jak sie to robi na automacie zeby dobrze wystartować ja słyszalem o dwuch sposobach: 1) na "N" dać troche gazu a nasteponei wpiąc "D" ponoc bardzo szkoldiwe dal szkyni ale efektowne 2) to poycja "D" hamulec i gaz... Zgadza się ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Obie są dobre! Ale tez ciagna za soba pewne minusy. Po kilku razach zmianie z N na D mozemy spalic skrzynie. Natomiad wsadzic na D potrzymac hamules i dac gazu troche nam zgrzeje skrzynie. Ni jest to grozne jesli nie robimy tego na kazdych swiatlac. No i nie wkrecac auta na wiecej jak 1600 do 1700 obr/min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemo78 Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Miałem kiedyś automata i w zasadzie to odradzam wykorzystywania pierwszego sposobu, pomyślcie jak musi czyć się automatyczna skrzynia jak w penym momencie dostaje takiego kopa od silnika że szok Myśle że kilka razy i po skrzyni, kiedyś widizałem jak koleżmka robił jeszcze coś takiego oczywiście nie w wyścigach automatem jechał do tyłu na luz, 1 i poszedł SZOK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Ja zrobielm tak pare razy. Dalem na N narzucilem obroty a pozniej D. Gumy pali jak nic. Tylko pozniej wszystkie kontrolki sie siweca. Po prostu komputer "glupieje"!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 18, 2005 Author Share Posted February 18, 2005 A uzupelnienie, zeby oszczedacz przeguby i ruszać jeszce efektywniej można ruszac z "recznego" Wyglada to nastepująco: 1) usatwiamy sie na lini startu 2) wrzucamy periwszy beig i trzymamy sprzeglo 3) trzymamy w reku zaciagniety ręczny 4) ustawaimy odpowiednie obroty 5) puszczamy powoli sprzeglo aż do momentu kiedy poczujemy ze delikatnie podnosi się przod auta (połsprzeglo) 6) na komende start puszczamu sprzeglo i jednoczesnie reke z dzwignia hamulca. I cała na przód !! Mozna pare setnych sekundy zaoszczędzić oraz nie będziemy męczyli napędu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Mozna pare setnych sekundy zaoszczędzić oraz nie będziemy męczyli napędu... ale zjaramy sprzęgło? tzn. możemy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Sprzęgło i opony ale to normalka przecieżnormalka... Liczą się głonie efekty a i tak przy takich dwuch przejazdach po 15 sek. każdy za wiele się stać w wozie nie moze. Ps. Troche się martwie o moje leciwe połośki jak one znisą prawie podwooną moc, opony typu slik i nowąsuper przyczepną nawieszchnie na betonie - VHT :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ceremo Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Sprzęgło i opony ale to normalka przecieżnormalka... Liczą się głonie efekty a i tak przy takich dwuch przejazdach po 15 sek. każdy za wiele się stać w wozie nie moze. Ps. Troche się martwie o moje leciwe połośki jak one znisą prawie podwooną moc, opony typu slik i nowąsuper przyczepną nawieszchnie na betonie - VHT :roll: ja sie o moje nie boje, ale sprzęgło to mi się zakręci jak nic :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 5, 2005 Author Share Posted April 5, 2005 Po tych 3 dniach jazdy z turbiną to naprawdę bedize mi potrzebna trkacja żeby dalo sie plynnie ruszyć bez burn outa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szeryf Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 A uzupelnienie, zeby oszczedacz przeguby i ruszać jeszce efektywniej można ruszac z "recznego" Wyglada to nastepująco: 1) usatwiamy sie na lini startu 2) wrzucamy periwszy beig i trzymamy sprzeglo 3) trzymamy w reku zaciagniety ręczny 4) ustawaimy odpowiednie obroty 5) puszczamy powoli sprzeglo aż do momentu kiedy poczujemy ze delikatnie podnosi się przod auta (połsprzeglo) 6) na komende start puszczamu sprzeglo i jednoczesnie reke z dzwignia hamulca. I cała na przód !! Mozna pare setnych sekundy zaoszczędzić oraz nie będziemy męczyli napędu... dodam że dobrze by było na starcie patrzeć się na drogę paręnaście metrów przed siebie i tylko kontem oka obserwować światła... wtedy podczas ruszania koncentrujemy się tylko na ruszaniu a nie jeszcze na obserwowaniu drogi przed nami... wymaga potrenowania ale działa!! kolejne setne urwane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazek Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 może by tak panowie dla nieznajacych technik i zasad 1/4 mili aby zapodali jakiś mały podręczny słowniczek np co to jest VHT albo