Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] no i stało się-Primerka stanęła


axel10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z wykształcenia jestem technikiem: naprawa i obsługa pojazdów samochodowych

i na 100% wiem ze w żadnej z astry f nie ma łańcucha /jest 17 rodzajów silnika w f'kach/

ale racja nie ma sie co teraz sprzeczać

jedyne co mogę powiedzieć to to że w "nowszych" konstrukcjach autek powiedzmy tych po '95r w których zastosowano łańcuch rozrządu z reguły powinien on wytrzymać bez problemów 200tysi jednak wszystko zależy od sposobu eksploatacji samego samochodu-bo wiadomo nic nie jest wieczne

 

i jeszcze jedno :) nikt mi nie zaprzeczy że japońce wręcz słyną z bardzo długiej żywotności swoich silników i z ich bezawaryjności a rozrządy często są dożywotnie /co do tej dożywotności to podaje tak nissan m.in. w najnowszych modelach allmery-kumpel niedawno taką zakupił/

 

Pozdro

 

i życzę wszystkim 500tysiecy km bez żadnych usterek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorzgda

ależ ja sie nie kłuce i nie znam, raz widziałem ustrojstwo rozebrane - już pisałem może i pasek - nie ważne, chodziło, że poszło się walić w całości przy 30 tys. po wymianie zrobił 90 tys. i teraz sobie dyga dalej, co prawda chrobocze mi strasznie skrzynia przy wstecznym - mowa o astrze F - może są jakieś pomysły ?? - ja podejrzewam sprzęgło - w ASO też ale mówią że nie warto robić bo z 2 koła kosztuje, a póki tylko wsteczny to jeździć dalej - co Wy na to ??? - wiem że to nie to forum, ale sami zaczeliście ... :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ależ ja sie nie kłuce i nie znam, raz widziałem ustrojstwo rozebrane - już pisałem może i pasek - nie ważne, chodziło, że poszło się walić w całości przy 30 tys. po wymianie zrobił 90 tys.

 

oj to ja już zalecam wymianę paska wkońcu to już 90tysi czyli 60 na nowym pasku /lepiej nie ryzykować:) /

a co do tego wstecznego to raczej to nie będzie wina sprzęgła

ja obstawiam na sworzeń lub synchronizator

ale jak by co to zapraszam na: http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=astra

zarejestruj sie na tym forum-zrób post i dokładnie w nim opisz objawy tego chrobotania ///czy wystepują one podczas zmieniania biegu na R a może czy podczas jazy na wstecznym ??//

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość macallan

Co do trwałości łańcucha - to chyba jest chyba różnie i trzeba słuchać odgłosów pod maską.

Kupiłem Primerę z przebiegiem ok. 67 tys. km. Za jakieś 10 tys później robiłem rozrząd (łańcuch, napinacz). Jeśli ktoś chciałby posłuchać mojego rozrządu przed wymianą to tutaj i tutaj. Rozmawiałem też kiedyś z gościem z serwisu Nissana i też kupił Primerę z robionym rozrządem przed 100 tys. przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie zrobił 90 tys

Witam, mam Astre F w domu od dawien dawna i norma na pasek w tym aucie to 60 tyś - i trzeba wymieniać i nie radze przeciągać tej wymiany, do tego proponuje wymienic odrazu termostat i pompe wodną, wszystko to nie duzy koszt a jak sie nie wymieni przy rozrządzie to później czy pompe czy termostat to trzeba rozrząd rozbierac.a pompa wodna w tym aucie i termostat to standardowa usterka

co prawda chrobocze mi strasznie skrzynia przy wstecznym

W Astrze F to normalne, zgrzyta tylko gdy auto sie toczy,jak stoji pewnie nie masz tego... tym sie nie martw, wkładaj wsteczny jak koła są nieruchomo i będzie luz.nic wiecej sie nie stanie, do tego jakbys mial problemy z wkładaniem biegów ( niby coś gdzieś się blokuje ) to pod autem masz regulacje położenia lewarka, musisz poluzować srube i ustawic optymalną pozycje dla lewarka oczywiscie na biegu jałowym.

