Gość spine Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 z wykształcenia jestem technikiem: naprawa i obsługa pojazdów samochodowych i na 100% wiem ze w żadnej z astry f nie ma łańcucha /jest 17 rodzajów silnika w f'kach/ ale racja nie ma sie co teraz sprzeczać jedyne co mogę powiedzieć to to że w "nowszych" konstrukcjach autek powiedzmy tych po '95r w których zastosowano łańcuch rozrządu z reguły powinien on wytrzymać bez problemów 200tysi jednak wszystko zależy od sposobu eksploatacji samego samochodu-bo wiadomo nic nie jest wieczne i jeszcze jedno nikt mi nie zaprzeczy że japońce wręcz słyną z bardzo długiej żywotności swoich silników i z ich bezawaryjności a rozrządy często są dożywotnie /co do tej dożywotności to podaje tak nissan m.in. w najnowszych modelach allmery-kumpel niedawno taką zakupił/ Pozdro i życzę wszystkim 500tysiecy km bez żadnych usterek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorzgda Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 ależ ja sie nie kłuce i nie znam, raz widziałem ustrojstwo rozebrane - już pisałem może i pasek - nie ważne, chodziło, że poszło się walić w całości przy 30 tys. po wymianie zrobił 90 tys. i teraz sobie dyga dalej, co prawda chrobocze mi strasznie skrzynia przy wstecznym - mowa o astrze F - może są jakieś pomysły ?? - ja podejrzewam sprzęgło - w ASO też ale mówią że nie warto robić bo z 2 koła kosztuje, a póki tylko wsteczny to jeździć dalej - co Wy na to ??? - wiem że to nie to forum, ale sami zaczeliście ... :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spine Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 ależ ja sie nie kłuce i nie znam, raz widziałem ustrojstwo rozebrane - już pisałem może i pasek - nie ważne, chodziło, że poszło się walić w całości przy 30 tys. po wymianie zrobił 90 tys. oj to ja już zalecam wymianę paska wkońcu to już 90tysi czyli 60 na nowym pasku /lepiej nie ryzykować / a co do tego wstecznego to raczej to nie będzie wina sprzęgła ja obstawiam na sworzeń lub synchronizator ale jak by co to zapraszam na: http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=astra zarejestruj sie na tym forum-zrób post i dokładnie w nim opisz objawy tego chrobotania ///czy wystepują one podczas zmieniania biegu na R a może czy podczas jazy na wstecznym ??// Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macallan Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Co do trwałości łańcucha - to chyba jest chyba różnie i trzeba słuchać odgłosów pod maską. Kupiłem Primerę z przebiegiem ok. 67 tys. km. Za jakieś 10 tys później robiłem rozrząd (łańcuch, napinacz). Jeśli ktoś chciałby posłuchać mojego rozrządu przed wymianą to tutaj i tutaj. Rozmawiałem też kiedyś z gościem z serwisu Nissana i też kupił Primerę z robionym rozrządem przed 100 tys. przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 po wymianie zrobił 90 tys Witam, mam Astre F w domu od dawien dawna i norma na pasek w tym aucie to 60 tyś - i trzeba wymieniać i nie radze przeciągać tej wymiany, do tego proponuje wymienic odrazu termostat i pompe wodną, wszystko to nie duzy koszt a jak sie nie wymieni przy rozrządzie to później czy pompe czy termostat to trzeba rozrząd rozbierac.a pompa wodna w tym aucie i termostat to standardowa usterka co prawda chrobocze mi strasznie skrzynia przy wstecznym W Astrze F to normalne, zgrzyta tylko gdy auto sie toczy,jak stoji pewnie nie masz tego... tym sie nie martw, wkładaj wsteczny jak koła są nieruchomo i będzie luz.nic wiecej sie nie stanie, do tego jakbys mial problemy z wkładaniem biegów ( niby coś gdzieś się blokuje ) to pod autem masz regulacje położenia lewarka, musisz poluzować srube i ustawic optymalną pozycje dla lewarka oczywiscie na biegu jałowym. Pozdarwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Macallan,nie moge sciagnac tego dzwieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Misiek otwórz link i poczekaj,na dole widać jak lecą sekundy,poczekaj 40 sekund i kliknij w to....dasz rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Dzieki Gringo,nie zauwazylem tego odliczania MAlo widoczne te cyfry Obsluchalem i stwierdzam ze u mnie nie