Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co z zapłonem???


Gość KHALAD
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Xzandafer

Ok, to będzie mój następny mod w blaszaku... Kręcić zgodnie z ruchem wskazówek, ale... o ile :?: Ile przekręcić w GA14DE tak żeby nie przesadzić. Słyszałem Coobcio, że robiłeś tak na szybko to u Samiego... Ile mniej więcej przekręciłeś w stopniach, albo lepiej w cm czy mm :) :?: Chciałbym to qrcze jutro sam zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesówasz aparat zapłonowy na maksa w kierunku wskazówek zegara a następnie go przekręcasz w drogą strone ok 2mm.

 

Im mniej przekręcisz go w drógą strone tym mniej go opóźnisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Gość jarroturro

"Odgrzewam" ten temat bo nasówa mi się pewne pytanie: dlaczego fabryczne ustawienia nie idą w tym kierunku, tylko trzeba samemu kombinować? No bo skoro korzyści są tak ewidentne (a wierzę, że tak jest): mniejsze spalanie, lepsze osiągi......, to dlaczego zapłon nie jest ustawiany na nieco wcześniej już w fabryce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to bedzie poprawna odpowiedz ale mnie wydaje sie ze jest tak.

ustawiajac zaplon maxymalnie do przodu zmuszony jestes kozystac tylko i wylacznie z wysokooktanowej benzyny, natomiast fabryczne ustawienie daje ci te uniersalnosc ze co wlejesz to pojedziesz.

to tylko moje zdanie moze mam racje ale nie wiem 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarroturro

Hmmm, a jakby nie przestawiać max do przodu a tylko odrobinkę......., tak żeby dobrze chodziło i na Pb95? No właśnie, ale być może fabryczne ustawienie to zapewnia. A jeśli się podkręci to już zostaje tylko Pb98......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

ja w swoim sunny ga16ds obrocilem do konca w parwo i jakis ok 3mm, spowrotem coflem, ustawienie jakis 3 mm w prawo od starej pozycji

efekt lepsze zbieranie z niskich obrotow wysokie obroty raczej bez zmian

 

prawdopodobnie efektywniejsze spalanie - na razie w testach

 

trudno wyczuc czy silnik stuka czy dzwoni bo mi oslona 1 wydechu wydechu delikatnie dzwoni jak wpadnie w rezonans, ta ostatnia przed katem juz wywalona kolej na na nastepna wtedy poslucham czy cos nie dzwoni/stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno przesadzic z przyspieszaniem zaplonu bo moze dojść do przed wczesnego zaplonu co grozi wytluczeniem ukaldu korbowo tlokowego, jak chce się mocno podkrecic to lepiej smigac na PB98

Napisane na 1 stronie tego tematu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o jaki kąt będzie wówczas wyprzedzony zapłon.

Coobcio pisał, żeby dokręcić do końca a następnie cofnąć o 2-3mm. Ale też nie wiem jakie wyprzedzenie wtedy się osiąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do konca 20stopni przed GPM przy 800obr.min +/- 50obr.min w przypadku aparatów zaplonowych LUCAS

 

Spotkałem się żę np. w niektórych priemrach GT czy Sunnych GTI wyprzedzenia na maksa zapłonu przy tych samych obr dawało 17 przed GPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O taką odpowiedź mi chodziło, dzięki.

 

Bo właśnie w weekend pokombinowałem dalej z przyspieszaniem, dokręciłem do końca a stukowego jak nie było tak nie ma. Teraz mam Pb 98, ale wcześniej jeszcze na 95 na próbe tak dałem i też nic nie słyszałem.

Z tym, że u mnie siedzi chyba Lucas ale jakiś dziwny bo np standardowy kabel zapłonowy cewka-aparat nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jak skombinuję aparat :wink:

 

No i skombinowałem:

Kopułka.

img63791xi.th.jpg

 

Złącze cewka-aparat zapłonowy.

img63700vg.th.jpg

 

Typowa końcówka kabla do tego złącza z zestawu kabli Championa do tego modelu. Zdeczka nie pasuje do tego co mam.

img63825ze.th.jpg

 

No i przyspieszenie zapłonu.

img63730oj.th.jpg

 

[ Dodano: Sob 11 Mar, 2006 ]

A tak na marginesie to może ktoś wie co to za ustrojstwo?

Nigdzie nie mogłem znaleźć takiego kabla cewka-aparat i wymiana kabli skończyła się na tych czterech do świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak przyspieszy sie na maxa to bedzie 20st i mozna smialo na benzynce 98 oktanow i na gazie smigac?

Tak pod warunkiem że nie usówałeś EGR i nie planowałeś głowicy, wache 98hmmm może moc na gorze spadać lepiej V-Pwoer 99+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kabelek championa będzie pasował, jak padł mi kabelek od cewki do aparatu, założyłem tymczasowo najktrótszy dostepny do podłoczenia cewki i było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prąd popłynie wg. ciebie którędy? tylko od dołu? gniazdo nie jest kluczowane, styk jest również bokami wtyku, poza tym zdjecie też nie jest oryginalnego kabelka, ponieważ oryginał ma kapturek z czerwonej gumy do założenia na cewkę wys. napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...