 

Pozdarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzegorzgda

Dzięki Gringo, dzięki spine :)

 

pasek w astrze wymieniony był po ów 90 tys. czyli teraz ma jakieś 15 tys.

 

co do skrzyni, operacje o których mówicie zrobili mi w ASO, ale ... auto mam od nowości i nigdy nic podobnego nie było, chrobocze wyłącznie przy zmianie i czasem jest problem z wrzuceniem R - w ASO twierdzą, że on nie ma synchronizacji - bo niema,a nie bo mu sie popsuła i że to niby normalka przy 135 kkm, choć ostatnio moje 3/4 (czyt. żona) stwierdziło że chyba jest lepiej - tak samo z siebie.

 

Auto i tak już do sprzedania szykujemy, 9 lat .. wystarczy, chcemy wymienić na almerke.

tylko drogie mi coś są ... może na jesień zejdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO twierdzą, że on nie ma synchronizacji - bo niema

Dokładnie jest tak jak mówisz, jak auto jest w ruchy to ciężko jest włożyć wsteczny,ale jak jest STOP to powinno wejść bez problemowo. Moj tato ma taką astre juz kupe lat i nie można powiedzieć o niej złego słowa, nie jest sprowadzana czy coś, w 93 roku kupiona w Polskim salonie jeszcze w kontyngencie...autko proste w naprawach i odwdzięcza się bezawaryjną jazdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie rowniez nie ma hardkoru (dzieki za link Macallan!) ,ale jak odpalam to chwile rzęźi :/ nie tak jak w linku ,ale jednak.Rozumiem ze poza sondą jest to kolejna rzecz do wymiany...ciekawe ile caly zestaw rozrządu kosztuje do P10GT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Panowie, miałem więcej szczęścia niż rozumu.Primerka poskładana, wymienione: łańcuch,koło rozrządu na wale korbowym (górne były jeszcze OK),napinacz,łyżwa,prowadnica i silniczek chodzi jak marzenie (ciągnie jak głupi,żadnego przerywania ani szarpania i ciągnie od najniższych obrotów.Na części poszło nawet nie dużo:

łańcuch 45zł (JC)

napinacz ZUIKO 187 zł

łyżwa (oryginał) 130,20 zł

prowadnica (JC) 80,19 zł

śruba prowadnicy (oryginał) bo niestety się skrzywiła 13,23 zł

koło rozrządu (oryginał) 90,00 zł

RAZEM 545,62 zł

Silnik kolizyjny, ale ja miałem szczęście i nic się nie stało (fakt że pękł łańcuch , albo najpierw koło rozrządu przy ruszaniu ze skrzyżowania).

Od 2 miesięcy miałem problem z mocą i przerywaniem tak jakby zapłonu, a okazało się że to była wina łańcucha (był rozciągnięty ponad pół ogniwa w stosunku do nowego).

Pozdrawiam

szczęśliwy posiadacz Primerki

 

ps. części kupione:

napinacz i łańcuch w JAPAN SERWIS w Słupsku

a reszta w sklepie internetowym www.moto-sklep.pl (po 1 zakupie 7%rabatu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być?

 

dźwięk

 

A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Panowie, miałem więcej szczęścia niż rozumu.Primerka poskładana, wymienione: łańcuch,koło rozrządu na wale korbowym (górne były jeszcze OK),napinacz,łyżwa,prowadnica i silniczek chodzi jak marzenie (ciągnie jak głupi,żadnego przerywania ani szarpania i ciągnie od najniższych obrotów.Na części poszło nawet nie dużo:

łańcuch 45zł (JC)

napinacz ZUIKO 187 zł

łyżwa (oryginał) 130,20 zł

prowadnica (JC) 80,19 zł

śruba prowadnicy (oryginał) bo niestety się skrzywiła 13,23 zł

koło rozrządu (oryginał) 90,00 zł

RAZEM 545,62 zł

Silnik kolizyjny, ale ja miałem szczęście i nic się nie stało (fakt że pękł łańcuch , albo najpierw koło rozrządu przy ruszaniu ze skrzyżowania).

