Gość tom_ek Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Witam, mam problem z wentylatorami w N11, załączają się bardzo szybko i prawie cały czas chodzą. Co może być przyczyną, czujnik temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Jeżeli co to może P11 :027: A jak z wskaźnikiem temperatury ? Sprawdź poziom cieczy chłodzącej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 załączają się bardzo szybko i prawie cały czas chodzą. Co może być przyczyną, czujnik temperatury? Właśnie czujnik je uruchamia przez ECM. Ale to jest na prawdę rzadkość, żeby uległ uszkodzeniu. Czujnik monitoruje temperaturę w samym silniku, a nie w chłodnicy. Także widzę tu dwie możliwości - za mało płynu lub niedrążna chłodnica. Obie powodują brak pełnego obiegu płynu. Po prostu mamy sytuację, że przez cały czas jest schładzany tylko płyn, który jest w chłodnicy, no a wentylatory chodzą, bo dostają sygnał o za wysokiej temperaturze w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 załączają się bardzo szybko i prawie cały czas chodzą. Co może być przyczyną, czujnik temperatury? Właśnie czujnik je uruchamia przez ECM. Ale to jest na prawdę rzadkość, żeby uległ uszkodzeniu. Czujnik monitoruje temperaturę w samym silniku, a nie w chłodnicy. Także widzę tu dwie możliwości - za mało płynu lub niedrążna chłodnica. Obie powodują brak pełnego obiegu płynu. Po prostu mamy sytuację, że przez cały czas jest schładzany tylko płyn, który jest w chłodnicy, no a wentylatory chodzą, bo dostają sygnał o za wysokiej temperaturze w silniku. Jak dla mnie to kolega coś pomieszał z tymi czujnikami z reguł jest ich kilka rozmieszczonych w różnych miejscach układu chłodzenia. Fakt nie wiem jak jest w nissanie ale w większości samochodów do chłodnicy zamontowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej który uruchamia wiatraki. Sam czujnik może być sprawny natomiast uszkodzeniu mogło nastąpić gdzieś na łączeniu przewodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 w większości samochodów do chłodnicy zamontowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej który uruchamia wiatraki. Stare dzieje, Kolego. I w twojej P11 tak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 w większości samochodów do chłodnicy zamontowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej który uruchamia wiatraki. Stare dzieje, Kolego. I w twojej P11 tak jest? Jak już wcześniej wspomniałem nie wiem jak jest w P11.144 ale zmotywowałeś mnie do tego by sprawdzić jak jest:) Jutro napewno sprawdze w moim samochodziku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Są 2 czujniki temperatury cieczy - jeden daje sygnał na komputer i to komputer steruje wiatrakami, a drugi daje sygnał na wskaźnik temperatury w kabinie. W TD są umieszczone ponad termostatem w okolicy pierwszego wtryskiwacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.