Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie chce chodzić na benzynie


Gość jurek37
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu moja P11 2.0 131KM nie chce chodzić na benzynie. W czasie przyspieszania nie wkreca się na obroty (MAX. 4000 i koniec! ), łapie tzw. dołki jakby przestało dochodzić paliwo. Co moze być przyczyną? Dodam, że na postoju oraz w czasie jazdy na gazie normalnie wchodzi na obroty. Proszę o radę, może ktoś miał już ten sam problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może być nieprawidłowo zainstalowana instalacja gazowa co w konsekwencji mogło doprowadzić do: uszkodzenia pompy paliwa, wtrysków itp. albo jeżeli masz II gen. to nieprawidłowo dobrany mikser. Często szwankują też przepływomierze i sondy lambda, ale przy prawidłowo podłączonym LPG odbiło by się to na jeździe na gazie...no chyba, że podłączone nieprawidłowo :?: - z pominięciem elektroniki.

 

Napisz coś więcej o instalacji i historii autka, warto też sprawdzić czy nie wyskakują jakieś kody błędów (najprościej u diagnosty, albo test mrugającego "check" - opis w Zrób to sam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że instalacja LPG podłączona jest prawidłowo. Używam jej już 3 lata (zakładana w autoryzowanej stacji i nie było z nią problemów, jak również z jazdą na benzynie). Kontrolka CHEEK gaśnie po uruchomieniu silnika tak jak powinno być, nie świeci i nie miga podczas jazdy. Po sugestii nt. pompy paliwa przypomniałem sobie, ze w pewnym okresie wydawała dziwne dzwięki (charczenie) podczas podtłaczania paliwa przy właczonym zapłonie. Potem to ustało.

Czy możliwe zeby filter paliwa straciłswoja przepustowość i to było powodem takich objawów? (nie wymieniałem go odkąd kupiłem auto tj. 3 lata i jakieś 60tyś.km.

Z góry dziękuję za rady.

Dodam że mam założoną inst. LPG z mieszalnikiem i emulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomniałem sobie, ze w pewnym okresie wydawała dziwne dzwięki (charczenie) podczas podtłaczania paliwa przy właczonym zapłonie

Wszystko wskazuje kończącą się pompe paliwa, sprawna powinna dawać przynajmniej 2,5 bar.

Trójnik na wężyk zasilający paliwem i wpiąć ciśnieniomierz.

 

Czy możliwe zeby filter paliwa straciłswoja przepustowość i to było powodem takich objawów?

Jeżeli filtr paliwa by się przytkał, to każde gwałtowne przyspieszenie, czy to od 4ooo obr czy od 2000 obr powodowało by szarpanie i niemoc auta ;) .

Ale jak chcesz sie upewnić, to wyjmij filterek, wstrząśnij nimpare razy przepłukaj benzynką i załóż, jeżeli nie poprawi się choć na chwile to odpowiedź jest jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na pompe paliwową. Miałem dokładnie to samo. Na benzynie nie chodził a na gazie było ok. W znajomym serwisie powiedzieli żeby w baku zawsze było ponad połowa baku benzyny, tak jest najbezpieczniej dla pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZROBIONE! Wymieniłem filter paliwa. Nie ten wóz, bez problemu wkreca sie na 6 tyś obr., nie dusi się i nie zdycha. Dobrze, że to nie pompa ani nie przepływomierz bo koszt filtra to tylko 22 zł. Pozdrawiam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...