trakcja, albo out coś tam coś tam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest microlot Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 VHT - czyli potocznie zwany klej - zeby uzyskac lepsza trakcje ppodczas przejazdu , a glownie startu, po raz pierwszy uzyte w polsce podczas ostatnich zawodow na cwiartke w BP, niestety wyrzadzilo wiele szkod jak , zmielony dyfer w GT2 K......, pourywane poloski itp :cry: Trakcja - tego szuka wielu zawodnikow a zwlaszcza TT czyli kierowca Supry Intercarsu, niejaki P.Dobrowolski (dalej jej nie znalazl :mrgreen: ) a tak powaznie to chodzi o to zeby ruszyc z jak najmniejszym poslizgiem kol lub jak kto woli z jak najlepsza przyczepnoscia. Bourn out (chyba tak sie to pisze ) czyli krotko mowiac palenie gum przed startem w celu uzyskania odpowiedniej temp.:twisted: Jak sie w czyms pomylilem niech mnie ktos poprawi :!: :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazek Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 to nie ma żartów z tym klejem, i dzieki mam nadzieję, że nie tylko mnie się rozjasniło w głowie w tym ciekawym temacie :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 VHT - specjalny klej rozlewany w celu zwiększenia o niby 300% trakcji. A trakcja to przyczepność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 a nie myślał ktoś nad takim rozwiązaniem jak odcięcie zapłonu na czas przełaczenia biegu, chodzi mi o przełączanie bez sprzęgła cos takiego miałem w moto jak się ścigałem i to powodowało że wogóle nie było potrzeby używania sprzęgła do przełączenia na wyższe biegi, tylko w moto jest bardzo krótki skok dźwigni od zmiany biegów a w samochodzie znacznie dłuższy, ale można by coś z tym pokombinować myślę że konstrukcyjnie nie było by to trudne do zrobienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 SKrzynia senwencyjna załatwiła by sprawę, a jeszcze lepiej komputer silnikowy Autronic ...2 ma on opcje do zmiany biegów bez uzywania sprzęgła, dodatkowo mozna robić dowolne mapy dla silnika ale cena nieco pnad 10 tyś zł z montarzem i strojeniem nie jest zbytnio ciekawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GugiBaoo Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Ja starrtuje max z 2500obr/min i jeszcze na zoltym swietle -udalo mi sie czas reakcji zrobic 0.017 sek delikatny piski i nastepnie zmiana biegow bez odpuszczania gazu przy 7000 tys :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Ja starrtuje max z 2500obr/min i jeszcze na zoltym swietle -udalo mi sie czas reakcji zrobic 0.017 sek delikatny piski i nastepnie zmiana biegow bez odpuszczania gazu przy 7000 tys :twisted: I ŻEGNAJ SPRZEGLO!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GugiBaoo Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 coś za coś -ale na marginesie to jeszcze sprzęgla nie wymienielem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maglev Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Coobcio wyjaśnij mi następujacą rzecz, otóż... patrząc na pierwszy lepszy wykres, ot powiedzmy twój http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2700 (tam gdzie jest napisane stan do października 2004 (niebieski wykres) mamy: - 155 koni mechanicznych przy około 6325 obrotów na minutę! - przebieg momentu obrotowego największy w przedziale 4600 - 5600 obr/min! przy czym szczytowy moment o wartości 173 niutonometry osiąga przy 5300 obr/min. W związku z powyższym moje pytanie: dlaczego, jak napisałeś na początku postu, zmieniasz biegi przy 7 tysiącach obr/min? :shock: skoro moc drastycznie przy tej wartości spada nie mówiąc już o momencie obrotowym, czy nie jest tak, że optymalnym momentem do zmiany biegu są obroty rzędu około 6000-6250 obr/min kiedy moc maksymalna jeszcze rośnie (aż do 6325 obr/min) przy dość wysokim, ale już spadającym momencie obrotowym (od chwili owych 5300 obr/min)? za wyjaśnienie z góry dziękuję :wink: :-k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 13, 2005 Author Share Posted November 13, 2005 Na niższych beigach masz zawsze więcej momentu i mocy niż na wyzszych wynika to z przelorzenia. Ponadto jak zmieniam beigi na samej odcince to odrazu wskakują mi w mozliwe spory moment obrotwy, a jakby jeszcze wyzej kręcić motor (do 7500) to przy zmienie biegów idealnie wbijało by się w najwyższy moment czyli 180nm przy ok 5000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.