Guest Krzysiek_Lublin Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Glupio mi sie przyznac, ale po 3 latach uzytkowania Primery dopiero teraz zaczalem sie zastanawiac gdzie znajduje sie zbiornik od spryskiwacza tylnej szyby... Jak dotad wszystko dzialalo bez zarzutu. Kupilem auto, spryskiwacz dzialal, a teraz...nic. Jakby sie plyn skonczyl albo cos... Dodam, ze w zbiorniku w komorze silnika plyn jest... Poczatkowo myslalem, ze wlasnie tam sie leje. Jakiez bylo moje zdziwienie, gdy sprawdzilem stan plynu i okazalo sie ze jest tam go dosc sporo. Silniczek dziala, gy przekrecam wlacznik na spryskiwanie tylnej szyby slychac ze popmka pracuje. Czy zbiornik tylengo spryskiwacza miescie sie gdzie indziej??? Dodam tylko, ze auto to P10 94r hb benzyna. PS. Bardzo prosze sie nie smiac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 zbiornik do spryskiwacza tylnej szyby... nie mam pojęcia.... nie spotkałem się z tym jeszcze w żadnym aucie... nie wiem jak to jest rozwiązane w primerze p10 ale w almerze n15 nie ma zbiornika - płyn "idzie" przewodami prosto do natryskiwaczy ... na przewodzie jest jedynie łącznik, prawie na samym końcu kabla - może metr od końca, który ma zawór zwrotny (kulka w środku)... może ten zaworek sie zatkał... ale i tak musisz sprawdzić całość instalacji bo może gdzieś pod kanapą albo pod fotelem ci sie "rozpięło" (pod dywanikiem wzdłuż prawego progu) i wtedy .... wiesz co się stanie jak bedzie mokro pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań "po nitce do kłębka" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Zbiorniczek jest jeden,wspolny dla przedniego i tylnego spryskiwacza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jar Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 misiek_83, pompka też jest jedna? (P11) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sokrated Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Zbiorniczek jest napewno jeden. Ja mam kombika i też kiedyś przestał mi działać tylny spryskiwacz. Powód akurat był banalny za niski stan płynu w zbiorniczku. Są dwie pompeczki i ta na tył jest umieszczona nieco wyżej. Teraz już to obczaiłem i jak przestaje działać tylny spryskiwacz uzupełniam płyn. W Twoim przypadku mogło się coś przytkać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Witam. Sprawdź, czy przypadkiem nie masz uszkodzonego zaworu zwrotnego spryskiwacza tylnej szyby. W P11 takowy istnieje i w moim aucie akurat wysiadł i ma identyczne objawy (sparciała taka mała membrana i go całkowicie zatkała), podobno pasuje od poloneza (niesprawdzone) ja tym czasem połączyłem przewód 2 cm rurką silikonową o odpowiednim przekroju System działa aczkolwiek płyn dochodzi z pewnym opóźnieniem. W P11 zawór jest schowany pod taką zaślepką około 5 cm od dyszy spryskiwacza. Pozdrawiam- Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest markus Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 zbiorniczek spryskiwacza jest w prawym przednim nadkolu od strony zderzaka,pompki są dwie ale nie pamiętam która idzie na tył ale jeśli słyszysz pompkę to najprawdopodobniej przytkała siędysza.Spruboj przeczyścic igłą albo sprężonym powietrzem[tylko otwórz wlew do zbiorniczka] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tikitaki Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Z tego co wiem to w P11/WP11 jest tylko jeden zbiorniczek i jeden silniczek, tylko że dwubiegunowy. Drugi silniczek służy do spryskiwaczy reflektorów. Przynajmniej jest tak w p11.144. Z resztą w EPC są trzy warianty: zbiornik z jednym silniczkiem bez czujnika płynu, zbiornik z jednym silniczkiem i z czujnikiem, zbiornik z dwoma silniczkami i z czujnikiem. Może w starszych modelach było inaczej ale w 144 jestem pewien na bank, że jest tak jak piszę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jar Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Witam.Sprawdź, czy przypadkiem nie masz uszkodzonego zaworu zwrotnego spryskiwacza tylnej szyby. W P11 takowy istnieje i w moim aucie akurat wysiadł i ma identyczne objawy (sparciała taka mała membrana i go całkowicie zatkała), podobno pasuje od poloneza (niesprawdzone) ja tym czasem połączyłem przewód 2 cm rurką silikonową o odpowiednim przekroju System działa aczkolwiek płyn dochodzi z pewnym opóźnieniem. W P11 zawór jest schowany pod taką zaślepką około 5 cm od dyszy spryskiwacza. Pozdrawiam- Piotrek Dzięki za pomoc. Wymieniłem ten zaworek i jest ok. Kupiłem go za 5zł w sklepie z częściami do poldków - jest dokładnie taki sam jak oryginalny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Witam.Sprawdź, czy przypadkiem nie masz uszkodzonego zaworu zwrotnego spryskiwacza tylnej szyby. W P11 takowy istnieje i w moim aucie akurat wysiadł i ma identyczne objawy (sparciała taka mała membrana i go całkowicie zatkała), podobno pasuje od poloneza (niesprawdzone) ja tym czasem połączyłem przewód 2 cm rurką silikonową o odpowiednim przekroju System działa aczkolwiek płyn dochodzi z pewnym opóźnieniem. W P11 zawór jest schowany pod taką zaślepką około 5 cm od dyszy spryskiwacza. Pozdrawiam- Piotrek Dzięki za pomoc. Wymieniłem ten zaworek i jest ok. Kupiłem go za 5zł w sklepie z częściami do poldków - jest dokładnie taki sam jak oryginalny. Miale dokladnie ten sam problem - uszkodzony (zapchany brudem) zawor zwrotny. udroznilem go, niestety podczas tej operacji sie rozsczelnil. Niestety w Anglii z czesciami do Poloneza jest raczej krucho Ale od czego ma sie rodzine Dziekuje za informacje. