Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Techniki jazdy na 400m


Coobcio
 Share

Recommended Posts

W tym dziale będziemy sie wymieniac informacjami na temat tego jak sprawnie i szybko ruszyc oraz kiedy zmieniac biegi i jak tego dokonywać.

 

Ruszanie

Ustalamy sobie z jakich obrotów mamy ruszyć, musza to być takie obroty zeby po szybkim puszczniu sprzegła samochod nie stałw miejscu i nie palił gumy, a także zeby nie spadł za bardzo z obrotów.

Naturalna sprawą jest ze poslizk kół bedzie bo musi być ale nie za duży, w moim przypadku optymalnie jest ruszać z ok 3200-3500 i szybko puscic sprzeglo - nie strzelać z niego :!:

W skrócie wyglada to tak:

1) wzucamy I bieg i trzymamy wciśnięty pedeł sprzęgła

2) usatawaimy obroty na poziomie odpoweidnim

3) na komende "start" szybko puszczamy pedał sprzegła i jedzeimy...

 

Zmiana biegów

Aby w optymalnym momęcie zmieniać biegi przydało by sie znac charakterystyke przebegu swojego moenetu obrtoowego, np. Nissan Priemra GT P10 który kręci sie do 7500 uzyskuje gorsze wyniki jezeli zmiania sie biegi tuż przed samym odcieciem bo powyzej 6500 moment obr. drastycznie spada, optymalne obroty do zmiany biego to 7000obr.min.

Nalezy pamietać aby manewr zmiany biegu trwał jak najkrócej, najefektywniejsza zmiana biegów to zmiana bez uzywania sprzegła po przez delikatnie odpuszcznie pedalu gazu przy zmianie na wyzsze przelozenia albo zamina biegów z uzyciem sprzegła ale bez puszczania pedału gazu od podłogi i strzelanie ze sprzegła jest tu jak najbardziej wskazane samochód przy kazdej zmainie wyrywa sie do prozdu, ja osobiście uzywam tej drogiej metody

Link to comment
Share on other sites

Guest Przemo78

Ja ruszam z około 2500-3000 tysięcy na gazie kręce go do max 6500 tysiąca bo później nie mam już mocy, a na benzynie jeszcze go nie próbowałem, generlanie około 7000 tysięcy i nastepny bieg.

 

Co do zmian poszczególnych biegów to stosuje metode jak najszybszej zmiany biegów po przez wcisnięcie pedału sprzęgła, troszkę mi skrzyni szkoda ;)

Link to comment
Share on other sites

TAk jak lecimy na spalrni czy coś to tez oszczedzam i wciskam sprezglo...

 

Ale na jakiś większych imprezach gdzie startuje kupa aut i liczy sie nawet 1 tyśieczna sekundy to juz bez kompromisów :D

Link to comment
Share on other sites

Ha Ha

 

Wielki Wacu napisz nam jak sie to robi na automacie zeby dobrze wystartować ja słyszalem o dwuch sposobach:

 

1) na "N" dać troche gazu a nasteponei wpiąc "D" ponoc bardzo szkoldiwe dal szkyni ale efektowne

2) to poycja "D" hamulec i gaz...

 

Zgadza się ??

Link to comment
Share on other sites

Obie są dobre! Ale tez ciagna za soba pewne minusy. Po kilku razach zmianie z N na D mozemy spalic skrzynie. Natomiad wsadzic na D potrzymac hamules i dac gazu troche nam zgrzeje skrzynie. Ni jest to grozne jesli nie robimy tego na kazdych swiatlac. No i nie wkrecac auta na wiecej jak 1600 do 1700 obr/min

Link to comment
Share on other sites

Guest Przemo78

Miałem kiedyś automata i w zasadzie to odradzam wykorzystywania pierwszego sposobu, pomyślcie jak musi czyć się automatyczna skrzynia jak w penym momencie dostaje takiego kopa od silnika że szok

 

Myśle że kilka razy i po skrzyni, kiedyś widizałem jak koleżmka robił jeszcze coś takiego oczywiście nie w wyścigach automatem jechał do tyłu na luz, 1 i poszedł SZOK

Link to comment
Share on other sites

Ja zrobielm tak pare razy. Dalem na N narzucilem obroty a pozniej D.