ma takiego hardcoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Dzieki Gringo Luzik, ja w pierwszej fazie tez nie skumałem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axel10 Opublikowano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 u mnie było dużo ciszej a jednak strzelił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorzgda Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Dzięki Gringo, dzięki spine pasek w astrze wymieniony był po ów 90 tys. czyli teraz ma jakieś 15 tys. co do skrzyni, operacje o których mówicie zrobili mi w ASO, ale ... auto mam od nowości i nigdy nic podobnego nie było, chrobocze wyłącznie przy zmianie i czasem jest problem z wrzuceniem R - w ASO twierdzą, że on nie ma synchronizacji - bo niema,a nie bo mu sie popsuła i że to niby normalka przy 135 kkm, choć ostatnio moje 3/4 (czyt. żona) stwierdziło że chyba jest lepiej - tak samo z siebie. Auto i tak już do sprzedania szykujemy, 9 lat .. wystarczy, chcemy wymienić na almerke. tylko drogie mi coś są ... może na jesień zejdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 w ASO twierdzą, że on nie ma synchronizacji - bo niema Dokładnie jest tak jak mówisz, jak auto jest w ruchy to ciężko jest włożyć wsteczny,ale jak jest STOP to powinno wejść bez problemowo. Moj tato ma taką astre juz kupe lat i nie można powiedzieć o niej złego słowa, nie jest sprowadzana czy coś, w 93 roku kupiona w Polskim salonie jeszcze w kontyngencie...autko proste w naprawach i odwdzięcza się bezawaryjną jazdą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiedziu Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 u mnie rowniez nie ma hardkoru (dzieki za link Macallan!) ,ale jak odpalam to chwile rzęźi :/ nie tak jak w linku ,ale jednak.Rozumiem ze poza sondą jest to kolejna rzecz do wymiany...ciekawe ile caly zestaw rozrządu kosztuje do P10GT... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 to ja mam chorego kompa, czy tam słychać szklane kulki wpadające na blache :diabel: poważnie to aż tak rzęziło i jeździło :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axel10 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 No to Panowie, miałem więcej szczęścia niż rozumu.Primerka poskładana, wymienione: łańcuch,koło rozrządu na wale korbowym (górne były jeszcze OK),napinacz,łyżwa,prowadnica i silniczek chodzi jak marzenie (ciągnie jak głupi,żadnego przerywania ani szarpania i ciągnie od najniższych obrotów.Na części poszło nawet nie dużo: łańcuch 45zł (JC) napinacz ZUIKO 187 zł łyżwa (oryginał) 130,20 zł prowadnica (JC) 80,19 zł śruba prowadnicy (oryginał) bo niestety się skrzywiła 13,23 zł koło rozrządu (oryginał) 90,00 zł RAZEM 545,62 zł Silnik kolizyjny, ale ja miałem szczęście i nic się nie stało (fakt że pękł łańcuch , albo najpierw koło rozrządu przy ruszaniu ze skrzyżowania). Od 2 miesięcy miałem problem z mocą i przerywaniem tak jakby zapłonu, a okazało się że to była wina łańcucha (był rozciągnięty ponad pół ogniwa w stosunku do nowego). Pozdrawiam szczęśliwy posiadacz Primerki ps. części kupione: napinacz i łańcuch w JAPAN SERWIS w Słupsku a reszta w sklepie internetowym www.moto-sklep.pl (po 1 zakupie 7%rabatu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być? dźwięk A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiedziu Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 No to Panowie, miałem więcej szczęścia niż rozumu.Primerka poskładana, wymienione: łańcuch,koło rozrządu na wale korbowym (górne były jeszcze OK),napinacz,łyżwa,prowadnica i silniczek chodzi jak marzenie (ciągnie jak głupi,żadnego przerywania ani szarpania i ciągnie od najniższych obrotów.Na części poszło nawet nie dużo:łańcuch 45zł (JC) napinacz ZUIKO 187 zł łyżwa (oryginał) 130,20 zł prowadnica (JC) 80,19 zł śruba prowadnicy (oryginał) bo niestety się skrzywiła 13,23 zł koło rozrządu (oryginał) 90,00 zł RAZEM 545,62 zł Silnik kolizyjny, ale ja miałem szczęście i nic się nie stało (fakt że pękł łańcuch , albo najpierw koło rozrządu przy ruszaniu ze skrzyżowania). Od 2 miesięcy miałem problem z mocą i przerywaniem tak jakby zapłonu, a okazało się że to była wina łańcucha (był