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jar Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Myślę, że takie zaworki powinni też mieć w normalnym sklepie z częściami a nie tylko takim z FSO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Witam. Cieszę się, że mogłem pomóc paru kolegom. Ja też sprawę spryskiwacza tylnej szyby mam już za sobą. Zastosowałem zaworek od samochodu daewoo. Jest to typowy zaworek kulkowy, w którym nie ma (chyba) elementów gumowych (membranka) co chyba zaskutkuje mniejszą awaryjnością . Zaworek dobrałem dzięki koledze Kristobal. Działa wyśmienicie. Pozdrawiam - Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MiMio Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Przechodziłem już to w P10'tce spryskiwacz dzialal, a teraz...nic , okazało się, że przewód sparciał na przegięciu. Jak auto stało na suchym miejscu, i zacząłem używać spryskiwaczy, po jakimś czasie powstała kałuża pod autem. Potem tylko zajrzeć skąd się leje, znaleźć miejsce, wymienić przewody i spokuj na kilka lat .... :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przem Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 u mnie bylo to samo..ale jak wymienilem ten zaworek zwrotny..to zaczal ostro sikac plyn do srodka auta..chyba uszkodzony sam spryskiwacz jest..tylko gdzie i za ile takie cholerstwo kupic?? czy moze nawalic jakiegos poxipolu na maxa do spryskiwacza od srodka auta?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Spec Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 witam. Też dzisiaj zlokalizowałem ten problem tylko w N14 też podejrzewam że to bedzie zaworek. Kiedy go wyciągnąłem i próbowałem przedmuchać poprostu sie nie dało. Ma pytanie czy jezeli nie ma tego zaworu po połączeniu "Na krótko" Kawałkiem rurki lub czymś będzie działać? Bo próby takie żeby płyn polecial nic nie dały Wypiąłem zawór naciskałem spryskiwacz i z rurki nic nie lecialo? Nie wiem czy wymiana zaworka cokolwiek pomoże. Spotkał sie ktoś z takim problemem. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 witam. Też dzisiaj zlokalizowałem ten problem tylko w N14 też podejrzewam że to bedzie zaworek. Kiedy go wyciągnąłem i próbowałem przedmuchać poprostu sie nie dało. Ma pytanie czy jezeli nie ma tego zaworu po połączeniu "Na krótko" Kawałkiem rurki lub czymś będzie działać? Bo próby takie żeby płyn polecial nic nie dały Wypiąłem zawór naciskałem spryskiwacz i z rurki nic nie lecialo? Nie wiem czy wymiana zaworka cokolwiek pomoże. Spotkał sie ktoś z takim problemem. Pozdrawiam Tez to przerabialem. Zadaniem zaworka jest utrzymywanie plynu w rurce spryskiwacza. Po jego wypieciu plyn cofa sie do zbiorniczka. Po ponownym zaloczeniu spryskiwacza pompka musi przepchnac plyn od zbiorniczka do tylniego spryskiwacza, co zajmuje troche czasu. Ja zalozylem zwykly zaworek za kilka zl przywieziony z Polski, i wszystko dziala bez zarzutu (moze tylko cisnienie w tyle jest odrobine wyzsze niz poprzednio). Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Spec Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 witam. Też dzisiaj zlokalizowałem ten problem tylko w N14 też podejrzewam że to bedzie zaworek. Kiedy go wyciągnąłem i próbowałem przedmuchać poprostu sie nie dało. Ma pytanie czy jezeli nie ma tego zaworu po połączeniu "Na krótko" Kawałkiem rurki lub czymś będzie działać? Bo próby takie żeby płyn polecial nic nie dały Wypiąłem zawór naciskałem spryskiwacz i z rurki nic nie lecialo? Nie wiem czy wymiana zaworka cokolwiek pomoże. Spotkał sie ktoś z takim problemem. Pozdrawiam Tez to przerabialem. Zadaniem zaworka jest utrzymywanie plynu w rurce spryskiwacza. Po jego wypieciu plyn cofa sie do zbiorniczka. Po ponownym zaloczeniu spryskiwacza pompka musi przepchnac plyn od zbiorniczka do tylniego spryskiwacza, co zajmuje troche czasu. Ja zalozylem zwykly zaworek za kilka zl przywieziony z Polski, i wszystko dziala bez zarzutu (moze tylko cisnienie w tyle jest odrobine wyzsze niz poprzednio). Pozdrawiam a nie wiesz może czy po odpięciu zaaworka powinien leciec płyn przy próbie spryskiwania? Czy może po odpieciu rurki dołacyzc zaworek i wtedy próbowac pompowac płyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 a nie wiesz może czy po odpięciu zaaworka powinien leciec płyn przy próbie spryskiwania? Czy może po odpieciu rurki dołacyzc zaworek i wtedy próbowac pompowac płyn. U mnie lecial bez zalozonego zaworka. Opoznienie wynosilo ok. 2 sekundy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.