Gumy pali jak nic. Tylko pozniej wszystkie kontrolki sie siweca. Po prostu komputer "glupieje"!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A uzupelnienie, zeby oszczedacz przeguby i ruszać jeszce efektywniej można ruszac z "recznego"

 

Wyglada to nastepująco:

1) usatwiamy sie na lini startu

2) wrzucamy periwszy beig i trzymamy sprzeglo

3) trzymamy w reku zaciagniety ręczny

4) ustawaimy odpowiednie obroty

5) puszczamy powoli sprzeglo aż do momentu kiedy poczujemy ze delikatnie podnosi się przod auta (połsprzeglo)

6) na komende start puszczamu sprzeglo i jednoczesnie reke z dzwignia hamulca.

 

I cała na przód !!

 

Mozna pare setnych sekundy zaoszczędzić oraz nie będziemy męczyli napędu...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mozna pare setnych sekundy zaoszczędzić oraz nie będziemy męczyli napędu...

 

ale zjaramy sprzęgło? :D

 

tzn. możemy

Link to comment
Share on other sites

Sprzęgło i opony ale to normalka przecieżnormalka...

 

Liczą się głonie efekty a i tak przy takich dwuch przejazdach po 15 sek. każdy za wiele się stać w wozie nie moze.

 

Ps. Troche się martwie o moje leciwe połośki jak one znisą prawie podwooną moc, opony typu slik i nowąsuper przyczepną nawieszchnie na betonie - VHT :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest ceremo
Sprzęgło i opony ale to normalka przecieżnormalka...

 

Liczą się głonie efekty a i tak przy takich dwuch przejazdach po 15 sek. każdy za wiele się stać w wozie nie moze.

 

Ps. Troche się martwie o moje leciwe połośki jak one znisą prawie podwooną moc, opony typu slik i nowąsuper przyczepną nawieszchnie na betonie - VHT :roll:

ja sie o moje nie boje, ale sprzęgło to mi się zakręci jak nic :roll:

Link to comment
Share on other sites

Po tych 3 dniach jazdy z turbiną to naprawdę bedize mi potrzebna trkacja żeby dalo sie plynnie ruszyć bez burn outa :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Szeryf
A uzupelnienie, zeby oszczedacz przeguby i ruszać jeszce efektywniej można ruszac z "recznego"

 

Wyglada to nastepująco:

1) usatwiamy sie na lini startu

2) wrzucamy periwszy beig i trzymamy sprzeglo

3) trzymamy w reku zaciagniety ręczny

4) ustawaimy odpowiednie obroty

5) puszczamy powoli sprzeglo aż do momentu kiedy poczujemy ze delikatnie podnosi się przod auta (połsprzeglo)

6) na komende start puszczamu sprzeglo i jednoczesnie reke z dzwignia hamulca.

 

I cała na przód !!

 

Mozna pare setnych sekundy zaoszczędzić oraz nie będziemy męczyli napędu...

 

 

 

dodam że dobrze by było na starcie patrzeć się na drogę paręnaście metrów przed siebie i tylko kontem oka obserwować światła... wtedy podczas ruszania koncentrujemy się tylko na ruszaniu a nie jeszcze na obserwowaniu drogi przed nami... wymaga potrenowania ale działa!! kolejne setne urwane

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest kazek

może by tak panowie dla nieznajacych technik i zasad 1/4 mili aby zapodali jakiś mały podręczny słowniczek np co to jest VHT albo trakcja, albo out coś tam coś :) tam

Link to comment
Share on other sites

Guest microlot

VHT - czyli potocznie zwany klej - zeby uzyskac lepsza trakcje ppodczas przejazdu , a glownie startu, po raz pierwszy uzyte w polsce podczas ostatnich zawodow na cwiartke w BP, niestety wyrzadzilo wiele szkod jak , zmielony dyfer w GT2 K......, pourywane poloski itp :cry:

 

Trakcja - tego szuka wielu zawodnikow a zwlaszcza TT czyli kierowca Supry Intercarsu, niejaki P.Dobrowolski (dalej jej nie znalazl :mrgreen: ) a tak powaznie to chodzi o to zeby ruszyc z jak najmniejszym poslizgiem kol lub jak kto woli z jak najlepsza przyczepnoscia.