rozciągnięty ponad pół ogniwa w stosunku do nowego). Pozdrawiam szczęśliwy posiadacz Primerki ps. części kupione: napinacz i łańcuch w JAPAN SERWIS w Słupsku a reszta w sklepie internetowym www.moto-sklep.pl (po 1 zakupie 7%rabatu) dzięki za wycenę ,leci do Ciebie POMÓGŁ.No to mnie pewnie czeka to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macallan Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 u mnie rowniez nie ma hardkoru (dzieki za link Macallan!) ,ale jak odpalam to chwile rzęźi :/ nie tak jak w linku ,ale jednak Wiedziu te dźwięki to nie było tylko przy odpalaniu, ale cały czas na wolnych obrotach. Jak jechałem to tego nie słyszałem, ale to nie znaczy że nie rzęziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być? dźwięk A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608: A nie masz przypadkiem kujawskiego zalanego, który jak się zgrzeje wodę przypomina? Stary olej albo niska druga cyfra np. 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolter Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Cześć.axel10 martwi mnie tylko ten nowy łańcuch.A mianowicie to że to po prostu made in China i pewno się nie myle ale jest rozpinany i spinany przed montażem.Jeżeli myslisz pojeżdzić primerką dłuzej to radziłbym zainwestować w oryginał łańcuch Nissana.Fakt że jest cholernie drogi bo kosztuje 10x tyle co ten za 45zł.Ale różnica w wykonaniu spora i żecz najistotniejsza jest w całosci nie rozpinany.Spinać to sobie można łańcuch rowerowy ale to też nie zawsze.Wybór oczywiscie należy do ciebie.Pozdrawiam. [/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być? dźwięk A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608: A nie masz przypadkiem kujawskiego zalanego, który jak się zgrzeje wodę przypomina? Stary olej albo niska druga cyfra np. 5W30 Mam minerał mobila 15w40. Nie powinna być to raczej wina tego oleju bo to przecież gęsty olej i raczej powinien działać wyciszająco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 A co powiecie na mój odgos rozrządu? Jak silnik jest zimny to rozrząd chodzi cichutko, a gdy się rozgrzeje to ma tendencję do "szumu". Gdy odpalam auto jest cicho a gdy gaszę po kilkukilometrowej trasie to trzoszkę rzęzi. Może łańcuch już za bardzo wyciągnięty (oryginał nissana)? Napinacz jest wysunięty prawie do samego końca. Apropos napinacz wymieniłem. Czy tak ma być? dźwięk A tak na marginesie wydaje mi się że nie brzmi wcale gożej niż u kolegi Macallan po wymianie. :608: A nie masz przypadkiem kujawskiego zalanego, który jak się zgrzeje wodę przypomina? Stary olej albo niska druga cyfra np. 5W30 Mam minerał mobila 15w40. Nie powinna być to raczej wina tego oleju bo to przecież gęsty olej i raczej powinien działać wyciszająco. Chodzi o to że jak masz zimny silnik ten olej wycisza. Jak jedziesz długo trasą to olej się bardzo grzeje i taki z niską drugą cyfrą robi się wodnisty. Skoro dzieje Ci się tak przy 15w40 to czeka za jakiś czas robota. Valvoline też polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Chodzi o to że jak masz zimny silnik ten olej wycisza. Jak jedziesz długo trasą to olej się bardzo grzeje i taki z niską drugą cyfrą robi się wodnisty. Skoro dzieje Ci się tak przy 15w40 to czeka za jakiś czas robota. Valvoline też polecam. Spoko. Dzięki za sugestie. Nie jest to jakieś uciążliwe. Jak pozdejmowałem sobie pokrywe zaworów i osłone rozrządu to łańcuch napięty jest bardzo mocno. Nie jest to problem wymagający natychmiastowej intterwencji A co do valvoline to miałbym ochotę przetestować 10w40 do wysokich przebiegów. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) Na początku lutego kupiłem nissana primere w kombi 2.0 140KM z 2000 r z przebiegiem 121000 km udokumentowane książką serwisową z tego wszystkiego wynika że też powinienem wymienić łańcuszek skoro już trzeba to czy opłaca się wymieniać jakieś zamienniki czy lepiej orginalki ?? co prawda nic nie słychać żeby coś tam było nie tak z drugiej zaś strony nie za bardzo wiem jak to się objawia tzn łańcuszek kiedy daje znać że ma już dość Edytowane 26 Lutego 2011 przez Łukasz TZN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.