Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 - airbag - wystrzelone czy nie?


Gość Maro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sprawa następująca: wszedłem w posiadanie N16 i wiem ze była stuknięta w prawy przód. Ale nie wiem i nie mam jak zdobyć informacji czy poduszki powietrzne (przednie) wystrzeliły czy też nie (bocznych nie ma). Zrobiłem w salonie Nissana komputerową analizę systemu SRS i nie wykazało żadnego błędu. Na tej podstawie mechanicy uważają że system poduszek powietrznych powinien działać jak należy. Poruszyłem z nim temat, że są kombinatorzy, którzy robią jakieś tam obejścia po to, by potem wykazywało że system działa poprawnie. Mechanik stwierdził, że gdyby były wystrzelone to zapisałoby sie to wydarzenie w jakimś sensorze (czy czyms takim) i byłoby to widoczne. Natomiast nic takiego nie ma.

 

I moje pytanie: czy rzeczywiście da sie tak zmanipulować instalację, by po podłączeniu do kompa wykazywało prawidłowe działanie pomimo uszkodzenia? Wiem że Polak wszystko potrafi ale czy rzeczywiście tak można?

 

Jak chciałbym to dokładnie sprawdzić to ponoć trzeba rozebrać wszystkie elementy układu poduszek.

 

Co myślicie o tym wszystkim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego aż tak jesteś tego dociekliwy , ale to widać gołym okiem czy są zaślepki czy też pełne poduchy to po pierwsze , a po drugie jak by wypaliły to również wypaliły by pasy bezpieczeństwa. Nawet jak by wypaliły to podczas naprawy blacharskiej wymienione zostały na nowe , a błędy zostały wykasowane. Co do "zmanipulowania" czyli oszukania systemu owszem da się to zrobić bez żadnego najmniejszego problemu , najczęściej podpinają żaróweczki (przeważnie 5w) w instalacje przy każdym air bag-u i system rozpoznaje podczas diagnozy że jest wszystko ok i gaśnie kontrolka na desce rozdzielczej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dociekliwy bo wolałbym wiedzieć na czym stoję :) A jakoś tak z zasady jak czegoś nie sprawdzę to potem mam dylematy. Po drugie sporo poczytałem to forum i nabrałem dodatkowego podejrzenia wiec staram sie teraz dojść prawdy i faktów :) Po trzecie to zarówno na kierce jak i w miejscu dla pasażera są płyty z napisami airbag, i nawet w środku mogą być poduchy, ale jak ktoś już tu gdzieś pisał, mogą być jedynie zamontowane a nie podłączone.

 

Może i rzeczywiście wiercę dziurę w całym ale jakoś tak nie mam zaufania. Być może dlatego że pierwszy raz wszedłem w posiadanie auta z "drugiej" ręki.... Do tej pory można powiedziec jeździłem autem które było mi bardzo dobrze znane i zakupione w salonie jeszcze wiele lat temu. I może właśnie stąd ta podejrzliwość :)

 

Zapewne serwis może definitywnie określić stan i historię poduch jednak wiąże się to z dodatkowymi kosztami, których wolałbym nie ponosić. Więc widzę że pozostaje mi ufać wynikom z diagnostyki i jeździć tak jak do tej pory czyli z czystym kontem w zakresie stłuczek :)

 

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe sugestie w tym temacie, to będę wdzięczny za każde słowo.

 

Pozdro4all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dociekliwy bo wolałbym wiedzieć na czym stoję :) A jakoś tak z zasady jak czegoś nie sprawdzę to potem mam dylematy. Po drugie sporo poczytałem to forum i nabrałem dodatkowego podejrzenia wiec staram sie teraz dojść prawdy i faktów :) Po trzecie to zarówno na kierce jak i w miejscu dla pasażera są płyty z napisami airbag, i nawet w środku mogą być poduchy, ale jak ktoś już tu gdzieś pisał, mogą być jedynie zamontowane a nie podłączone.

 

Może i rzeczywiście wiercę dziurę w całym ale jakoś tak nie mam zaufania. Być może dlatego że pierwszy raz wszedłem w posiadanie auta z "drugiej" ręki.... Do tej pory można powiedziec jeździłem autem które było mi bardzo dobrze znane i zakupione w salonie jeszcze wiele lat temu. I może właśnie stąd ta podejrzliwość :)

 

Zapewne serwis może definitywnie określić stan i historię poduch jednak wiąże się to z dodatkowymi kosztami, których wolałbym nie ponosić. Więc widzę że pozostaje mi ufać wynikom z diagnostyki i jeździć tak jak do tej pory czyli z czystym kontem w zakresie stłuczek :)

 

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe sugestie w tym temacie, to będę wdzięczny za każde słowo.

 

Pozdro4all

 

IMO bez sensu. jesli ktos juz wykosztowal sie na nowe jaski to raczej po to by je podpiąć pod układ a nie tylko jako zaslepki!

Jesli chcesz byc pewny wykrec poduchy i sprawdz czy sa podpiete i czy nie ma zarowek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maro szkoda nerwów, zdrowia i kasy.

Jeżeli auto sprawdzili w ASO to powinno być dobrze, a jeżeli samochód "dobrze chodzi" to po co szukać miejsc na wydawanie kasy.

 

Ale jak chcesz sprawdzić to podjedź do punktu, gdzie robią z poduchami i tam podpytaj. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

100 procentowo tego nie spr jeżeli były strzelone i sterownik poduszek niezostał zmieniony to consult to wykryje a niema możliwości wyczyszczenia jego pamięci w żadnym nissanie .ale jak ktoś wymienił wszystko jak trzeba no to ciężko to stwierdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...