 

Bourn out (chyba tak sie to pisze :lol: ) czyli krotko mowiac palenie gum przed startem w celu uzyskania odpowiedniej temp.:twisted:

 

Jak sie w czyms pomylilem niech mnie ktos poprawi :!: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest kazek

to nie ma żartów z tym klejem, i dzieki mam nadzieję, że nie tylko mnie się rozjasniło w głowie w tym ciekawym temacie :roll:

Link to comment
Share on other sites

VHT - specjalny klej rozlewany w celu zwiększenia o niby 300% trakcji.

 

A trakcja to przyczepność.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

a nie myślał ktoś nad takim rozwiązaniem jak odcięcie zapłonu na czas przełaczenia biegu, chodzi mi o przełączanie bez sprzęgła cos takiego miałem w moto jak się ścigałem i to powodowało że wogóle nie było potrzeby używania sprzęgła do przełączenia na wyższe biegi, tylko w moto jest bardzo krótki skok dźwigni od zmiany biegów a w samochodzie znacznie dłuższy, ale można by coś z tym pokombinować myślę że konstrukcyjnie nie było by to trudne do zrobienia

Link to comment
Share on other sites

SKrzynia senwencyjna załatwiła by sprawę, a jeszcze lepiej komputer silnikowy Autronic ...2 ma on opcje do zmiany biegów bez uzywania sprzęgła, dodatkowo mozna robić dowolne mapy dla silnika ale cena nieco pnad 10 tyś zł z montarzem i strojeniem nie jest zbytnio ciekawa :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest GugiBaoo

Ja starrtuje max z 2500obr/min i jeszcze na zoltym swietle -udalo mi sie czas reakcji zrobic 0.017 sek delikatny piski i nastepnie zmiana biegow bez odpuszczania gazu przy 7000 tys :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ja starrtuje max z 2500obr/min i jeszcze na zoltym swietle -udalo mi sie czas reakcji zrobic 0.017 sek delikatny piski i nastepnie zmiana biegow bez odpuszczania gazu przy 7000 tys :twisted:

I ŻEGNAJ SPRZEGLO!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Coobcio wyjaśnij mi następujacą rzecz, otóż...

patrząc na pierwszy lepszy wykres, ot powiedzmy twój http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2700 (tam gdzie jest napisane stan do października 2004 (niebieski wykres) mamy:

- 155 koni mechanicznych przy około 6325 obrotów na minutę!

- przebieg momentu obrotowego największy w przedziale 4600 - 5600 obr/min! przy czym szczytowy moment o wartości 173 niutonometry osiąga przy 5300 obr/min.

W związku z powyższym moje pytanie: dlaczego, jak napisałeś na początku postu, zmieniasz biegi przy 7 tysiącach obr/min? :shock: skoro moc drastycznie przy tej wartości spada nie mówiąc już o momencie obrotowym, czy nie jest tak, że optymalnym momentem do zmiany biegu są obroty rzędu około 6000-6250 obr/min kiedy moc maksymalna jeszcze rośnie (aż do 6325 obr/min) przy dość wysokim, ale już spadającym momencie obrotowym (od chwili owych 5300 obr/min)?

za wyjaśnienie z góry dziękuję :wink: :-k

Link to comment
Share on other sites

Na niższych beigach masz zawsze więcej momentu i mocy niż na wyzszych wynika to z przelorzenia.

 

Ponadto jak zmieniam beigi na samej odcince to odrazu wskakują mi w mozliwe spory moment obrotwy, a jakby jeszcze wyzej kręcić motor (do 7500) to przy zmienie biegów idealnie wbijało by się w najwyższy moment czyli 180nm przy ok 5000.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...