Od 2 miesięcy miałem problem z mocą i przerywaniem tak jakby zapłonu, a okazało się że to była wina łańcucha (był rozciągnięty ponad pół ogniwa w stosunku do nowego).

Pozdrawiam

szczęśliwy posiadacz Primerki

 

ps. części kupione:

napinacz i łańcuch w JAPAN SERWIS w Słupsku

a reszta w sklepie internetowym www.moto-sklep.pl (po 1 zakupie 7%rabatu)

 

dzięki za wycenę ,leci do Ciebie POMÓGŁ.No to mnie pewnie czeka to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
u mnie rowniez nie ma hardkoru (dzieki za link Macallan!) ,ale jak odpalam to chwile rzęźi :/ nie tak jak w linku ,ale jednak

 

Wiedziu te dźwięki to nie było tylko przy odpalaniu, ale cały czas na wolnych obrotach. Jak jechałem to tego nie słyszałem, ale to nie znaczy że nie rzęziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być?

 

dźwięk

 

A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608:

 

A nie masz przypadkiem kujawskiego zalanego, który jak się zgrzeje wodę przypomina?

Stary olej albo niska druga cyfra np. 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.axel10 martwi mnie tylko ten nowy łańcuch.A mianowicie to że to po prostu made in China i pewno się nie myle ale jest rozpinany i spinany przed montażem.Jeżeli myslisz pojeżdzić primerką dłuzej to radziłbym zainwestować w oryginał łańcuch Nissana.Fakt że jest cholernie drogi bo kosztuje 10x tyle co ten za 45zł.Ale różnica w wykonaniu spora i żecz najistotniejsza jest w całosci nie rozpinany.Spinać to sobie można łańcuch rowerowy ale to też nie zawsze.Wybór oczywiscie należy do ciebie.Pozdrawiam. [/code]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być?

 

dźwięk

 

A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608:

 

A nie masz przypadkiem kujawskiego zalanego, który jak się zgrzeje wodę przypomina?

Stary olej albo niska druga cyfra np. 5W30

Mam minerał mobila 15w40. Nie powinna być to raczej wina tego oleju bo to przecież gęsty olej i raczej powinien działać wyciszająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być?

 

dźwięk

 

A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608:

 

A nie masz przypadkiem kujawskiego zalanego, który jak się zgrzeje wodę przypomina?

Stary olej albo niska druga cyfra np. 5W30

Mam minerał mobila 15w40. Nie powinna być to raczej wina tego oleju bo to przecież gęsty olej i raczej powinien działać wyciszająco.

 

 

Chodzi o to że jak masz zimny silnik ten olej wycisza.

Jak jedziesz długo trasą to olej się bardzo grzeje i taki z niską drugą cyfrą robi się wodnisty.

Skoro dzieje Ci się tak przy 15w40 to czeka za jakiś czas robota.

Valvoline też polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że jak masz zimny silnik ten olej wycisza.

Jak jedziesz długo trasą to olej się bardzo grzeje i taki z niską drugą cyfrą robi się wodnisty.

Skoro dzieje Ci się tak przy 15w40 to czeka za jakiś czas robota.

Valvoline też polecam.

Spoko. Dzięki za sugestie. Nie jest to jakieś uciążliwe. Jak pozdejmowałem sobie pokrywe zaworów i osłone rozrządu to łańcuch napięty jest bardzo mocno. Nie jest to problem wymagający natychmiastowej intterwencji ;) A co do valvoline to miałbym ochotę przetestować 10w40 do wysokich przebiegów. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Na początku lutego kupiłem nissana primere w kombi 2.0 140KM z 2000 r z przebiegiem 121000 km udokumentowane książką serwisową z tego wszystkiego wynika że też powinienem wymienić łańcuszek skoro już trzeba to czy opłaca się wymieniać jakieś zamienniki czy lepiej orginalki ?? co prawda nic nie słychać żeby coś tam było nie tak z drugiej zaś strony nie za bardzo wiem jak to się objawia tzn łańcuszek kiedy daje znać że ma już dość

Edytowane przez Łukasz TZN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...